Reg. datum: 15 januari 2001
Config
quote:Wekkel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:38:
Nog eentje er achteraan.
[afbeelding]
Hou deze in de gaten, als we 107,50 gaan doorbreken (al meerdere jaren cruciale steun geweest), zijn de aandelen allang gegaan
Leg eens uit
Verder vraag ik me af of je de zaken niet te negatief voorstelt. Uit de bovenste lijn blijkt dat de koers zich in de afgelopen periode vrij stabiel in de bandbreedte tussen 30 en 70 heeft opgehouden, en dat er sinds half november sprake lijkt te zijn van een langzame stabilisering rond het 50-niveau. Uit de UST-daily grafiek blijkt eveneens dat het dal zo rond begin november lag, en dat sindsdien de koersen weer een voorzichtige opwaartse trend hebben ingezet. Ik zie niet direct een reden waarom de steungrens van 107,50 getest zou gaan worden.
[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
quote:Courage schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:44:
Overigens, Januszjes... alleen x call(s) kun je weinig commentaar op geven natuurlijk, welke zijn het precies ?
- ASML calls, aantal: 3, maart op 18
- Royal Dutch Shell call aantal 3. maart 26,50
- Philips calls aantal 3, april op 26,50
Verwacht zelf meer van Philips en ASML dan van Royal Dutch. Misschien dat ik morgen Royal Dutch er wel uitgooi. Maar opzich blijven ze intressant want volgende week donderdag komen de jaarcijfers die misschien best eens goed kunnen uitvallen.
Over de aex. Zelf lees ik met grote vreugde elke dag de columns van Wessel Aslander op wallstreetweb.nl en die mijn heeft het vaak bij het goede eind. Ik verwacht morgen een kleine min voor de AEX maar ik denk dat de serieuze daling niet doorzet. De aex heeft vandaag een grote stap in de stijgende richting gezet. Maar we zullen het zien.
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
quote:Daniel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:42:
Leg eens uitIn mijn studieboeken zijn dit soort staatleningen altijd omgekeerd evenredig gegaan met aandelenkoersen: naarmate het sentiment slechter wordt zoeken beleggers meer hun heil in 'veiliger' beleggingen zoals staatsobligaties, en minder in de risicovolle aandelenmarkt. Dalende of stabiel obligaties zijn in beginsel goed nieuws voor de aandelenmarkt.
Kijk voor de grap eens naar de laatste dikke val van 2% en de reactie daarop in de bond markt. 20 januari was er een flinke val op de aandelenmarkten, maar de bonds lieten eigenlijk, ja, niets zien

Dow dikke rode streep

maar de bondmarkt geeft geen krimp
quote:Verder vraag ik me af of je de zaken niet te negatief voorstelt. Uit de bovenste lijn blijkt dat de koers zich in de afgelopen periode vrij stabiel in de bandbreedte tussen 30 en 70 heeft opgehouden, en dat er sinds half november sprake lijkt te zijn van een langzame stabilisering rond het 50-niveau. Uit de UST-daily grafiek blijkt eveneens dat het dal zo rond begin november lag, en dat sindsdien de koersen weer een voorzichtige opwaartse trend hebben ingezet. Ik zie niet direct een reden waarom de steungrens van 107,50 getest zou gaan worden.
Ik weet ook niet of de steungrens opgezocht wordt, maar geef alleen aan dat bij aanhoudende zwakte in de aandelenmarkt het goed is om dagelijks in de avond de UST er even bij te pakken. Als we in de richting van deze waarde komen, kan deze achtergrondinformatie waardevol zijn. Of 107,50 wordt een mooi moment om ook weer in de aandelen te stappen (mits 107,50 een omkeerpunt wordt) of het betekent serieus gedonder.

Deze langere termijn plaat maakt mij in ieder geval niet gelukkiger, maar wellicht zie ik inderdaad wel teveel beren op de weg. Wat goed is te zien dat in tijden van de inval in Irak de bondmarkt zijn functie als safehaven wel waarmaakt
Overigense een andere relatie waar ik nog niet de vinger achter heb gekregen is de AEX vs Goud.

Deze platen lijken wigwammen te zetten. Voor iedere wigwam een stijging van de AEX vanaf een bodem waarna de goudprijs weer inhaalt (en de wigwam staat). In januari is de zaak echter aan het kelderen in plaats van hogere bodems aan het zetten. Dat bevreemd mij.
Kijk naar 2003-2004 waar de bodems lager en lager werden. Geen superstijgingen in deze periode en aan het einde daarvan zelfs grosso modo daling.
2004-2005 liet juist hogere bodems en toppen zien in deze vergelijking. Dat de koersen het goed deden eind 2004 en heel 2005 is nu slechts historie.
Deze nieuwe lagere bodem doet mij afvragen of er weer iets aan de downside aan zit te komen
Da's goeie shit
In het eerste halfuur van de beurs al 20% rendement gepakt met mn opties. Niet gek dacht ik zo
Vandaag een interessante dag qua slotstand. Als we boven de 440 sluiten houdt ik alles voor mogelijk!
Zouden jullie Royal Dutch aanhouden ofniet, ik verkoop de optie denk ik.
Janusz wijzigde dit bericht 26-01-2006 09:47 (6%)
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Ik vaar mijn eigen koers welquote:Januszjes schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:33:
@ Wekkel: niet teveel naar de grootste beer in het land luisteren heGeert Jan Nikken.
Da's goeie shit
Goedzo, dat had ik ook niet anders verwachtquote:
quote:Martin Sturm schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:14:
Ik denk dat de AEX niet zoveel gaat dalen zoals zovelen hier vermoeden. Er is volgens mij weinig reden om zo'n negatieve verwachting te hebben, want de cijfers die tot nu toe zijn gepubliceerd vielen bijna allemaal mee, waarom zou het dan nu opeens toch naar beneden gaan?
Op een aantal plaatsen las (en op BNR radio hoorde) ik berichten dat weliswaar de bedrijven goede cijfers laten zien, maar dat de cijfers die betrekking op de consument hebben eigenlijk niet zo geweldig zijn.
In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar uiteindelijk moet het allemaal van de consument komen natuurlijk, dus als het daar inderdaad niet zoveel beter mee gaat, dan zal het toch echt een keer ophouden en een (flinke?) stap terug moeten doen
[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Nederlandse huishoudens geven sinds de zomer weer meer uit. In november 2005 hebben zij 1,6% meer besteed aan goederen en diensten dan een jaar eerder, de hoogste groei van de binnenlandse consumptie in ruim drie jaar. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De cijfers zijn gecorrigeerd voor prijsveranderingen en verschillen in de samenstelling van de koopdagen.
In november 2005 is 5,5% meer besteed aan duurzame goederen dan een jaar eerder. De consument kocht vooral meer kleding, lederwaren en schoenen. Ook de uitgaven aan consumentenelektronica en woninginrichting waren fors hoger. In de tweede helft van 2005 zijn de bestedingen aan duurzame goederen duidelijk aangetrokken, aldus het CBS.
Verder hebben huishoudens in november vorig jaar ook meer uitgegeven aan voedings- en genotmiddelen dan een jaar eerder. De stijging bedroeg 1,5%. Aan diensten is 0,7% meer besteed, stelt het CBS.
Toch goed nieuws, en ook het producentenvertrouwen is weer gestegen. Het is dus maar afwachten hoe slecht het gaat. Vooralsnog stijgt de beurs in dit tempo maandag naar het hoogste nivo van de laatste jaren.
En Tostrams zegt het volgende:
quote:Korte termijn analyse AEX
AEX-index breekt de bovenkant van het steile dalende trendkanaal.Het technische plaatje van de AEX verbetert op korte termijn wat. Een doorbraak boven eerste weerstand 438,40 zou de de lucht wat opklaren. Een slotstand boven 438,40 geeft een koopsignaal met 448,60 (top van begin januari) als eerste koersdoel. Boven tweede weerstand 448,60 (top van januari) wordt ook de lange termijn opwaartse trend hervat.
Janusz wijzigde dit bericht 26-01-2006 11:03 (16%)
Yep, ik hoorde het net en dacht gelijk aan deze uitspraak van mijquote:Januszjes schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:49:
@ ACM: vandaag werd wel bekend dat de consumentenuitgaven gestegen waren met het hoogste percentage sinds 3 jaar.
[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt
quote:Arsenius schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:52:
Philips C Feb06 27.00 +180,00%
AEX C Feb06 430.00 +82,86%
ching ching
Doe je netjes
Ik moet echt ook me eens verder gaan verdiepen in opties
Ching Ching voor Januszjes, 228 euro verdiend met Philipsquote:mssl schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:57:
[...]
Doe je netjes!
Ik moet echt ook me eens verder gaan verdiepen in opties
Janusz wijzigde dit bericht 26-01-2006 12:08 (30%)
Config
Reg. datum: 08 november 2005
dan altijd de hamvraag, gaan we gierig bezig zijn of gaan we winst innen
Hier even een linkje, hele nuttige column waar veel mensen wat van op kunnen steken.
quote:CyberDoX schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:01:
Interessant topic! Ik heb hier niet echt veel verstand van, maar ik ga me hier eens goed in verdiepen. *bookmarked*
.
Zelfde verhaal hier, ook ff bij m'n favorieten gezet!
Ik zal aandachtig meelezen hier. Ben zelf van plan om ook wat actiever te gaan beleggen in aandelen en/of opties. Op dit moment zit ik nog in wat beleggingsfondsen (euro mix 50% aandelen, wereld mix 75% aandelen, farmacie/health care 100% aandelen).
Al die grafieken zijn nog een beetje onbegrijpelijk voor mij, maar het wordt steeds een klein beetje duidelijker door de uitleg! Tnx!
Mijn 12 keer PHI C MAR 2006 26.00 staan atm ook 72% in de plus
Da's dus 1200 * 80 cent for the record. Ik stap er overigens uit zodra ie nu stabiliseert morgen of begin volgende week, markt is me iets te volatiel atm om hard op korte calls te spelen. Wellicht een paar leuke puts uitzoeken.
curry684 wijzigde dit bericht 26-01-2006 16:00 (60%)
In zulk soort gevallen trek ik tegenwoordig altijd mijn stoploss naar een stukje onder de huidige koers zodat deze nog steeds een leuke winst oplevert (say op +150% bijv in dit geval). In praktijk heb je (ik wel tenminste) meer spijt van het niet tijdig winstnemen dan van evt gemiste meerwinst.quote:Arsenius schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:21:
philips is lekker bezig atm in mijn geval: +200,00%
dan altijd de hamvraag, gaan we gierig bezig zijn of gaan we winst innen
quote:curry684 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:58:
Da's dus 1200 * 80 cent for the record. Ik stap er overigens uit zodra ie nu stabiliseert morgen of begin volgende week, markt is me iets te volatiel atm om hard op korte calls te spelen. Wellicht een paar leuke puts uitzoeken.
Netjes hoor, ik blijf deze week lekker nog even aan de zijlijn. Heb nog wel logicacmg aandelen maar dat is meer voor het langere werk. Ik weet dat ik overmoedig wordt bij grote winsten en dan impulsief dingen ga kopen. Morgen even wat winst terugboeken voormn eigen onderhoud en dan maandag eens kijken naar een calletje op Ing og Abn. Maar dat zie ik zondag/maandagochtend wel weer.
Leuk dat het topic weer lekker loopt

Waarschuwing uit de bond markt, waar een soort mini implosie plaatsvind. De hele VS economie draait op schuld. Rente is dus erg belangrijk als meetinstrument. Vallende bondprijzen, flink ook. Ik ben benieuwd.

De VIX maakt een bodem, zoals verwacht. Je mag hier een paar keer heen en weer verwachten, waarna er weer upside is. Het is een omgekeerde grafiek, dus lager is dalende koersen en hoger is hogere koersen.
Da's goeie shit
Reg. datum: 08 november 2005
Heb mijn AEX C Feb06 430.00 ff nog laten staan, want dat schiet toch hard omhoog. Ik geloof niet dat de beurs vandaag nog veel kan inkakken dus, maar +157,76% is toch al heel lekker.
Maar volgens mij blijft t bullfestijn niet hangen tho..
Arsenius wijzigde dit bericht 27-01-2006 09:30 (8%)
Vanmiddag eens de hele portefeuille flushen denk ik
Dit topic is gesloten. ![]()