Gathering of Tweakers

Quicksearch
Voor slotkoersen van het laatste jaar van zo'n beetje alle fondsen (AEX/NYSE/Nas etc etc), zie
http://www.behr.nl/Beurs/Fondsh/index.html

ING Emerging Eastern Europe Fund

Kijk je dan niet naar de vorige slotkoers? Vaak staat die er nog van de vorige dag. Het fonds dat je noemt is inderdaad op 69,30 gesloten, maar eigenlijk zegt die koers natuurlijk niets. Je portefeuille is zoveel waard als je ervoor kunt krijgen, oftewel gewaardeerd tegen de biedkoers. De laatste biedkoers van jouw fonds was 69,15 :)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Daniel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:11:
Kijk je dan niet naar de vorige slotkoers? Vaak staat die er nog van de vorige dag. Het fonds dat je noemt is inderdaad op 69,30 gesloten, maar eigenlijk zegt die koers natuurlijk niets. Je portefeuille is zoveel waard als je ervoor kunt krijgen, oftewel gewaardeerd tegen de biedkoers. De laatste biedkoers van jouw fonds was 69,15 :)
ok dank!

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

La Marmotte

quote:
Daniel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:11:
Is waar als je de orde meteen wilt verkopen, maar vaak als je (is iig bij opties zo) de order een tijdje laat staan en de koers van de optie verandert niet krijg je de optie toch tegen de koers geldig op dat moment. Klinkt misschien een beetje vaag maar het is dan wachten op de nummer 1 positie om de order tegen die prijs uit te mogen voeren. Zelf al vaker gehad, soms moest ik een uurtje of 2 wachten maarja dat scheelt je dan soms wel 10 cent voor een optie, keer 100 stuks en dat keer 4 of 5 en het scheelt een smak geld.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Acties: [view]

Door: ACM Devver / Serveradmin
Iemand zal het je toch echt moeten verkopen. De bied- en laatprijzen zijn uiteraard geen constante waarde die aan het begin van de dag vastgezet worden (bij de meeste effecten dan). Sterker nog, vorige week daalde Buhrmann 's ochtends vroeg ineens met 11% en steeg weer terug naar -2%...

Jouw relaas geeft aan waarom je altijd geadviseerd wordt om een limietorder te geven, omdat je vaak genoeg wel op een tussentijds dalletje de boel kan kopen.

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

La Marmotte

@ ACM: dit is met aandelen inderdaad waar maar opties kunnen ontzettend lang op dezelfde waarde blijven staan zodat geduld zo nu en dan een schone zaak is.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

quote:
Januszjes schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:02:
@ ACM: dit is met aandelen inderdaad waar maar opties kunnen ontzettend lang op dezelfde waarde blijven staan zodat geduld zo nu en dan een schone zaak is.

Dat zal inderdaad wel, maar je reageerde op Daniel die reageerde op iemand die het over zijn beleggingsfondsen had ;)
En hoewel die door de market makers weer net wat anders werken dan aandelen (er is vrijwel altijd vraag en aanbod) zijn ze daar wel het meest mee te vergelijken :)

Dan nog maar een paar platen om je te laten wennen aan grafieken :P

http://img463.imageshack.us/img463/8118/aexdag24january20064oq.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/4351/aexdag24january200628cc.jpg

Da's goeie shit

La Marmotte

Opzich zijn die grafieken best leuk en aardig, maarja het hangt toch van de beleggers zelf af. Grafieken zijn wel een leuk hulpmiddel maar ze zitten er ook vaak naast, neem bijvoorbeeld nou de rally van de afgelopen weken, er is maar 1 analist die dat voorspelt heeft en dat is Wessel Aslander van wallstreetweb.nl.

Ik kijk vaak naar de RSI van een aandeel, dat klopt vaak nog wel aardig. Het is op het moment even koffie dik kijken wat er gaat gebeuren op de beurs. Vandaag toch best veel aandelen in de plus maar toch een lichte min in de AEX. Het sentiment is niet meer zo goed als de vorige maanden maar wellicht dat het weer naar boven kan. Wie weet :)

Een grafiek zegt vaak meer dan vele woorden. Bovendien brengt de benadering met Gann lijnen wat rust in het verhaal.

Da's goeie shit

La Marmotte

quote:
Wekkel schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:53:
Een grafiek zegt vaak meer dan vele woorden. Bovendien brengt de benadering met Gann lijnen wat rust in het verhaal.
Hoeft niet waar te zijn, als een CEO een goede winstverwachting uitspreekt voor het komende jaar dan kan de grafiek zeggen wat die wil maar vaak stijgt dan de koers dan toch wel aanzienlijk. Maar om je koopgedrag te baseren op grafieken is natuurlijk de enige zekere factor. Andere factoren zijn relatief onbetrouwbaar.

quote:
Januszjes schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:00:
Hoeft niet waar te zijn, als een CEO een goede winstverwachting uitspreekt voor het komende jaar dan kan de grafiek zeggen wat die wil maar vaak stijgt dan de koers dan toch wel aanzienlijk. Maar om je koopgedrag te baseren op grafieken is natuurlijk de enige zekere factor. Andere factoren zijn relatief onbetrouwbaar.

Die dagstijging mis je dan inderdaad, daar kom je met fundamentele analyse weer wel achter. Maar of het aandeel dan doorstijgt (bijv of ie met hoge volumes eerdere dalingen omzet in stijging e.d.) kan je vaak weer wel aan de grafiekjes zien. En de rest van de stijging, die ingezet werd door die ene dag, profiteer je dan alsnog van als je posities innam op basis van je grafieken :)

Maar het is met elke methode afwachten wat het gaat doen. Als je denkt dat een bedrijf hele mooie cijfers laat zien (Apple bijv?), maar het toch onder de verwachting van het gros van de speculanten valt... dan kan de koers flink dalen terwijl je een stijging verwachtte :) Terwijl een bedrijf dat "minder tegenvallende" cijfers toont (GM, Ford?) juist best kan stijgen op een dag...

Ik laat een AEX plaat zien. Daarop zullen individuele aandelen die vanwege "goed nieuws" stijgen minder meewegen B)

Da's goeie shit

La Marmotte

quote:
Wekkel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:56:
Ik laat een AEX plaat zien. Daarop zullen individuele aandelen die vanwege "goed nieuws" stijgen minder meewegen B)

He shit ja, je hebt gelijk :)

Heb net mn Fugro calls op maart eruit gegooid. Stond 1,5 week op -220 en toen -180. Nu ik op +50 stond moest ik ook niet twijfelen. Dr uit dr mee. Nu ga ik Vedior calls kopen, denk dat die de komende tijd zullen stijgen, ook vanwege de correctie in de koers de afgelopen 2 weken.

Janusz wijzigde dit bericht 25-01-2006 10:14 (37%)

Nutreco +8,91%

aanschafL 40,95
koers: 44,60

Nutreco C Mar06 36.0 +71,70%

_/-\o_
La Marmotte

quote:
Arsenius schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:34:
Nutreco +8,91%

aanschafL 40,95
koers: 44,60

Nutreco C Mar06 36.0 +71,70%

_/-\o_

Leuke dingen ja, zo kan het gaan met opties :) Ik heb net philips call 27.00 april gekocht. Verwacht er veel goeds van. Wou ook nog Vedior voor vandaag kopen maar ben te laat, nu is de koers me teveel gestegen. Heb nu de volgende 3 in mn Alex optieportefeuille:

- ASML calls
- Royal Dutch Shell call
- Philips call

Comments hierop anyone?

Reg. datum: 28 januari 2000

Nou meneer Wekkel ik hoop dat we toch nog gelijk gaan krijgen wat betreft de AEX, want vandaag is de AEX weer omhoog geknald zeg :(. Mijn Turbo's Long LogicaCMG ben ik natuurlijk wel heel erg blij mee :).

Januszjes: de olieprijs gaat flink omlaag en volgens mij zijn de verwachtingen dat dat nog wel even door zou gaan. Shell heeft net geprofiteerd van de hoge prijzen van vorige week, dus je koopt ze heel duur!

Config

Reg. datum: 10 augustus 2001

Kan iemand mij een advies geven over het nieuwe fonds Robeco Emerging Mix?

Volgens een adviseur van de rabobank was het interessant als je het 7 jaar zou laten staan. Ik heb er geld voor "over" maar ik wil er elk moment weer over kunnen beschikken.

Ik heb op dit moment al ING Emerging Eastern Europe Fund (20% van mijn totale kapitaal) en Robeco Balanced Mix (80%).

Kan iemand mij iets zeggen of het interessant is nu kosteloos in te stappen in die emerging mix (alle emerging funds doen het erg goed...) en als ik over een paar maanden of zo wil verkopen?

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

quote:
Config schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:39:
Nou meneer Wekkel ik hoop dat we toch nog gelijk gaan krijgen wat betreft de AEX, want vandaag is de AEX weer omhoog geknald zeg :(.
Dalingen gaan zelden in een rechte lijn. Bovendien ben ik Rasti Rostelli niet ;)

Da's goeie shit

Reg. datum: 28 januari 2000

Ik heb het ook niet van jou, ook al ben ik het wel met je eens wat betreft de trend ;).

Config

The cowardly dog

vandaag even een mindere dag inderdaad... maar goed. De DJ doet momenteel ook niet bar veel, ben benieuwd hoe de AEX hier morgen op reageert.

Overigens, Januszjes... alleen x call(s) kun je weinig commentaar op geven natuurlijk, welke zijn het precies ?

Courage wijzigde dit bericht 25-01-2006 19:45 (29%)

Op zich zegt de stijging van vandaag inderdaad niet zoveel, na zoveel dagen van dalingen zijn er altijd wel weer koopjesjagers te vinden die dit het moment vinden om in te stappen. Pas als het herstel weer een paar dagen doorzet kweekt dat weer wat vertrouwen voor het herpakken van de stijgende lijn. Ik verwacht overigens niet echt dat de AEX weer in hetzelfde tempo doorknalt, de 'eindejaarsboom' werd voor een groot deel veroorzaakt door behoorlijk goede Q4-cijfers van alle grote fondsen. Vooralsnog staat er op cijfergebied niet veel te gebeuren, daar de stijging die van eventuele goede jaarcijfers 2004 die nu naar buiten komen voor een groot deel al in de koersen is verwerkt.

Desondanks was vandaag een goede dag voor mijn portefeuille, over de gehele linie zo'n 2% omhoog :)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

Voor de verveling nog maar een paar platen

http://img7.imageshack.us/img7/6351/aexdag25januari20061uv.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/1437/aexdag25januari200620pd.jpg

Ditmaal geen voorspelling, want dan krijg ik boze mensen ;) We dreigen de neutrale dalingslijn in ieder geval te verlaten. Vroege gokkers kunnen een call proberen, maar de strijd is nog niet gestreden :Y)

Dow is vandaag wat zwakjes

Da's goeie shit

Nog eentje er achteraan.

http://img84.imageshack.us/img84/8797/10ynote6tz.jpg

Hou deze in de gaten, als we 107,50 gaan doorbreken (al meerdere jaren cruciale steun geweest), zijn de aandelen allang gegaan ;(

Da's goeie shit

Ik denk dat de AEX niet zoveel gaat dalen zoals zovelen hier vermoeden. Er is volgens mij weinig reden om zo'n negatieve verwachting te hebben, want de cijfers die tot nu toe zijn gepubliceerd vielen bijna allemaal mee, waarom zou het dan nu opeens toch naar beneden gaan?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws