Gathering of Tweakers

Quicksearch
La Marmotte

Ik snap er niets van. Zit ik daar met mn calls op Royal Dutch Shell en de koers doet maar niets. De koersen van de olie in Amerika stijgen procenten elke dag door de hoge olieprijs maar RDS doet maar niets. Heeft iemand daar een goede verklaring voor? Zit verder ook nog met Fugro calls op maart. Hopelijk komt het nog goed :)

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

The cowardly dog

quote:
Wekkel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:03:
Courage, als we nu een dikke crash krijgen vanwege oplopende rente (FED verhogingen) in combinatie met de nu sterk afkoelende huizenmarkt in de VS, zit je met je Seppies nog best lekker. Ik zou de traditioneel slappen maanden februari en maart nog even afwachten. We krijgen immers maart nog met de Iran aanval :X
Ik hoop het in ieder geval (dat ik lekker zit dan :P). Alleen betwijfel ik of de Iran aanval komt, puur om financiele redenen, alom bekend :) Alleen zal het effect toch hetzelfde zijn gelukkig, als US failliet gaat kan het alleen maar harder naar beneden :P

Vooralsnog rustig corrigeren, het gaat niet in een keer mis ;) In februari vast weer omhoog vanaf 420.

Da's goeie shit

Reg. datum: 28 januari 2000

Ik heb turbo's short op de AEX staan, dus mijn mening is bij deze geventileerd ;).

Config

The cowardly dog

Aha. AEX op 432 gesloten, op laatste moment flink gedaald. Nu DJ flink in de min, ik denk dat maandag een mooie dag wordt. :9
en daarna mag het allemaal wel weer omhoog hoor :)

Idd een topdagje gedraaid, ik had nog Nutreco staan namelijk. Word je wakker, Nutreco +7%. Steun!

Config

Ik heb calls op philips, ze komen maandag met de jaarcijfers en het ze hebben naar mijn idee een goed Q4 gehad.

Dus ik denk dat het wel snor zit, maar je weet het nooit. O-)

Fornix ziet er ook wel goed uit, moderate buy ;)

Nja sligro vind ik persoonlijk kiele kiele, aangezien toch de stemming niet echt posi is. Maar ik verwacht niks spectaculairs, anders kun je altijd nog een straddeltje nemen voor de zekerheid.

wat er aan zit te komen:

DINSDAG 24 JANUARI

- Crucell, vierdekwartaalcijfers

- Fornix, voorlopige jaarcijfers 2005

DONDERDAG 26 JANUARI

- Sligro jaarcijfers 2005

VRIJDAG 27 JANUARI

- Spyker jaarcijfers 2005

Ah ja pls volg geen advies op van mij, ik ben een beginner O-)

Arsenius wijzigde dit bericht 21-01-2006 08:35 (73%)

Ik heb ook turbo's Brent Oil (ruwe olie) gekocht. Vaker succes mee gehad. Rusland is megakoud en heeft problemen met Bulgarije (net als met Oekraïne). Dat betekend hogere prijzen (de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs).

Config

Reg. datum: 22 november 2003

quote:
Arsenius schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:27:
Ik heb calls op philips, ze komen maandag met de jaarcijfers en het ze hebben naar mijn idee een goed Q4 gehad.

Dus ik denk dat het wel snor zit, maar je weet het nooit. O-)

Fornix ziet er ook wel goed uit, moderate buy ;)

Nja sligro vind ik persoonlijk kiele kiele, aangezien toch de stemming niet echt posi is. Maar ik verwacht niks spectaculairs, anders kun je altijd nog een straddeltje nemen voor de zekerheid.

wat er aan zit te komen:
VRIJDAG 27 JANUARI

- Spyker jaarcijfers 2005

Ah ja pls volg geen advies op van mij, ik ben een beginner O-)

Denk je dat Spyker niet spectaculair zal zijn? Ben erg benieuwd hoe dat met dat bedrijf nu gaat! (maar dan niet echt voor de financiele kant......want ik zou er nooit iets mee gaan doen ;) )

Binnenkort ga ik eens kijken naar ''opties'' en wil ik daar eens mee beginnen. (lees er al het een en ander over op internet/literatuur!)
Hebben sommige nog een paar goede ''weetjes'' waar je het beste de transacties kan doen en met wat voor bedragen doen de meeste mensen hier wat met opties.
Daarnaast zou ik graag willen weten hoevaak de meeste mensen er ook echt goed geld mee verdienen!

Binnenkort ga ik me verder verdiepen in een aantal sectoren (studeer Fiscale Economie en een kwartiel met beleggen etc. komt er waarschijnlijk ook dit jaar weer aan bod)! Vorig jaar de Luchtvaartmarkt onderzocht, erg interessant. :Y)

Hmm, ik zat net niet lekker. Jan put 432,50 kwam niet aan bod, omdat de markt omhoog werd gehouden tot 16:00 scherp. Daarna kwam de boel pas naar beneden, eindstand had mij overigens ook maar 30 euro opgeleverd. Helaas had ik nog geen feb posities, dus de zaak ging hard naar beneden terwijl ik glad zat (op expiratiedag al de volgende serie inslaan kost je meteen een bom premie op maandag (want oude serie afgelopen) :|

Gaat de koers eens hard omlaag (ben een rasbeer), krijg je het precies als je maandenlang loaded met puts zit, maar gedurende 2 uurtjes glad ;( Maar goed, er komen meer kansen 8)

Bijgaand wat Metastock platen met mijn verwachtigen B) Bij voorbaat excuses voor de grootte daarvan, dit wordt met een brak laptopje gefabriceerd en aan kleine plaatjes heb je niet zoveel in dit vak :/

http://img296.imageshack.us/img296/1565/dji20dag202120januari2020060ou.jpg

Allereerst de Dow Jones, want in de VS ging het wat mis in de markten. Als reden wordt olie gegeven, maar 64 dollar of 66, het is beide erg hoog voor de huidige stand van de markten. Maar goed, dat is dan officiele analistentaal die niets met de werkelijkheid te maken heeft. Ik vermoed een standaard effect van het afromen van liquiditeit door de FED, waardoor de aandelen, gelijk aan vorig jaar, uiteindelijk een tik krijgen.

De blauwe verticale lijnen vormen de 2 maanden cyclus in de Dow, die afgezet tegen het verleden goed te zien is. Ik heb een projectie in de plaat gezet, maar deze hoeft natuurlijk niet uit te komen. Gezien de stand van zaken in de VS (het wordt weer druk bijlenen voor de FED deze maanden) kan er toch wat druk blijven bestaan op de koersen, alvorens we weer een bodempje gaan vinden. Alles natuurlijk vanuit de luie stoel, aan de hand van de toekomstige input zal eenieder zijn mening bij moeten blijven stellen ;)

http://img225.imageshack.us/img225/5544/vixinversie3nv.gif

In deze staat heb ik de VIX gezet. De VIX is een meter voor volaliteit en bij extreme ruststand kan een omkeer worden verwacht (hoeft niet perse). Normaal loopt de VIX andersom, maar voor het begrip heb ik de omgekeerde VIX geprojecteerd. Een dalende VIX betekent dus meer volaliteit en dus veelal dalende koersen.

We hebben nu een derde top gehad. De steunlijn die ik heb getekend gaat ons belangrijke informatie geven of er rust genoeg blijft in de markten of dat het tot een grotere correctie gaat komen tot mega daling aan toe. Ik ga deze in de gaten houden. Als op het niveau van de steunlijn (of daar in de buurt) een bounce komt met een paar zigzag bewegingen met steeds hogere bodems, zie ik daarin een instapmoment verschijnen. Vooralsnog echter eerst afwachten of de VIX nog harder op gaat lopen door de steunlijn heen, zodat shorten echt legitiem wordt (in deze plaat dus dalen, niet stijgen).

http://img41.imageshack.us/img41/1535/10ynote6zy.png

De totale paniek is nog lang niet uitgebroken. Dat meen ik af te kunnen leiden uit de bondmarket, DE plek waar de FED haar bekende geldzaken regelt. Als de bondmarkt gaat, is de aandelenmarkt al gegaan en schiet de rente omhoog. Tot nu toe is de 10Y note (je zou ook een andere kunnen kiezen, maar dan wijzigen de cijfers ietsje) altijd gebounced op 107,50. Je kan er donder op zeggen dat deze markten zwaar gemanipuleerd worden, daar zij de levensgesteldheid van het financiele systeem van de VS weergeven, evenals de stand van de dollar. Pas als deze note door de 107,50 zakt, ga ik op het scenario van een echte meltdown zitten. We zaten dichtbij eind oktober 2005, maar een vers rondje liquiditeiten heeft m.i. de zaak gered. De 'Greenspan put' zullen we maar zeggen (wat de FED nu weer uit de markt heeft getrokken).

http://img296.imageshack.us/img296/1053/aex20week202120januari2020066a.jpg

Deze plaat vormt de weekgrafiek van de AEX en heb ik een tijdje geleden al nader bekeken. De lijnen die daar staan, staan er al sinds de vorige start van de eindejaarsrally 28 oktober 2005. Ik bekeek de cyclussen en kwam tot een aardige vinding. Tussen de perioden van bodem tot bodem van de rally die gestart is in maart 2003 vanaf het dieptepunt zit tot nu toe een vaste factor. De volgende bodem zou volgens die benadering op 13 februari 2006 liggen. Tegen beter weten in richt ik mij daarom op deze datum (op of omstreeks) voor de start van een nieuwe leg omhoog B)

Grofweg zou de AEX dan rond de 420 moeten staan als de correctie 'normaal' verloopt (en doorzet). De rode lijnen zijn uiteraard projectie, en niet meer dan dat.

http://img500.imageshack.us/img500/4586/aex20dag202120januari2020062nf.jpg

Uitgezet tegen een Gann waaier zouden we bij normale daling (die doorzet) rond 420 zitten op 13 februari, in een extremer geval 385. Dat laatste verwacht ik niet zo snel, tenzij Wall Street echt stuipe krijgt.

http://img41.imageshack.us/img41/2032/aex20dag202120januari202006202.jpg

Hierbij nog de wat uitgebreidere plaat met diverse indicatoren. Het aftakelen van de indicatoren voorspelde de recente afkoeling al. De vraag is nu hoelang en hoever deze doorzet. Een breuk naar boven in deze indicatoren kan een hernieuwde leg omhoog signaleren.

Heel praktisch gezien denk ik dat eerst olie tenminste $70 gaat zien, maar zodra deze af gaat koelen richting $60: uitkijken voor een nieuwe leg omhoog ;)

Conclusie
Vooralsnog short dus maandag, en rustig afwachten voor een instapmoment voor een ritje omhoog O-)

Da's goeie shit

Volgens verschillende indicatoren gaat de AEX richting de 420, dus ik zou inderdaad Uitkijken met instappen. Je hebt altijd uitschieters, zeker met jaarcijfers kan het ineens rap omlaag of omhoog. In zo een geval is een straddle wel te doen, mits je zeker weet dat de uitslag booming wordt. Met een straddle bv heb je altijd winst mits het aandeel dus echt hard gaat stijgen of dalen.

Btw, een straddle houdt in dat je op eenzelfde uitoefenprijs een put en een call koopt. Het aandeel zakt ineens 10 procent = winst, stijgt 10 procent = winst. Je moet sowieso een grote stijging of daling hebben anders krijg je de optiepremies van 2 opties( respectievelijk de call en de putt) er niet uit.

Voor de kleine beleggert en spelert is een Put op de AEX wel een goeie zaak.

AEX P Feb06 430.00 anyone?? 8)7

Arsenius wijzigde dit bericht 22-01-2006 08:23 (4%)

The cowardly dog

Zo Wekkel, da's goeie shit. ;) :P
Bedankt dat je je grafieken wilde delen, dit maakt wel een hoop (mogelijkheden) duidelijk. Ik lees zelf veel op iex.nl (waar ik jou ook wel eens tegenkom) en ik volg momenteel vol spanning de dagelijkse TA van Nikken.

Nikken doet het wel lekker idd :Y)

Da's goeie shit

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
Wekkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:46:
Nikken doet het wel lekker idd :Y)
offtopic:
* Hoedje is een beetje in de war. Kun je misschien kort toelichten hoe het zit? Ik dacht dat je jurist was... Maar ik zie de laatste tijd, (bijv. ook in het topic over de val v/d dollar) de meeste mooie financiele technische analyses van je :?

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Kwestie van inlezen. Bovendien kunnen de meningen op dat punt verschillen ;)

Da's goeie shit

Door: ACM Devver / Serveradmin
quote:
Wekkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:46:
Bovendien kunnen de meningen op dat punt verschillen ;)
Ach, je bent op Tweakers.net/onder "nerds" ... hoe meer grafiekjes hoe mooier/beter! :+

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel van snap (met name het jargon niet :o )

Verstandig dus voor mij om het maar bij fondsjes te houden :) Wel een idee om pas na 13feb weer aan te kopen en dus nog even te wachten :)

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb in 1998 toen ik nog op de basisschool zat 2500 gulden gekregen van m'n ouders om te beleggen (gewoon voor de lol). Tijdje leuke winsten behaald met philips.

Een keer flink de mist in gegaan met UPC. ¤1000 UPC aandeeltjes gekocht bij de beursgang (¤50 per stuk). Heb ze zien stijgen naar ¤200, maar ik was zo wijs om ze niet te verkopen :P. Daarna zakte het in als een pudding en een tijdje later was ik die ¤1000 kwijt.

Toen had de hele beurs er geen zin meer in en ben ik gestopt met actief beleggen. Heb nog wel een vastgoedfondsje uit 1998 waar ik elk jaar dividend van onvang. Keek laatst wat de koers was, en die bleek ¤40.50 te zijn. Schrok ik van, want ik dacht dat ik ze voor ¤50 gekocht had. Ik meteen m'n afschriften opgezocht en blijk ik ze voor 50 gulden gekocht te hebben :P

Heb nu wel weer zin om eens aan de slag gegaan. Na een beetje rondkijken lijken turbo's me wel wat. Komende week krijg ik m'n binckbank pakketje binnen om m'n portefeuille van de postbank naar hen te verhuizen. Heb ook nog naar IB gekeken, maar daar had ik te weinig geld voor :P (ik heb ¤1500 over om te beleggen, zij vragen ¤2400).
Moet me nog even iets meer verdiepen in die turbo's en dan ga ik ervoor B)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Ben benieuwd wat philips gaat doen als de beurs opengaat :/

Arsenius wijzigde dit bericht 23-01-2006 07:18 (38%)

The cowardly dog

quote:
Arsenius schreef op maandag 23 januari 2006 @ 07:14:
Ben benieuwd wat philips gaat doen als de beurs opengaat :/

't ziet er niet best uit voor je denk ik... maar wellicht had 'men' de winstcijfers nog lager ingeschat, je weet het niet... alleen ik vrees het ergste.

alhoewel op iex.nl denken ze er anders over : http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=21884

Courage wijzigde dit bericht 23-01-2006 08:10 (25%)

kwartaalverlies ?

---
In het vierde kwartaal van 2005 boekte Philips een nettowinst van EUR 332 mln, dat is 33% minder dan de nettowinst van EUR 498 mln die geboekt werd in dezelfde periode een jaar eerder.
[..]
Het nettoresultaat en de omzet van Philips kwamen in het vierde kwartaal van 2005 hoger uit dan analisten voorzagen. Zij gingen voor het vierde kwartaal van 2005 uit van een nettowinst voor Philips van EUR 227 mln en een omzet van EUR 9,27 mrd.
---

10:40: PHI +2.20%.

sverzijl wijzigde dit bericht 23-01-2006 10:40 (3%)

Philips gaat omhoog, maar het mag van mij absoluut nog ff een paar euro erbovenop doen :Y)

Het is een beetje bedrukt allemaal... :O

Arsenius wijzigde dit bericht 23-01-2006 11:28 (133%)

Reg. datum: 10 augustus 2001

weet iemand waar ik de slotkoersen van bepaalde fondsen van een dag kan vinden?

via sites als de rabobank en zo kan ik wel koersen zien, maar niet de slotkoers van vandaag bijvoorbeeld... of kijk ik verkeerd?

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Door: ACM Devver / Serveradmin
Probeer iex.nl, beurs.nl, beursonline.nl, euronext.nl of een van de vele andere beleggingssites :)

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
ACM schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:26:
Probeer iex.nl, beurs.nl, beursonline.nl, euronext.nl of een van de vele andere beleggingssites :)

maar wat is dan de slotkoers? Er is wel een laatste koers, maar die wijkt soms/vaak af van de slotkoers...

bijvoorbeeld 1 van mijn fondsen: ING Emerging Eastern Europe Fund... en dan de slotkoers van vandaag..... is het nu 69.30?? of iets anders?

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws