Gathering of Tweakers

Quicksearch
La Marmotte

Vandaag 6 calls Vedior 13,00 in maart en 3 calls Royal Dutch 26,50 in maart gekocht. Allebei 5 cent naarboven dus de kosten heb ik er al uit. Hopelijk stijgt de olie nog even tesamen met Vedior.

Gisteren een goede dag, Logica 6% omhoog oid, helaas vandaag weer wat ingeleverd maar toch niet slecht. Ook DSM trekt weer aan. Dus een goede start van het jaar kan ik zeggen.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

quote:
mry007 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:55:
Naar mijn bescheiden mening heeft het voor het overgrote deel van de mensen geen enkele zin in individuele aandelen te beleggen. Als je een fatsoenlijke spreiding wilt, dan moet je toch denken aan 30 tot 40 verschillende aandelen en minstens 150.000 of 200.000 euro startkapitaal. Heb je dat niet,

Nou zo erg is het nou ook weer niet. Ben zo'n 7 jaar geleden begonnen met zo'n 40K guldens en dan is het echt goed te doen om in individuele aandelen te beleggen. Als je een minimale transactiegrootte van zo'n 1a 2K aanhoudt (lager dan zijn de transactiekosten relatief veel te hoog) en een klein beetje spreid kan je daarmee leuk beleggen als 'hobby'. Het is in ieder geval vele malen interessanter dan het in een saai beleggingsfonds te stoppen (toegegeven, de meeste beleggingsfondsen hebben het het afgelopen jaar ook zeker niet slecht gedaan met winsten tussen 20-30%).
Zelfs met dit ooit zo 'kleine' startbedrag heeft het mij in ieder geval absoluut geen windeieren gelegd.

La Marmotte

Ik voorspel voor morgen een mooie dag. Dow Jones en de Nasdaq staan dik in de plus na eerdere slechte berichten. Olie prijs is een stuk omhoog en desondanks mag dat de koers niet drukken. De oudejaarsrally heeft zich duidelijk ontwikkeld in een nieuwjaarsrally. Ik denk dat er pas over een correctie kunnen praten aan het einde van januari. Het optimisme is nog groot, tel daar nog eens de jaarcijfers bij op die ook vaak goed uit gaan vallen in mijn opinie.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

The cowardly dog

Morgen kan een mooie dag worden maar de DJ zit toch echt in een dalende trend. Ik hoop/gok op een eerdere correctie dan eind januari, en een flinke ook. :P

Heb ik even mazzel, van de week een calletje Kon Olie gekocht O-)

Laat die olieprijs maar stijgen :P
La Marmotte

quote:
neographikal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:43:
Heb ik even mazzel, van de week een calletje Kon Olie gekocht O-)

Laat die olieprijs maar stijgen :P

Ik wou gister de call op 26 kopen maar toen was mn geld nog niet bij Alex aangekomen. Grmbl, anders had ik nu 76% rendement gehad.

Welke sites gebruiken jullie om nieuws in Amerika te volgen?

Ik gebruik zo nu en dan: marketwatch.com en ook wallstreetweb.nl

Janusz wijzigde dit bericht 03-01-2006 21:45 (16%)

Die laatste inderdaad, koersjes vergelijken is erg handig. Meestal kloppen de openingskoersen wel aardig daarmee :)
quote:
mry007 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:55:
Het wereldwijde fonds van je bank voldoet gewoon, maakt niet uit welke bank, gewoon een van de grote jongens kiezen, is het veiligst. Als er veel verwacht wordt van China, dan zal het management van het fonds het belang in "China" wat vergroten enzovoorts.

Misschien moet je eens een jaarverslag of een financiële bijsluiter van dat fonds lezen, want dit is echt onzin. Dat doet Robeco nu juist NIET. Het fonds Robeco belegt voor zo'n 50% in de VS, daarna komt Europa en daarna Japan. Het Robeco fonds doet helemaal niets in China. Sterker nog, ze belegt geen cent in Emerging Markets.

Terwijl wereldwijd landen als India, China, Rusland, Brazilië, Polen, Turkije, Tsjechië, Taiwan, Korea etc. etc. economisch steeds sterker worden en de beurzen daar record na record breken, gaat een fonds als Robeco daar volledig aan voorbij. De Amerikaanse aandelen zijn in 2005 zelfs gedaald, kun jij mij één andere serieuze beurs noemen waarvan de index in 2005 gedaald is? Beleggen in Amerika levert al een jaar of 7 geen cent op, ik zie niet in waarom je de helft van je geld in één land zou stoppen, terwijl je er niets voor terugkrijgt.

La Marmotte

Maarja dat is achteraf gezien. Natuurlijk is er ook dit jaar de voorspelling dat de Dow Jones niets doet. Eerder een daling dan een stijging.

Morgen wordt een leuke beursdag, eens zien of we door de 450 kunnen. Gelukkig heb ik een setje calls op Royal Dutch staan gekocht op 0,55 cent. Waarde is nu al 1 euro. Mede door de stijgende olieprijs zal de waarde nog even oplopen is mijn verwachting. Nu nog kijken naar 2 nieuwe opties. Het wordt LogicaCMG call, Fugro call of een Hagemeyer call. Maar dat zien we morgen bij de beursopening wel weer.

left part of the evil twins

M'n Philips calls staan weer 16% in de plus vandaag. Algeheel gezien heb ik nu sinds juli 58% winst op de teller staan :)
quote:
curry684 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:57:
M'n Philips calls staan weer 16% in de plus vandaag. Algeheel gezien heb ik nu sinds juli 58% winst op de teller staan :)

58% netjes!
(en ik maar denken dat ik met m'n 38% over heel 2005 al een hele bink was)

Zooo vandaag even wat winst verzilverd, drie calls RD dec 06 30.-, ¤52,50 netto op verdiend in anderhalve week, mag niet mopperen met een inleg van 180 + transactiekosten :P Nu maar eens afwachten wat het allemaal gaat worden, het staat wel erg hoog allemaal :X
The cowardly dog

Wat is het hier toch stil. Niemand puts gekocht dan ? :P

Ik twijfel eigenlijk om Van der Moolen op te pikken rond de ¤7,00 :)
left part of the evil twins

quote:
Courage schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:

Nope helaas, verder ook geen ramp, ik had de correctie an sich wel aan zien komen maar niet zo hard. Geen puts dus, maar ook geen grote verliezen.

En om eerlijk te zijn verwacht ik dat het een heel kortdurende correctie is die nu al op de bodem hangt, en we nu een tijdje horizontaal cq. licht stijgend gaan spelen met de indexen.

curry684 wijzigde dit bericht 18-01-2006 16:18 (23%)

Die paar punten eraf kan je toch geen correctie noemen joh :P Procentje of twee eraf, ik ben er echt even wat huiverig voor op het moment, het is gewoon heel hard gegaan de afgelopen maanden.
quote:
Courage schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:

Zit nog met een put jan AEX 432,50 en 2 calls jan AEX 450. Dat zal dus wel precies in het midden expireren worden ;(

Als die correctie zich nou even doorzet tot 429 morgen :Y)

Da's goeie shit

zit lekker even langs de zijlijn sinds eind 2005 (op langlopende straddle GTN en langlopende far out-of-the-money geschreven puts AAB na). Laat maar even rustig dalen die AEX.

Was ik maar echt aan het beleggen gewees :) Bij optiecompetitie.nl had ik calls ASML voor januari op 17,00 euro gekocht... die zijn dus in 2 dagen met 220% gestegen...

Oke ik kan het toch niet laten, Reed Elsevier zojuist gekocht, die staat op een koers waarvan ik denk dat het nog wel netjes is :)
The cowardly dog

quote:
Wekkel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:23:
[...]

Zit nog met een put jan AEX 432,50 en 2 calls jan AEX 450. Dat zal dus wel precies in het midden expireren worden ;(

Als die correctie zich nou even doorzet tot 429 morgen :Y)

Ik hoop met je mee :Y)

AEX gesloten onder de 436. Dat is een signaal dat we nog (veel) verder gaan zakken heb ik gelezen... ik hou mijn puts AEX SEP 2006 360 nog even aan :Y)

Je kan ook erg optimistisch (of in de geval pessimistisch) zijn 8)7 Die zijn wayyyyyyyy out of the money :P
The cowardly dog

quote:
neographikal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:31:
Je kan ook erg optimistisch (of in de geval pessimistisch) zijn 8)7 Die zijn wayyyyyyyy out of the money :P
Wat maakt het uit... ik hou ze echt niet tot september natuurlijk. Alleen vandaag al zijn ze 18,84% gestegen. Misschien dat ik ze morgen eruit doe, maar ik denk dat ik nog langer ga wachten. :)

Courage, als we nu een dikke crash krijgen vanwege oplopende rente (FED verhogingen) in combinatie met de nu sterk afkoelende huizenmarkt in de VS, zit je met je Seppies nog best lekker. Ik zou de traditioneel slappen maanden februari en maart nog even afwachten. We krijgen immers maart nog met de Iran aanval :X

Da's goeie shit

Fallen from grace

quote:
Wekkel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:03:
Courage, als we nu een dikke crash krijgen vanwege oplopende rente (FED verhogingen) in combinatie met de nu sterk afkoelende huizenmarkt in de VS, zit je met je Seppies nog best lekker. Ik zou de traditioneel slappen maanden februari en maart nog even afwachten. We krijgen immers maart nog met de Iran aanval :X
Nou, dat is simpel dan hè: olie en gas.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws