quote:Confusion schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:05:
[...]
Ik zie op de frontpage van debeurs geen menuoptie 'aandeel'? Moet je daarvoor lid zijn?
doh, aex/midkip -> staan aandelen
debeurs.nl == iex trouwens
neographikal wijzigde dit bericht 21-12-2005 14:25 (10%)
quote:
Mjah, iex is redelijk overzichtelijk, maar op debeurs kon ik de opties niet vinden. Maar ik zoek eigenlijk naar datafiles met de cijfertjes zelf, niet naar grafiekjes. Bovendien zijn het alleen grafiekjes van de aandelen daar, maar ik zoek juist het gedrag van die opties in de tijd. Zou dat vrij opvraagbaar zijn ergens of zal ik het zelf moeten gaan registreren?
Edit: reactie op hieronder, ja, iets later had ik het op iex inderdaad gevonden.
Edit2: Historische informatie is er met dagnauwkeurigheid, maar dan moet je wel aardig aan het rippen slaan...
Confusion wijzigde dit bericht 21-12-2005 21:59 (30%)
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl
Reg. datum: 15 april 2003
Ik heb dit uiteindelijk dus niet gedaan, omdat ik er kleren van heb gekocht en boeken voor school.
Wel heb ik met de aanslagen in Londen "geluk" gehad, doordat ik vrij snel reageerde. Zo heb ik een paar 100 euro verdiend die dag aan put opties(maar geeft toch wel gemengde gevoelens, geld verdienen aan aanslagen).
I love the smell of a Palm in the morning.
Reg. datum: 25 november 2005
Zijn binnen 3 dagen 'gestegen' naar 45,19. Totale waarde=4519,00 Euro.
Daarna nog eens voor 2.500 Euro aandelen erbij gekocht, totaal nu 7019,00 Euro waard dus.
Inlegsaldo is mijn bijelkaar gespaarde spaarloon. Betreft een mix-fonds met weinig risico., Inlegsaldo kan maximaal fluctueren van -10% tot +24,00%
Ga niet echt spelen met dit geld, ga gewoon op tijd aan- en verkopen.
Acidfreaky881 wijzigde dit bericht 22-12-2005 11:35 (13%)
Ik ben van plan mijn portefeuille in waarde even te vermeerderen met een paar aandelen. Denk alleen dat het verstandiger is later in te stappen. Denk dat ik dat maar eind Januari doe na een eventuele correctie. Wellicht Crucell, Buhrman of Corus.
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
LogicaCMG is aanbeland bij weerstand 2,61.
LogicaCMG heeft rond 2,40 een nieuwe, hogere koersbodem gevormd. Dit bevestigt de stijgende trend en het eerder opgetreden koopsignaal. De uptrend kan nu worden voortgezet met een eerste koersdoel richting de weerstand 2,61. Hier liggen de toppen vanaf november 2004. Een uitbraak boven weerstand 2,61 zou ook een verbetering opleveren in het technische plaatje voor de wat langere termijn. Met een uitbraak hierboven kan het fonds verder oplopen richting 3,35 en daarboven richting 4,41 waar de top ligt van februari 2004.
Posities kunnen worden aangehouden zolang de steun op basis van de slotkoers intact blijft.
Config
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Met Nutreco sta ik weer in het zwart, met Corus ook bijna (1 ct). Robeco YDF staat nog ver in de min (bijna 40%), en mijn opties, jawel, PUT Crucell, 70% in de min. Maar, dat gaat helemaal goedkomen let op mijn woorden
Config
quote:Config schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:11:
PUT Crucell, 70% in de min. Maar, dat gaat helemaal goedkomen let op mijn woorden.
Crucell is een bubbel, maar net zoals de internetbubbel weet je niet wanneer je barst, en het is niet heel eenvoudig te voorspellen welke spelers het wel gaan redden. Zeg het anders even dan gaat m'n Postbank Biotechnologie er direct uit (+16% in 4mnd) hoewel die vziw geen belang in Crucell heeft. De markt is wel gevaarlijk aangezien alles op toekomstverwachtingen gebaseerd is en dat werd recentelijk al geschaad door een frauderende Koreaanse toponderzoeker in de biotech...
Iemand trouwens nog een suggestie voor een goed IT fonds wat in opkomende bedrijven investeert? Heb nu wel een beetje Postbank IT fonds, maar dat profiel staat me eigenlijk helemaal niet aan. Teveel large caps zoals Google, MS en Oracle terwijl de echte groei daar niet is te verwachten.
quote:
Technische analyses komen me altijd toch als crap over. Helemaal wanneer er zonder schroom gesproken wordt van een weerstand tot op de cent nauwkeurig gevolgd suggestie van stijging in ordegrootte 80%
Is er voor bedrijven aan de Euronext een site waar je alle financiele informatie kunt opvragen net zoals de SEC in de VS?
Getronics, recentelijk nog wat mee verdiend.quote:Rukapul schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:52:
Iemand trouwens nog een suggestie voor een goed IT fonds wat in opkomende bedrijven investeert?
Heb je betere beleggingsmethoden dan, behalve voorkennis ? Deel ze met ons !quote:Technische analyses komen me altijd toch als crap over.
Ik richt me op beleggingsfondsen omdat ik er niet continu mee bezig wil zijn en ook aan spreiding hecht.quote:Courage schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:58:
[...]
Getronics, recentelijk nog wat mee verdiend.
Toekomstverwachtingen op basis van technologie, marktpositie, financiele positie, etc. Of noem je dat voorkennis?quote:Heb je betere beleggingsmethoden dan, behalve voorkennis ? Deel ze met ons !
Volgens mij bestaan ze nauwelijks. Als je zoekt bij morningstar naar fondsen die vooral in small-cap zitten met grootste sector software, hardware, media of telecommunicatie, dan is er eigenlijk maar eentje. Putnam Emerging Information Science hij zou niet op de nederlandse morningstar staan als ie hier niet te koop is, maar waar je die dan moet kunnen kopen? Misschien is een van de europese tech-fondsen (zoals JPM Europe Technology) wat voor je?quote:Rukapul schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:52:
Iemand trouwens nog een suggestie voor een goed IT fonds wat in opkomende bedrijven investeert? Heb nu wel een beetje Postbank IT fonds, maar dat profiel staat me eigenlijk helemaal niet aan. Teveel large caps zoals Google, MS en Oracle terwijl de echte groei daar niet is te verwachten.
[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt
Fondsen uitzoeken met fundamentele analyse. In- en uitstapmomenten, verwachtingen, risico, eigenlijk alle andere dingen uitzoeken met TAquote:Courage schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:58:
Heb je betere beleggingsmethoden dan, behalve voorkennis ? Deel ze met ons !
Config
quote:Rukapul schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:52:
Technische analyses komen me altijd toch als crap over. Helemaal wanneer er zonder schroom gesproken wordt van een weerstand tot op de cent nauwkeurig gevolgd suggestie van stijging in ordegrootte 80%. Ik sta open om overtuigd te worden, maar ben dan ook wel benieuwd hoe de technische beleggers omgaan met concrete informatie uit de markt: vasthouden aan de technische analyse of toch direct de portefeuille aanpassen?
Kwestie van grafieken extrapoleren.
Nieuw? Check het prog VisionLITE.
Config
ASMI +17% vandaag...
Config
quote:Rukapul schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:52:
[...]
Technische analyses komen me altijd toch als crap over. Helemaal wanneer er zonder schroom gesproken wordt van een weerstand tot op de cent nauwkeurig gevolgd suggestie van stijging in ordegrootte 80%. Ik sta open om overtuigd te worden, maar ben dan ook wel benieuwd hoe de technische beleggers omgaan met concrete informatie uit de markt: vasthouden aan de technische analyse of toch direct de portefeuille aanpassen?
Ik gebruik voor aankoop met name technische analyse met onderbouwing vanuit de fundamentele hoek, eventueel gestoeld op kortlopende agenda.
Voor verkoop kijk ik minder naar technisch maar meer naar gut-feelings over koersverloop, fundamentele analyses en marktsentimenten.
Technische analyses zijn inderdaad crap. Het leuke is dat het wel werkende crap is, simpelweg omdat er zoveel aan gedaan wordt, en het redelijk standaard statistiekmodellen zijn wat men er op loslaat. De berekende steun en weerstanden van verschillende rekenaars ontlopen elkaar dus vaak niet zoveel, en het verhaal wordt daarmee een self-fulfilling prophecy omdat als de technische analyse een stijging voorspelt er veel mensen om die reden instappen, waardoor de koers stijgt.
Technisch kun je natuurlijk zo'n grap als ASMI vandaag (nog maar 14% overigens) niet voorspellen, dus daar heb ik helaas niet van kunnen profiteren
curry684 wijzigde dit bericht 23-12-2005 15:13 (6%)
Technische analyses zijn natuurlijk gewoon op de koers in het verleden gebasseerd dus veel over de toekomst zeggen ze niet. Het feit dat analisten en adviseurs hun adviezen basseren op de analyses zegt meer. Een koers van een bepaald aandeel kan zo ontploffen als verschillende analyse instanties hun adviezen van sell naar buy verplaatsen.
Dit soort dingen maken het ook wel leuk en zorgen voor de nodige spanning en voldoening wanneer je winst maakt op een aandeel.
edit: startpost aangepast, iemand nog een goede banner voor in de sp? Of andere leuke tekst die er in zou passen?
Janusz wijzigde dit bericht 23-12-2005 15:46 (8%)
Reg. datum: 23 september 2001
Veel analisten doen zowel aan TA als fundamentele analyse. Wel is het zo dat veel particulieren voor de langere termijn beleggen. Fundamentele analyse biedt dan een beter uitgangspunt.quote:Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:29:Technische analyses zijn natuurlijk gewoon op de koers in het verleden gebasseerd dus veel over de toekomst zeggen ze niet. Het feit dat analisten en adviseurs hun adviezen basseren op de analyses zegt meer. Een koers van een bepaald aandeel kan zo ontploffen als verschillende analyse instanties hun adviezen van sell naar buy verplaatsen.
Er worden hier een aantal brokers genoemd. Dit zijn echter niet de meest goedkope brokers en vaak ook niet de meest volledige. Zelf beleg ik sinds kort bij een Amerikaanse broker, Interactive Brokers (http://www.interactivebrokers.com), die volgens mij het goedkoopst is (en bewezen betrouwbaar).
Een optiecontract op de beurs in Amsterdam kost hier bijvoorbeeld maar 3 EUR i.p.v. 3,75 bij Binck of 4,75 bij ABN-AMRO. Er zijn voor deze opties ook geen minimumtarieven.
Realtime data (AEX, AMX, Forex) kost 5 EUR per maand.
Mocht je geen vertrouwen hebben in een Amerikaanse broker, dan kun je altijd nog Today's brokers (www.todaysbrokers.nl), gebruiken. Zelfde systeem, maar nu een Nederlands contract en een Nederlandse helpdesk.
quote:Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:59:
Ik moet zeggen dat mijn vertrouwen in die brokers niet echt groot is. Binck bank is als beste bij beursplaza.com uit de bus gekomen op de voet gevolgd door Alex. Mijn 2 cents.
En waar baseer je dat dan op? IB is internationaal zeer bekend. Zij opereren i.i.g. in Duitsland, Engeland, Zwitserland, Nederland en Amerika. Mijn geld staat in Duitsland (Citibank) en is gewoon verzekerd in geval van een faillissement. Lijkt me dus meer iets van wat de boer niet kent dat eet hij niet.
Van mij mag je best bij Binck of Alex blijven, maar dan betaal je gewoon een stuk meer. Voor de kleinere belegger zijn ook de minimum tarieven vervelend hoog.
Kijk ook eens hier: http://www.beurs.nl/frame.php?html=broker2004
of hier: http://www.elitetrader.co...p;R_FirmID=43&start=1quote:Ik vind het positief dat een bedrijf als Interactive Brokers nu ook een speler is op de Nederlandse markt. Ik ben zelf een actieve belegger en verwacht dat deze nieuwkomer de Nederlandse brokers verder op scherp zet. Dit is alleen maar goed voor de Nederlandse markt. Ze zullen er wat klanten aan verliezen maar uit mijn bezoekjes blijkt dat de dames en heren niet stil zitten. Ze zijn volop aan het ontwikkelen. Als we de stemmers van Interactive Brokers (slechts 15) dit jaar al hadden meegeteld dan hadden ze waarschijnlijk in de top3 gestaan.
-RenE- wijzigde dit bericht 23-12-2005 20:43 (34%)
Reden: link toegevoegd
Hoho, bij Binck zie ik toch echt dit staan in m'n tarievenoverzicht:quote:-RenE- schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:53:
Een optiecontract op de beurs in Amsterdam kost hier bijvoorbeeld maar 3 EUR i.p.v. 3,75 bij Binck of 4,75 bij ABN-AMRO.
| Beurzen | Aantal contracten | Retourprovisie** | Netto tarief*** | Min. |
| Euronext Amsterdam | 0 - 100 | € 0,- | € 3,75 | € 11,- |
| 101 - 250* | € 0,25 | € 3,50 | € 11,- | |
| 251 - 500* | € 0,50 | € 3,25 | € 11,- | |
| 501 - 1.000* | € 0,75 | € 3,- | € 11,- | |
| 1.001 - 2.500* | € 1,00 | € 2,75 | € 11,- | |
| 2.501 - 5.000* | € 1,25 | € 2,50 | € 11,- | |
| > 5.000* | € 1,50 | € 2,25 | € 11,- |
Bij het sluiten van een optiecontract (sluitingsverkoop of sluitingskoop) met een premie van ¤ 0,10 of minder wordt geen provisie in rekening gebracht.
* Over het meerdere.
** Retourprovisie wordt achteraf op kwartaalbasis uitgekeerd en wordt gebaseerd op contracten waar provisie over is berekend.
*** Het netto tarief is het tarief minus de retourprovisie.
En die is bij Binck dus gratis zelfs.quote:Realtime data (AEX, AMX, Forex) kost 5 EUR per maand.
curry684 wijzigde dit bericht 23-12-2005 21:17 (8%)
Dit topic is gesloten. ![]()