Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Beleggen op de beurs in de praktijk
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 29 juni 2005
Ik vind het erg leuk om met mijn economie leraar te praten over beleggen. En als je er iets mee kan verdienen is het mooi meegenomen.
Momenteel zit ik in:
AM nv. 550 voor 9,38 huidig 9,98 -> wordt verkocht voor 10,15
Postbank BioTech 100 voor 14,99 huidig 17,19
Postbank BioTech 175 voor 17,38 huidig 17,19
AM wordt overgenomen door de BAM, hoe wordt dit geregeld? De Postbank was niet erg duidelijk...
Ik hoor van jullie een hoop geluiden over opties, dus ik heb maar ff wat rondgezocht over opties, ga nu ff wat lezen
Aandelen kun je in een slechte tijd gewoon fijn aanhouden, maar opties lopen op een gegeven moment af en dan ben je een (deel) van je geld kwijt
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Jullie kunnen allemaal de pot op met Crucell, ik denk dat er een daling in zit de komende tijd. Ik heb put opties gekocht iig. Verder heb ik Corus en Young Dynamic in mijn portefeuille. Ik zie hier veel tech fondsen voorbij komen. Voor die mensen die heel veel IT hebben: probeer niet vanuit je vakgebied te kijken
Config
quote:neographikal schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:48:
Probleem met opties is dat de waarde in de loop van de tijd deels vermindert en dat de koersen zeer sterk kunnen fluctueren, zowel positief als negatief.
Aandelen kun je in een slechte tijd gewoon fijn aanhouden, maar opties lopen op een gegeven moment af en dan ben je een (deel) van je geld kwijt
Of je verkoopt ze op tijd
Wat je bedoelt te zeggen: opties moet je niet aan beginnen tenzij je dagelijks meerdere keren de koersen, de research en de beursnieuwtjes checkt. En dat klopt beter dan wat je nu schrijft
quote:curry684 schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:57:
[...]
Of je verkoopt ze op tijd
Wat je bedoelt te zeggen: opties moet je niet aan beginnen tenzij je dagelijks meerdere keren de koersen, de research en de beursnieuwtjes checkt. En dat klopt beter dan wat je nu schrijft
Opties == risico, een hoop risico, onafhankelijk van of je een koers zelfs op de minuut in de gaten houdt: ik heb optiekoersen met 20% zien springen in seconden. Dat hou je gewoon niet bij
En hell, als je aandeeltjes 3 jaar te laag staan, kut maar je hebt de tijd om te wachten op herstel. Met opties is die tijd beperkter, that's all.
Overigens heb ik vandaag 3 calls Kon. Olie gekocht dec 2005 30,00
neographikal wijzigde dit bericht 20-12-2005 00:34 (6%)
Fotograaf nodig?
Opties gaan zo van 5 naar 10 cent. Het kan hard gaan.quote:neographikal schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:33:
[...]
Opties == risico, een hoop risico, onafhankelijk van of je een koers zelfs op de minuut in de gaten houdt: ik heb optiekoersen met 100% zien springen in seconden. Dat hou je gewoon niet bij
En hell, als je aandeeltjes 3 jaar te laag staan, kut maar je hebt de tijd om te wachten op herstel. Met opties is die tijd beperkter, that's all.
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Nja op dat soort verschillen ga ik niet mierenneuken, opties van 5 cent zijn normaal gesproken out of the money en daar blijf ik vanafquote:Januszjes schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:35:
[...]
Opties gaan zo van 5 naar 10 cent. Het kan hard gaan.
Fotograaf nodig?
Ik ken iemand die had ooit zijn opties vergeten. Uiteindelijk expireerden die en had hij een slordige 100k euro (inleg paar k)quote:neographikal schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:33:
[...]
Opties == risico, een hoop risico, onafhankelijk van of je een koers zelfs op de minuut in de gaten houdt: ik heb optiekoersen met 20% zien springen in seconden. Dat hou je gewoon niet bij
Kunstliefhebber? www.dekleinekunstenaar.nl | Dierenliefhebber? www.gaasje.nl
Bijna de veiligste bellegging zijn obligaties
Qwerty-273 wijzigde dit bericht 20-12-2005 10:12 (27%)
Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
HeidiHo - Smakkelijke recepten
Reg. datum: 22 oktober 2002
Dalen wat die deed vanaf ong 40 euries. Nu zit ik er nog met 200 a 0,16 cent
Ik ben nu een beetje bezig met conditionele orders en dat wil ik verder uitwerken.
Ik koop of verkoop dus opties als er een bepaalde conditie zich voordoet.
Nu heb ik een conditionele order ingelegd om mijn Put optie AEX te verkopen als deze twee punten hoger komt te liggen dan de laagste koers. Dit wordt ook wel een trailing-stop genoemd.
Kortom, als de beurs blijft dalen dan gaat de conditie met me mee... simpeler met een voorbeeld:
Index daalt naar bv 400 punten (laagste koers dat moment) en gaat weer stijgen. Wordt de index nu 402 dan verkoop ik.
Maar goed, het geldt voor de hele beurs: als je er niet tegen kan dat je verliezen kan hebben, kappen en lekker op de spaarrekening zetten
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 22 oktober 2002
Maar goed schrijven doe ik zelf niet, geen ervaringen mee. Al kan je wel middels optiestrategieën het risico beperken, zelfs bij schrijven.
Dan ben je ook wel een enorme idiootquote:RIKZ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:10:
De ander heb ik al zijn huis zien verkopen om zijn schulden te kunnen dekken (en daarbij zijn relatie kapot zien gaan).
Daarbij hoe zit het met de belastingdienst? Dit soort zaken behoort tot box3, maar tot hoeveel wordt het eigenlijk belast winst uit beleggen? En zijn hier truukjes voor om het minder te laten belasten.
van websites kan je niet zoveel leren, je zal toch echt een boek moeten scoren...
Config
Daarbij wil ik even aantekenen dat je altijd moet beleggen met geld dat je op korte termijn niet nodig hebt.
Ik hoor niemand in dit topic trouwens over scheeps CV's. Dat is natuurlijk een iets andere vorm maar ook erg interessant. Zo had ik laastst een prospectus van een optie op een scheeps CV waarbij je wel minimaal 2 aandelen moest afnemen, 5000 per stuk. Dat leverde over 5 jaar gezien (in het meest optimale geval) 18.000 op (dus 10 inleggen). Dat zijn nu cijfers waarbij het interessant gaat worden, maar wellicht dat de ietwat hoge inleg een drempel vormt.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
We hebben toen oa Ahold gekocht op advies van de bank. Uiteindelijk is dat aandeel na een zeer goede stijging op een koers van ongeveer 36 euro beland met dus een zeer mooie winst voor mij. Helaas is daarna zoals iedereen weet het boekhoudschandaal gekomen en is de koers gezakt naar rond de zes euro
Daarentegen heb ik laatst wel een goede run gehad met het aandeel TomTom. Ik had me bij de IPO ingeschreven voor 200 aandelen en er uiteindelijk 35 gekregen voor 17,50. Omdat ik wel brood zag in TomTom heb ik de resterende 165 aandelen zelf maar bijgekocht voor ongeveer 18 euro. De top van de koers heeft heel even de 40 euro aangetikt maar ik heb ze allemaal verkocht voor ongeveer 34 euro en de koers doet nu rond de 28 euro.
Moraal van het bovenstaande is eigenlijk dat je op tijd je winst moet nemen en regelmatig alles bij moet houden. Liever iets minder winst dan gokken op nog meer winst.
Edit:
Voor opties moet je imho de beurs erg nauwlettend volgen en ook het bedrijfsnieuws. Dat gecombineerd met het vrij hoge risico heeft me er tot nu toe van weerhouden om in opties te gaan.
gws24 wijzigde dit bericht 21-12-2005 00:53 (7%)
Any statement I make may not be entirely accurate!
Ja en nee.... je aandelenportefeuille is gewoon vermogen en daarmee onderhevig aan vermogensgroeibelasting (30% op 4% verwachte vermogensgroei, dus 1.2% op jaarbasis).quote:Config schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:31:
beleggingsopbrengsten zijn onbelast
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Ohwja! Maar geen inkomstenbelasting iig...quote:curry684 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:03:
[...]
Ja en nee.... je aandelenportefeuille is gewoon vermogen en daarmee onderhevig aan vermogensgroeibelasting (30% op 4% verwachte vermogensgroei, dus 1.2% op jaarbasis).
Config
www.debeurs.nl -> aandeel -> opties -> chartsquote:Confusion schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:56:
Weet iemand een site waar je historische koersinformatie kan vinden, bij voorkeur van optiekoersen?
Fotograaf nodig?
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Ik zie op de frontpage van debeurs geen menuoptie 'aandeel'? Moet je daarvoor lid zijn?quote:neographikal schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:43:
www.debeurs.nl -> aandeel -> opties -> charts
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Mij hoor je niet klagen met 130% winst op m'n calls INGquote:Januszjes schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:52:
Waar de aex nu weer mee bezig is: 438,28 op dit moment. Straks gaan ze nog door de 440 grens. Onvoorstelbaar, geen pijl op te trekken op het moment. Hopelijk stijgt het aandeel Royal Dutch ook even flink want ik sta met mn optie op maart op veel verlies
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.