Gathering of Tweakers

Quicksearch
The cowardly dog

joh... het copyright symbooltje staat er zelfs nog op... :)

La Marmotte

quote:
Courage schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:12:
joh... het copyright symbooltje staat er zelfs nog op... :)
*Schaamt zich :/

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Mijn 'geleende' internetverbinding doet het even niet. Kortom, geen nieuwe Metastock data voorhanden en dus even via een andere pc en modem de plaatjes van Stockchart.com pakken B)

Da's goeie shit

Acties: [view]

Door: ACM Devver / Serveradmin
quote:
Januszjes schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:09:
Waar haal je deze grafieken eigenlijk vandaan? Normaal maak ik mijn eigen TA's altijd gewoon met de grafieken maker van Alex.nl. Werkt ook prima, alle indicatoren die ik wil gebruiken staan er wel.
Bij ProRealTime kan je heel erg flexibel en gratis grafiekjes van de daggegevens maken. Het is even uitzoeken hoe het allemaal werkt, maar daarna werkt het imho best leuk. Als je meerdere varianten van groepjes grafieken wilt maken, kan je daar bijvoorbeeld meerdere templates voor opslaan.
Zelf gebruik ik trouwens alleen die programmable workstation, wat het verschil met de anderen is zou ik niet eens weten, maar ik wilde natuurlijk de meest uitgebreide versie gebruiken :+

Bij stockcharts.com kon ik zo gauw niet vinden wat het kost, is dat ook gratis?

ACM wijzigde dit bericht 29-01-2006 09:54 (12%)

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Die slotstanden zijn gratis, tot 3 jaar terug in de tijd. Voor meer uitgebreide mogelijkheden zal je wel moeten betalen ;)

Da's goeie shit

left part of the evil twins

ING opties net van de hand gedaan 130% in de plus. Philips kijk ik nog even aan, die ligt er technisch namelijk nog steeds goed bij :)
La Marmotte

quote:
curry684 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:53:
ING opties net van de hand gedaan 130% in de plus. Philips kijk ik nog even aan, die ligt er technisch namelijk nog steeds goed bij :)
Ik heb zonet calls op ING voor April op 30 gekocht. Moet toch een leuk winstje in zitten als ben ik wat laat met kopen. Opzich zit er nog genoeg potentie in denk ik.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

quote:
Config schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:51:
Ja maar schaduwportefeuilles zijn niet the real thing natuurlijk. Je kan onbeperkt kopen en verkopen en je leert totaal niet om te gaan met limieten, stop loss, etc.

Koop eerst eens een boek...;)
Bij IEX kun je niet onbeperkt kopen als je aan de diverse competities meedoet. Er moet dan ook gewoon 'echte' handel zijn in een bepaald aandeel of optie. Bij de 'vrije' portefeuilles zit er inderdaad geen limiet op, maar deelname aan de competities is gratis dus opzich is dat geen probleem. Zo was het vrijdag dus lastig om opties te kopen op Corus omdat er zoveel vraag was en relatief weinig aanbod :)

Martin Sturm wijzigde dit bericht 30-01-2006 11:45 (9%)

Ik weet het nu zeker, ik heb gewoon een slechte hand van beleggen :X Donderdag mijn hele portefeuille gesloten, en de twee dagen daarna vliegen alle fondsen die ik had omhoog. Als ik nog twee dagen had gewacht had ik nog eens 3-4% rendement extra gehad. Orange fund (daar had ik er 850 van) is bijv. in 2 dagen meer dan 4% omhoog gegaan.

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

La Marmotte

Klinkt begrijpelijk Daniel. Heb dit zelf ook altijd. Had alleen deze stijging van de aex dan wel weer verwacht. Maargoed, zolang je iets niet verlies hebt gekocht is er toch niet heel veel aan de hand denk ik altijd maar.

Gisteren ING en ABN calls gekocht. Ik verwachtte goede jaarcijfers van de ABN en mijn verwachting komt uit. Alleen komt het aandeel niet echt van de plaats. Wellicht de komende dagen. ING stijgt kalmpjes door.

Wat me nu wel deugt doet is de stijging van Royal Dutch Shell. Ik had daar 2 call opties op maart van. Eentje had ik gekocht op 30 in november toen Royal Dutch nog hoog stond. Deze was waardeloos en begint nu meer waard te worden :D De andere optie op 27,50 in maart heb ik verkocht zonder winst of verlies. Ook verkocht op het verkeerde moment blijkt. Overkomt dus iedereen Daniel :(

Mja en mij erbij, het begint hier net een beetje te lopen met Reed. Ahold zit ik nog op te wachten... Dus ook mij gebeurt het. :P

quote:
Daniel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:55:
Ik weet het nu zeker, ik heb gewoon een slechte hand van beleggen :X Donderdag mijn hele portefeuille gesloten, en de twee dagen daarna vliegen alle fondsen die ik had omhoog. Als ik nog twee dagen had gewacht had ik nog eens 3-4% rendement extra gehad. Orange fund (daar had ik er 850 van) is bijv. in 2 dagen meer dan 4% omhoog gegaan.

Standaard. Ik heb ooit een pakket van 10000 Newconomy gekocht toen die toko zowat op z'n gat lag (19 cent) omdat ik 'm nog wel een keer explosief zag stijgen. Na 3 maanden verkocht voor 18 cent omdat dat niet gebeurd was, en een week later stond ie op 43 cent 8)7

You win some, you lose some, you miss some ;)

Ondertussen heb ik afgelopen vrijdag goed gekozen om calls Philips nog even vast te houden, 17% alweer vandaag :Y)
Ik mis ietsje teveel. Ik wordt af en toe nog steeds 's nachts badend in het zweet wakker na in oktober30 aandelen Google verkocht te hebben voor gemiddeld 325 dollar (heeft 2 weken geleden op 460 gestaan, nu 426 8)7)
Ik heb donderdag niks met verlies gekocht, zelfs met nette winst, maar het doen wel een beetje pijn als je ziet dat je nog dik meer had kunnen hebben :)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

La Marmotte

Ja dat is altijd zuur. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je donderdag alles hebt verkocht. Dacht je dat de beurs de rit naar boven niet door zou zetten? Ach, het is altijd jammer met het niet op tijd verkopen. Als ik nu Royal Dutch Shell nog had gehad dan had ik nu een winst van 200 euro (op een bedrag van 250 euro). Maarja, zo gaat het soms.

Als ik rds had gehouden had ik nu +318% gehad :(

Janusz wijzigde dit bericht 31-01-2006 10:50 (7%)

Ok, vandaag had je dus Laurus willen hebben :P 12 % 20% al gestegen :)

Martin Sturm wijzigde dit bericht 31-01-2006 16:23 (8%)

Ah leuk topic, ik zelf ben nu net met turbo's begonnen. Buhrmann en apple, beide long. Buhrmann gaat aardig maar apple staat erg in de min, precies op het hoogste punt gekocht ik dacht dat hun jaarcijfers nog wel een kleine explosie zou geven aan de koers integendeel dus..

>> Signature?

Ik gooi er weer eens wat platen tegenaan. De inhoud lijkt mij vanzelfspreken (staat commentaar bij) en zijn natuurljik slechts indicatief van aard O-)

picsize iets groter dan volgens de regels om een en ander goed te kunnen bestuderen. Vooral de S&P500 ga ik printen en handmatig bijhouden :7

Plaatje 1
Plaatje 2
Plaatje 3
Plaatje 4
Plaatje 5
Plaatje 6
Plaatje 7

Op dit moment krijgt de Dow goede klappen na de FED speech, klaarblijkelijk :?

Modbreak:
sorry maar met 300Kb per stuk zijn die plaatjes nou net een goede illustratie waarom we die regels hebben. Een post van 2.5Mb is simpelweg niet de bedoeling

curry684 wijzigde dit bericht 01-02-2006 11:55 (17%)

Da's goeie shit

Wat gaat het morgen worden, doorknallen of gaan we zakken met ze allen. Er is in ieder geval geen steun van onze amerikaanse vrienden...
Tijd voor putjes AEX? Of doen we nog een zelfde trucje als in augustus/september (omhoog-omlaag-omhoog) en moeten we calletjes halen?

>> Signature?

Ik durf daar niets zinnigs over te zeggen met die malle AEX 'ignore bad news' de laatste tijd.

Er staat een VS huizenmarkt klaar om te exploderen, samen met jullie en mijn pensioen daarin, maar de aandelenmarkten geven er niets om :7

Da's goeie shit

Dow is slechts 0,34% in de min geeindigd, en NASDAQ zelfs maar 0.04%. Ik zie met m'n huidige focus op techfondsen weinig problemen voor morgen.
La Marmotte

Ik hoop dat de aex nu even tussen one 447 en 452 blijft bewegen voor een weekje ofzo. Eventjes de indicatoren tot rust laten komen. Om vervolgens dan de zone 460 op te zoeken. Hoop in ieder geval niet op een daling met mijn calls. De tijd zal het leren :)

http://beursgame.beursplaza.com/

Misschien leuk als er hier wat mensen van GoT aan meedoen. Dan maak ik een subcompetitie. Vandaag is het spel gestart dus het is nog volkomen eerlijk! Join het spel zou ik zeggen!

Subcompetitie heet: Gathering of Tweakers!

Janusz wijzigde dit bericht 01-02-2006 09:48 (36%)

quote:
Januszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:43:
Ik hoop dat de aex nu even tussen one 447 en 452 blijft bewegen voor een weekje ofzo. Eventjes de indicatoren tot rust laten komen. Om vervolgens dan de zone 460 op te zoeken. Hoop in ieder geval niet op een daling met mijn calls. De tijd zal het leren :)

http://beursgame.beursplaza.com/

Misschien leuk als er hier wat mensen van GoT aan meedoen. Dan maak ik een subcompetitie. Vandaag is het spel gestart dus het is nog volkomen eerlijk! Join het spel zou ik zeggen!

Subcompetitie heet: Gathering of Tweakers!

Hm.. ik doe wel mee dan :P (beursspel nummer 3 :P )
Vandaag m'n infopakket van Binckbank binnen gehad :)

La Marmotte

quote:
Martin Sturm schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:49:
[...]
Hm.. ik doe wel mee dan :P (beursspel nummer 3 :P )
Vandaag m'n infopakket van Binckbank binnen gehad :)

Koel :D

Ik vind Binck persoonlijk niet fijn werken. Alleen de streaming koersen zijn fijn. Voor de rest vind ik Alex een stuk fijner werken maar dat kan persoonlijk zijn.

Fallen from grace

quote:
Wekkel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:29:
Ik gooi er weer eens wat platen tegenaan.
Waar haal je dit soort platen vandaan?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

quote:
Confusion schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:27:
[...]

Waar haal je dit soort platen vandaan?

Zelf maken met Metastock en van commentaar voorzien met ACD See editor ;)

Ik zal voortaan linkjes only plaatsen :P

Wekkel wijzigde dit bericht 01-02-2006 14:03 (9%)

Da's goeie shit

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws