Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicMoet nog steeds een keer terugzoeken waar ik in Maya de default achtergrond kleur van zwart naar wit kan veranderen, dan kan ik es kijken of ik ook een fatsoenlijk en belichtte klei-render kan maken als het eenmaal iets is om aan te zien.

alle C&C altijd welkom overigens. Ben tot nu toe al best tevreden over hoe die eruit ziet, en met name over hoe die eruit ziet vergeleken met mn vorige poging dus
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Reg. datum: 10 mei 2005
Idd.quote:-DG- schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:58:
[...]
zet hem eens op perspectief (geen idee hoe je dat bij dat programma moet doen) dan ziet er veel beter uit.
Perspectief en zelfs wat schaduw
Okee dan dan volgende keer ook nog anti-aliasing aan zodat je geen kartelranden hebtquote:
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
Reg. datum: 10 mei 2005
quote:-DG- schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:46:
[...]
Okee dan dan volgende keer ook nog anti-aliasing aan zodat je geen kartelranden hebt

Het interessante wordt nu om er spannendere dingen in te stoppen, zoals een geanimeerd gezicht of een rennend karakter.
www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.
Kun je die mesh dan ook een eigen texture/optacy meegeven?
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi
quote:Oogst schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:22:
Ik ben bezig aan een script dat ik SolidMotion heb genoemd (of heet er al een programma zo?). Wat het doet, is het volledige gebied waar een model tijdens een animatie komt omzetten in een mesh. Dit is een testexemplaar van een kubus die naar boven toe draait:
[afbeelding]
Het interessante wordt nu om er spannendere dingen in te stoppen, zoals een geanimeerd gezicht of een rennend karakter.
Wow, dat ziet er mooi uit!
Kun je dit ook combineren met particles? Zoals een laag stof die nog even in de lucht blijft hangen op het moment dat er bijvoorbeeld een auto onder weg is gereden
Blijf vooral lekker doorgaan met dit soort dingen man, misschien is je duitse bedrijf wel geintresseert, of ben je daar nu klaar mee?
Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!
Reg. datum: 28 december 2005
Als ik met 3dmax8 wil gaan starten met het maken van de body, dan convert ik een plane naar Mesh, hierna kies ik voor Edge maar dan gaat het fout, ik kan dus niets veranderen aan die plane enzo.
Weet iemand hoe dit op te lossen is, of wat ik vergeten ben?
quote:Menesis schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:23:
Hmm nu wordt ik toch wel nieuwsgierigIk gebruik solidworks voor mn studie en op zich vind ik het een mooi programma, totdat je ingewikkelde dingen maakt. Ik krijg _altijd_ ruzie met het programma! Het zijn allemaal kleine dingen die me irriteren. Werken die andere solidmoddelers op een vergelijkbare manier als solidworks? En kun je er ook mooie monotekeningen mee maken?
Ik heb gewerk met vrij veel 3D CAD programma's; SolidEdge, SolidWorks, Alibre, ProE, VX (tevens CAM) en heb Inventor alleen maar gezien bij iemand anders, dus over die laatste kan ik weinig zeggen van wat ik ervan zag is het een rustige interface, maar ik kreeg het idee dat het minder kon (maar dat valt kennelijk wel mee dus) en dat hij vooral minder vergevingsgezind was dan SW.
Van al deze pakketten vind ik persoonlijk SW het sterkst als het gaat om Solid Modelling. Surfaces is een vlak waarom SW niet erg sterk is, dan is ProE een betere keus. Aan de andere kant denk ik dat als je veel met surfaces doet, je dat sowieso niet in deze pakketten moet doen en beter Rhino erbij kunt pakken, wat daar speciaal voor gemaakt is. SolidWorks is vooral erg vergevingsgezind wat betreft fillets, en geloof me, dat scheelt je veel ergernissen. Je kunt bijvoorbeeld een geshell-de kubus filleten met een radius groter dan de dikte. Hij onthoud dan waar de binnenste rand zat en die kun je daarna alsnog filleten zodat het uiteindelijk nog klopt. Ook bij rare hoeken weet hij er in de vreemdste gevallen nog wat van te maken. Qua interface is SW vele malen sterker dan ProE, Alibre & SE. Alledrie die programma's doen voor mij wat ouderwets aan. In ProE moet je altijd net een stapje meer doen dan bij SW; je hebt een heleboel menuutjes en een heleboel opties, maar niet omdat je ook meer mogelijkheden hebt (zelfs na de introductie van WildFire!).
Uiteindelijk komt het op persoonlijke voorkeur aan, ik raad je vooral aan om gewoon eens wat studentenversies te downloaden en te proberen. Op IO heb je er weinig aan om met een ander programma te werken omdat het zo lastig samenwerken is en je geen technische tekening templates e.d. kunt gebruiken, maar aan de andere kant is SW onbetaalbaar voor een IO-freelancer (7500 voor het programma + 1500 per jaar voor updates e.d.). Van de hiervoor genoemde denk ik dat Alibre dan een goede kanshebber is (hoewel dat ook als een stap terug voelt). De ergernis waar je heb over hebt is inherent aan het werken met dergelijke pakketten denk ik, omdat er vaak taktiek bij komt kijken waar je geen tijd voor hebt. Uiteindelijk wordt je ontwerp toch heel erg beinvloed door de tool
quote:Menesis schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:23:
[...]
Hmm nu wordt ik toch wel nieuwsgierigIk gebruik solidworks voor mn studie en op zich vind ik het een mooi programma, totdat je ingewikkelde dingen maakt. Ik krijg _altijd_ ruzie met het programma! Het zijn allemaal kleine dingen die me irriteren. Werken die andere solidmoddelers op een vergelijkbare manier als solidworks? En kun je er ook mooie monotekeningen mee maken?
Je kan er idd ook mooie monotekeningen mee maken met exploded views, doorsnedes, stuklijsten enz.
Bedoel je met ingewikkelde dingen dubbel gekromde vlakken zoals de carosserie van een auto en zo?
Ik heb trouwens het meeste ervaring met Inventor.
Toen we na gingen denken over de aanschaf van een dergelijk programma heb ik er enkele geprobeerd.
We zijn toen op Autodesk Inventor uitgekomen.
Ook omdat de prijs lager ligt dan die van b.v Pro Engineer.
In het pakket zit ook Autocad 2006, MTD en Vault.
En de DWF viewer geeft wel een groot voordeel om te gebruiken bij presentaties die de vertegenwoordigers daarmee kunnen geven aan de klant.
Je kunt ook via de wat latere versies van Viz (en ik denk ook met Max) de samenstellingen en modellen importeren om ze dan wel super mooi te renderen.
Wat een slap gezever
Ik geloof dat Inventor iets van 6.500 euro is en dan 1.200 per jaar voor de updates.quote:
Wat een slap gezever
quote:Axe3d schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:11:
Als ik met 3dmax8 wil gaan starten met het maken van de body, dan convert ik een plane naar Mesh, hierna kies ik voor Edge maar dan gaat het fout, ik kan dus niets veranderen aan die plane enzo.
Hmmz... kun je wat meer info geven over wat er fout gaat? Je zou inderdaad gewoon een mesh er van kunnen maken en dan edges kunnen slepen. Heb je misschien op x gedrukt? Dan verdwijnen de pijltjes om te slepen namelijk. Mijn voorkeur heeft editable poly modifier overigens... omdat je dan meerdere modifiers kunt gebruiken boven elkaar en dus eventueel de laatste wijziging weer kunt verwijderen, mocht dat nodig zijn.
Ik heb trouwens ook weer eens een projectje gedaan: mij horloge
Het enige verschil is het tekstje op de wijzerplaat en dat er minder krassen op zitten
Voila:

3d-en is leuk
Reg. datum: 20 juni 2005
quote:Oogst schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:22:
Ik ben bezig aan een script dat ik SolidMotion heb genoemd (of heet er al een programma zo?). Wat het doet, is het volledige gebied waar een model tijdens een animatie komt omzetten in een mesh. Dit is een testexemplaar van een kubus die naar boven toe draait:
[afbeelding]
In Blender3d heet dit DupliFrames
http://www.blender.org/mo...entation/htmlI/x9547.html

Ik moet hem nog uitbreiden dat hij ook meerdere objecten kan doen en dan kan ik hem uitproberen op een exploderende toren met Reactor (eerst Reactor maar eens leren, maar okay).
quote:DotHack schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:48:
[...]
In Blender3d heet dit DupliFrames
http://www.blender.org/mo...entation/htmlI/x9547.html
Aan dit document te zien is DupliFrames een veel beperktere feature dan wat ik heb gemaakt, voor dit doel althans. DupliFrames ziet er eigenlijk vrijwel hetzelfde uit als Loft in MAX. In mijn script kun je bijvoorbeeld ook een met bones geanimeerde en geskinde character gooien en dat gaat ook goed. Als ik dit zo zie, kan dat niet met DupliFrames. DupliFrames lijkt ook curves nodig te hebben en dat maakt mijn script ook niks uit.
Sowieso is DupliFrames een praktische modelling-tool, terwijl mijn tool geen bruikbare models oplevert voor verdere bewerking of zo. Veel teveel polies en de mesh is te vies. Dat is dan ook niet het doel van SolidMotion. DupliFrames is dus best wel een heel ander ding, volgens mij.
Nee, helaas, niet met particles. Het werkt alleen met objecten met constante topologie, oftewel, er mogen geen edges bijkomen of weggaan en de meeste particle systems maken constant nieuwe particles aan. Maar ook als dat niet gebeurde, heb je nog het probleem dat mijn script vereist dat er een edit mesh modifier aan het object toegevoegd moet kunnen worden en dat kan niet met particles. Of is er in nieuwe 3dsmax-versies iets om een particle system om te zetten naar een mesh?quote:Features schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:40:
[...]
Wow, dat ziet er mooi uit!![]()
Kun je dit ook combineren met particles? Zoals een laag stof die nog even in de lucht blijft hangen op het moment dat er bijvoorbeeld een auto onder weg is gereden![]()
Blijf vooral lekker doorgaan met dit soort dingen man, misschien is je duitse bedrijf wel geintresseert, of ben je daar nu klaar mee?
Op het moment kopieert ie nog geen texture coordinaten, dat was ik vergeten en nu je het zegt, dat moet ik dus nog even toevoegenquote:messi schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:28:
Ziet er goed uit Oogst!
Kun je die mesh dan ook een eigen texture/optacy meegeven?
Wow, die heb je erg mooi gedaan zeg! Vooral de grond er onder ziet er overtuigend uit. Zit daar een texture op, of buit je de ruis in global illumination uit voor deze look?quote:alientje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:09:
Ik heb trouwens ook weer eens een projectje gedaan: mij horloge
Het enige verschil is het tekstje op de wijzerplaat en dat er minder krassen op zitten
Voila:
[afbeelding]
Oogst wijzigde dit bericht 28-12-2005 12:10 (11%)
www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
Reg. datum: 28 december 2005
Ik heb het geprobeerd met x maar dat helpt ook niets, mesh to poly is het zelfde, geen beweging in te krijgen (ik heb een plane gebruikt)
quote:Oogst schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:06:
[...]
Nee, helaas, niet met particles. Het werkt alleen met objecten met constante topologie, oftewel, er mogen geen edges bijkomen of weggaan en de meeste particle systems maken constant nieuwe particles aan. Maar ook als dat niet gebeurde, heb je nog het probleem dat mijn script vereist dat er een edit mesh modifier aan het object toegevoegd moet kunnen worden en dat kan niet met particles. Of is er in nieuwe 3dsmax-versies iets om een particle system om te zetten naar een mesh?
Volgens mij niet, dus mocht je tijd over hebben
Reactor en explosies zijn trouwens makkelijker dan dat ze lijken
Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

Weer een kleine update van m'n trein. Ik moet nu toch echt gaan opschieten want ik voel de warme adem van de Deadline al in m'n nek. En aangezien ik een animatie van 250 frames moet maken ben ik nog wel even zoet met renderen.
zit er niet iets als blobmesh in, weet niet of je daar iets mee kunt, maar ik dacht dat dat particles omzet in een mesh! maar ik kan er langs zittenquote:Oogst schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:06:
Nee, helaas, niet met particles. Het werkt alleen met objecten met constante topologie, oftewel, er mogen geen edges bijkomen of weggaan en de meeste particle systems maken constant nieuwe particles aan. Maar ook als dat niet gebeurde, heb je nog het probleem dat mijn script vereist dat er een edit mesh modifier aan het object toegevoegd moet kunnen worden en dat kan niet met particles. Of is er in nieuwe 3dsmax-versies iets om een particle system om te zetten naar een mesh?
quote:Axe3d schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:14:
Mooi![]()
Ik heb het geprobeerd met x maar dat helpt ook niets, mesh to poly is het zelfde, geen beweging in te krijgen (ik heb een plane gebruikt)
Thanx! Ik heb alleen geen idee hoe het kan dat je niks kunt bewegen
Heb je misschien op spatie gedrukt waardoor de selectie vast zit? (ik roep ook maar wat)
quote:Oogst schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:06:
Wow, die heb je erg mooi gedaan zeg! Vooral de grond er onder ziet er overtuigend uit. Zit daar een texture op, of buit je de ruis in global illumination uit voor deze look?
Ook thanx! Altijd goed om een positieve reactie van jou te krijgen (teh slijm). De vloer is inderdaad een texture. Ik had een redelijke texture van een soort structuurverf en die heb ik met de photoshop 'pattern maker' heel groot gemaakt. Opzich zal er wel wat herhaling inzitten toch, maar er zit te weinig contrast in om het echt te kunnen zien. Dof en glow heb k ook in fotosoep gedaan.
i <3 lens blur
ps. dat solid tooltje ziet er nice uit, vraag me af wat je er allemaal voor 'n leuke dingen mee kunt doen.
@heaget: Ziet er netjes uit die trein. Ik heb laatst ook aan een trein meegewerkt en ik weet dat het inderdaad veel tijd kan kosten. Is het trouwens een echte trein, want hij lijkt een beetje uit verhouding, al zien die kleine wielen en die grote vuurkist (jaja, ook nog wat opgestoken) er wel cool uit zo
alientje wijzigde dit bericht 28-12-2005 12:52 (13%)
3d-en is leuk
Op zich worden particles altijd omgezet naar polygonen om gerenderd te worden, het enige punt is dat je niet zomaar bij die polygonen kunt. Ik dacht dat er in nieuwe 3dsmax-versies iets voor was, maar dat zal ik wel verkeerd onthouden hebben. In elk geval heb ik geen idee waar ik dat kan vinden.quote:kjwjansen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:39:
[...]
zit er niet iets als blobmesh in, weet niet of je daar iets mee kunt, maar ik dacht dat dat particles omzet in een mesh! maar ik kan er langs zitten
Mocht je interesse hebben zou je het hier nog eens kunnen proberen http://forums.cgsociety.o...4324&page=1&pp=15quote:Oogst schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:23:
[...]
Op zich worden particles altijd omgezet naar polygonen om gerenderd te worden, het enige punt is dat je niet zomaar bij die polygonen kunt. Ik dacht dat er in nieuwe 3dsmax-versies iets voor was, maar dat zal ik wel verkeerd onthouden hebben. In elk geval heb ik geen idee waar ik dat kan vinden.
daar zitten volgens mij de meest ervaren particles freaks.... misschien dat er iets van een script voor is.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.