Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:

Dacht ik al :)

Misschien wel even een handig stukje uitleg (even vrij vertaald vanuit het boek van Paul Steed :P)
quote:
Smoothing groups zijn simpel gezegt de manier voor max om te bekijken of een surface/oppervlakte smooth of faced moet zijn. Als 2 faces (of patches) een edge en wel een smoothing group delen zal de edge smooth zijn, niet scherp. Als 2 surfaces een edge sharen maar níet de smoothing group, zal de edge scherp zijn, wat voor een scherpe lijn zorgt in je surface/oppervlakte...
Er is niet een speciale volgorde waar je jezelf aan moet houden, want 1 is niet belangrijker dan 2, 10 of 20.... Ze staan voor niets anders als 32 verschillende keuzes voor smoothing groups. Moet wel een heeeeel gedetailerd object zijn wil je meer dan 10 groups gebruiken, je kan immers meerdere malen een smoothing group gebruiken op hetzelfde object!
Smoothing groups kunnen ook geanimeerd worden.

Neejoh wijzigde dit bericht 26-12-2005 00:56 (78%)

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

quote:
Schuey schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:39:
waar zijn je ruitenwissers en sproeiers? :)
Die vallen weg achter de rand van de motorklep. Op alle foto's die ik heb van de A3 staan er geen sproeiers op de klep iig. De ruitewissers heb ik idd niet gemodeled, maar al zaten die erop dan zag je ze vanuit deze hoek nog niet.
Even snel een vraagje. Ik ben net begonnen met 3ds max, en ik volg nu het huistut van oogst. Nu ben ik bezig met een raam, en dan kom ik een probleem tegen. Als je in de frontpane een box wil tekenen, dan ik ik niet bepalen hoever hij van de muur af moet komen. Hoe kan ik dat bepalen? Want nu wordt het kozijn veel te dik.

the more you drink, the wc

GoTzijdank!

quote:
compufreak88 schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:18:
Even snel een vraagje. Ik ben net begonnen met 3ds max, en ik volg nu het huistut van oogst. Nu ben ik bezig met een raam, en dan kom ik een probleem tegen. Als je in de frontpane een box wil tekenen, dan ik ik niet bepalen hoever hij van de muur af moet komen. Hoe kan ik dat bepalen? Want nu wordt het kozijn veel te dik.

Ik teken 'm eerst altijd in de perspective viewport, en zet 'm dan pas goed in de front en side viewports.
Wat je ook kunt doen is eerst een plane tekenen in je front-viewport, en 'm later extruden tot de gewenste dikte.

Eigenlijk is dit een verkapte post om even op te scheppen over mijn reactor kunstjes, wat een werelds gedoe man.
Ik heb even gespeelt met particles ook, en die 2 samen zorgten voor een animatie van een lopende kraan waar opspattend water uit kwam.
Prachtig, en ik heb al die tijd me daar nooit in verdiept omdat het me te moeilijk leek.
Ik ga weer aan de gang ;)

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

quote:
compufreak88 schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:18:

Je maakt em eerst zo dik als je hem wilt hebben, en vervolgens zet je hem in een andere viewport op de plek waar je heb wilt :). Je kunt natuurlijk niet alles in 1 keer perfect neerzetten

* _ElMo_ niet in ieder geval

_ElMo_ wijzigde dit bericht 26-12-2005 15:34 (6%)

Don't warn the tadpoles

Ik ben weer es bezig met Maya \o/
Bij deze een WIPje van m'n F40 motorkap (de rechtse):
http://www.xs4all.nl/~sjappie/F40-compare.jpg

Voor zij die het zich nog kunnen herinneren, ooit lang geleden heb ik een poging gemaakt tot F40, en uiteindelijk was ik daar niet eens zo heel ontevreden over, maar door een slecht begin kwam het allemaal niet helemaal lekker uit. 2 dagen terug besloot ik om toch nog eens een poging te wagen om het nu wel goed te doen.

Aangezien ik de WIP .mb files van mn oude nog heb heb ik een vroege WIP van mn vorige poging in mn huidige project geplakt om het verschil te zien tussen toen en nu.
Ik ben trots dat ik mag zeggen dat het verschil toch wel aanzienlijk is :D

motorkap is zo goed als af, ik moet aan de zijkant nog even die oneffenheden wegwerken, maar dat is puur een kwestie van mn vertices wat beter in de plooi zetten. ze staan nu nog een beetje slordig daar beneden.
knipperlicht en koplampen in die bak vooraan is denk ik iets dat ik als laatst doe.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Plaatje op imageshack (popups!)

Mijn eerste 3D create (huistut van oogst).

welke titel...?

quote:
_ElMo_ schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:33:
[...]

Je maakt em eerst zo dik als je hem wilt hebben, en vervolgens zet je hem in een andere viewport op de plek waar je heb wilt :). Je kunt natuurlijk niet alles in 1 keer perfect neerzetten

* _ElMo_ niet in ieder geval

een betere optie is de SNAP functie.
"Snaps give you control when creating, moving, rotating, and scaling objects, because they let you snap to specific portions of existing geometry during creation and transformation of objects or sub-objects"

kjwjansen wijzigde dit bericht 26-12-2005 20:06 (10%)

Reg. datum: 25 april 2004

@GTOfire
ahh das zo'n prachtige wagen... teminste een echte sportcar. :9~ >:)

-DG- wijzigde dit bericht 26-12-2005 20:28 (46%)

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

Ik zit nog even met een probleem. Ik probeer een kast te maken. Dat doe ik door een vrij dunne box te maken, en er dan randen uit te extruden.

Dus ik heb een box gemaakt. met 9 segmenten. De buitensten segmenten selecteer ik met polygon. En als ik em dan wil extruden, dan extrude hij de randen in 2 richtingen, schuin dus, terwijl ik gewoon wil dat hij maar in 1 richting gaat. Ik heb al geprobeerd de knop X te selecteren, maar dat werkt ook niet. Ik kan ook schuin doen, en dan hem recht plaatsen, maar dan krijg ik hem nooit helemaal goed recht, en het moet ook gewoon in 1 keer recht kunnen denk ik..

Reg. datum: 20 december 2005

Het bootje ziet er wel wat leuker uit. Ik heb de polygonen gesmooth. Maar nu blijf ik toch met een vraag zitten die ik maar even in de groep gooi. De polygonen zien er strak uit, maar de edges blijven hoekig.. is er ook nog een manier om die mooi rond te laten lopen?
http://84.87.222.69/max/boot4.jpg

tijsdejonckheere.be

Exterieur is nu echt zo goed als klaar:
http://piranha.f2o.org/3D/mini/mini15.jpg
Zodra beginnen aan het interieur (ik zie er niet echt beginnen aan) en dan nog het texturen+lighting. Kortom, ik zit al/nog maar in een 1/3 :D

Bezoek mijn site hier!

quote:
Keutel schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:11:
Het bootje ziet er wel wat leuker uit. Ik heb de polygonen gesmooth. Maar nu blijf ik toch met een vraag zitten die ik maar even in de groep gooi. De polygonen zien er strak uit, maar de edges blijven hoekig.. is er ook nog een manier om die mooi rond te laten lopen?
[afbeelding]
Onder de edit poly/-mesh mode zit een optie die heet champfer. Als je dat 2 of 3 keer toepast op een edge krijg je een ronding. Speel er maar even mee zou ik zeggen. (uitgaande van dat je max gebruikt)
Reg. datum: 10 mei 2005

http://student.vub.ac.be/~bandries/img/yepp1s.JPG

http://student.vub.ac.be/~bandries/img/yepp2s.JPG

Mijn MP3 speler, een Samsung Yepp-MT6 in Inventor 6. Niet echt een prog dat je wil gebruiken om renders te maken :) Wel leuk dat je kan zien of alles een beetje werkt.

Zat een beetje mijn model te modificeren :)
http://picard.sytes.net/temp/got/a3_tuned.jpg
-luchthapper
-bumper
-sideskirt
- getinte ramen
Mischien de wielkasten nog eens uitbouwen.
Cellograficus met rode cap

Hoi allemaal, ik ben weer in Nederland! :) Leuk om weer terug te zijn en GoT weer te spammen. ;)

Ik heb vier maanden lang full-time gemoddeld op stage bij Collision Studios in Hannover, Duitsland, maar ik kan er helaas niks van laten zien. Als de game waar ik aan gewerkt heb in de winkels ligt, kan ik wel wat screenshots van mijn models posten, maar dat duurt nog lang. En het is natuurlijk maar de vraag of mijn models er tegen die tijd nog inzitten. Helaas mag ik verder ook niks zeggen over die game, aangezien die ook nog niet is aangekondigd.

Anyway, ik heb echt high-tech gemoddeld: vrijwel al mijn models hebben normal-, diffuse- en specular-maps en soms ook nog alpha-maps en glow-maps. Erg leuk om met al die technieken te werken.

Ik ben ondertussen ook zelf weer aan het modellen, dus ik post binnenkort weer werk@GoT. Hopelijk heb ik vandaag nog wat leuke shots van een MAXscript dat ik aan het schrijven ben.

quote:
compufreak88 schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:06:
Ik zit nog even met een probleem. Ik probeer een kast te maken. Dat doe ik door een vrij dunne box te maken, en er dan randen uit te extruden.

Dus ik heb een box gemaakt. met 9 segmenten. De buitensten segmenten selecteer ik met polygon. En als ik em dan wil extruden, dan extrude hij de randen in 2 richtingen, schuin dus, terwijl ik gewoon wil dat hij maar in 1 richting gaat. Ik heb al geprobeerd de knop X te selecteren, maar dat werkt ook niet. Ik kan ook schuin doen, en dan hem recht plaatsen, maar dan krijg ik hem nooit helemaal goed recht, en het moet ook gewoon in 1 keer recht kunnen denk ik..
En als je nou eens extrude over afstand 0 en dan zelf verplaatst over de x-as? Dan weet je zeker dat ie precies recht gaat.
quote:

Leuk te zien dat die tutorial nog steeds regelmatig wordt gedaan. :) Ik moet hem wel een keer updaten, want de interface van 3dsmax is ondertussen toch wel een klein beetje veranderd.

Wat betreft je vraag over plaatsing van objecten: je werkt in 3D en je muis en monitor zijn slechts 2D. Je kunt je objecten dus nooit in 1 keer helemaal goedzetten. Je zet hem dan dus bijvoorbeeld eerst in de front-view goed, en dikte en diepte-positie moet je dan daarna nog handmatig goedzetten.

Oogst wijzigde dit bericht 27-12-2005 10:20 (58%)

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

Welcome back :w

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

quote:
Bob_A schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:49:
[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn MP3 speler, een Samsung Yepp-MT6 in Inventor 6. Niet echt een prog dat je wil gebruiken om renders te maken :) Wel leuk dat je kan zien of alles een beetje werkt.
Welk prog is dat?
Hi, ik heb dus net 3ds max 8 gedownload (de trial versie) naar aanleiding van een schaakbord-tutorial die ik gevonden had. Nu ben ik dus een beetje bezig, en het ziet er best aardig uit vind ik, maar ik heb helemaal geen mooie materials. In de tutorial klikt ie open "raytrace" maar bij mij staat in die directory dus geen raytrace. Het heeft bij hem wel een erg mooi effect als hij de glass raytrace gebruikt. Waar kan ik dat downloaden of maken? Ik heb al wat gegoogled maar dan krijg je dus uitleg over wat het is enzo.... Volgens mij zegt hij ook dat het standaard bij 3ds max zit, maar bij mij dus niet....

Reg. datum: 10 mei 2005

quote:
Inventor is een programma van Autodesk, die maken oa ook 3ds Max. Inventor dient vooral om spullen te ontwerpen, niet om er mooie plaatjes mee te maken. Maar zoals je kan zien ondersteund versie 6 (10 al ondertussen?) toch enkele basic effecten.

Alles van waarde is weerloos

En om het voor menesis in een context te plaatsen: het is net zoiets als SolidWorks, maar je hebt er minder mogelijkheden mee afaik.

quote:
Mr_Kite schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:19:
En om het voor menesis in een context te plaatsen: het is net zoiets als SolidWorks, maar je hebt er minder mogelijkheden mee afaik.

Tegenwoordig is Inventor een waardige concurrent voor SolidWorks en alle andere solid modellers (Catia, Solid edge, Pro engineer, enz).
In IV10 zit voortaan inventor studio, dit is gebaseerd op Mental Ray en dus kan je er ook best mooie plaatjes mee maken.
Helaas wel een gestripte versie van Mental Ray dus het laat nog het een en ander te wensen over.
Mss is dit weer een stukje beter in IV 11 die begin 2006 als het goed is op de markt komt.

Wat een slap gezever

quote:
Getah schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:19:
Hi, ik heb dus net 3ds max 8 gedownload (de trial versie) naar aanleiding van een schaakbord-tutorial die ik gevonden had. Nu ben ik dus een beetje bezig, en het ziet er best aardig uit vind ik, maar ik heb helemaal geen mooie materials. In de tutorial klikt ie open "raytrace" maar bij mij staat in die directory dus geen raytrace. Het heeft bij hem wel een erg mooi effect als hij de glass raytrace gebruikt. Waar kan ik dat downloaden of maken? Ik heb al wat gegoogled maar dan krijg je dus uitleg over wat het is enzo.... Volgens mij zegt hij ook dat het standaard bij 3ds max zit, maar bij mij dus niet....

Raytrace is een materiaal. Die kan je op 2 manieren gebruiken. Als materiaal op zich. Dan klik je op "get material" (het meest linkse icoontje in je material editor onder de material slots, ziet er uit als een bolletje met een pijltje ernaar toe). Dan krijg je een popup venster waar je raytrace kan kiezen.

Raytrace kan ook als sub-map gebruikt worden. Dan open je bij een bestaand materiaal de "maps" rollout en kies je bij reflect (spiegeling) of refract (lichtbreking) voor raytrace door op het knopje te klikken wat daarbij hoort.
Ja ik heb net ook een mooie manier gevonden om glas te maken. Ziet er tot dusverre echt mooi uit vind ik, alleen dat renderen duurt zo lang :(

Als ie af is laat ik um wel een keertje zien :P

quote:
Sanity11 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:11:
[...]

Tegenwoordig is Inventor een waardige concurrent voor SolidWorks en alle andere solid modellers (Catia, Solid edge, Pro engineer, enz).
In IV10 zit voortaan inventor studio, dit is gebaseerd op Mental Ray en dus kan je er ook best mooie plaatjes mee maken.
Helaas wel een gestripte versie van Mental Ray dus het laat nog het een en ander te wensen over.
Mss is dit weer een stukje beter in IV 11 die begin 2006 als het goed is op de markt komt.
Hmm nu wordt ik toch wel nieuwsgierig :) Ik gebruik solidworks voor mn studie en op zich vind ik het een mooi programma, totdat je ingewikkelde dingen maakt. Ik krijg _altijd_ ruzie met het programma! Het zijn allemaal kleine dingen die me irriteren. Werken die andere solidmoddelers op een vergelijkbare manier als solidworks? En kun je er ook mooie monotekeningen mee maken?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws