Hoi allemaal, ik ben weer in Nederland!

Leuk om weer terug te zijn en GoT weer te spammen.
Ik heb vier maanden lang full-time gemoddeld op stage bij Collision Studios in Hannover, Duitsland, maar ik kan er helaas niks van laten zien. Als de game waar ik aan gewerkt heb in de winkels ligt, kan ik wel wat screenshots van mijn models posten, maar dat duurt nog lang. En het is natuurlijk maar de vraag of mijn models er tegen die tijd nog inzitten. Helaas mag ik verder ook niks zeggen over die game, aangezien die ook nog niet is aangekondigd.
Anyway, ik heb echt high-tech gemoddeld: vrijwel al mijn models hebben normal-, diffuse- en specular-maps en soms ook nog alpha-maps en glow-maps. Erg leuk om met al die technieken te werken.
Ik ben ondertussen ook zelf weer aan het modellen, dus ik post binnenkort weer werk@GoT. Hopelijk heb ik vandaag nog wat leuke shots van een MAXscript dat ik aan het schrijven ben.
quote:
compufreak88 schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:06:
Ik zit nog even met een probleem. Ik probeer een kast te maken. Dat doe ik door een vrij dunne box te maken, en er dan randen uit te extruden.
Dus ik heb een box gemaakt. met 9 segmenten. De buitensten segmenten selecteer ik met polygon. En als ik em dan wil extruden, dan extrude hij de randen in 2 richtingen, schuin dus, terwijl ik gewoon wil dat hij maar in 1 richting gaat. Ik heb al geprobeerd de knop X te selecteren, maar dat werkt ook niet. Ik kan ook schuin doen, en dan hem recht plaatsen, maar dan krijg ik hem nooit helemaal goed recht, en het moet ook gewoon in 1 keer recht kunnen denk ik..
En als je nou eens extrude over afstand 0 en dan zelf verplaatst over de x-as? Dan weet je zeker dat ie precies recht gaat.
quote:
Leuk te zien dat die tutorial nog steeds regelmatig wordt gedaan.

Ik moet hem wel een keer updaten, want de interface van 3dsmax is ondertussen toch wel een klein beetje veranderd.
Wat betreft je vraag over plaatsing van objecten: je werkt in 3D en je muis en monitor zijn slechts 2D. Je kunt je objecten dus nooit in 1 keer helemaal goedzetten. Je zet hem dan dus bijvoorbeeld eerst in de front-view goed, en dikte en diepte-positie moet je dan daarna nog handmatig goedzetten.
Oogst wijzigde dit bericht 27-12-2005 10:20 (58%)