ziet er zeker netjes uit, maar zou je niet eerst even de SLR zélf afmakenquote:
Nah, heeft geen haastquote:Menesis schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:33:
[...]
ziet er zeker netjes uit, maar zou je niet eerst even de SLR zélf afmaken
Jaaaa! Download Blender 2.40

bekijk de nieuwe features
en een Quickstart Guide voor de nieuwkomers
bekijk de nieuwe features
en een Quickstart Guide voor de nieuwkomers
Mr_Kite wijzigde dit bericht 23-12-2005 00:51 (67%)
Reg. datum: 24 april 2002
De updates van Blender zien er interessant uit, erg leuke features voor een gratis 3d pakket.
Eindelijk een update aan mijn kant, ben vaak te veel met renderen bezig dat ik vergeet om verder te gaan met het modellen.
Ik heb de voorkant veranderd. Mistlampen maak ik binnenkort.
Gedaan in 3dsmax+Vray, renderen duurde 40 minuten.

Ik heb ook m'n portfolio afgemaakt en een domein naam gekocht.
Misschien kan hij worden toegevoegd in de startpost?
Je kunt hem hier vinden.
Eindelijk een update aan mijn kant, ben vaak te veel met renderen bezig dat ik vergeet om verder te gaan met het modellen.

Je kunt hem hier vinden.
Ik heb weer even een paar (simpele) vragen
1. als je een standaardvorm maakt zoals een box dan zit de origine van je x,y en z assenstelsel voor het verschuiven/draaien e.d. in het midden van dat ding. Als je d'r een editable poly van maakt dan blijft hij daar zitten. Is het mogelijk een vertex oid aan te geven als beginpunt? Ik ben bezig met een gebouw en ik moet nogal wat kopieren en dat wil ik bijvoorbeeld 3 meter hoger hebben. Er is met een beetje rekenwerk wel uit te komen maar 't zou makkelijker zijn als ik dat punt kon veranderen
2. Als ik een target spot oid in m'n scene neerzet en de multiplier goed zet dan wordt m'n scene heel erg donker en kan ik d'r amper nog in werken. Maar ik wil niet elke keer de lamp weggooien. "on" uitzetten werkt niet en iets anders kan ik niet vinden.
Als ik tevreden met m'n werk ben zal ik wel ff wat plaatjes hier neerzetten
1. als je een standaardvorm maakt zoals een box dan zit de origine van je x,y en z assenstelsel voor het verschuiven/draaien e.d. in het midden van dat ding. Als je d'r een editable poly van maakt dan blijft hij daar zitten. Is het mogelijk een vertex oid aan te geven als beginpunt? Ik ben bezig met een gebouw en ik moet nogal wat kopieren en dat wil ik bijvoorbeeld 3 meter hoger hebben. Er is met een beetje rekenwerk wel uit te komen maar 't zou makkelijker zijn als ik dat punt kon veranderen
2. Als ik een target spot oid in m'n scene neerzet en de multiplier goed zet dan wordt m'n scene heel erg donker en kan ik d'r amper nog in werken. Maar ik wil niet elke keer de lamp weggooien. "on" uitzetten werkt niet en iets anders kan ik niet vinden.
Kaasplank wijzigde dit bericht 23-12-2005 13:14 (4%)
Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz
1. Zie 3de tabblad, de hiërarchie tabblad. Het ding waar je het over hebt heet pivot, in de hiërarchie tabblad heb je een aantal opties om het van positie te veranderen en weer te centreren.quote:Juggernaut schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:13:
Ik heb weer even een paar (simpele) vragen
2. Klik op je perspective viewport's titel(grijze tekst) met de rechtermuisknop, kies dan configure en vink default lights aan, aan de rechterkant zodat je een standard belichting krijgt in de viewports.
quote:Yanik schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:35:
De updates van Blender zien er interessant uit, erg leuke features voor een gratis 3d pakket.
[afbeelding]
Je kunt hem hier vinden.
Ziet er weer mooi uit
Je site is ook mooi geworden vind ik
donequote:Yanik schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:35:Ik heb ook m'n portfolio afgemaakt en een domein naam gekocht.
Je kunt hem hier vinden.
@Juggernaut: Vraag 2: CTRL + L 
quote:
Bedankt, dat werkt ook prima. Yanik ook bedankt natuurlijk.

mijn prutswerkje. Een appartementgebouw. Overgenomen vanaf bouwtekeningen.
Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz
quote:Juggernaut schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:47:
[...]
mijn prutswerkje. Een appartementgebouw. Overgenomen vanaf bouwtekeningen.
Pruts?????
kzit met een nogal moeilijk uit te leggen probleem , elke keer als ik een object maak met veren of dampers (3ds max) gebruik ik punten om ze aan vast te hangen , kheb da meestal ook de neiging om die punten en veren te kopieren om een 2de veer aan te brengen maar als ik dat hele object(inclusief veren) group of kopieer dan beginnen die veren te verspringen
:

-The prodigy - .:. 3D modeller .:.
quote:smg_phoenix schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:11:
[...]
Pruts?????
kzit met een nogal moeilijk uit te leggen probleem , elke keer als ik een object maak met veren of dampers (3ds max) gebruik ik punten om ze aan vast te hangen , kheb da meestal ook de neiging om die punten en veren te kopieren om een 2de veer aan te brengen maar als ik dat hele object(inclusief veren) group of kopieer dan beginnen die veren te verspringen
:
[afbeelding]
[afbeelding]
opzich gebruik je je veren en dampers toch niet "dynamisch"? Je kan dan beter een mesh ervan nemen ipv het dynamische object dat 3dsmax maakt.
bovendien is het slim om je object te groeperen, wie weet werkt het (don't blame me if I'm wrong ;p)
quote:PreatORiAn_ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:10:
[...]
opzich gebruik je je veren en dampers toch niet "dynamisch"? Je kan dan beter een mesh ervan nemen ipv het dynamische object dat 3dsmax maakt.
bovendien is het slim om je object te groeperen, wie weet werkt het (don't blame me if I'm wrong ;p)
de veren en dampers bestaan toch enkel in dynamisch???
kheb het uiteindelijk maar zonder punten gedaan , das veiliger .
Hier nog een update van m'n mini:
http://www.deviantart.com/view/26795064/
Het exterieur is nu bijna gedaan denk ik. Alleen die verdomde scheidingslijn tussen vensters en carosserie
Oja, en er ontbreken nog wielen, maar daar ben ik me bewust van (duh!:p)
http://www.deviantart.com/view/26795064/
Het exterieur is nu bijna gedaan denk ik. Alleen die verdomde scheidingslijn tussen vensters en carosserie
Bezoek mijn site hier!
Reg. datum: 20 december 2005
Hey, Ik ben echt helemaal nieuw met het 3d gebeuren en ik dacht laat ik ook eens wat proberen te maken. Dus ik probeer een bootje te maken. Ik vind het er opzich nog wel grappig uit zien maar zit toch met een vraag.
Zie hier het bootje:

Hoe krijg ik het huisje op de boot ook zo glad als de onderkant? Niet die lelijke hoeken dus.
Met meshsmooth (zoals de onderkant) wordt het maar een gaar geval.
Ik las iets over Chamfer, maar daarmee wordt het niet echt gladder (of ik doe het verkeerd.)
Hoe kan ik dit het beste doen ?
Zie hier het bootje:

Hoe krijg ik het huisje op de boot ook zo glad als de onderkant? Niet die lelijke hoeken dus.
Met meshsmooth (zoals de onderkant) wordt het maar een gaar geval.
Ik las iets over Chamfer, maar daarmee wordt het niet echt gladder (of ik doe het verkeerd.)
Hoe kan ik dit het beste doen ?
als je in editable poly werkt, moet je de edges van de hoeken chamferen op een hele kleine waarde en dan een turbosmooth eroverheen gooien. dan blijven de hoeken redelijk csherp, en de rest wordt mooi glad 
Intel E8200, 8GB DDRII, 8800GT
Reg. datum: 22 januari 2004
Reg. datum: 22 januari 2004
Hij bedoelt dat jij die veren en dampers als model tools gebruikt. Daar zijn ze niet voor gemaakt.quote:smg_phoenix schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:26:
[...]
de veren en dampers bestaan toch enkel in dynamisch???
kheb het uiteindelijk maar zonder punten gedaan , das veiliger .
quote:DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:06:
als je in editable poly werkt, moet je de edges van de hoeken chamferen op een hele kleine waarde en dan een turbosmooth eroverheen gooien. dan blijven de hoeken redelijk csherp, en de rest wordt mooi glad
Maar dat bedoeld hij waarschijnlijk niet
Selecteer de poly's die hoekig zijn en maak ze onderling dezelfde smoothinggroup (kan in poly en in mesh)
[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]
Ik heb weer het 1 en ander aangepast naar aanleiding van het commentaar hier:

o.a.
Raamstijl bijgewerkt
grill aan de onderkant afgerond
naden smaller gemaakt
Beschermstrip scherper gemaakt

o.a.
Raamstijl bijgewerkt
naden smaller gemaakt
Glass Eye Photography | Nu D70 enhanced | Quake Wars Server Lister
maar hoe kan je dan veren maken die daar wel voor gemaakt zijn?quote:Egootje schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:25:
[...]
Hij bedoelt dat jij die veren en dampers als model tools gebruikt. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
Reg. datum: 22 november 2005
Reg. datum: 22 november 2005
quote:Acid_Burn schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:21:
Ik heb weer het 1 en ander aangepast naar aanleiding van het commentaar hier:
[afbeelding]
o.a.
Raamstijl bijgewerkt
naden smaller gemaakt
Ziet er goed uit
alleen staan er voor zover ik weet nooit klinkers op het kenteken
Bij het koningklijk huis welquote:Ice_Blade schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:35:
[...]
Ziet er goed uit
alleen staan er voor zover ik weet nooit klinkers op het kenteken
Glass Eye Photography | Nu D70 enhanced | Quake Wars Server Lister
Thnx mate! dit is wat ik zochtquote:Neejoh schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:21:
[...]
Maar dat bedoeld hij waarschijnlijk niet![]()
Selecteer de poly's die hoekig zijn en maak ze onderling dezelfde smoothinggroup (kan in poly en in mesh)
Dit topic is gesloten. ![]()