Gathering of Tweakers

Quicksearch
Prop die ik maakte voor een mod waar ik aan meewerk.

een HLD77, (met de kleuren van de 62-klasse)

http://www.doylledesign.com/TR/HLD77_2.jpg

game-artist.net | Game artists forum.

Ziet er leuk uit! Wat is je polycount?

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

+/- 5000 per trein. (hoort eigenlijk slechts 1 trein te zijn, maar vond het wel cool als er twee achter elkaar staan)

Reg. datum: 25 april 2004

Ik kom er niet meer helemaal uit.. :| 8)7
Hier even een voorbeeldje (is niet het model waar het om gaat) van mijn probleem:
http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/uvw1.jpg
Voor zo'n soort vorm wil ik 2 textures hebben.. 1tje voor de platte boven en onderkant, en 1tje voor de zijkanten.
Als ik bij Unwrap UVW de flatten mapping gebruik dan krijg ik zoiets als op dit voorbeeld.
Hiermee kan ik die texture voor die platte boven en onderkant prima doen, maar kan ik dan ook al die losse stukjes verwijderen en dan nog een keer een unwrap ding over die doen?
Of hoe moet ik dit oplossen?
En hoe kan ik met multi-material twee textures op 1 model gooien? want dat moet ook nog.
Alvast bedankt :)

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

met flatten mapping ga je groepen maken van vertexen die in hetzelfde vlakliggen. maar, met die ronde boord heb je geen vertexen die in hetzelfde vlak liggen. resutlaat, hij zal ze allemaal appart unwrappen.

wat ik zou doen is, je selecteerd 1 van de 4 zijden van je object, en je probeert Normal Mapping. (1 van de bovenste 3 opties van je venster zou het juiste resultaat moeten geven, maar het is telkens opnieuw zoeken welke :p).(je herhaalt dit voor je 4 zijden natuurlijk) het nadeel is dat je bij een "bocht" een kleine glitch kan hebben in je texture. Hangt natuurlijk af wat je wil gaan doen met je object.

proberen waard...

doylle

Alles van waarde is weerloos

quote:
D-Smoove schreef op zondag 18 december 2005 @ 09:45:
Voor een ontwerpwedstrijd heb ik laatst deze render gemaakt: [afbeelding].

Omdat we door de jury zijn genomineerd mogen we over 3 maanden dit komen presenteren, en hiervoor zou ik graag ipv alleen stills ook een video renderen. Dit model is gemaakt en gerenderd in maya nu.

Heeft iemand ervaring met het renderen van een maya animatie IN een bestaande omgeving? Ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen, dus tips zijn erg welkom!!
Maya Live (zit bij unlimited) moet je hebben. Ik kan me herrinneren dat er op de documentation cd zelfs een eenvoudige tracking tutorial staat.

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
doylle schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:32:
met flatten mapping ga je groepen maken van vertexen die in hetzelfde vlakliggen. maar, met die ronde boord heb je geen vertexen die in hetzelfde vlak liggen. resutlaat, hij zal ze allemaal appart unwrappen.

wat ik zou doen is, je selecteerd 1 van de 4 zijden van je object, en je probeert Normal Mapping. (1 van de bovenste 3 opties van je venster zou het juiste resultaat moeten geven, maar het is telkens opnieuw zoeken welke :p).(je herhaalt dit voor je 4 zijden natuurlijk) het nadeel is dat je bij een "bocht" een kleine glitch kan hebben in je texture. Hangt natuurlijk af wat je wil gaan doen met je object.

proberen waard...

doylle

Ja, maar ik bedoel, kan je ook zo met flatten mapping doen zoals ik deed en dan die losse dingen verwijderen, en dan weer een andere unwrap uvw modifier erover gooien voor die dingen die je verwijderd hebt?
Dus dat je 2 unwrap dinge voor 1 model hebt... kan dat? en hoe dan? en hoe kan ik dan instellen welke material voor welke van die unwrap dingen is?

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

http://img488.imageshack.us/img488/7633/treinlolwtfdezeisgek2yw.jpg

Deze is voor een school project, we moeten een animatie van een realistische trein maken.

Pfff, photons... ik snap er de ballen van. Waarom blundelt het licht zo onder de voetjes van de glazen? Wie weet er een goede tutorial voor caustics icm brazil?

http://stuwww.uvt.nl/~s551813/albums/userpics/normal_Render11.jpg

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Herinner er me een in de documentatie van Brazil zelf? Al tijden niet meer met Brazil r/s gewerkt, maar volgens mij zat er een beste documentie bij :)

[edit]
Jullie al een keer wat gehoord van AnimationMentor? Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg! Kost wat (soort van heleboel... $14.000), maar dan heb je ook wat :D

Neejoh wijzigde dit bericht 19-12-2005 21:10 (42%)

Als je voor veel Cash een buitenlandse opleiding doet, doe je het toch ook om andere reden zoals nieuwe mensen, andere cultuur etc..
In principe is dit nog steeds niet anders dan online tutorials met feedback van professionals.. maar iets mindere feedback kun je ook gratis krijgen via forums..

Of doe eens niet ;)

BtM909 wijzigde dit bericht 20-12-2005 18:18 (58%)

quote:
doylle schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:41:
Prop die ik maakte voor een mod waar ik aan meewerk.

een HLD77, (met de kleuren van de 62-klasse)

[afbeelding]

Erg mooi! Welke mod?

@
quote:
Plint schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:53:
@HaWver: Die renders van die kolommen die heb je nog van me tegoed.
Ben de laatste tijd met van alles en nog wat bezig --> behoorlijk wat afraffel-werk, waaronder die opdracht.
Zo erg dat ik ze niet durfte posten :P
Keej dan :Y)

Website
lordpalf of the flapdrols

Hoi!

Daar ben ik weer.. de animatie van me coaster (achtbaan) wil nog niet echt lukken..
Ik heb wat screenies gemaakt..

http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/1.jpg
http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/2.jpg
http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/3.jpg

Probleem zit hem in de rotate.. hij volgt de baan wel maar niet de curves die de baan maakt (banking)
Ik heb de baan zo gemaakt:
http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/4.jpg

De hartline getekent, daar gaat de baan zo omheen draaien. Zoals te zien in het plaatje rechts.
De trein heeft de pivot bij de hartline zodat deze goed meedraait met de track.
Als ik animeren wil geef ik het treintje een path constraint met de hartlijn. Dan volgt die de baan wel maar wil dus niet banken.
Iemand een idee of hier een speciale plugin voor is? zo ja. weet iemand die misschien nog te vinden voor mij?
Vraagjes over het model mogen natuurlijk altijd gesteld worden..
De baan is gebasseerd op een bestaande baan.

|| MSI 975x PE, E6600 @ 2.8ghz, Asus EN7100GS, 1.250 gig HDD, CM Centurion 5 ||

quote:
Neejoh schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:27:
Herinner er me een in de documentatie van Brazil zelf? Al tijden niet meer met Brazil r/s gewerkt, maar volgens mij zat er een beste documentie bij :)

[edit]
Jullie al een keer wat gehoord van AnimationMentor? Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg! Kost wat (soort van heleboel... $14.000), maar dan heb je ook wat :D
Dat lijkt mij ook wel wat. Is dat serieus 14.000 dollar?

quote:
Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:00:
[...]

Dat lijkt mij ook wel wat. Is dat serieus 14.000 dollar?
Zo te zien wel.. dat wordt sparen he ;) O-)

|| MSI 975x PE, E6600 @ 2.8ghz, Asus EN7100GS, 1.250 gig HDD, CM Centurion 5 ||

Dat is ongeveer 11.670 Euro of 1.670 Euro per deel.
Dat is best veel. Weet iemand of er andere online tutorials zijn voor 3D. Ik ben best bereid om bijvoorbeeld $200 neer te leggen als ik daarmee bijvoorbeeld een maand toegang krijg tot een hele reeks video tutorials.

Alles van waarde is weerloos

Jongens, koop liever een paar goede boeken ofzo, eentje met schetstechnieken (conceptart), eentje met animatietechnieken (traditioneel, er is bij mijn weten een goed disney boek over de 12 animatie principes) en wellicht de Max/Maya/C4D/Blender Bible voor je applicatie naar keuze... Voor 200 euro kun je een jaar zoet zijn. Uiteindelijk komt het er toch vooral op neer om te doen, doen, doen.

Neem er de tijd voor, bewust. Ik krijg het idee dat veel mensen hier nog met de middelbare school bezig zijn, je kunt jezelf bijvoorbeeld voornemen om na 6vwo oid een jaar ertussenuit te doen om aan het einde van het jaar een filmpje (10 minuten oid) af te hebben. Zorg dan dat je er voor jezelf zoveel mogelijk uit haalt!
Na zo'n jaar heb je ws. ook geen enkel probleem met toelating voor animatie opleidingen (HKU?). En vergeet niet dat je applicatie als LAATSTE komt. Als jij traditioneel kunt animeren (i.e. modelleren, belichten, riggen en posen), is het slechts een kwestie van het programma onder de knie krijgen om vervoilgens al je kennis toe te passen!

maar 14.000 dollar ZONDER persoonlijk F2F contact vind ik zonde. 200 euro voor een setje videotutorials ook...

quote:

thx
www.totalretribution.com. Mod gebaseerd op Rainbow Six. Site is offline atm, er zijn een paar grote changes op komst (oa een nieuwe site, vandaar).

doylle

HAY HAY HAY

14.000.. hoe de fak komen ze er bij.........

hoop dat ze snel iets dergelijks rippen ;)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Rippen gaat niet lukken hoor :P Het is gewoon een persoonlijk ondersteunde opleiding.
quote:
pim schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 01:09:
Als je voor veel Cash een buitenlandse opleiding doet, doe je het toch ook om andere reden zoals nieuwe mensen, andere cultuur etc..
In principe is dit nog steeds niet anders dan online tutorials met feedback van professionals.. maar iets mindere feedback kun je ook gratis krijgen via forums..

( Tip: zoek eens naar Lynda op een Torrent site ;) )

Ben ik het gedeeltelijk mee eens... Ben ook druk op zoek naar een leuke stage in het buitenland, maar....
Ik zeg niet dat het ideaal is maar toch stiekem lijkt het me wel wat ;) Het is niet een opleiding van 3 jaar maar een soort van crash course waar je ontzettend snel ontzettend veel leert. De mentors waar ze het over hebben zijn bijv. Warren Trezvant (pixar), Victor Navone (pixar & andere), .... Dit zijn geen kleine namen in de industrie van animatie!
code:
1
2
3
4
5
6
Winter Term 2006 Class 1 Basic Foundations                $ 2,200.00
Spring Term 2006 Class 2 The Principles of Body Mechanics $ 2,200.00
SummerTerm 2006 Class 3 Introduction to Acting            $ 2,200.00
Fall Term 2006 Class 4 Advanced Acting Techniques         $ 2,200.00
Winter Term 2007 Class 5 Short Film Development           $ 2,700.00
Spring Term 2007 Class 6 Short Film Production            $ 2,700.00
Total Tuition and Fees                                    $14,210.00

In anderhalf jaar ben je dus klaar.

Ik heb er toch geen geld voor, zou persoonlijk ook liever neit over internet doen, maar toch vind ik het best leuk bedacht en uitgewerkt!

Neejoh wijzigde dit bericht 20-12-2005 13:26 (6%)

tijsdejonckheere.be

Ik ben eens begonnen aan de deuren van mijn mini, maar 'k zit nu met 't volgende probleem:
http://www.deviantart.com/view/26631164/
Zoals je ziet, zijn de deuren te gesmooth, terwijl ik de edges toch gechamferd heb! Ik begrijp niet goed hoe dit kan...

Bezoek mijn site hier!

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Mr_Kite schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:46:
Jongens, koop liever een paar goede boeken ofzo, eentje met schetstechnieken (conceptart), eentje met animatietechnieken (traditioneel, er is bij mijn weten een goed disney boek over de 12 animatie principes)
Heb je toevallig een titel van dat animatie boek van Disney ?

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
Heaget schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:04:
[afbeelding]

Deze is voor een school project, we moeten een animatie van een realistische trein maken.
http://img457.imageshack.us/img457/6016/trein4highresolution8pk.jpg

Hier nog een update van de trein.

quote:
BtM909 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:55:
[...]

Heb je toevallig een titel van dat animatie boek van Disney ?
Jawel: The illusion of life en een klein voorproefje.

ZipoBibrok5-108 wijzigde dit bericht 20-12-2005 14:41 (16%)

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Ik heb het boek(je) Animatietekenen van Preston Blair. Te verkrijgen bij de meeste boekenmarkten. Hier staan ook die princiepes uitgelegd en achterin staat nog een lijstje van andere boeken (inclusief het disney boek).

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, Asus x1900XT vivo

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws