Hoofdcategorieën
Topicacties

[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Gekke ZBrush-verslaafde

En er moet nog een etiket op de fles :)

* Aardbei. is trouwens niet blij dat Silo 2.0 is uitgesteld naar begin 2006 :(
Maarja, hopelijk wordt het dan NOG beter! De video (zie News forum op silo3d.com) ziet er iig top uit :)

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

tijsdejonckheere.be

Bestaat er een manier behalve dan de manuele, om vertices op een rij te plaatsen?

Bezoek mijn site hier!

^ Kylian ^

Als je in 3DS bedoeld, in edit poly mode. Selecteer een edge, klik op loop en ctrl klik dan op de vertex Dan zijn al je vertexen die op de geselecteerde edges liggen geselecteerd. Werkt ook andersom naar poly's etc.
Damn Skippy!
Reg. datum: 06 september 1999

quote:
Aardbei. schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:23:
En er moet nog een etiket op de fles :)

* Aardbei. is trouwens niet blij dat Silo 2.0 is uitgesteld naar begin 2006 :(
Maarja, hopelijk wordt het dan NOG beter! De video (zie News forum op silo3d.com) ziet er iig top uit :)
ben je een beetje handig met silo, denk je dat je me kort kunt uitleggen hoe je een blueprint op een plane mapped want ik kom er niet uit

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

^ Kylian ^

Ben nu wel redelijk klaar denk ik.
http://picard.sytes.net/temp/got/a3_voorkant_klein.jpg
http://picard.sytes.net/temp/got/a3_achterkant_klein.jpg
Klikbaar voor grotere versie
Hijs netjes maar ik vind de kleur en de lak niet zo mooi. :)

Update langs mijn kant. Het haar fatsoenlijk instellen vraagt echt wel wat tijd. Heb nu manueel een stuk of 100 splines getekend die elke haarbundel bepalen. (interpolate staat uit) Maar nu komen er nog altijd haren uit het voorhoofd desondanks dat daar geen spline zit. :s

http://users.pandora.be/Gert_Colliers/cloud14.jpg

quote:
messi schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:33:
Bezig geweest met een Vray Tutorial, erg leuk om te doen, maar wel een geklooi met de instellingen :P

[afbeelding]
Wauw, mooi die bundeling van het licht. Heb je een link naar die tutorial? Ik wil nu ook wel eens met Vray beginnen :)
Reg. datum: 27 november 2005

ben van plan een mech(weeral) te maken maar weet er soms iemand hoe je een goed mechanisch gewricht maakt , een soort van schoudergewricht die naar alle kanten kan draaien.
@Acid_burn: is dat die A3 van die video tutorial want ik heb die eens geprobeerd maar kheb et maar rap opgegeven

-The prodigy - .:. 3D modeller .:.

Reg. datum: 11 november 2001

quote:
Sharky schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:30:
[...]

ben je een beetje handig met silo, denk je dat je me kort kunt uitleggen hoe je een blueprint op een plane mapped want ik kom er niet uit
Grid maken (Create -> Grid :P), daarna onder Materials/Light -> Material Editor, daar kan je een materiaal aanmaken en een file selecteren om als texture te gebruiken. Silo heeft verder geen texture-opties...
tijsdejonckheere.be

Nog eens een updateje:
http://www.piranha.f2o.org/3D/mini/mini7.jpg

Bezoek mijn site hier!

matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
Menesis schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:22:
[...]

Wauw, mooi die bundeling van het licht. Heb je een link naar die tutorial? Ik wil nu ook wel eens met Vray beginnen :)
Alstu: http://67.15.36.49/team/T...ter_drops/water_drops.asp

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
LiToKi schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:36:
[...]

Grid maken (Create -> Grid :P), daarna onder Materials/Light -> Material Editor, daar kan je een materiaal aanmaken en een file selecteren om als texture te gebruiken. Silo heeft verder geen texture-opties...

Wat hij zegt :)

En ook niet vergeten om even onder "Options" > "General Options" de "Texture Size" iets hoger te zetten, anders is de texture een beetje wazig :)

Je kunt ook "Display" > "Set Viewport Image..." gebruiken, maar deze optie werkt alleen in de 2D views.

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

^ Kylian ^

quote:
smg_phoenix schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:57:
@Acid_burn: is dat die A3 van die video tutorial want ik heb die eens geprobeerd maar kheb et maar rap opgegeven
Inderdaad. Ik ben alleen wel iets verder gegaan. Spiegels, interieur, handvatten worden daar bijvoorbeeld niet in gemaakt. Maar dat moet geen probleem zijn na zo'n tutorial :)
Voor een ontwerpwedstrijd heb ik laatst deze render gemaakt: http://stylos.tudelft.nl/nieuwpaviljoen/01_images/winnaars/paviljoen1930.jpg.

Omdat we door de jury zijn genomineerd mogen we over 3 maanden dit komen presenteren, en hiervoor zou ik graag ipv alleen stills ook een video renderen. Dit model is gemaakt en gerenderd in maya nu.

Heeft iemand ervaring met het renderen van een maya animatie IN een bestaande omgeving? Ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen, dus tips zijn erg welkom!!
Reg. datum: 15 april 2005

Ziet er erg goed uit, maar heb je ook een render met een wat hogere resolutie? Want ik zou deze wel beter willen bekijken.

Damn Skippy!
Reg. datum: 06 september 1999

quote:
LiToKi schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:36:
[...]

zo ver was ik ook alleen mapped hij hem dan op iedere face waardoor de texture er dan dus 36 keer op staat.

quote:
Aardbei. schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:22:
[...]

Wat hij zegt :)

En ook niet vergeten om even onder "Options" > "General Options" de "Texture Size" iets hoger te zetten, anders is de texture een beetje wazig :)

Je kunt ook "Display" > "Set Viewport Image..." gebruiken, maar deze optie werkt alleen in de 2D views.
ook al geprobeerd maar je kunt verder niets instellen aan de grootte dus niet echt bruikbaar.

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
Sharky schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:39:
zo ver was ik ook alleen mapped hij hem dan op iedere face waardoor de texture er dan dus 36 keer op staat.

Probeer het anders eens met een plane.

Een andere oplossing is het gebruik van de texture selectie tool ("Selection" > "Selection Mode" > "Texture Selection Mode"), dan even alle polies selecteren en de scale / translate widgets gebruiken om de boel er goed op te krijgen.

Maar dat is een hoop gepruts en kan ik je niet aanraden.

quote:
ook al geprobeerd maar je kunt verder niets instellen aan de grootte dus niet echt bruikbaar.
Het is idd nogal beperkt ja :{

Reg. datum: 24 september 2003

w00t ik heb eindelijk eens een model helemaal afgemaakt :)

http://img521.imageshack.us/img521/2063/warbike4gy.jpg

Alleen als ik er nu een smooth over doe krijg ik dit :/

http://img521.imageshack.us/img521/9683/warbikefout3dm.jpg

Waarom gebeurt dat? want alles zit toch echt goed daar. Ook als ik er een in paint gemaakte texture in het diffuse slot overheen doe zie je het nog.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Gekke ZBrush-verslaafde

Gooi er eens een unify normals modifier overheen?

(weet niet zeker of ik die naam goed heb)

Reg. datum: 24 september 2003

Als ik die normal modifier gebruik, en unify normals aanklik in het opties vakje dan heb ik nogsteeds die vreemde zwarte vlakken :|

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Volgens mij moet je zelf de schmoovingsgroups instellen. Nu probeert max het zo goed mogelijk te doen, alleen gaat hij dus ook rechte vlakken proberen te smoothen, dus dan kijkt ie naar de naastgelegen polygoon (die wel zwart moet zijn) en dan interpoleert ie de kleur van de foute polygoon ook naar zwart. correct me if I'm wrong :P

Wat iig het probleem verhelpt is om alleen smooth toe te passen op de vlakken die het nodig hebben. Of anders moet je die hoekige delen een andere smooth-group nummer geven... Dat alles vind je terug onderaan de edit poly modifier (dus je hebt die smooth modifier niet nodig geloof ik)

Menesis wijzigde dit bericht 18-12-2005 16:53 (3%)
Reden: smooth-schmoove-smoove etcetera :P

adam a7

quote:
D-Smoove schreef op zondag 18 december 2005 @ 09:45:
Heeft iemand ervaring met het renderen van een maya animatie IN een bestaande omgeving? Ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen, dus tips zijn erg welkom!!

Wel met 3dsmax. Er zijn in eerdere threads al conceptjes geweest waar mensen 3d-objecten in omgevingen plakten. De truc is dat je een stel referentie-punten nodig hebt om het perspectief te bepalen, en Maya zou dan zelf in staat moeten zijn vanuit dat idee een camera-path te moeten bouwen.

Dat, en natuurlijk greenscreen/bluescreen :)

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
Menesis schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:52:
Volgens mij moet je zelf de schmoovingsgroups smoothing groups instellen. Nu probeert max het zo goed mogelijk te doen, alleen gaat hij dus ook rechte vlakken proberen te smoothen, dus dan kijkt ie naar de naastgelegen polygoon (die wel zwart moet zijn) en dan interpoleert ie de kleur van de foute polygoon ook naar zwart. correct me if I'm wrong :P

Kleuren en normalen (lijn die loodrecht op een polygoon staat) zijn 2 verschillende dingen :)

Het kan geloof ik ook komen door dubbele vertices in je model (op die plaatsen waar het zwart wordt) waardoor MAX de verkeerde punt gebruikt om de normalen te berekenen.

Aardbei. wijzigde dit bericht 18-12-2005 17:49 (3%)

quote:
Sharky schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:39:
[...]

[...]

Het is heel simpel, alles spreekt voor zich.

1. Maak een grid met 1 width section en 1 depth section, niet 6x6 anders krijg je het 36 keer.
2. Open de material editor, onder texture zoek je je blueprint/referentie afbeelding.
3. Zorg ervoor dat de grid geselecteerd is en in de material editor kies je apply to selection.
4. Daarna klik je op automap selection en voila je bent klaar.

Wat makkelijker is gewoon doen wat aardbei zei, maar dan moet je je afbeeldingen wel goed croppen/uitsnijden.

Yanik kan niet wachten tot Silo 2.0 uitkomt

Gekke ZBrush-verslaafde

Daarom stelde ik ook voor om een plane te gebruiken ipv een grid :)

Aardbei is benieuwd of Silo 2.0 ook een soort peltmapping of LSCM gaat krijgen (ze zeggen dat er een of andere library gelicenseerd is, misschien voor zoiets?)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: