Hoofdcategorieën
Topicacties

[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
GoTzijdank!
Reg. datum: 29 mei 2004

Och jeeeemig..
Niet te geloven..

4 dagen geleden ben ik begonnen met mijn eerste menselijke hoofd, en ik moet zeggen dat het voor een eerste keer aardig goed gelukt is..
Maar nou komt het, na 2 dagen werken, zo'n 8 uur denk ik in totaal, crashte de pc. Niet veel uren laten ook mijn eigen pc, die imo toch erg goed beveiligt staat tegen inbraken van buitenaf of virussen.
Ik ben op dit moment m'n oude models aan het veiligstellen (zo goed en kwaat als het kan) met knoppix, maar op de windows-DVD laat hij helemaal geen c schijf meer zien; dus dat word nog lachen aangezien daar de joan_of_arc.max opstaat.

Pff, weetniet waarom ik dat hier postte, maar heb gewoon het idee dat hier m'n "groepje" zit, dus dat moest ik ff kwijt.

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

Ik wist niet dat 3d-en zo verslavend kon zijn :9

Ik heb me vandaag maar is bezig gehouden met het moddelen van een aquarium scene :)

http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/visscene3.jpg
quote:
Features schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:17:
Och jeeeemig..
Niet te geloven..

4 dagen geleden ben ik begonnen met mijn eerste menselijke hoofd, en ik moet zeggen dat het voor een eerste keer aardig goed gelukt is..
Maar nou komt het, na 2 dagen werken, zo'n 8 uur denk ik in totaal, crashte de pc. Niet veel uren laten ook mijn eigen pc, die imo toch erg goed beveiligt staat tegen inbraken van buitenaf of virussen.
Ik ben op dit moment m'n oude models aan het veiligstellen (zo goed en kwaat als het kan) met knoppix, maar op de windows-DVD laat hij helemaal geen c schijf meer zien; dus dat word nog lachen aangezien daar de joan_of_arc.max opstaat.

Pff, weetniet waarom ik dat hier postte, maar heb gewoon het idee dat hier m'n "groepje" zit, dus dat moest ik ff kwijt.

Is nooit leuk om te proberen data veilig te stellen.. Aan de andere kant is het ook wel grappig om al jou oude werk weer tegen te komen...
Je weet dus niet wat het probleem was dat beide PC's gecrashed waren? Hoop voor je dat je al het belangrijke spul nog terug weet te krijgen...

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

Je moet iets he

Ik ben ook nog bezig geweest.
Voor mijn werk dan wel maar toch wou ik het even posten :)

http://www.diovisuals.com/internetafbeeldingen/LoResInternetAfbeelding.jpg

Wat een slap gezever

Reg. datum: 15 april 2005

haha ziet er erg leuk uit? Waar word het uiteindelijk voor? Animatie??

Je moet iets he

quote:
Heaget schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:41:
haha ziet er erg leuk uit? Waar word het uiteindelijk voor? Animatie??

Tks, nee het is in de eerst instantie niet voor een animatie.
Het wordt een onderdeel van de huisstijl.
Als eerste komt deze afbeelding in het groot op onze bussen.
:D

Wat een slap gezever

Not in a million lightyears
Reg. datum: 20 december 2001

quote:
_Brainwave_ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:43:
Ik bedoelde die combine tool, staat bij boolean in het rijtje. Mss dat het die tool was.

Echte beginners tutorials zijn er idd niet. Mss dat het een idee is om van die tutorial van Oogst ook een Maya versie te maken. Dat moet nog wel te doen zijn en hoef je niet zelf te bedenken welke punten behandeld moeten worden.
Wil ik ook wel aan meewerken... als ik tijd heb ;)

Ha, leuk, animo :)

Met combine alleen ben je er trouwens nog niet. Je zult ook nog alle Vertices moeten mergen om een glad model te krijgen. Maar goed, probleem is opgelost ;)

Ik zal inderdaad even die tutorials bekijken en proberen in te schatten of ik het de moeite en tijd waard vind om aan te beginnen. Ik heb ze al een aantal keer bekeken en denk niet dat er dingen tussen zitten die niet zonder veel moeite te vertalen zijn naar Maya. Mocht ik het het waard vinden zal ik te zijner tijd wel aan Oogst vragen of hij er moeite mee heeft als zijn tutorials worden vertaald.

"Drunken oblivion was, each time, a small, temporary death. Hood walked where the self once stood, and the wake of the god's passage sickened mortal flesh afterwards." || specs

matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

Bezig geweest met een Vray Tutorial, erg leuk om te doen, maar wel een geklooi met de instellingen :P

http://www.matsimitsu.nl/images/cg/final_banner.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

Reg. datum: 18 maart 2003

Grrr, waarom werkt dit niet?:

http://stuwww.uvt.nl/~s551813/albums/userpics/normal_Render3.jpg

Glas apart: rendert netjes.
Drinken apart: werkt ook.
Drinken in glas geeft troep onderaan.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

3dsmax gebruiker

quote:
Michel551813 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:02:
Grrr, waarom werkt dit niet?:

[afbeelding]

Glas apart: rendert netjes.
Drinken apart: werkt ook.
Drinken in glas geeft troep onderaan.

Omdat het zo moet :)

http://www.4rand.com/TEST/image002.jpg

Http://elmar.nieser.net Mijn Portfolio.

quote:

Eventuele verduidelijking.
Normaal is de refractie van glas tot 'lucht'
daar gaat max dan ook van uit
als je enkel glas hebt, kan dat ook gewoon. aan beide kanten van 'het glas' (buitenkant en binnenkant)
ontstaat er refractie
Bij enkel de 'inhoud' heb je ook refractie van vloeistof-lucht. Dus heb je ook 'standaard' refractie aan het 'zij-oppervlakte' van de vloeistof.

als je echter de vloeistof in het glas doet, dan heb je bereking van vloeistof naar glas
en zonder een aparte instelling zit dat een hele kleine hoeveelheid lucht tussen. Hierdoor krijg je een hele hoop weerkatsend licht, vooral waar het glas en vloeistof niet recht zijn.

Er zit bij 3ds max overigens een tutorial over caustics.
Dat zijn er 3 geloof ik. 1 daarvan is met behulp van mental ray (als ik me niet vergis). Die legt precies uit hoe de refractie enz moet worden ingesteld.

Hmm interessant, dankje. Zo zie je maar, soms komen er nog van die goeie oude lesjes fysica bovendrijven tijdens het 3D ontwerpen. :D

Egootje wijzigde dit bericht 15-12-2005 01:30 (27%)

Ahaa, klinkt logisch. Ik heb eens gezocht naar meer informatie en deze tutorial maakt het voor mij nog wat duidelijker en biedt ook meteen een oplossing: gewoon de vloeistof ietsje groter maken (simpel maar je moet er maar op komen).
Vanavond maar weer aan de slag ermee.

Michel551813 wijzigde dit bericht 15-12-2005 10:13 (7%)

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Reg. datum: 13 juli 2004

quote:
Sanity11 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:00:
Ik ben ook nog bezig geweest.
Voor mijn werk dan wel maar toch wou ik het even posten :)

[afbeelding]

Grappig :)
Misschien moet je nog ff met het materiaal van de tanden spelen. Ziet er een beetje dof uit nu.

tijsdejonckheere.be

Als jullie raden welk model dit is, ben ik al goed op weg ;) Niet spieken naar de bestandsnaam/directory!

http://www.piranha.f2o.org/3D/mini/mini5.jpg

Er zitten waarschijnlijk een boel fouten in, 'k weet zelf niet echt waar te beginnen. Overigens mijn eerste auto, en eerste serieuze poging tot het modeleren van iets deftig (op die concept gsm na dan).

Bezoek mijn site hier!

Boe
Reg. datum: 02 januari 2003

twordt duidelijk een smart, kun je zien aan het dak want er zit zon randje op.. :P

Woei :)

quote:
Tijs D. schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:30:
Als jullie raden welk model dit is, ben ik al goed op weg ;) Niet spieken naar de bestandsnaam/directory!

[afbeelding]

Er zitten waarschijnlijk een boel fouten in, 'k weet zelf niet echt waar te beginnen. Overigens mijn eerste auto, en eerste serieuze poging tot het modeleren van iets deftig (op die concept gsm na dan).

Is het een golfcart?

Er zit een vrij opvallende meshfout meteen achter het linker voorwiel, er lijkt een puntvormige deuk te zitten van enkele cm diep.
Verder ziet ie er uitstekend uit voor een eerste auto :Y)

Reg. datum: 20 juli 2005

het is een mini cooper

Of gewoon Tomek
Reg. datum: 15 maart 2005

Ja ik zag ook dat het een mini cooper was, dus je bent goed op weg ;)

Koeien Snoeien Loeiend!

Volgens mij wordt het een aap.

...Niet?

...* SnoeiKoei wrijft zijn ogen nog eens uit. Oh nee, inderdaad een mini!

SnoeiKoei wijzigde dit bericht 16-12-2005 00:35 (6%)
Reden: En nu naar bed...

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

Vanmiddag ff bezig geweest om een trap te maken voor een school project. :)
Is eigenlijk niet helemaal mijn opdracht maar vond het wel ff leuk om te doen.

http://members.home.nl/roest.online/GoT/Bibliotheek/Trap07_Edit02%5b640%5d.jpg

Dit is het idee voor de gevel van de Bibliotheek. De constructie moest van hout worden.
Oja, let niet op de gevelpanelen, die zien er niet uit!!
http://members.home.nl/ro...velaanzicht%20optie06.jpg
Ik mag de spanten berekenen :Y)

@HaWver: Die renders van die kolommen die heb je nog van me tegoed.
Ben de laatste tijd met van alles en nog wat bezig --> behoorlijk wat afraffel-werk, waaronder die opdracht.
Zo erg dat ik ze niet durfte posten :P

Plint wijzigde dit bericht 17-12-2005 17:39 (3%)
Reden: Link fix

die homedrive link die werkt niet (althans niet zolang ik je inlog code niet weet :)), ziet er wel netjes uit mooie belichting enzo. wat voor studie doe je plint?

Marc1023 wijzigde dit bericht 16-12-2005 01:48 (8%)

Thanks
Ik doe Architectuur 1ste fase, en volgend jaar wil ik voor de 2de fase gaan, alhoewel ik mij ontzettend vermaak met 3D-en. Dus dat ga ik misschien uitstellen.

Link is gefixed btw.

Dat het met zo'n kleine aanpassing ineens wel werkt he:

http://stuwww.uvt.nl/~s551813/albums/userpics/normal_Render4.jpg

Gewoonweg gezorgd dat er een klein beetje overlap is tussen het glas en het drinken en weg is de ruis! :) Kan ik weer vrolijk verder aan de rest.

Michel551813 wijzigde dit bericht 16-12-2005 11:40 (4%)

Alanis Rulez! Ik trouwens ook

De schaduw is nog lelijk vind ik. Veel te dik. Maar verder lijkt he tal supermooi

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: