Gathering of Tweakers

Quicksearch
Cellograficus met rode cap

quote:
kjwjansen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:28:
[...]

Mocht je interesse hebben zou je het hier nog eens kunnen proberen http://forums.cgsociety.o...4324&page=1&pp=15
daar zitten volgens mij de meest ervaren particles freaks.... misschien dat er iets van een script voor is.
Is niet nodig. :) Ik keek net nog eens door de MAXscript-documentatie en daar zag ik dat er gewoon een functie voor is een korte test toont aan dat die functie in elk geval werkt met een ouderwetse SuperSpray. De functie heet overigens snapshotAsMesh. Nu nog even kijken of die bij een constante particle-count de topologie behoudt. Als dat zo is, dan werkt mijn script straks ook met particles.

Edit: w00t! Ik deed even een quick hack om die functie te testen en ja hoor, dit werkt uitstekend. Het resultaat is ook echt heel erg cool. Dit is eenvoudigweg een SuperSpray die een lading draaiende kubussen alle kanten op knalt (waarbij dus alle kubussen tegelijk op frame 0 aangemaakt zijn):

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/SolidMotion%20render%2004.jpg

Overigens levert dit script wel extreme polycounts op. Deze was geloof ik al iets van 150.000 polygonen en die gekke groene draai op de vorige pagina was er zelfs al 1,5 miljoen.

Oogst wijzigde dit bericht 28-12-2005 13:55 (32%)

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

HAY HAY HAY

edit: never mind post :)

apNia wijzigde dit bericht 28-12-2005 15:10 (78%)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

quote:
Axe3d schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:14:
Mooi _/-\o_

Ik heb het geprobeerd met x maar dat helpt ook niets, mesh to poly is het zelfde, geen beweging in te krijgen (ik heb een plane gebruikt) 8)7
Klik je de modifier wel open om zo bij de edge tool te komen? Selecteerd die de edge wel die je wil verplaatsen/bewerken?
Don't warn the tadpoles

voor de liefhebbers, prolly alleen ik, maar dat geeft niet:

http://www.xs4all.nl/~sjappie/F40-wip7.jpg
http://www.xs4all.nl/~sjappie/F40-wip8.jpg

wederom een geinig detail. Het bodywork is nu bijna af, en heeft net onder de 50K faces. Mn vorige versie had al met al (weliswaar inclusief wielen e.d., maar goed) dik 250K faces.. En deze vind ik nog beter gelukt ook.

ik denk dat ik er nog een onderkant in schroef, ondoorzichtige ramen, een setje wielen en details als lichten en spiegels en dan ga ik aan mn material lopen kloten. Misschien dat ik er nog interieur voor ga proberen te maken, maar dat zie ik dan wel :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Update van mijn huis creatie die ik in het vorige deel gepost had ;)

http://members.lycos.nl/ccngot/wallpaper/ht_dark_wip3.jpg
Klik plaatje voor grotere versie :)
Groen licht uit het riool? :+

quote:
Vond het een beetje donker worden aan die kant, dus dan maar een chemisch vervuilde riool erbij plaatsen :P
quote:
Elroy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:39:
[...]

Vond het een beetje donker worden aan die kant, dus dan maar een chemisch vervuilde riool erbij plaatsen :P
Kun je dat niet vervangen door een plas water waarin het licht weerkaatst. Maakt het wat realistischer en wat speelser :)
Misschien die lantaarnpalen iets feller laten schijnen, ze geven nu amper licht... (bedoeld als opbouwende kritiek)

Sebastiaan_2005 wijzigde dit bericht 28-12-2005 16:46 (15%)

welke titel...?

quote:
Oogst schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:35:
[...]

Is niet nodig. :) Ik keek net nog eens door de MAXscript-documentatie en daar zag ik dat er gewoon een functie voor is een korte test toont aan dat die functie in elk geval werkt met een ouderwetse SuperSpray. De functie heet overigens snapshotAsMesh. Nu nog even kijken of die bij een constante particle-count de topologie behoudt. Als dat zo is, dan werkt mijn script straks ook met particles.

Edit: w00t! Ik deed even een quick hack om die functie te testen en ja hoor, dit werkt uitstekend. Het resultaat is ook echt heel erg cool. Dit is eenvoudigweg een SuperSpray die een lading draaiende kubussen alle kanten op knalt (waarbij dus alle kubussen tegelijk op frame 0 aangemaakt zijn):

[afbeelding]

Overigens levert dit script wel extreme polycounts op. Deze was geloof ik al iets van 150.000 polygonen en die gekke groene draai op de vorige pagina was er zelfs al 1,5 miljoen.
Snel gevonden, en ziet er nice uit. Al vraag ik me nog steeds één ding af; wat is nu het werkelijke nut hiervan? no offence uiteraard.

quote:
alientje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:09:
[...]

Hmmz... kun je wat meer info geven over wat er fout gaat? Je zou inderdaad gewoon een mesh er van kunnen maken en dan edges kunnen slepen. Heb je misschien op x gedrukt? Dan verdwijnen de pijltjes om te slepen namelijk. Mijn voorkeur heeft editable poly modifier overigens... omdat je dan meerdere modifiers kunt gebruiken boven elkaar en dus eventueel de laatste wijziging weer kunt verwijderen, mocht dat nodig zijn.

Ik heb trouwens ook weer eens een projectje gedaan: mij horloge O+
Het enige verschil is het tekstje op de wijzerplaat en dat er minder krassen op zitten :D

Voila:
[afbeelding]
even een vraagje , hoe kan jij dat horloge zo gedetailleerd maken , ik snap niet hoe je perfect weet met welke tools/modifiers je de vormen van dat horloge kan maken . 8)7

-The prodigy - .:. 3D modeller .:.

quote:
GTOfire schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:27:
voor de liefhebbers, prolly alleen ik, maar dat geeft niet:
[..]

Prolly niet alleen jij! Ik namelijk ook... Vroeger was dit mijn ultimate car, nu wat minder, maar nog brengt het wat in me op :Y)

quote:
Elroy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:53:
Update van mijn huis creatie die ik in het vorige deel gepost had ;)

[afbeelding]
Klik plaatje voor grotere versie :)
Mag ik vragen hoe je het gras gemaakt hebt? Ziet er leuk uit! De rest van het plaatje natuurlijk ook, daar geen tips of vragen over ;)

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

Wandelende oorgaanzak

quote:
Acid_Burn schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 05:21:
Zat een beetje mijn model te modificeren :)
[afbeelding]
-luchthapper
-bumper
-sideskirt
- getinte ramen
Mischien de wielkasten nog eens uitbouwen.

Ik neem aan dat je je model zo geloofwaardig en echt als mogelijk er uit wil laten springen, toch?

Dan bij deze, de [mierenneuk] modus :

Kleur van de velgen komt niet overeen met standaard lichtmetalen kleur, echter, ook niet van die van gepolijste en verchroomde velgen...kleur is te "donker"
Lengte van de auto klopt in verhouding ook niet....ofterwijl, de A3 is te lang....

Blijvende onder de naam Administrator en voor de hyverz onder ons...

quote:
smg_phoenix schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:04:
[...]

even een vraagje , hoe kan jij dat horloge zo gedetailleerd maken , ik snap niet hoe je perfect weet met welke tools/modifiers je de vormen van dat horloge kan maken . 8)7

hmmz tja... dat ik het ding voor me heb liggen en een meetlat bij de hand heb scheelt al een hoop :)

Verder heb ik eigenlijk overal editable polies gebruikt voor de meshes, behalve bij dingetjes als de wijzerplaten en zo. Ik heb bijna geen modifiers gebruikt: alleen meshsmooth, symmetry, smooth dat soort dingen. Dus geen modifiers om de mesh aan te passen. Ik kan je wel een wire-tje laten zien:
http://members.home.nl/twalter/horlogewire.jpg

Ik probeer bij het editen eerst de polies of vertexen te selecteren die ik wil aanpassen, dan het 'show end result' knopje aan te zetten bij de modifiers, en dan pas te doen wat ik wil. Zo zie je vaak beter wat het gevolg is op de uiteindelijke mesh.

Ook helpt het om gechamferde randjes niet overal even ver van elkaar af te doen. Als er veel polygonen daarbij in de buurt zitten worden randen vaak scherper in de 'ge-meshsmooth-te' vorm. Zo zie je bijvoorbeeld bij de partjes van de band van het horloge dat de edges van de rand, dicht bij het cylindertje ver van elkaar af zitten. Dit levert bij de uiteindelijke mesh een gelijkere ronding van die randen op.

Hopelijk was het zo een beetje duidelijk ;)

Verder heb ik ook al 2x een auto gemaakt (gepoogd althans) dus ik had al wat ervaring met semi-organische vormen.

3d-en is leuk

quote:
Neejoh schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:19:
[...]

Mag ik vragen hoe je het gras gemaakt hebt? Ziet er leuk uit! De rest van het plaatje natuurlijk ook, daar geen tips of vragen over ;)

In het kort:
Maak een stuk of 3 verschillende grassprietjes (2d, spline)
Zet er een mooie texture overheen.
Gebruik dan scatter op elk grassprietje.
quote:
smg_phoenix schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:04:
[...]

dat heet nu ervaring/kennis van je programma ;)

Cellograficus met rode cap

quote:
kjwjansen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:47:
[...]

Snel gevonden, en ziet er nice uit. Al vraag ik me nog steeds één ding af; wat is nu het werkelijke nut hiervan? no offence uiteraard.

Ten eerste gaat het me om het experiment. Het is iets dat ik nog nooit in een 3d-programma heb gezien op deze manier en de futuristen, waar het idee vandaan komt, deden het abstracter, die lieten minder van de originele vorm over. Ik wil dus iets proberen dat ik nog niet precies zo ken en kijken of daarvan wat te leren valt.

Ten tweede hoop ik zo mooie plaatjes te maken. Dat is op zich al reden genoeg, toch? :)

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

quote:
KatirZan schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:30:
[...]

Ik neem aan dat je je model zo geloofwaardig en echt als mogelijk er uit wil laten springen, toch?

Dan bij deze, de [mierenneuk] modus :

Kleur van de velgen komt niet overeen met standaard lichtmetalen kleur, echter, ook niet van die van gepolijste en verchroomde velgen...kleur is te "donker"
Lengte van de auto klopt in verhouding ook niet....ofterwijl, de A3 is te lang....

Tja, velgen zijn 100% reflectief, dus als de kleur niet klopt is licht dat aan de omgeving. Als je een suggestie hebt, dan hoor ik het graag (zowel lichtmetaal als chroom :) ) En de lengte klopt precies hoor. Zo niet, dan zijn de blueprints niet goed. Let op dat dit een sportback(hatchback) is he. Mischien komt het door de kijkhoek en lenslengte

Hier nog even een snelle render van de zijkant (ondertussen voorzien van andere velgen en een spoilertje :Y)). Dan zie je dat de verhoudingen wel kloppen.
http://picard.sytes.net/temp/got/a3_side.jpg

Acid_Burn wijzigde dit bericht 28-12-2005 18:24 (25%)

quote:
Schuey schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:48:
[...]
dat heet nu ervaring/kennis van je programma ;)

daar moet ik nog aan werken , ben nog maar een half jaar bezig met modellen dus ooit zal het wel komen dat ik iets mooi kan maken hoop ik.
maar in de tussentijd : een futuristisch gebouw:
http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/future_build.jpg

quote:
3ds max 8 SP1

Issues addressed by this Service Pack
BATCH RENDER · The pixel Aspect ratio is now saved properly with the file
BIPED · Issues with retaining Figure Mode have been resolved · Pasting an animated pose onto a track with no keys now functions properly · Footstep Mode issues with the walk cycle have been corrected · You can now set Quaternion keys for the neck of the biped · A crash related to changing tracks to Euler and then exiting figure mode · An issue relating to Physique and Twist links whereby the skin is corrupted after saving then re-openning scene. This has been resolved
CONTROLLERS · In max 8 there was a new functionality (see trackview controller menu -> Ignore/Respect animation Range) that allowed users to specify the range of a parametric controller. However, the noise controller was not supported. This has been corrected.
EDIT SPLINE · Accuracy refining using grid snap is fixed, however camera and perspective views are not recommended for this workflow.
FILE I/O · Saving an OpenEXR overwriting a locked file is now fixed.
HAIR · A crash involving spline hair and sub-object mode has been repaired

LOAD/SAVE ANIMATION · Previously in max 8 saving an animation where one or more of the controllers had a note track sub controller would cause a crash, this has been fixed. · A known issue in the retargeting roll-out of the mapping dialog, related to changing current/incoming chains in a previously saved xmm file has been resolved. · Previously the following maxscript command did not work; loadSaveAnimation.loadAnimation "c:\\ProgramFiles\\Autodesk\\3dsmax8\\animations\\test.xaf" $'Sphere01'. This has now been corrected.
MATERIAL EDITOR · A crash relating to adjusting a bitmap's Placement setting has now been fixed · A crash related to enable DX Display of Standard Material and then clicking “Show Map in Viewport” has been fixed
MAX SCRIPT · An issue relating to the mousetrack function giving an undefined error message has now been fixed. · An issue related to adding a position script controller to an object via maxscript, then receiving a system exception has been fixed. · Previously in 3dsmax 7 the drag and drop to viewport of a script that contained errors, would spawn a maxscript edit window with the erroneous line highlighted. This was not the case in 3dsmax 8, this has now been corrected.
MENTAL RAY · Known artifact issues with Double Sided, Top/Bottom, and Blend materials have been resolved
MESH SMOOTH MODIFIER · a crash involving reactor cloth and mesh smooth “Render Iterations” is now fixed.

MORPHER MODIFIER · A crash relating to swapping morph channels and undoing/redoing the operation has now been fixed
MORPHER MODIFIER · An issue that did not allow 3dsmax 7 .mix files to be loaded in 3dsmax 8 has been fixed.
NET RENDER · An issue relating to corruption of files when saving a scene that makes use of Net Renderer has been fixed.
SCRIPT CONTROLLER · An issue involving script controller variables loosing connection when controller targets are changed has been fixed. · A crash related to saving and loading a script then undoing has been fixed
SDK · A crash involving the compiled sdk sample file IGameExporter.vcproj and DX materials has now been fixed.
SNAPS · Grid Snaps now function for sub-divided grid spacings
UV UNWRAP · A fix was included that allows unwrap to open a multi-sub-object material that contained a "None" material · A bug, where changes to mapping at the face sub-object level were lost when a selection change was made, has been fixed
VERTEX PAINT MODIFIER · The icons for Brush Presets in the Vertex Paint Modifier are now displayed on French and German OSs correctly.

welke titel...?

quote:
Oogst schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:54:
[...]

Ten eerste gaat het me om het experiment. Het is iets dat ik nog nooit in een 3d-programma heb gezien op deze manier en de futuristen, waar het idee vandaan komt, deden het abstracter, die lieten minder van de originele vorm over. Ik wil dus iets proberen dat ik nog niet precies zo ken en kijken of daarvan wat te leren valt.

Ten tweede hoop ik zo mooie plaatjes te maken. Dat is op zich al reden genoeg, toch? :)
zeker reden genoeg, ik was alleen nieuwsgierig :9

Alanis Rulez! Ik trouwens ook

Mooi man, dat komt retegoed uit voor ons project @ nhl :) Morgen meteen installeren maar!! Dank je voor de tip. Kan mooi uitkomen voor de grote deadline 14 januari. Nog effe hard doorwerken en dan hebben we echt een zo`n vette 3d animatie :D Hij wordt echt cool!!! :D Jullie gaan er nog veel van zien. Dit wordt de 3d boost van Friesland!! Alle grote juppen van de provincie friesland (en verder soms) zijn superenthousiast :) Ze zijn al vaak langs komen kijken en er zijn ontzettend veel bedrijven en universiteiten/hoge scholen uitgenodigd op dé presentatie in de grote kerk in Leeuwarden :D Er zit ook wel veel techniek in de film. SSS shader voor de hoofdpersonage, MOTEK motion capture animaties, heeeel veel gedoe en uiteindelijk vette resultaten met kleding en sieraden en kettingen die mee animeren en nog veel meer :D

www.nhl.nl/matahari

Edit: de update staat nog niet op de autodesk site. Hoe kom je aan die info dan?

Guillome wijzigde dit bericht 28-12-2005 20:34 (16%)

Heb al een boel leuke dingen gezien via Tim, die render van Ivo tussen al die palen was niet slecht :)

De update is via een "minder legale" wegen (10mb update), dus ik wacht Autodesk nog even af voor ik mijn max verknal ;) (net weer een format gedaan omdat max wéér mongool deed, zelfs na reinstalls van MAX zelf)

[edit]
Hmm, in lage resolutie vind ik die render er een stuk minder mooi uitzien? De belichting lijkt erg dof vergeleken met de rest van de omgeving en de houding van de vrouw ziet er zo een beetje "mannelijk" uit... :/

Neejoh wijzigde dit bericht 28-12-2005 21:18 (42%)

offtopic:

Dat "lijkt" idd zo, maar wacht maar totdat je het uiteindelijke resultaat ziet ;) Kan je garanderen dat ze er vrouwelijk(er) uitziet/beweegt :P

En render van Yvo..? Moet dat niet XLerator zijn..?

Overigens hangen er ook mooie renders in 310 (niet allemaal van ons ;) ) En nog een compositie in de wandelgangen tussen de collegezalen.

Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com

even een update van mijn futuristisch ziekenhuis , is bijna af
alleen nog wat details en wat foutjes wegwerken
http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/wip_hospital.jpg

quote:
Scipionyx schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:42:
offtopic:

Dat "lijkt" idd zo, maar wacht maar totdat je het uiteindelijke resultaat ziet ;) Kan je garanderen dat ze er vrouwelijk(er) uitziet/beweegt :P

En render van Yvo..? Moet dat niet XLerator zijn..?

Overigens hangen er ook mooie renders in 310 (niet allemaal van ons ;) ) En nog een compositie in de wandelgangen tussen de collegezalen.

Cool, wist niet dat je ook CMD deed :)
Maar ik had Yvo zien werken aan haar model en was er van uit gegaan dat de gehele render door hem verzorgt was ;) Sorry XL :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws