Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: pasta Moderator BV/CSA
Theezak er maar in

quote:
aangezien je helemaal geen informatie geeft (wat voor server-OS, HP-UX/BSD?Windows/iets anders?)
quote:
lees een boek of twee en/of een dozijn tutorials over beveiliging van je eigen OS, je apps en je netwerk.
quote:
Het leuk van zelf uitzoeken is dat je er nog meer van leert :)
quote:
probeer dan eerst even je eigen vraag te beantwoorden door zelf wat te lezen
quote:
toch echt meer info nodig hebben
quote:
toch echt wat meer eigen inbreng verwachten.
Om maar even het belangrijkste te quoten uit F_J_K in "Netwerkwachtwoord" :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

quote:
pcexpert schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:17:
Ik snap iets niet, steeds als ikl een nieuw topic maak wordt het gesloten

gebruik de search

doe zelf wat meer moeite

jij moet je eigen systeem beheren
niet wij

er zit namelijk weinig info in je berichten wat je nu exact bedoelt

maar gebruik google eens .of lees de howto van je software eens .

darn 2 late .... ;(

tiscali wijzigde dit bericht 07-10-2005 12:22 (3%)

quote:

Heb je de sluit messages wel gelezen?
sluitmessage van 1 van je topics: Netwerkwachtwoord
quote:
F_J_K schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:00:
pcexpert, dit is een topic dat bepaald niet binnen Professional Networking & Servers past. Lees een volgende keer de [afbeelding] sticky topics bovenaan het desbetreffende subforum even.

De juiste beveiliging kan een heel interessant discussieonderwerp zijn maar aangezien je helemaal geen informatie geeft (wat voor server-OS, HP-UX/BSD?Windows/iets anders?). Ik zou zeggen: lees een boek of twee en/of een dozijn tutorials over beveiliging van je eigen OS, je apps en je netwerk. Dat zou genoeg antwoord moeten geven. In dit geval zou (als je Windows draait) F1 trouwens ook al genoeg moeten zijn. Je vraag is namelijk er een die nogal "basic" is en in elke howto zal worden behandeld. Het leuk van zelf uitzoeken is dat je er nog meer van leert :)

Als je er niet uitkomt: open evt. een topic in Windows Operating Systems maar probeer dan eerst even je eigen vraag te beantwoorden door zelf wat te lezen (zo zijn de howto's in het sticky topic in WOS een aanrader :Y) ). Of als het om een ander OS gaat natuurlijk het desbetreffende subforum (NOS of evt Apple).

Kernwoorden als Windows (en ik gok op Windows): user accounts, NTFS rechten, share rechten. Als een ander OS hangt het af van het OS maar zal het niet veel anders zijn en ook daar zal het in handleidingen staan.

Dit topic gaat dicht omdat het als vraag ueberhaupt niet in PNS past (een server maakt het niet professioneel), omdat we toch echt meer info nodig hebben om iets nuttigs te kunnen zeggen en omdat we op GoT toch echt wat meer eigen inbreng verwachten. Let daar dus ajb even op als je hier een nieuw topic over opent in het juiste subforum :)

Begin eens met de faq van begin tot eind te lezen :)
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
De Forum FAQ's

Het kan af en toe wat bot overkomen, maar het moet van 2 kanten komen :) Als een topic gesloten wordt, is het niet de bedoeling dat je zomaar weer een topic opend :) maar eerst lees wat de sluitmessage zegt. Ben je het niet eens met een sluiting? stuur dan een emailtje naar de betreffende mod.
We willen iedereen hier helpen :) mits er inzet is van de andere kant.

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Professioneel azijnpisser

quote:

Het is niet de bedoeling van GoT om 3x hetzelfde topic te openen, en zeker niet als er geen sprake is van eigen inzet. Het kan niet zo zijn dat jij een topic opend met weinig tot geen info over wat je zelf al uitgezocht heb en dan achterover leunend totdat een GoT'ter jou het antwoord zal geven.

Als je de sluit messages niet begrijpt heb je (nofi) een behoorlijke plaat voor je kop. Misschien moet je eens op beginnersweb.nl ofzo registreren
quote:

Het zou een heel stuk helpen als je de antwoorden in je topics niet alleen zou lezen, maar ook zou proberen te begrijpen en de adviezen op te volgen.

GoT is geen helpdesk waar je je vraag neer kunt leggen en dan onder het genot van een kopje koffie op het antwoord kunt wachten. Je zult op zijn minst aan moeten geven wat je zelf al uitgezocht en geprobeerd hebt.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

In de regel is het zo dat voor je een topic opent dat je ook in het betreffende topic aangeeft wat je zelf gedaan hebt.
Specs van een systeem met de tekst erbij het werkt niet kan niemand wat mee en dat is wat bedoeld word als een onzinnig topic.

Dus je er word een topic geopend.
Leg uit wat het probleem is.
Leg vervolgens uit wat je zelf gedaan hebt en wat het resultaat is.
Post bijvoorbeeld de links van de sites die je hebt gezocht relaterend aan het probleem.

Dan zou je eventueel nog je specs kunnen bijvoegen en de mensen hier kunnen er wat mee.
Soms moet je echt de woorden uit de mond trekken over een bepaald probleem en ben je 2 pagina's verder voor je daadwerkelijk weet wat het probleem is en dan moet er nog een oplossing komen.

Ik vind dat ze hier best een kort maar krachtige policy op na kunnen houden maar mijn mening zal wel verschillen met die van anderen.

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

Officieel moto fan :)

* elevator gokt dat het ondertussen wel duidelijk is voor pcexpert :P

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

quote:
elevator schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:44:
* elevator gokt dat het ondertussen wel duidelijk is voor pcexpert :P
* StevenK gokt dat de plaat toch echt van een zeldzame kwaliteit is :(

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

quote:
sanfranjake schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:19:
NokiaFan,

Ik zie in je topicstart erg weinig terug over wat je allemaal al hebt geprobeerd, en de mogelijkheden waarover je dingen hebt gevonden en doorgenomen. Waar kom je precies niet uit?

Waarom kan een reactie als deze nu nooit eens achterblijven op GoT? Ik ga van te voren toch niet op een live server 'even iets uitproberen' ? Als je me niet kan helpen, reageer dan gewoon niet s.v.p. Naar mijn mening is het probleem prima gedefineerd, getuige de reacties, van enkele medetweakers, waarvoor dank.

Windows is gewoon op de IDE schijf gebleven. De RAID 5 schijf is nu gemount naar C:\ waarna de data overgezet is. Helaas zijn de NTFS rechten niet (goed) meegekopieerd, maar gelukkig was dat snel opgelost, omdat het 'maar' om ca. 30 hosts ging.
quote:
NokiaFan schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

Waarom kan een reactie als deze nu nooit eens achterblijven op GoT? Ik ga van te voren toch niet op een live server 'even iets uitproberen' ? Als je me niet kan helpen, reageer dan gewoon niet s.v.p. Naar mijn mening is het probleem prima gedefineerd, getuige de reacties, van enkele medetweakers, waarvoor dank.

Omdat er hier van je verwacht wordt dat je eerst zelf de zaak gaat uitzoeken, ik vind het bovendien niet echt handig dat je zo afgeeft op de moderator. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Moderator of niet, hij zou het goede voorbeeld mogen geven, in plaats van het reageren om het reageren.

Als er heel weinig informatie te vinden valt over een complexe zaak als deze (Het is ten slotte geen 13 in het dozijn vraag), dan laat ik me graag eerst even informeren, alvorens aan de slag te gaan.

NokiaFan wijzigde dit bericht 18-10-2005 15:45 (16%)

toch maar eens wat topics lezen over hoe een post te maken.

No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! AWS2K3VBGF

Een en ander aan bovenstaande reacties is afgesplitst van [2003] Data overzetten van IDE naar RAID 5 Config. :)

ik vind dat mods soms niet tegen een geintje kunnen wat gepost wordt door mij bijvoorbeeld

Heb je ook de topicstart van dit topic gelezen en gekeken waar dit topic over gaat, Waterkippie? :)

Door: DaannO Moderator WBM / TP
Oke dit slaat nergens op vind IK dan:
quote:
moto-moi schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:35:
meid, god, wat vreeeeeeeeselijk....
quote:
F_J_K schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:35:
Dank voor de tip maar er nu al een topic aan besteden is IMHO een beetje voorbarig. Zo heel graag willen we hem niet kwijt dus laat de mensen met de juiste knopjes even een paar vrije minuutjes vinden om het aan te passen ;)

Ik vind dat in deze berichten er word gessugereerd dat ik remy kwijt wil terwijl dat onzin is en ik gewoon een opmerking had om te helpen :S Dat dan iedereen gelijk in de aanval over gaat vind ik een beetje jammer want het is onschuldig bedoeld en slaat nergens op. Vind t zelf ook een verlies dat ik weg gaat want hij is een goeie mod. Naja ik ben t kwijt en vind t een btje vaag allemaal :(

Gaat over dit topic: Remy staat nog in de index

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WBM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

offtopic:
Dit topic gaat over de acties binnen Windows Operating Systems dus laten we hier verder niet op in gaan ;)
Maar ik neem aan dat je snapt dat ik het niet serieus bedoelde als zijnde een aanval op jou. Zie ook de eerste deelzin van mijn reactie maar het topic verder open houden was wat overbodig :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Door: -NMe- Admin Devschuur®
Watching you I am.

Ehm, om te beginnen gaat dit topic alleen maar over Windows Operating Systems en dus heb je er niks aan om je beklag te doen over een slotje in Lieve Adjes. En verder bedoelen moto en F_J_K het niet zo kwaad, het heeft gewoon geen prioriteit. :)

En zelfs al had het een prioriteit, dan hoorde je topic eerder in Schop een Modje. :)

-NMe- wijzigde dit bericht 22-10-2005 00:45 (3%)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
DaannO schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:41:
Oke dit slaat nergens op vind IK dan:

[...]

[...]

Ik vind dat in deze berichten er word gessugereerd dat ik remy kwijt wil terwijl dat onzin is en ik gewoon een opmerking had om te helpen :S Dat dan iedereen gelijk in de aanval over gaat vind ik een beetje jammer want het is onschuldig bedoeld en slaat nergens op. Vind t zelf ook een verlies dat ik weg gaat want hij is een goeie mod. Naja ik ben t kwijt en vind t een btje vaag allemaal :(

Gaat over dit topic: Remy staat nog in de index

Ik zie het eigenlijk nergens gesuggereerd worden. Bovendien denk ik dat je de post van F_J_K niet zo serieus op moet vatten. Ik denk persoonlijk dat het wat lollig bedoeld was.

Hmm, geen WOS issue idd :X

ok duidelijk

Wil jij een mooie TS maken in WBM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

\o/ momania \o/

Joh... trek het je niet aan en wees een vent. Dat je topic een beetje voorbarig was kon je zelf ook wel op je tenen aanvoelen en nu in dit topic weer over te beginnen maak je het allemaal erger dan het is. Kom op zeg. Ben je zo bang om op je bek te gaan?

Maar voor iemand die al 1,5 jaar hier op dit forum rondhobbelt had ik ook wel verwacht dat diegene zich beseft dat niet alles op stijl en sprong wordt aangepast, helemaal niet als het weekend is. Als zijn naam er na één week nog had gestaan dan had je misschien op IRC of via ICQ wat kunnen roepen, maar na een halve dag en dan meteen een LA topic openen is inderdaad niet echt doordacht.

En sowieso, je had toch ook een opmerking kunnen plaatsen in zijn afscheidsdraadje? Die staat ook in LA en had een overbodig topic gescheeld :)

Voor F_J_K

offtopic:
Offtopic :)

DaannO wijzigde dit bericht 22-10-2005 00:55 (97%)
Reden: Streef perfectie na :P

Katherine Heigl... naice...

owkey, dach dus dat ik hier nooit van mijn leven een post zou plaasten maar dan toch maar uit correctheid :
TIGER79 in "Verschil Realtime en Batch"

ik wordt eerst op mijn vingers getikt door een moderator (sanfranjake) waarna de topic (2 posts later) gesloen wordt door een andere moderator met zo'n beetje dezelfde reden die ik ook aangeef (het voorkauwen van info)....

graag hoor ik hierbij waarom dit zo gebeurt ? anders hoor ik ook graag excuses aan :D
ik weet dat het een pietlullige voorval is maar dan nog, heb het al vaker meegemaakt dat de mods (misschien de nieuwe en onervaren) de laatste tijd eigenlijk helemaal niet zo goed modereren....

Intel Pentium 4 530, 1 Gig PC-4000 OCZ, Abit AG-8 3rd Eye, MSI 7900GT PCI-E, 160 Gb Hitachi + 80 Gb Hitachi, Nec 3500

quote:
TIGER79 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:06:
owkey, dach dus dat ik hier nooit van mijn leven een post zou plaasten maar dan toch maar uit correctheid :
TIGER79 in "Verschil Realtime en Batch"

ik wordt eerst op mijn vingers getikt door een moderator (sanfranjake) waarna de topic (2 posts later) gesloen wordt door een andere moderator met zo'n beetje dezelfde reden die ik ook aangeef (het voorkauwen van info)....

graag hoor ik hierbij waarom dit zo gebeurt ? anders hoor ik ook graag excuses aan :D
ik weet dat het een pietlullige voorval is maar dan nog, heb het al vaker meegemaakt dat de mods (misschien de nieuwe en onervaren) de laatste tijd eigenlijk helemaal niet zo goed modereren....
op got is het zo dat we een topic report hebben. (http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif)
als jij vind dat het topic dicht moet om een of andere reden, dan kan je een TR aanmaken, en verder nks.
je voegt niks toe aan een topic als je zegt dat ie dicht moet (om welke reden dan ook)

BasieP wijzigde dit bericht 30-10-2005 12:16 (6%)

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Normaliter houd ik me hier buiten maar nu ben ook ik betrokken dus toch even. Bij klachten kan je natuurlijk altijd nog mij of evt. een van mijn collega-Admins mailen.

Er was al een uitleg gegeven aan de TS dat voorkauwen niet de bedoeling was dus dat van jou was dubbelop.
Daarbij nodigde ik de TS uit om zelf initiatief te tonen (dit in de hoop dat ik hem mee kon krijgen met denken). Toen dat niet gebeurde vond ik het genoeg geweest en sloot ik. sfj deed dat niet: hij had blijkbaar het gevoel de TS nog mee te kunnen krijgen maar ik niet meer. Het had echt zo goed andersom kunnen zijn imho (daarom liet ik het eerder ook expres open, in dezelfde gedachtengang als sfj).

Maar wat jij deed was vooral aanvallen en dat is niet echt nutig (hoe zeer mensen het ook met je eens (kunnen) zijn) en daarom nodigde sfj inderdaad uit om het anders of niet te uiten :)

Overigens loop ik natuurlijk al een stuk langer rond maar zal ik sfj niet onervaren noemen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws