quote:
Exuimtum schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:12:
Vragen die mislopen zijn vaak vragen over policies, product activation, kopie maken van. Alles kan wijzen op illegaal gebruik, maar voor hetzelfde geld is het inderdaad een vraag die in de verste verte niets met illegaliteit te maken heeft. Zo'n vraag kan oop grijs zijn (schemergebied, gedooggebied).
Mjah, het "anti warez" beleid op GoT staat (voor het moment

) totaal niet ter discussie, dat wil niet zeggen dat het muurvast zit maar het is iets waar we eerst intern een eventuele herziene mening over zouden vormen om die vervolgens te toetsen met wat de WOSser graag ziet. Dat is op dit moment nog niet gebeurd en ik zie er ook niet echt veel noodzaak in om dat concreet te gaan doen
Verder - inderdaad is het zo dat je onder 'valse voorwendselen' dit soort werk-policy omzeilende vragen kan stellen maar dat valt vrij snel al op, zeker omdat het specifieke scenarios zijn ("Ik kan m'n wallpapier niet aanpassen") die gecombineerd zijn met gelimiteerde rechten ("Ik krijg een access denied als ik ...")
quote:
ThunderNet schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:19:
Zelfde geld voor de Vista topics. Als ik vraag of ze al op de MS-support fora voor vista gekeken hebben, en als reactie krijg dat ze daar niet bij kunnen. Heb ik geen zin om ze verder te helpen....
Wat ik wel redelijk krom vind, is dat allerlei topics over x86 Mac OSx in APL verboden zijn (ivm illegale versies ervan) En dat vista topics hier geaccepteerd worden, ondanks dat het duidelijk is dat het om een illegale versie gaat..
Dit is in feite een andere discussie en jouw stelling name is niet helemaal terecht, zo krijgen alle technet abonee's Vista beta 1 toegestuurd en geen support forum toegang en ook MSDN leden hebben dacht ik geen support forum toegang
quote:
ThunderNet schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:31:
Over de policy-hack topics:
Ik vind dit een moeilijk geval, als ik mijn post van gister nog eens overkijk...
Waar leg je de verantwoordelijkheid?
De overheid gaat naar mijn idee ook al te ver met regeltjes verzinnen, van dit mag je niet doen etc. dat is gevaarlijk, etc. etc.
Dus leg je de verantwoordelijkheid bij de 'overheid' (GoT) of bij de 'bevolking' (users).
Soms is het ene wenselijk, en in een andere situatie is andere de betere oplossing.
Misschien is het daarom ook wel beter, om elk topic waar dit aan bod komt, individueel te beoordelen.
Dingen die echt te ver gaan moet je natuurlijk niet toestaan. Maar dingen het grijze gebied, bij wie leg je dan de verantwoordelijkheid neer?
Dat is inderdaad de vraag die ons uiteindelijk ook heeft doen leiden naar dit topic

Het probleem met per zaak beoordelen voor dit soort dingen is dat het te onduidelijk wordt voor de WOS bezoeker, je moet wel enigszins er van op aan kunnen dat je weet wat mag en niet mag, vandaar dat we nu de policy hebben dat het niet mag
quote:
Morax schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:16:En als het dan toch ingevoerd word, zou ik er heel streng op modden. Zorgen dus dat als iemand vraagt om zijn bureaublad te wijzigen, er geen methode gepost word om echt alle policy's op dat systeem te omzeilen of iets dergelijks

Dat is eigenlijk geen optie om dat wij als WOS modjes ook maar simpele zielen zijn en niet alles begrijpen wat er zoal gepost wordt op GoT. Een precieze inhoudelijke toetsing van juistheid doen we dus ook niet
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Duidelijk
Dan nog even mijn mening - Ik denk dat veel 'pro' tweakers van nu, zich niet populair hebben gemaakt op school vroeger bij hun systeembeheerder (dat is - als ze geen assistent waren van

) en dat is natuurlijk ook grotendeels een stuk van de charme van eindgebruiker zijn. Persoonlijk twijfel ik dan ook enigszins - ik weet dat ik vroeger ook dingen deed op school en dergelijke die niet per se in het bedoelde gebruiksgebied (

) vielen en dat vond ik toen leuk. Het verschil zit hem er bij mij voornamelijk in dat ik niet op een forum of in een 'message area' m'n vragen stelde maar er zelf door veel lezen, prutsen en dergelijke achter de buigingen kwam.
Persoonlijk neig ik dan ook voornamelijk naar het 'niet toestaan', niet zo zeer omdat ik het niet vind kunnen op GoT, maar voornamelijk omdat ik van mening ben dat mensen die zaken uit gaan voeren die ze niet volledig begrijpen een te groot risico opleveren voor het netwerk waarin ze werken.