Gathering of Tweakers

Quicksearch
Officieel moto fan :)

quote:
Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:36:
Op zich een punt van waarheid. Vooral als je nieuw bent (hetgeen dit topic voor bedoeld is) zal je niet snel in dit topic terecht komen. Kan dit topic geen reguliere topic status krijgen met bijvoorbeeld een topicstart van 2007 zodat dit topic bovenin blijft staan?
Helaas niet voor zover ik weet - er is wel een aparte topicstatus aangevraagd maar dat duurt nog even geloof ik :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

quote:
wowi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
Toch vind ik ook dat de topics te snel gesloten worden
zeer recent nog een topic geopend of iemand ook nog een goed bedrijf wist waar ik electronica onderdelen kon bestellen, ik had zelf al verschillende ondernemingen gebeld maar niemand had het onderdeel,
Ik gok zomaar dat dat topic niets met Windows Operating Systems te maken had? Dit topic gaat specifiek over Windows Operating Systems en we kunnen dus niet zo veel met topics in andere subfora :)

quote:
wowi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
[...]

Voeding opgeblazen, 3,3 volt lijn eruit.

[...]

We zitten hier toch op tweakers net?????????????
Tweakers helpen elkaar toch ???????????? 8)7 8)7
8)7
Dit topic gaat specifiek over topics in Windows Operating Systems; feedback over topics in andere subfora kun je beter mailen naar de sluitende moderator :)
edit:
ele :w

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

quote:
MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:34:
Ik wil hierbij mijn ongenoegen uiten over de moderaties zoals gedaan in het volgende topic:

[MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen

Ik heb hier tot twee keer toe een vraag gesteld, die zonder pardon verwijderd werd.

Zoals je kan lezen zowel in de topicstart als in de topic waarschuwing is het inderdaad zo dat offtopic reacties niet zullen blijven staan in dat topic - feitelijk is het zo dat al had je de topicstart van het jaar gemaakt, dan nog was die offtopic geweest en verwijderd uit dat topic :)

quote:
Het is in mijn ogen namelijk, helemaal gezien de titel (help anderen!), een topic om juist kleine dingetjes de wereld uit te helpen. En dat gebeurt mijns inziens niet door alleen het plaatsen van specs, en het verwijderen van alle andere relevante vragen/opmerkingen.
Mjah - er zijn twee grote MCE topics in Windows Operating Systems, eentje is deze specifieke waar mensen hun hardware configuratie die goed samen werkt met MCE kunnen posten, en eentje waarin tips en trucks kunnen worden uitgewisseld.

Topics waar mensen 'snel' een vraag in kunnen stellen zijn niet toegestaan in Windows Operating Systems tenzij er expliciet toestemming is vanuit de moderators - de redenen hiervoor zijn voornamelijk terug te vinden in de geschiedenis die ons keer op keer leert dat dat soort topics meestal erg slecht werken. Het niveau van dat soort topics is vaak erg laag, er is niets in terug te vinden en meer dan een keer is er een sfeer tussen de gebruikers onderling in zo'n topic die ook niet 'leuk' te noemen is :)
quote:
Mijn suggesties: Óf maak er een "MCE Specs opsomtopic" van, dus zonder het help anderen, wat dus klaarblijkelijk niet mogelijk is, óf laat mensen gewoon relevante vragen waarnaar ze gezocht hebben stellen.
Die topic titel bestaat nu al een half jaar ofzo - door het posten van je eigen configuratie help je ook anderen :)

Theezak er maar in

quote:
Die topic titel bestaat nu al een half jaar ofzo - door het posten van je eigen configuratie help je ook anderen :)
Inderdaad, en dat wordt tevens genoemd in de TS van dat draadje:
quote:
Misschien kunnen we dan een patroon ontdekken, in welke configuraties wel of niet werken, en zo anderen helpen.
;)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

In het configuratietopic en het tips en trucs topic kun je beiden geen vragen stellen... Dus wat dat betreft ben je daar ook niet zo snel mee geholpen...
@pasta... Niet alle MCE vragen gaan over het functioneren van hardware...

www.carina-avensisclub.nl

Theezak er maar in

Dat zeg ik ook niet, voor het grote topic waar jij je vraag in stelde gaat het echter wel over hardware-configuraties die wel of niet werken in combinatie met MCE. Losse software vragen over MCE, waarin je wat laat zien aan eigen inzet blijven gewoon open. :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

Goed, ik geef het op... Enige dat ik dan nog wil weten is waarom de vragen die nu wel in het topic staan mogen blijven staan...?

Het gaat ons er niet om dat je het opgeeft, het gaat erom dat je begrijpt waarom je reacties verwijderd zijn :)

Om antwoord te geven op je vraag - op dit moment staat er concreet 1 (recente) vraag in die direct relateerd aan de hardware specificaties, die verwijderen zou voorbij gaan aan het doel :)

Ondernemend starter!

Sorrie maar ik wil toch dit nog een keer onder de aandacht brengen
Riemer schreef over het centraliseren van de problematiek rondom software en schoolnetwerken.
Wellicht hebben de moderatoren zich afgevraagd of zij hierbij zelf geen belang hebben?, ik denk het namelijk wel.
Er is geen centraal meldpunt voor problemen op schoolnetwerken.
Te weinig mensen houden zich bezig met het oplossen van softwareproblemen binnen schoolnetwerken.
De fouten en problemen zijn vaak complex en alleen te achterhalen met begeleiding van een expert.
Niet alle scholen hebben geld om dure bedrijfsoplossingen zoals een onderhoudscontract te betalen en zijn daardoor aangewezen op fora als deze.
De basis van veel kennis begint op school en in deze tijd ook door het werken met een computer.

Waarschijnlijk kan ik nog een waslijst met zaken opnoemen.
Door centralisatie krijgen problemen meer kans om te worden opgelost.
Juist doordat je een ingang creeert voor alleen scholen kun je de moeilijke vragen buiten de gewone fora houden! Er word dan gereageerd door moderators die vakundig en terzake zijn( er zijn veel arme scholen en de weg naar een door jullie opgezet fora vinden zei vanzelf "if you build it they will come")
Makers van software kunnen deelnemen aan de fora zodat je uieindelijk een heel nieuwe manier van probleemoplossing krijgt.
Als moderator van Got zou je trots mogen zijn dat je hieraan mag meewerken het is namelijk ook goed voor je kinderen en je kleinkinderen.

Oh ja ik vind jullie argumenten om het niet te doen een beetje flauw hoor. Er zouden zich stageres en andere bollebozen mee kunnen bezighouden die kennis van zaken hebben en het natuurlijk ook willen doen!
Sorrie dat ik het nog een keer kick maar dit is echt belangrijk en ik probeer jullie de ernst ervan in te laten zien, zonder centralisatie blijft het voor een deel een klerebende op veel scholen

Alles machje, Nix moet!

Voor F_J_K

quote:
machje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:40:
Sorrie maar ik wil toch dit nog een keer onder de aandacht brengen
Riemer schreef over het centraliseren van de problematiek rondom software en schoolnetwerken.
Wellicht hebben de moderatoren zich afgevraagd of zij hierbij zelf geen belang hebben?, ik denk het namelijk wel.
Dit heb ik even gemist.. waar staat het betoog van Riemer? :)

momania O+

quote:
Sorrie dat ik het nog een keer kick maar dit is echt belangrijk en ik probeer jullie de ernst ervan in te laten zien, zonder centralisatie blijft het voor een deel een klerebende op veel scholen

*uche*

Het lijkt me niet de taak van Tweakers.net om als helpdesk/centraal meldpunt te fungeren voor Schoolsysteembeheerders eerlijk gezegd.

heel bot gezegd:
Als je als beheerder van een schoolnetwerk ook niet in SA/WOS/PNS aan je trekken kan komen (waar m.i. genoeg vakkundige kennis aanwezig is, zeker de laatste twee) betwijfel ik of je dat ergens anders nog wel kan.

quote:
Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:44:
[...]
Dit heb ik even gemist.. waar staat het betoog van Riemer? :)
Riemer in "Oneens met een actie van een moderator?"
:)

alt-92 wijzigde dit bericht 13-09-2005 22:36 (40%)

[root@localhost /]$ modprobe brain.o
modprobe: Can't locate module brain.o - certified prutser - specs

Ondernemend starter!

Ben wel met je eens dat het de taak niet is van tweakers.
Echter waarom zou je de mogelijkheid niet voor creeren?
Je zou een hoop blije gezichten krijgen.
En ook op scholen moet getweaked worden of niet dan!?
En aangezien de problematiek zeer specifiek is,
waarom dan geen eigen entry maken?
Ik zie het probleem niet zo!

Alles machje, Nix moet!

Voor F_J_K

quote:
BackSlash32 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:26:
Het lijkt me niet de taak van Tweakers.net om als helpdesk/centraal meldpunt te fungeren voor Schoolsysteembeheerders eerlijk gezegd.
Sterker nog, GoT heeft jaren moeten vechten tegen het imago 'helpdesk fora'. Zoiets zal afbreuk doen aan het niveau en doel van GoT.
quote:
heel bot gezegd:
Als je als beheerder van een schoolnetwerk ook niet in SA/WOS/PNS aan je trekken kan komen (waar m.i. genoeg vakkundige kennis aanwezig is, zeker de laatste twee) betwijfel ik of je dat ergens anders nog wel kan.
Spijker op z'n kop. :)

momania O+

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

offtopic:
Ik reageer normaliter expres niet in dit topic omdat mensen altijd nog moeten kunnen "escaleren" als men er niet onderling uit komt met de mods, maar in dit geval lijkt me dat niet aan de orde omdat het over het beleid gaat en niet een specifieke actie dus reageer ik even. Als user die graag in Softe Goederen komt, niet als admin.

Ook ik zie eigenlijk geen noodzaak tot een status-aparte voor schoolnetwerken.

Ik splist even de suggesties van Riemer en die van machje:

Specifieke vragen / discussies volgens de "eisen" van het forum in WOS/SA/PNS kunnen natuurlijk al prima. Riemer heeft goede punten over dat de situatie op een school soms anders is dan in een bedrijf maar dat past als randvoorwaarden prima in een topicstart van een specifiek probleem. Een grote hoop van vragen is erg onoverzichtelijk en nodigt al snel uit tot "snelle vraagjes ff tussendoor". Dan staan er opeens vragen over MS-Word tussendoor omdat het toevallig over het uitprinten van een tentamen gaat en dat is verschrikkelijk voor het overzicht en de terugvindbaarheid. Dus eigenlijk dezelfde argumenten als bij de meeste andere "grote" topics.

Hoe dan ook zou ik het juist zonde vinden als je je vraag beperkt tot enkel de geinteresseerden in het onderwijs, anderen kunnen - bij een uitleg van de randvoorwaarden - prima meedenken lijkt me.

Een topic zoals Riemer dat noemt over het inrichten van een schoolnetwerk en de afwegingen die daar bij komen kijken vwb. beveiliging, gebrujikersgemak, applicatiekeuzes, ondersteuning en vereisten rondom OS / filesysteem / netwerktopologie / etc. lijkt mij bij een interessante topicstart prima te doen (let op: ik reageer hier als user en niet als admin, dit is aan de WOS mods!) Maar een Groot Topic Over Alles Waar Een Schooladmin Mee Te Maken Krijgt: nee.

Of gaat het om een algemeen non- of semi-tech discussietopic van ervaringen van schoolnetwerkbeheerders en rants over de schooljeugd van tegenwoordig? In dat geval is het meer SG dan WOS (of SA of PNS) :P
quote:
Er is geen centraal meldpunt voor problemen op schoolnetwerken.
Nee dat werkt dan ook helemaal niet.
quote:
Juist doordat je een ingang creeert voor alleen scholen kun je de moeilijke vragen buiten de gewone fora houden!

Zie boven: waarom de moeilijkere vragen buiten de gewone fora houden? Ten eerste leren anderen er dan niets van voor hun situatie en ten tweede kunnen anderendan niet meedenken.
Ik zou dan bijna zeggen: start een http://gathering.schoolsysadmin.net
quote:
Er word dan gereageerd door moderators die vakundig en terzake zijn( er zijn veel arme scholen en de weg naar een door jullie opgezet fora vinden zei vanzelf "if you build it they will come")

Moeten de moderators gaan antwoorden? Het hele idee van een forum is dat de bezoekers juist onderling discussieren en elkaar helpen. Als je verwacht dat er alleen mensen bij komen die alleen maar simpele vragen stellen en niet meedenken zie ik er al helemaal geen brood in. De moderators zijn er om te modden. (En discussieren/denken daarnaast graag mee als user-met-toevallig-een-kleurtje).

En if you build it...: waarom zit dan niet iedereen al op usenet te praten over de problematiek? En hoeveel mensen zijn er geen lid van de vele gratis nieuwsbrieven over allerhande onderwerpen?

Ik zie het voor GoT andersom, als er serieus veel topics rondom problematiek specifiek voor scholen komt, kunnen we overwegen een los forum te maken net zoals al af en toe al is gebeurd. (Maar Riemer had het niet over een forum maar een topic). Een "if you build it"...filosofie zou hier hebben geleid tot duizenden kleine subforums waar nooit iemand komt. (Vergelijk het met beginnende forums die meteen de hele subforumindeling van GoT eeuhm "lenen". Dat werkt normaliter ook niet).
quote:
Makers van software kunnen deelnemen aan de fora zodat je uieindelijk een heel nieuwe manier van probleemoplossing krijgt.
Kan nu toch ook al? Maar toch zie ik niet veel MS, Google, Sun, HP, Dell medewerkers posten. (Ja ze zijn er wel maar niet zomaar omdat hun producten worden besproken).
quote:
Als moderator van Got zou je trots mogen zijn dat je hieraan mag meewerken het is namelijk ook goed voor je kinderen en je kleinkinderen.
Pas op: dan ook voor vrijwilligersorganisaties, goede doelen, milieuverenigingen, medisch en ander wetenschappelijk onderzoeken, sportverenigingen, etc? Die hebben allen specifieke problemen en ook bij dat soort organisaties zou "men" een goed gevoel krijgen door ze te helpen.

Hoe dan ook is het ook in dat geval juist zaak om topics te openen die "GoT-waardig" zijn. Ik ben er meer trots op dat een sysadmin op een school het (samen met ons) zelf doet zodat hij het een volgende keer nog beter kan inrichten en niet simpelweg antwoord heeft op een vraag. Om spreekwoorden te misbruiken: "Give a man a fish..."
Disclaimer, hier doel ik natuurlijk niet op mensen als Riemer die al lang op GoT rondlopen :P
quote:
Oh ja ik vind jullie argumenten om het niet te doen een beetje flauw hoor. Er zouden zich stageres en andere bollebozen mee kunnen bezighouden die kennis van zaken hebben en het natuurlijk ook willen doen!
Of stagiaires nu zulke bollebozen zijn laat ik even in het midden, maar die kunnen nu toch ook komen om mee te denken? Waarom denk je dat er mensen op af komen die kunnen en willen meedenken? <-- het klinkt arrogant maar het zou me verbazen als er veel zijn die GoT niet al kennen.
quote:

Hoe zie je dat anders worden enkel omdat mensen kunnen discussieren?

Hoe dan ook is iets als kennisnet.nl meer toegespitst op het onderwijs en een onderwijs-specifiek discussieforum is daar beter vindbaar: schrijf hun anders eens aan :Y)

Samenvattend lees ik het volgende:
- je wilt een apart lager onderwijs-forum
- waar "like magic" alle mensen komen die specifiek daar ervaring en interesse hebben
- wilt ook de kennis van andere GoTters gebruiken (?)
- maar wilt niet de eisen die tot dit forum leiden

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

quote:
machje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:42:
Ben wel met je eens dat het de taak niet is van tweakers.
Echter waarom zou je de mogelijkheid niet voor creeren?
Je zou een hoop blije gezichten krijgen.
En ook op scholen moet getweaked worden of niet dan!?
En aangezien de problematiek zeer specifiek is,
waarom dan geen eigen entry maken?
Ik zie het probleem niet zo!
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een eigen entry' - als je het hier hebt over een groot topic dan is denk ik de reden in de voorgaande replies al redelijk goed uitgelegd. De jarenlange ervaring en daarbij de hele recente pogingen die we af en toe doen op GoT leert ons dat grote topics niet werken - toch zeker niet naar een manier waarop we het in Windows Operating Systems graag willen :)

Ik snap dat een groot topic soms gemakkelijker kan zijn om even snel in te posten, ik snap ook dat een topic starten met de regels die wij hebben soms een hele opgave lijkt, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat juist die voorwaarden er deels voor zorgen dat Windows Operating Systems een plek is waar veel groepen en niveaus van gebruikers bij elkaar kunnen komen en van elkaar kunnen leren :)

quote:
F_J_K schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:09:
Ik zou dan bijna zeggen: start een http://gathering.schoolsysadmin.net
[...]

Hoe dan ook is iets als kennisnet.nl meer toegespitst op het onderwijs en een onderwijs-specifiek discussieforum is daar beter vindbaar: schrijf hun anders eens aan :Y)
offtopic:

Dat schijnt er dus te zijn maar blijkbaar heeft dat niet het gewenste nivo/resultaat.
Het lijkt mij dat je je dan moet afvragen of het verstandig is vervolgens op een compleet ongerelateerd forum je ongenoegen hierover te spuien, steek liever je energie in het optrekken van dat forum.

We (de WOS moderators :P ) gebruiken dit topic maar even om jullie (vaste WOS bezoeker :P ) meningen te peilen over iets wat we in deze tijd van het jaar weer wat meer terug zien komen:

Het omzeilen van 'restricties' op de werkplek (op school, publieke ruimtes of op het werk), je moet hierbij bijvoorbeeld denken aan het zetten van een wallpaper, veranderen van de resolutie en toegang krijgen tot internet terwijl je dat niet zou mogen hebben :)

In Windows Operating Systems komt dit probleem duidelijk samen vanwege de mix aan verschillende soorten "Tweakers" die in Windows Operating Systems rondlopen, 'handige hobbyist' en 'de systeembeheerder' zijn in WOS samen aanwezig en stellen dus ook vragen die ze van elkaar soms liever niet zullen zien :)

Op dit moment is het standpunt in Windows Operating Systems altijd geweest dat we niet willen dat er gesproken wordt over het omzeilen van deze specifieke beveiligingen, maar kijkende naar bijvoorbeeld dit topic is er een behoorlijke tweeslachtigheid wat dit betreft onder de WOS bezoekers :)

De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)

Zelf hebben we hier ook wel ideeen over, maar graag nemen we jullie meningen hierover mee om eventueel tot een nieuw standpunt te komen :)

Tsjah, ben niet zo'n vaste bezoeker... Maar ik vind eigenlijk dat dit zo moet blijven... Dalijk zit heel "systeembeherend" nederland overspannen thuis omdat iedereen elke beveiliging, die vast met goede redenen geinstalleerd zijn, omzeild worden, met wat hulp van GoT...

Wiskunde, Biologie, Scheikunde

Zoveel mensen, zoveel tegenstrijdigheden. Het lijkt mij wijs om in zo'n topic een berichtje te plaatsen met concrete vragen.

Vragen die mislopen zijn vaak vragen over policies, product activation, kopie maken van. Alles kan wijzen op illegaal gebruik, maar voor hetzelfde geld is het inderdaad een vraag die in de verste verte niets met illegaliteit te maken heeft. Zo'n vraag kan oop grijs zijn (schemergebied, gedooggebied).

Dus een moderator kan mensen erop wijzen en aanroepen zich niet met illegale zaken bezig te houden en in zo'n soort topic expleciet te melden dat het om legale software gaat. De verantwoording van liegen (zeggen dat iets legaal is terwijl dat niet zo is) is denk ik op de verantwoording van die persoon zelf (misbruik forum?). Aan de moderater de taak om zo'n persoon tijdig te vinden.

Correct me if I'm wrong

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Ik zou het niet toelaten, en zal het proberen goed te onderbouwen :)

• Allereerst is het moeilijk om een grens te trekken wat nog mag. Mag je vragen hoe je je bureaublad aanpast, mag je vragen hoe je internet krijgt, mag je vragen hoe je de firewall poort openkrijgt? (Met de nodige LA-topics van "waarom hij wel, en ik niet")
• Als tweede is het vaak moeilijk te zien de gevolgen/intenties zijn van een actie. Zoals het topic dat ele aangeeft. De topicstarter zegt dat hij de resolutie wil veranderen wat op zich onschuldig is. Maar ten eerste kan je niet zien of de topicstarter misschien meer van plan is dan hij zegt, en ten tweede kan het zijn dat de gevolgen met betrekking tot de beveiliging van het systeem gevaarlijker is, ook al is het doel zelf onschuldig. Er kan dan meer uitgeschakelt/omzeilt worden dan de bedoeling.
• Verder kan het heel duidelijk zijn dat een topicstarter niets meer wilt en zal doen dan zijn bureaublad aanpassen, maar dat betekend niet dat een andere gebruiker die wel wat kwaads in de zin heeft hetzelfde topic kan gebruiken om zijn pc open te breken.
• Als laatste heb je de kans dat GoT dalijk een soort van reputatie krijgt dat je hier dingen kan vinden om je dichtgetimmerde PC open te breken, en zal GoT misschien geweerd gaan worden door systeembeheerders, omdat hier open en bloot staat hoe je het spul open moet breken en/of omzeilen.

Je weet gewoonweg niet wat de intenties van de personen zijn, en je kan niet altijd de gevolgen inzien van het omzeilen van de beveiliging/policy, wat dan ook, en daarnaast: de PC's zijn niet voor niets dichtgetimmerd :)

En als het dan toch ingevoerd word, zou ik er heel streng op modden. Zorgen dus dat als iemand vraagt om zijn bureaublad te wijzigen, er geen methode gepost word om echt alle policy's op dat systeem te omzeilen of iets dergelijks ;)

Voor zover mijn 2 eurocenten :P

Morax wijzigde dit bericht 21-09-2005 10:24 (5%)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Heel simplistisch gesteld:
Als Systeembeheer policies gebruikt om bepaalde items uit te schakelen of te blokkeren, is dat heel vaak een bedrijfsrichtlijn die ook schriftelijk vastgesteld is.
Overtreden daarvan kan ook andere consequenties hebben.

Zelfde voor scholen, je zit niet op school om PCs overhoop te halen maar om er je schoolopleiding te doen.
Ik heb nog niet één middelbare school gezien waar UT, CoD, MSN of PCs overhoop halen in het leerpakket staat.

alt-92 wijzigde dit bericht 21-09-2005 11:11 (7%)

Die policies zijn er niet voor niets.
Er is een duidelijke scheiding tussen een policy maken, en het breken hiervan.

Als een systeembeheerder komt, met een bepaalde policy vraag, en of deze ook nog te omzeilen is, zit hij naar mijn idee, op de goede plek. Deze wil het dan namelijk gebruiken, om de boel goed voor elkaar te hebben.

Maar als een gebruiker, de halve policy wil omzeilen om te kunnen msn-en, of een spelletje wil spelen is hij fout bezig. Het is zijn zaak dat hij dat wil doen, maar het is niet correct om hem hier in dan te helpen.
Dan zou je je eigenlijk medeplichtig moeten voelen. Je gaat toch ook geen mensen helpen, die op zoek zijn naar een wapen om iemand te vermoorden?

Zelfde geld voor de Vista topics. Als ik vraag of ze al op de MS-support fora voor vista gekeken hebben, en als reactie krijg dat ze daar niet bij kunnen. Heb ik geen zin om ze verder te helpen....

Wat ik wel redelijk krom vind, is dat allerlei topics over x86 Mac OSx in APL verboden zijn (ivm illegale versies ervan) En dat vista topics hier geaccepteerd worden, ondanks dat het duidelijk is dat het om een illegale versie gaat..

Als je iets illegaals wilt doen, prima, maar anderen niet om hulp vragen bij de problemen die je tegenkomt.

edit:
Als het gaat om oudere besturingssystemen, als Windows 98, vind ik het een twijfelgeval. Aangezien een goede systeembeheerder, geen unsupported OS draait :)
Die topics zou je met een goede afweging kunnen laten staan.

ThunderNet wijzigde dit bericht 21-09-2005 14:56 (11%)

Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

quote:
elevator schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:48:
De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)

Liever niet, je weet niet of sommige klassen van basisscholen meelezen en sommige leerlingen in groep 7/8 zijn slimmer op de PC dan hun leerkracht :|

Ik ben heel eerlijk als systeembeheerder tegen het toelaten van het beleid om beveiligingen te omzeilen. Ook met een systeembeheerder valt te praten, ik heb sommige dingen op de scholen qua policie moeten openzetten vanwege sommige programma's (die alleen op 640*480 bij 256 kleuren kunnen draaien), dus de screentab hebben ze weer terug.

En soms is het gewoon company policy, standaard desktop bitmap, niet iedereen zit te wachten op een cameltoe foto als desktop achtergrond :P

En policy's zijn er natuurlijk niet voor niks, ter voorkoming van (regelmatige) software storingen op de client pc's. Dit in het belang van je gebruikers (dankzij een policy kunnen ze niks "stukmaken") en natuurlijk de systeembeheerder die niet voor de zoveelste keer het werkstation van blonde truus moet herinrichten.

aReaRe wijzigde dit bericht 21-09-2005 17:20 (15%)

[22:56] <leon1e> maar de doos van zwerver is a61 server 2

Yacht. Dan komt er iemand binnen.

Voor F_J_K

quote:
BackSlash32 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:10:
Heel simplistisch gesteld:
Als Systeembeheer policies gebruikt om bepaalde items uit te schakelen of te blokkeren, is dat heel vaak een bedrijfsrichtlijn die ook schriftelijk vastgesteld is.
Overtreden daarvan kan ook andere consequenties hebben.

Eens is.. :)

Wmb kan die policy worden gehandhaaft. Kan sowieso geen kwaad daar 9 van de 10 vragen met een dergelijk onderwerp die in WOS worden gestelt wel met Google te beantwoorden zijn. Dus en tegen de policy en niet goed gezocht :)

momania O+

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws