Gathering of Tweakers

Quicksearch
-=- X1800 -=-

kijk ik heb nu een 550 Watt voeding besteld.. maar.. die Ampere van de 12V lijn zijn 18 en 17.. het zijn dus 2 12V lijnen.. word dit nou samengevoegd in 1 12v lijn waardoor ik 35 A heb.. want 18 ampere is best weinig voor 12V ??.. bvd staat in TS van wel.. maar is dit met alle voedingen waar "12V1" en "12V2" staat??

jimbojansen wijzigde dit bericht 13-12-2005 17:02 (16%)

quote:
jimbojansen90 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:59:
kijk ik heb nu een 550 Watt voeding besteld.. maar.. die Ampere van de 12V lijn zijn 18 en 17.. het zijn dus 2 12V lijnen.. word dit nou samengevoegd in 1 12v lijn waardoor ik 35 A heb.. want 18 ampere is best weinig voor 12V ??.. bvd staat in TS van wel.. maar is dit met alle voedingen waar "12V1" en "12V2" staat??

Hmm, ik denk dat je het basisconcept van 2 12V lijnen niet goed snapt.
Het is namelijk zo dat bij een voeding met 2 12V rails, sommige connectoren stroom van de ene rail nemen en andere connectoren van de andere rail. In het geval van respectievelijk 18 en 17 ampere zal dit waarschijnlijk zijn:
Rail1: mobo en cpu
Rail2: graka en molexen/drives
18 en 17 zijn al mooie waardes en je moet al een heel duur systeem hebben opdat deze niet meer genog zouden zijn hoor.
Normaal zou op je voeding of in de documentatie ervan een waarde voor de "combined power" van de 2 12V rails moeten staan. Dit is dan de hoeveelheid power dat je voeding op de 12V lijn kan leveren. Waarschijnlijk gaat deze waarde ergens in een bereik liggen dat overeenkomt met 30A tot 35A.

Edit> lees ook deze post eens na disco stu in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"
Welke voeding is het eigenlijk?

disco stu wijzigde dit bericht 13-12-2005 19:45 (7%)

Reg. datum: 01 april 2004

Hoi :)
Omdat ik de laatste tijd een gruwelijke hekel begin te krijgen aan het gezoem dat mijn Qtec voeding (400w) veroorzaakt ben ik op zoek naar een goedkope A merk voeding die gewoon stil is, zodat ik me druk kan maken om Zalman 7000 die boven m'n voeding uitkomt... :P

De pc in kwestie is een oud beestje, en speelt eigenlijk alleen nog maar als downloadbak en af en toe als office dingetje. :) Normaal gesproken zou dit dus niet stil hoeven te zijn, maar omdat deze (nog) op mijn kamer staat kan ik mij er flink aan ergeren....

Specs
AMD Athlon XP 1700+
Asus A7v333
Asus V7100 videokaart (Gforce 2/32 mb)
Los PCI netwerkkaartje
1*256 MB Ram Corsair (PC2700)
1*256 MB Ram Twinmos (PC2700)
Maxtor 80 gigabyte Hardisk (2mb cache)
Asus DVD 16* 48*

Geen branders oid... Mijn huidige voeding trekt het goed (Zeer stabiele voltlijnen) maar puur om stilte. ;)

Overclocken?
Nee

Doeleinden
Zoals hierboven vermeldt: Office+bittorrent client draaien+stroom happen. :)
ik zat zelf te denken aan een Zalman ZM300B-APS. Ik neem aan dat deze het wel trekt?

Misschien vermeldingswaardig: ik wil over een paar maanden gaan upgraden naar een Celeron systeem (Intel Celeron D336 oid+ bijbehorend mobo) Er hoeft geen zware high end videokaart op ofzo, maar een kleine mid range zou toch wel fijn zijn. (Mits een onboard oplossing niet voldoet) :)

edit:

Ik weet dat dit misschien overkomt zoals het niet moet ;) Maar ik ben totaal niet bekend in het voedingen wereldje. Ik ken Zalman als een "stille fabrikant" dus daarom heb ik deze voeding geselecteerd. Mochten er stillere varianten zijn (hoeft uiteraard niet van Zalman te zijn) ben ik daar ook benieuwd naar ;)

Lean wijzigde dit bericht 13-12-2005 21:31 (11%)

powered by Mac

Ik krijg van de week aan X1800XT (512mb), ik heb nou een 3200+ @ 2.4 ghz (1.55v lager dan 1.55 is onstabiel!), 1 gig ram Asus A8N-E en een enermax 370watt. (geforce 6600gt)

Zelf denk ik dat mijn voeding problemen zal hebben met de nieuwe kaart, dus wil ik alvast een voeding kiezen. Ik wil hem het liefst hier in de buurt kopen (enschede)

Perfectsystems

Ik zat aan een enermax 480watt te denken. Ik wil er zo'n 100 euro aan uitgeven.

ASUS A8N SLI DELUXE
POV 7800 GTX extreme (470/1330)
2 x 1GB GSKILL 3200
AMD X2 4400 overclocked @ 2650 mhz

3 hd's: 2 SATA en 1 ATA

1 PCI device: sound blaster audigy 2 ZS

1 CD RW drive, 1 DVD RW drive

4 x 120mm fan

+/- 10 usb devices.

ik draai dit nu met een enermax van 460 watt.

Nu ga ik er een POV 7800 GTX bijsteken in SLI, en ik vrees dat ik het boeltje niet meer zal kunnen runnen. Kunnen jullie mij een nieuwe voeding aanraden?
ik dacht eerst aan de ocz powerstream, maar ik zie dat die voltlijnen manueel aanpasbaar zijn en ik heb schrik dat ik iets stuk zou maken door aan de verkeerde knopjes te draaien... ?

extreme psu calculator zegt mij 600W ?

kan mij iemand een voeding aanraden die die zal kunnen draaien en liefst niet teveel lawaai maakt?

Beste mensen, ik ben op zoek naar een voeding rond de 500 Watt.
Ik wou graag zo 1 hebben waar je zelf die kabels kan aansluiten die je wilt gebruiken.

Ik ben totaal niet bekend in de voedingen, prijs maakt mijn eigenlijk niet zoveel uit. Als het maar een goed merk en een goeie voeding is.

Ik hoor graag jullie advies....

-=- X1800 -=-

quote:
disco stu schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:44:
[...]

Edit> lees ook deze post eens na disco stu in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"
Welke voeding is het eigenlijk?
deze is het .. de 550 Watt versie dus met 16A en 18A op de 12v lijnen
quote:
SPEEDMAN schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:44:
ik dacht eerst aan de ocz powerstream, maar ik zie dat die voltlijnen manueel aanpasbaar zijn en ik heb schrik dat ik iets stuk zou maken door aan de verkeerde knopjes te draaien... ?

Niet aan de knopjes draaien dan he ;)
Ik denk dat dat knopje zelfs is afgeschermd door iets zodat je er niet eens per ongeluk aan kan draaien. garantie vervalt wel wanneer je die afscherming verwijderd.

Train hard, feel good.

OK, mijn systeempje gaat in een nieuwe case, dus ga ik ook m'n huidige 'no-name' 350W vervangen door een ander exemplaar.

Specs:
XP2600 (oc'ed op 190x11,5 @ 45graden)
A7N8X Deluxe
2x 512MB pc 3200
Radeon 9700Pro plus Vga koeler
2x CD/DVD spul
2x HD (1 S-ATA en 1 IDE)

Dus ik twijfel nu. M'n 350W trekt het net aan, dus een 2 jaar nieuwe voeding van 450W zal het makkelijk aan kunnen. Zelf een maybe iets verdere OC.

Mijn keuzes:
Aerocool - Aeropower 450W "Black/Silver Line"
Aerocool - Aeropower II+ SE 450W Ocean Blue (leuke lichtjes...)
Enermax - Coolergiant 430W, Active PFC Gold (stukje duurder weer)
Thermaltake - Silent PurePower 460W 12V 2.0 PFC (goedkoopste in het rijtje)

Wie o wie vergemakkelijkt mijn keuze?

-Godfather Bodybuilding topic reeks-
Super Moderator @ DutchBodybuilding.com | Sys Specs

Hoeveel kan je eraan verspillen, misschien dat wij beter een voeding kunnen zoeken.

http://www.alternate.nl/h...artno=TN4X10&#tecData

Die is wat beter.

Iemand ervaring met een Tagan TG480-U15 Easycon of is de Enermax EG495AX-VE(G) SFMA beter

Starforce-Kille wijzigde dit bericht 15-12-2005 18:40 (21%)

Train hard, feel good.

Tnx.

Ik zoek een PSU zo tot de 90/95 max. :)

-Godfather Bodybuilding topic reeks-
Super Moderator @ DutchBodybuilding.com | Sys Specs

Voor mijn geupgrade comp ben ik op zoek naar een goede voeding omdat ik denk dat mijn huidige 350W no-name voedinkje het zooitje niet meer kan trekken...

Ik heb straks de volgende basis configuratie:

Asrock mobo
AMD 64 3800+
2 gig geheugen
agp videokaart (radeon 9600)
40 gig hd
160 gig hd
cd/dvd brander

In de toekomst kan het echter zo zijn dat ik wel een PCI-E videokaart wil hebben, of een klein uitbreidinkje hier en daar (tv-kaart bijvoorbeeld)...

Omdat ik ook een nieuwe kast wilde kwam ik bij de volgende mooie en goed betaalbare kast + voeding uit (Artic Silentium T1-6 - 72 euro):

nieuws: Nieuwe stille behuizingen Arctic Cooling getest

Deze kast heeft een Seasonic 350W voeding continue met pieken naar 450W. Alleen daarbij wordt in sommige reviews opgemerkt dat een krachtig systeem er goed op kan draaien, terwijl andere reviews reppen over de magere 350W voeding die niet toereikend is voor krachtige systemen... Dus dat is nogal verwarrend. :) Zouden jullie me deze voeding aan- of toch afraden? Op de site van de fabrikant (in hoeverre je het ook moet geloven, het is van de fabrikant zelf natuurlijk en die wil gewoon zijn spulletjes verkopen) staat het volgende:

quote:

What is the power consumption of a high performance PC?
We tested a 3.8GHz Pentium 4 with a Geforce 6800 Ultra at 230 Watts.
Others did similar tests too, e.g. Toms Hardware Guide: http://www.tomshardware.com/howto/20050713/index.html
They compared the total power consumption of a whole PC based o­n Intel (660) or AMD (4000+) CPU and a 6800GT VGA board. With the Intel configuration the max. power consumption was 225 - 255 Watts, depending o­n the chipset. If you deduct the power dissipation of the PSU, you get a net power consumption of the PC of max. 179 Watts.
With dual core CPUs and SLI VGA configurations you have to calculate with up to 300.

Een andere kast die ik zag is de Antec Sonata II, maar die is 113 euro en heeft minder leuke functionaliteiten als boven beschreven kastje... Maar WEL een 450W voeding (de Smartpower 450), dus dat zou wel weer een pré zijn.

Hoe dan ook, ik kom dr niet echt uit op het moment... Ik sta open voor alles maar de tegenstrijdige berichten maken het lastig een juiste keuze te maken. :)

Ik vroeg me trouwens af of er ergens een site was waar je het wattage van al je componenten kan berekenen om zo te kijken hoeveel je computertje gebruikt.
Kan ik de kabel van een 300 watt voeding ook gebruiken voor een 350 watt voeding? Ik heb namelijk een pc binnengekregen met alles d'r op en eraan, alleen de voedingskabel is niet meegleverd :/
Als je bedoeld van voeding naar stopcontact, Ja, maar meestal zit er zo'n stroomkabeltje in de voeding doos.

http://extreme.outervision.com/index.jsp

een psu calculator maar je moet niet kijken naar het aantal wattage maar naar de 12v lijn.

quote:
Starforce-Kille schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:25:
Als je bedoeld van voeding naar stopcontact, Ja, maar meestal zit er zo'n stroomkabeltje in de voeding doos.

http://extreme.outervision.com/index.jsp

een psu calculator maar je moet niet kijken naar het aantal wattage maar naar de 12v lijn.
Idd van voeding naar stopcontact. Is dat antwoord definitief 'ja', of moet ik toch nog gaan begrijpen wat ik met de site kan doen?
ik ga gaan voor de enermax liberty 620 W.

als die het niet draait dan weet ik het ook niet meer :*)

Tommy the cat die link is bedoeld voor matjong :P

quote:
Starforce-Kille schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:42:
Tommy the cat die link is bedoeld voor matjong :P
Dacht ik al, heb dr ook gebruik van gemaakt... erg handig! Bleek dat ik met mijn gewone 350W voeding voor nu nog wel prima uit de voeten kan (kom maar op 230W ofzo), maar dat als in de toekomst nog een PCI-E kaart erin wil hangen met wat extra kaartjes dan wordt het krapper... Bedankt :)
Hoeveel watt heb ik nodig voor mijn computer?

- AMD Athlon 64bit 3000+ / 2x512mb
- Geforce 6800LE 128MB AGP
- 2 harddisken 200gb en 160gb Maxtor 7400RPM
- Neon buizen van revoltec (2x30cm)
- Fan Controller met 5 fans
- 1 NEC 3540A brander
- 1 DVD speler
- Extra USB poorten op PCI kaart
- extra lichtjes (ledjes en van alles)

En hoe zit dat met dat sommige merken de MAX LOAD watt geven? Kunnen jullie evt die merken op noemen want dan koop ik die idgv NIET. :P

En hebben jullie nog wat tips kwa goede merken, misschien hebben jullie wel wat goede ervaringen met een bepaald merk?

Heel erg bedankt!!!!

Christopher

Let the Zen flow. Shit a leak!

Net mijn Liberty 620 binnen.. SWEET!! :)

Volgens de reviews heeft deze de strakste spanningen van allen.. nou ja, van een heleboel high end PSU's dan.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

quote:
Tommy The Cat schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:20:
Kan ik de kabel van een 300 watt voeding ook gebruiken voor een 350 watt voeding? Ik heb namelijk een pc binnengekregen met alles d'r op en eraan, alleen de voedingskabel is niet meegleverd :/
Gaat perfect!
quote:
Tijgert schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:49:
Net mijn Liberty 620 binnen.. SWEET!! :)

Volgens de reviews heeft deze de strakste spanningen van allen.. nou ja, van een heleboel high end PSU's dan.

Ik smeek om een review!!!!!!
(en lekker uitgebreid en veel foto's)
quote:
SPEEDMAN schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:57:
ik ga gaan voor de enermax liberty 620 W.

als die het niet draait dan weet ik het ook niet meer :*)
Hetzelfde geldt voor jou ;)

disco stu wijzigde dit bericht 16-12-2005 19:42 (53%)

Kameraad wil graag SLI gaan draaien, hij heeft de volgende specs:

Aopen H600B Zwart (350 Watt - ATX Miditower)
Athlon64 3000+
Asus A8N-SLI deluxe
Asus EN6600GT/TD - 128 DDR3 - PCIe - TV+DVI
4x512 mb PC 3200 Dane Elec
Maxtor 80 GB Sata
FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
DVD±RW LG GSA-4165B - Bulk - Zwart
keyboard muis headset enz...

Hij gaat dus een 6600GT erbij halen, en vraagt zich af wat hiervoor de beste voeding is...
Ik weet wel dat hij een A-merk moet hebben alleen hoeveel watt/Ampere wordt er precies aangeraden voor zo'n systeem?

Ik dacht aan de volgende:
ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U22 2Force = ¤ 99,-
• Twee stille, temperatuurgestuurde fans
• 2 +12V lijnen
• 4x S-ATA aansluitingen
• 2x PCI Express aansluitingen
• Actieve PFC

ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S = ¤ 80,-
+3,3V - 36A
+5V - 36A
+12V - 30A
-5V - 0,8A
-12V - 0,8A
+5Vsb - 2.5A

De prijs van de laatste is lager maar mij lijkt toch de tagan wel beter, we halen em iig uit deze lijst..hij wil niet meer uitgeven dan ¤100 voor de voeding, dus als iemand een betere weet?

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

Let the Zen flow. Shit a leak!

@ disco stu:

Het klinkt lui en afgezaagd, maar met Google zijn er een flink aantal zeer goeie reviews te vinden over de Liberty 620. Zelf er over vertellen levert denk ik niks extra's op.

Ik heb de twee topmodellen van Enermax, de Noisetaker en de Liberty, langdurig en minitieus vergeleken en de Liberty was net een tikkie beter in mijn ogen. Qua stabiliteit zijn ze beide erg goed, het verschil tussen 'erg stabiel' en 'heel erg stabiel' zal je nooit merken.
Maar de Liberty is ook net iets cooler ;) (pun intended), al was het maar vanwege de (semi) modulaire opbouw met kabels, die overigens geen enkele spanningsval teweeg brengen.

Ik weet niet of ik de verdeling van de 12v rails goed begrijp, dat is het enige wat mogelijk anders had gekund denk ik.
Daarentegen, wtf weet ik er nou van, die gasten bouwen die dingen for a living :)

OCZ heb ik niet bekeken ook al staan die ook al errrrg goed bekend, want veel beter dan de Liberty kan hij niet zijn maar hij is wel flink duurder.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Hyperactieve Systeembeheerder

quote:
SleutelMan schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:15:
mm, ik zit weer eens in de knoop :+. Ik heb een nieuw systeem op het oog maar ik red het denk ik niet zonder nieuwe voeding :P :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+
2x 1024 MB PC3200 DDR-SDRAM Kingston ValueRam
Asus EAX800XL/2DTV (X800 XL ViVo)
Zalman CNPS9500LED
1x Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB P-ATA 2 MB
2x Maxtor DiamondMax 10 250 GB, S-ATA, NCQ
2x Maxtor DiamondMax 10 80 GB, S-ATA, NCQ
4x 80 mm fans
3x 120 mm fans. 
DVD-drive 
Lite-on 4x DVD-RW

Nu zit ik met twee opties: Een Coolermaster Real Power 450-ALCY te combineren met een Enermax 350W via een 24-pins dual PSU kabel van Coolermaster (die erg lastig te vinden is), of om te kiezen voor een Single PSU die in zijn eentje wel krachtig genoeg is om het bovenstaande van energie te voorzien. Vraag is dan natuurlijk welke voeding :+

kickje...

De voeding moet dus vooral niet inklappen op de 12V lijn bij hoge belasting, ik heb gehoord dat dat bij de ALCY-550 dus wel gebeurd :/. Nu zag ik toevallig ook een Enermax Noisetakers, maar die hebben niet het gewenste wattage en zijn ook niet ATX 2.01 compatible, een 24-pins aansluiting lijkt me in dat geval wel wenselijk :P.

SleutelMan wijzigde dit bericht 17-12-2005 01:07 (15%)

[...]Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
Gallery | Facebook

quote:
Dynacore schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:54:
Kameraad wil graag SLI gaan draaien, hij heeft de volgende specs:

Aopen H600B Zwart (350 Watt - ATX Miditower)
Athlon64 3000+
Asus A8N-SLI deluxe
Asus EN6600GT/TD - 128 DDR3 - PCIe - TV+DVI
4x512 mb PC 3200 Dane Elec
Maxtor 80 GB Sata
FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
DVD±RW LG GSA-4165B - Bulk - Zwart
keyboard muis headset enz...

Hij gaat dus een 6600GT erbij halen, en vraagt zich af wat hiervoor de beste voeding is...
Ik weet wel dat hij een A-merk moet hebben alleen hoeveel watt/Ampere wordt er precies aangeraden voor zo'n systeem?

Ik dacht aan de volgende:
ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U22 2Force = ¤ 99,-
• Twee stille, temperatuurgestuurde fans
• 2 +12V lijnen
• 4x S-ATA aansluitingen
• 2x PCI Express aansluitingen
• Actieve PFC

ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S = ¤ 80,-
+3,3V - 36A
+5V - 36A
+12V - 30A
-5V - 0,8A
-12V - 0,8A
+5Vsb - 2.5A

De prijs van de laatste is lager maar mij lijkt toch de tagan wel beter, we halen em iig uit deze lijst..hij wil niet meer uitgeven dan ¤100 voor de voeding, dus als iemand een betere weet?
NIemand een idee? Hij wil graag zo snel mogelijk die zooi bestellen dus als iemand nog goed advies heeft zou het heel mooi zijn.

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws