Gathering of Tweakers

Quicksearch
haal een tagan 480-u22

heeft een 20+4 mobo connector
genoeg aansluitingen
kan overweg met pci-express en sli

en als 480 niet genoeg is, gewoon een zwaardere tagan nemen.

quote:
Nitroglycerine schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:50:
De voeding van m'n backup systeem begint kuren te vertonen. De systeemspecs:

AMD Athlon XP 2400+
Asus A7N8X Deluxe
2* 512 MB PC3200
1* Maxtor DM 10 200 GB P-ATA
Nec 3520 dvd brander
Aopen 52x cd brander
ATi Radeon 9800 Pro
SB Live! 1024

Op dit moment heb ik er een AOpen 350 Watt voeding in hangen. 300 watt is te weinig in combinatie met de 9800, zeker als er een 3D spel op gedraait wordt. Wel wil ik graag een voeding die ik ook naar een nieuwer systeem (PCI-e based) mee kan nemen. De voeding moet dus zowel op dit systeem werken alsmede geschikt zijn voor de nieuwe systemen. Ik zat te denken aan de Zalman ZM400B-APS voeding.
Als ik kijk naar de productinformatie, dan lijkt het me dat die zonder meer op mijn huidig systeem past. Maar kan ik die ook voor een socket 939 moederbord gebruiken, eventueel met een verloopje?

En wat betreft de PCI-e voedingaansluiting: die zie ik niet op deze voeding zitten. Heb je hier ook een verloopje voor, bijvoorbeeld 2 molex naar 1 PCI-e ofzo?

Quote uit de topic start:
"Rechtsboven: PCI-E connector of SLI connector. De meeste nieuwe voedingen zullen wel zo een hebben. Iets zeldzamer zijn voedingen met zo'n 2 connectoren. Er bestaan ook verloopstukjes van molexen naar zulke connectoren."

I'm kinda...... explosive

quote:
WillemJanJansen schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:58:
[...]
@Nitroglycerine, wat voor kuren dan? Die voeding hoort namelijk RUIM genoeg te zijn voor jouw systeem hoor!
Brakke lijnen (12 volt zwabbert tussen 11 en 14 volt, 5 volt tussen 4,4 en 5,1 volt, 3,3 volt tussen 2,8 en 3,1 volt), artifacts in 3D spelen waarbij de grafische kaart belast wordt, blue screens, plotseling reboot van het systeem

C2D E6600 / MSI P965 Neo / 4* 1GB PC6400 Kingston / 1 TB HDD's / ND-7170S & ND-7173S / ATi Radeon HD3870

I'm kinda...... explosive

quote:
disco stu schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:33:
[...]

Quote uit de topic start:
"Rechtsboven: PCI-E connector of SLI connector. De meeste nieuwe voedingen zullen wel zo een hebben. Iets zeldzamer zijn voedingen met zo'n 2 connectoren. Er bestaan ook verloopstukjes van molexen naar zulke connectoren."
Dank je voor het attenderen, had er overheen gelezen.

C2D E6600 / MSI P965 Neo / 4* 1GB PC6400 Kingston / 1 TB HDD's / ND-7170S & ND-7173S / ATi Radeon HD3870

quote:
Markuzi schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:50:
Moeite gedaan voor een leuke review post ik hem in Deel 13 |:(

REVIEW

:)
Mooie review, interessante voeding, zat aan het kleine broertje van 360W te denken (waarom zie een paar posts eerder, prijstechnisch nog aantrekkelijker). Maar hoe vond je de geluidsproductie en hoe zit het met de temps. Ik gok dat ze beiden wel ok zijn. Ik heb zelf een fortron die eigenlijk de zelfde opbouw heeften die is lekker stil, is deze dat ook? misschien temp sensor? En je kon m aansluiten op een speed sensor, is het dan ook mogelijk softwarematig de fanspeed te regelen?
Ik heb het volgende probleem:
Heb een Dell 8200 met 2 optische drives(DVDRW en CDRW) 1 WD 7200 RPM 80 GB HDD en Maxtor Diamondmax 10 250GB HDD
Had tot voor kort een Ti4200 maar kon nu voor 50 euro een 9800 pro kopen.
Ik die erin gehangen en als de kaart 3d handelingen moet verrichten gaat mijn voeding rare geluiden maken. Stopt de kaart met 3d dan is het weg.
Lijkt me een tekort aan voeding ofoz?
Zit een volgens label 250W in maar schijnt vaak mislabelt te zijn en soms meer.
Had ook al de 2 optische Drives losgekoppeld. Geen affect.

Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5

Na vervanging van een videokaart is denk ik mijn voeding een beetje te krap geworden of is het toevallig misschien het moederbord. ik heb gecalculeerd en ik heb nu een Antec 350W met op de 12v 21a (huidige spanning: 11,7v) wat volgens mij voldoende moet zijn. Mijn andere lijnen zijn prima in orde(max afwijking 0,3v).

Mijn systeem is:
Intel Pentium IV 530 3,0 ghz
2*1 GB MB DDR2
Gigabyte 8I945GMP moederbord
ATI Sapphire AIW X600 256 mb videokaart
Creative Audigy 2 value
2 x 200 gb Samsung SATAII harde schijven
NEC 4550 DVD Writer
Floppydrive
9-1 interne USB kaartlezer
Antec SLK2650 behuizing

Of kan ik beter een 400W of 500W Antec voeding hierin zetten want die 350W wordt ook nogal heet terwijl de 120*120 mm fan keurig bijna geen warmte naar buiten blaast.

ff wachten ....

Reg. datum: 15 november 2000

quote:
DopdeDouwer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:07:
[...]

Mooie review, interessante voeding, zat aan het kleine broertje van 360W te denken (waarom zie een paar posts eerder, prijstechnisch nog aantrekkelijker). Maar hoe vond je de geluidsproductie en hoe zit het met de temps. Ik gok dat ze beiden wel ok zijn. Ik heb zelf een fortron die eigenlijk de zelfde opbouw heeften die is lekker stil, is deze dat ook? misschien temp sensor? En je kon m aansluiten op een speed sensor, is het dan ook mogelijk softwarematig de fanspeed te regelen?

Het geluidsniveau vind ik moeilijk in te schatten aangezien beide systemen niet bepaald gericht zijn op een minimale geluidsproductie. Om een idee te krijgen heb ik er maar eens een basic methode op los gelaten. Namelijk het aloude oor er naast houden. :) Je hoort dan een laag zoevend geluid. Iig stiller dan mn (uit een zwart verleden) Q-tec dual fan gold 450w en stiller dan de rest van mn systeem.

De fan past btw automatisch zijn snelheid aan de load (en dus ook temp) aan. Er zit wel een monitoring stekkertje aan, maar deze heb ik niet kunnen gebruiken nog dus geen idee of deze ook de mogelijkheid geeft om de fanspeed aan te passen.

Tempsensor is niet aanwezig.

Edit:
Ik vind net een hele mooie uitgebreide review van deze voeding op CaseJunkies.
KlikkerdeKlik

Markuzi wijzigde dit bericht 08-12-2005 13:43 (7%)

OK, binnenkort ga ik mijn pc weer eens upgraden, maar ik betwijfel of mijn Zalman 400APS dit nog gaat trekken:
-AMD Athlon64 3200+ op een K8N Neo2
-2 x 512MB PC3200
-ATI 9800pro
-Creative Digital 5.1 Live, DVD brander, floppy :), 2 x 80mm fan

en nu het probleem:
-2 x 250gig SATA schijven op onboard controller
-2 x 36gig 10k SCSI schijven in RAID
-1 x 18gig 7k2 SCSI schijf
en dit op één of twee SCSI controllers

Zal de Zalman het trekken met maar 18a op de +12v ? Ik wil niets overklokken, maar ik wil ook zeker niet hebben dat mijn schijven naar de filistijnen gaan;)
specs:
mobo: MSI K8N neo platinum
proc: AMD Athlon 64 3000+
video: MSI RX800 SE (td256) (er nieuw bijgekomen ipv Geforce 3 Ti200)
HD: Seagate Barracuda 7200.7 200GB 8MB
spelers: DVD speler en CD brander (een van de 2 wordt waarsch vervangen door een DVD brander)
Meuq: 4 ccfls & 2 à 3 fans
OC: Waarschijnlijk ga ik een en ander later overclocken, maar dan niet hardcore, gewoon wat pipesopenen oid.

Naar aanleiding van de review van de asus hierbove zit ik aan de ASUS 360 te denken voor 29euro (deze vind ik eigenlijk te krap, en ga dan liever voor de ASUS Atlas-45GA van 450W die 50 euro kost. Echter voor 50 euro ongeveer kan je ook een targan van 380W kopen (wat misschien ook wel voldoet)... Twijffel. Aangezien de Targan wat betere credits heeft en ASUS nog niet zo heel bekend is in voeding-land, maar misschien wel net zo goed.
mijn budget was namelijk rond de 50euros
Heeft iemand ervaring met de NeoHE 430W voedingen die standaard in de Antec P150 ingebakken zit? De voeding is los namelijk erg prijzig, maar ik vind hem verder weinig boeiends hebben tov 12cm voedingen. :)

hey there =]

quote:
kratjebier schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:44:
OK, binnenkort ga ik mijn pc weer eens upgraden, maar ik betwijfel of mijn Zalman 400APS dit nog gaat trekken:
-AMD Athlon64 3200+ op een K8N Neo2
-2 x 512MB PC3200
-ATI 9800pro
-Creative Digital 5.1 Live, DVD brander, floppy :), 2 x 80mm fan

en nu het probleem:
-2 x 250gig SATA schijven op onboard controller
-2 x 36gig 10k SCSI schijven in RAID
-1 x 18gig 7k2 SCSI schijf
en dit op één of twee SCSI controllers

Zal de Zalman het trekken met maar 18a op de +12v ? Ik wil niets overklokken, maar ik wil ook zeker niet hebben dat mijn schijven naar de filistijnen gaan;)
kijk eens naar m'n sig? je hebt 3 schrijven meer, maar ik ben daaraantegen overgeklokt + een 6800 videokaart. ik denk dat je het net zal trekken zo niet moet een Tagan 480 meer dan genoeg zijn.

Ik heb in middels de ASUS a-45ga geinstalleerd en ik ben er erg tevree mee. Lekker stil en power genoeg lijkt het, althans voor mijn systeem. Ik schrok me net alleen rot:
ik had de voeding eerst even los gestst voordat ik m in mn kast bouwde en vond m lekker stil. Later bouw ik m in mn kast en jemig wat een herrie!! Maar later bleek dat het kwam doordat ik de fanspeed signaal had aangesloten, daardoor gaat tie dus maximaal hard= noize :| . Toen ik m met speedfan op 0% zette draaide die net zo langzaam als zonder fanspeed indicator dus heb m er lekker uitgetrokken. nu issie weer lekker rustig.
Overigens heeft hij ook een 24pins stekker voor het moederbord, maar je kan er 4 pinnetjes aftrekken (en weer aanklikken) zus hij past altijd. _/-\o_

Tot zo ver een tevreden dop. Overigens als de fan een stuk harder draait gaat het ledje dus ook harder branden.
systeem:
Amd 2600+ XP @ 200x11
2x512mb pc3200 v/a-data
POV 6800gt 256mb agp
Asus a7n8x-deluxe
2x74 raptor
300gb Maxtor diamond sata 16mb
PCI raid kaartje voor 2 Sata poorten
Nec 3500
CM rheobus
Sony floppy drive

CM Stacker
5 case fans
Zalman v700 voor gpu en cnps 7000x voor cpu
Zalman 400a psu

Sinds ik die maxtor schijf heb toegevoegd vallen mijn schijven af en toe weg,
dus heb ik een Seasonic s12-500 voeding besteld.
Volgens de 'extreme.outervision' psu test zou ik met een beetje oc een 450w voeding nodig hebben. (piek)

Zalman 400a (400watt)
+5v @ 40a
+12v @ 15a
-12v @ 0.8a
-5v @ 0.3a
+3.3v @ 28a

Seasonic s12-500 (500watt)
+5v @ 30a
+12v @ 17a en 16a
-12v @ 0.8a
-5v @ ???
+3.3v @ 30a

Huidig met Zalman
+5v @ 4.92v
+12v @ 11.49v
-12v @ -12.01v
-5v @ -5.04v
+3.3v @ 3.36v

Heeft het enig zin deze psu's te koppelen en hoe doe ik dat precies?
Van de Stacker heb ik een dual psu connector, vervolgens sluit ik de Seasonic als master aan en mijn schijven, fans, rheo en floppy drive op de Zalman.

Maar wat wordt hiermee bedoelt: "Zorg er bij een dual CPU setup ervoor dat elke voeding altijd een minimum belasting heeft op elke voltlijn, namelijk de dummy-load."

-Betekent dat, dat ik op elke psu minstens 1 fan en 1 hd molex moet gebruiken?
-Voor mijn 6800gt molex aansluiting: Pak ik de master (Seasonic), of de zalman?

quote:

In principe zou die nieuwe voeding perfect alles moeten kunnen trekken op zijn eentje, dus veel zin heeft het niet om ze beiden te gebruiken.
Als je het toch wilt doen voor de fun:
mbt die dummy-load, hangt een beetje af van voeding tot voeding, vooral voor coolermaster voedinge is dit belangrijk denk ik. Sluit gewoon alles aan zonder rekening te houden met die dummy-load. Vervolgens goed controleren of de voedingen in alle situaties het goed doen. Als dit niet zo is kan je dan gaan proberen met een dummy-load. Bij de specs van de fabrikanten van de respectievelijke kan je normaal wel nakijken wat de vereiste minimum load is op elke rail.
Als je een hd aansluit op de slave voeding, dan heeft deze op zich al genoeg load (waarschijnlijk) op de 5V en 12V lijn, maar dan heeft die nog niets van load op de 3.3V lijn. Dit kan dus een probleem vormen (maar hangt dus af van voeding tot voeding.
Probeer dus gewoon zo veel mogelijk de verschillende belastingen te verdelen over beide voedingen, evenals een mooie verdeling over de 2 12V rails van de seasonic.

EDIT> normaal is er bij de stacker een handleiding me aanwijzingen over hoe je dat stukje moet gebruiken, maar het wijst zichzelf ook uit hoor, en ga anders eens horen het Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

disco stu wijzigde dit bericht 10-12-2005 13:28 (42%)

Ik denk dat ik het toch een poging ga geven voor het geval dat ik ooit naar SLI overga en meer power nodig heb, bedankt voor de info ;)

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik zit nou al de hele avond te kijken voor een goede voeding samen met een vriend omdat die ook een nieuwe voeding moet hebben :P

Maar we vroeger ons af wat voor voordeel meerdere 12v lijnen heeft. Ik bedoel wat heb je eraan dat het word gesplit vanaf 1 source? Al word het 30 keer gesplit..?

We hebben nu de volgende merken in gedachten:

Enermax (noisetaker)
Tagan (TG-480 U22)
Antec Phantom 500

Minder schijnbaar vanwege het merk maar wel zeer goed getest;
Seasonic S12-600
AOpen Prima Power 700W

Of zijn er nog andere goede types die aan te raden zijn? Geld is geen issue..

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

quote:
Xander2000 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:19:
Heeft iemand ervaring met de NeoHE 430W voedingen die standaard in de Antec P150 ingebakken zit? De voeding is los namelijk erg prijzig, maar ik vind hem verder weinig boeiends hebben tov 12cm voedingen. :)
Review NeoHE 430W
Deze voeding heeft echter wel compabilietitsproblemen met enkele moederborden (vooral Asus).
Meer info problemen met deze voeding.
Ik zou dus nog ff wachten tot Antec alle leveranciers de revisie van deze voeding hebben geleverd.

quote:

Je hebt zowat de grote spelers eruit gehaald denk ik. Misschien ook eens bij OCZ gaan zien.

Mbt 2 aparte rails: bij 2 rails wordt de cpu bijvoorbeeld op de eerste en de grafische kaarten op de 2de gezet. Wanneer 1 vd 2 rails met pieken zwaar belast wordt, en eventueel dus het voltage op fracties van seconden instuikt, dan gaat de andere rail hierbij echter stabiel blijven. En vice versa...
Als je maar 1 rail hebt gaat alle hardware van de 12V lijn een dipje in het voltage krijgen. Het is dus vooral bedoelt om de stabiliteit bij pieken te garanderen.
Maar of dit in praktijk zo hard gaat doorwegen dat dit echt een zwaar voordeel is, daar twijfel ik aan.
Een nadeel is dan weer dat de combined power van de 2 rails waarschijnlijk wel ietsjes lager gaat liggen dan de som van de amperes die de 2 rails elk apart kunnen leveren.
De meeste krachtigere voedingen gaan normaal wel 2 of meerdere rails hebben (meer dan 2 rails vind ik dan weer een nadeel, maar dat is een ander verhaal) dus ik denk niet dat je in die klasse een voeding gaat vinden die 1 rail heeft (of het moet al een beetje een verouderde zijn, waarschijnlijk ook met een lagere ATX specificatie).
Als je toch twijfelt tussen een exemplaar met 2 rails en eentje met 1 rail, ga dan voor de nieuwste/modernste voeding (kijk dan naar de compatibiliteit met de ATX specs en de connectoren, sleeving, kortom andere factoren die jij belangrijk vindt). Daarnaast kan je je beslissing ook baseren op hoeveel stroom ze kunnen leveren. Vergelijk dan de combined power waarde van de 2 rails (van de voeding met 2 rails dus) met de 12V waarde van de voeding met 1 rail. Dewelke een hogere waarde heeeft, geniet de voorkeur. Kijk ook eventueel naar de combined power waardes van de andere lijnen en eventueel andere restricties mbt belasting.

disco stu wijzigde dit bericht 11-12-2005 11:42 (3%)

Hyperactieve Systeembeheerder

mm, ik zit weer eens in de knoop :+. Ik heb een nieuw systeem op het oog maar ik red het denk ik niet zonder nieuwe voeding :P :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+
2x 1024 MB PC3200 DDR-SDRAM Kingston ValueRam
Asus EAX800XL/2DTV (X800 XL ViVo)
Zalman CNPS9500LED
1x Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB P-ATA 2 MB
2x Maxtor DiamondMax 10 250 GB, S-ATA, NCQ
2x Maxtor DiamondMax 10 80 GB, S-ATA, NCQ
4x 80 mm fans
3x 120 mm fans. 
DVD-drive 
Lite-on 4x DVD-RW

Nu zit ik met twee opties: Een Coolermaster Real Power 450-ALCY te combineren met een Enermax 350W via een 24-pins dual PSU kabel van Coolermaster (die erg lastig te vinden is), of om te kiezen voor een Single PSU die in zijn eentje wel krachtig genoeg is om het bovenstaande van energie te voorzien. Vraag is dan natuurlijk welke voeding :+

[...]Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
Gallery | Facebook

AMD Athlon64 3000+ Winchester (S939)
2x512MB PC3500 TwinMOS Speed Premium
ATi Radeon 9800Pro
Gigabyte GA-K8NS-939 mobo (nForce 3)
2 harddisks
CD brander
DVD speler
5 fans
Fancontroller

Wat voor voeding wordt hiervoor aangeraden? Zal een 300W voeding voldoen?

Ik begin te twijfelen of mijn voeding sterk genoeg is, het systeem:

Amd 64bit 3400
Asrock 939 Dual Sata
Geforce 7800GT
Bigwater SE Waterkoeling
120gb maxtor sata schijf
Nec DVD Brander
Voeding Zalman 300watt versie (denk ik)

ik krijg de volgende getallen op de lijnen:

+3,3volt staat op 3,4 volt
+5 volt staat op 5,1volt
+12 volt staat op 11,9 volt.

Ik neem aan dat de 12 volt ook echt boven de 12 moet uitkomen?
Probleem dat ik namelijk nu heb is dat met mijn geforce 7800gt aangesloten, mijn monitor de resolutie 1280x1024 niet goed wil weergeven (blurry, onscherp beeld) en mijn 2d beeld gewoon ronduit slecht is. Ik kan ook geen refreshrates boven de 60hz kiezen want dan is het beeld helemaal slecht. ALs ik mijn 9800pro aansluit heb ik geen enkel probleem.

www.wehaterobots.com

quote:
minipolopikoler schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:02:
Ik begin te twijfelen of mijn voeding sterk genoeg is, het systeem:

Amd 64bit 3400
Asrock 939 Dual Sata
Geforce 7800GT
Bigwater SE Waterkoeling
120gb maxtor sata schijf
Nec DVD Brander
Voeding Zalman 300watt versie (denk ik)

ik krijg de volgende getallen op de lijnen:

+3,3volt staat op 3,4 volt
+5 volt staat op 5,1volt
+12 volt staat op 11,9 volt.

Ik neem aan dat de 12 volt ook echt boven de 12 moet uitkomen?
Probleem dat ik namelijk nu heb is dat met mijn geforce 7800gt aangesloten, mijn monitor de resolutie 1280x1024 niet goed wil weergeven (blurry, onscherp beeld) en mijn 2d beeld gewoon ronduit slecht is. Ik kan ook geen refreshrates boven de 60hz kiezen want dan is het beeld helemaal slecht. ALs ik mijn 9800pro aansluit heb ik geen enkel probleem.

Ik denk ook dat je voeding wat aan de lichte kant is. Ik zou als ik jouw as zeker een 350 Watt merkvoeding nemen.

De 12 voltlijn hoeft trouwens niet per se boven de 12 volt uitkomen hoor; kijk maar in de startpost, 5% afwijking kan hij hebben.
Binnenkort (morgen of overmorgen) ga ik mijn systeem wat uitbreiden.
Aan de standaard 300W HEC voeding (3.3: 28A, 5: 30A, 12: 15A) hangt nu:

Asus A7K600-X
AMD Athlon 2400+ 2000 MHz
1x 512MB DDR 400 MHz
GeForce 4 440MX
2x HD
PCI HD Controller
CDRW & DVDRW
3 fans

3.3: 3.26V
5.00: 4.76V
12.00: 12.23V

Mijn videokaart wil ik vervangen, geheugen en HD toevoegen, de indeling wordt dan:

Asus A7K600-X
AMD Athlon 2400+ 2000 MHz
2x 512MB DDR 400 MHz
GeForce 6600 GT
4x HD
PCI HD Controller
CDRW & DVDRW
3 fans

De 5.00V is nu aan de lage kant, en het toevoegen van een HD en zeker de grafische kaart zal zeker geen goed doen.

Wat raden jullie me aan?

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:

Harstikke bedankt voor de duidelijke uitleg! :).
Ik ga denk ik voor de Tagan 480-U22 gezien die prijstechnisch erg goed is. Maar vandaag toch ook even wat Enermax revieuws nakijken.

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws