Reg. datum: 11 juli 2004
[Virusscanners] Discussietopic deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 11 juli 2004
Tijdje het topic niet meer gelezen, dus beetje late reply. Maar excluden is toch nutteloos? Ik neem aan dat je wel mappen kan excluden, anders is het erg irritant om alle bestanden apart te excluden (ik heb zelfs verschillende download-mappen, dus dan moet je al die mappen gaan excluden). Maar het zijn downloads, dus juist de bestanden waar een virus in kan zitten, dus ik wil wel dat ze gescand worden, maar niet dat ie het bestand 50x uitpakt. Op zich is het ook geen onoverkoombaar probleem, je kan tenslotte alles zelf uitpakken en het ingepakte bestand weggooien, maar het moet toch best kunnen om een ingepakt bestand te scannen zonder hem uit te pakken?quote:Miki schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:27:
[...]
Umm... je kunt toch bestanden "excluden" dus ik begrijp je probleem niet zo zeer....
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
Regelmatig draai ik hitmanpro om redelijk clean te blijven, en als ik dit draai, dan doe ik dat in veilige modus...
Gisteren dus weer gedaan, en daarna voor de lol eens de full service scan van microsoft live laten lopen. 14 virussen heeft dat ding nog gevonden en 40 verdachte bestanden !!!
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dit systeem. (ok, is wel een beta, maar toch... )
Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! computers in vrasene
Mijn pa heeft een PC. Deze PC is 7,5 jaar oud, en bevat een Pentium 2 processor van 300MHz en 96MB SD-Ram (PC66). Hierop geinstalleerd staat Windows 98, niet SE. Al sinds deze pc bestaat is hier McAfee Virusscan op te vinden. Eerst 3, nu 5. McAfee zelf doet het hier prima. De PC is nog re-de-lijk bruikbaar, en virussen hebben we geen last van.
Sinds broederlief met nieuwe MP3 speler kwam, is er het een en ander gebeurt op deze pc. Resultaat: multimediatoepassingen werken niet of slecht, oorzaak compleet onbekend. Dus na 7,5 jaar is een reinstall (dus wederom Windows 98, niet SE) onvermijdelijk
Nu heb ik hier een cd-rom liggen met McAfee Virusscan 3. De installer van McAfee 5 ben ik echter kwijt (heb ik op een wonderbaarlijke manier van de site van NAI gedownload toendertijd, zijnde een update voor 3
je stinkt onder je 0x01
ik val niet op uiterlijk, ik struikel er alleen over...
Norman (http://www.norman.com/)
of naar
NOD32 (http://www.eset.com/home/home.htm)
ik geef zelf de voorkeur aan NOD32, deze is lekker licht. bescherming is goed, iedere dag updates enzo..
Zirtox (prot spec warrior) && Callixtus (Destruction warlock) @ Outland
quote:woest85 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:39:
seven of nine, kijk een naar:
Norman (http://www.norman.com/)
of naar
NOD32 (http://www.eset.com/home/home.htm)
ik geef zelf de voorkeur aan NOD32, deze is lekker licht. bescherming is goed, iedere dag updates enzo..
Norman ken ik nog wel... niet zoveel goede ervaringen mee... eigenlijk helemaal geen ervaring, dat ding meldde nogal weinig virussen (da's wel al 4 jaar terug). NOD is ook goedkoper, dus die staat vooralsnog bovenaan m'n lijstje dan
Maar de Hollander in mij moet het even vragen. AVG (free) is best wel een lompe logge scanner (van wat ik heb gezien iig
Seven of Nine wijzigde dit bericht 08-01-2006 14:49 (4%)
je stinkt onder je 0x01
quote:Seven of Nine schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:48:
[...]
Norman ken ik nog wel... niet zoveel goede ervaringen mee... eigenlijk helemaal geen ervaring, dat ding meldde nogal weinig virussen (da's wel al 4 jaar terug). NOD is ook goedkoper, dus die staat vooralsnog bovenaan m'n lijstje dan.
Maar de Hollander in mij moet het even vragen. AVG (free) is best wel een lompe logge scanner (van wat ik heb gezien iig). Klopt dat?
Norman gebruiken ze bij mij op school (Deltion Zwolle) ook als virusscanner en het halfjaar dat ik die gebruikt heb heb ik niks te klagen gehad.
AVG draait op de pc van mijn zusje, maar ik ben er helemaal niet blij mee, die p2 400mhz met 512mb geheugen is traag met het laden van dat ding als ik hem tevoorschijn wil halen om dingen te configureren.
en tjah ik ben al sinds ruim 1,5 jaar zeer tevreden NOD32 gebruiker
//edit
Mijn mening is toch wel dat je het beste zelf trials kunt downloaden van een aantal scanners en deze op je gemak proberen. Kom je er vanzelf uit wat je zelf het fijnste vind...
woest85 wijzigde dit bericht 08-01-2006 19:38 (10%)
Zirtox (prot spec warrior) && Callixtus (Destruction warlock) @ Outland
Nee dat klopt niet. AVG is 1 van de vlotste die ik ken. Maar download gewoon de free versie en test het zelf ipv te vragen of iets klopt ?quote:Seven of Nine schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:48:
[...]
Maar de Hollander in mij moet het even vragen. AVG (free) is best wel een lompe logge scanner (van wat ik heb gezien iig). Klopt dat?
Foto's NC meetings | NC #1 WW@RC5,OGR,TSC Phase 1 & 2 | 24 mei 2008 NC BBQ !
Dus dat dit alles combineert, firewall + virus scanner. En als je wilt nog meer maar dat heb ik nog niet. Ook krijg je een raportcijfer etc. Maar je kan dus alles doen vanuit 1 programma. Dit bevalt mij er goed, vandaar dat ik ook best bereid ben hiervoor te betalen. Echter zijn er misschien betere programma's. Kav word heel veel gebruikt maar heeft die ook zo een security center?
Of raden jullie mij aan maar gewoon bij McAfee te blijven?
quote:ParaNoiMia schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:50:
[...]
Nee dat klopt niet. AVG is 1 van de vlotste die ik ken. Maar download gewoon de free versie en test het zelf ipv te vragen of iets klopt ?
De PC in kwestie ligt dusdanig in puin dat ik weinig meer durf te doen voor er backups zijn gemaakt en een herinstallatie is gedaan. Word en OE starten nog wel, en dat wil ik zo houden zolang ik niet aan een reinstall begin. Tevens is een test met deze installatie niet representatief, aangezien Winamp ook voor een volle minuut hangt zodra hij begint. Zo weet ik dus niet zeker dat een langzame virusscanner te wijten is aan een slechte installatie of verouderde hardware.
Een virusscanner testen op mijn eigen PC heeft ook weinig zin, aangezien ik betwijfel of Wine een virusscanner draait. Ja, ik draai Linux dus
Van AVG weet ik dat ik de GUI echt lelijk en lomp vind, en dat die mij niet een gevoel van veiligheid inboezemd. Hoe snel dit ding is weet ik natuurlijk niet echt, maar op mijn buur's WinXP doos werkte het niet heel soepeltjes allemaal.
je stinkt onder je 0x01
Reg. datum: 25 januari 2005
En weinig geheugen verbruik
En liefst ook alleen antivirus, en geen firewall enzo erbij.
Zelf ben ik alleen bekend met AntiVir, Norton Antivirus 2002, Norton Internet Security 2005, die me eigenlijk geen van allen bevallen
Ben dit topic een beetje aan het lezen, maar sommige dingen worden een beetje tegengesproken.
Welke me wel wat lijken:
Avast
BitDefender
AVG? Nogal verschillende meningen
En betaald
NOD32
HP Pavilion ZV6251ea | Fujifilm Finepix S6500fd | HTC Touch Cruise | Creative Zen V 2GB + Sennheiser CX300
-providers met AV 'gratis' zoals xs4all
-windows OneCare beta(nu nog enkel voor engelse XP)
-Google Pack bevat AV
mijn idee is dat binnen 3 maand je een AV (NL) van MS kunt uitproberen...
Beta zoals hun [uitstekende] AntiSpyware progje.
Dit zijn dan proefversies die later imo in Vista draaien.
een Vista die je remote bij Ms kunt laten onderhouden á ¤x per jaar..
gewaarwordingshorizon
Monteel draai ik TrendMicro Office Scan (zowel server als client) op één machine. De client is heerlijk licht, geen poespas interface zoals Norton. De client draait zelfs heerlijk op een oude p2 266 met 128Mb.
Alleen de server doet nogal wat, Apache2 is nodig voor de webinterface, daarnaast nog een database, en de nodige achtergrond proccessen die met de client communiceren en updates binnen halen ect.
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
[bt]You got to have, you really need some skin.
You got to have on the outside to keep the inside in.
Ook de prijs van Dr. Web is heel erg schappelijk. Op het moment gebruik ik nog BitDefender.
Engine nadeel is, dat de interface niet echt gemakkelijk (voor minder geavenceerde) gebruikers in elkaar zit. Maar alles valt te leren natuurlijk
Reg. datum: 25 januari 2005
Ik haal om de vier maanden mijn computer leeg en installeer hem daarna weer (doe dat wegens nieuwe hardware of problemen). Ik installeer dus eerst Windows en daarna Mcafee, enz. Maar krijg ik als ik Mcafee opnieuw installeer ook weer alle updates ? Het lijkt mij namelijk raar dat als je abonnement is verlopen, je gewoon de zooi opnieuw installeert en vervolgens weer een jaartje mee kan
quote:Teun Schoutens schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:23:
Kickje![]()
Ik haal om de vier maanden mijn computer leeg en installeer hem daarna weer (doe dat wegens nieuwe hardware of problemen). Ik installeer dus eerst Windows en daarna Mcafee, enz. Maar krijg ik als ik Mcafee opnieuw installeer ook weer alle updates ? Het lijkt mij namelijk raar dat als je abonnement is verlopen, je gewoon de zooi opnieuw installeert en vervolgens weer een jaartje mee kan
Ik doe hier vaak het zelfde. Maar je moet registreren bij Mcafee met een account. Dus als jij dan weer inlogt dan weet hij hoe lang je nog hebt. Echter de eerste keer dat ik dat deed met een kuch kuch niet helemaal legale scanner (je moet toch even kunnen testen) kreeg ik gewoon een jaar.
Het einde begint nu te eindigen en ik ben zo tevreden dat ik heel erg aan het overwegen ben deze aan te schaffen. Maar ik vind de Nederlandse site te duur en op de Amerikaanse werken de rebate acties niet voor mij. Ik weet dus nu niet wat ik moet doen. Want voor $40 het hele pakket leek mij wel wat. Ik kan trouwens ook niet achterhalen of hij inmiddels uit zichzelf de nieuwste versie virusscanneer geinstalleerd heeft (v10 ipv v9 meen ik) wie weet waar ik dat kan vinden?
Reg. datum: 14 juli 2004
Nu ben ik zelf wel tevreden over Norton, alleen hoor ik steeds vaker dat mensen toch liever kiezen voor andere software. Daarom ben ik dit topic maar eens door gaan bladeren en zoals verwacht zijn ook hier de meningen verdeeld. Toch zijn er twee paketten die er voor mij uitspringen, namelijk NOD32 en Kaspersky. Ik kan alleen moeilijk een keuze maken tussen deze twee.
Ik kan overigens ook niet echt iets vinden over real-time protectie en bescherming tegen wormen en trojans. Deze had Norton namelijk beide wel (al vraag ik me af hoe nauwkeurig ze waren). Dus weet iemand hoe dat zit met NOD32 en Kaspersky? (In ieder geval bedankt).
Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?
Reg. datum: 01 december 2005
Ik ben bezig met een aantal opdrachten voor mijn stage, maar nu zit ik bij ene vraag waar ik informatie moet zoeken op het gebied van nieuwe ontwikkelingen in de Virusbestrijding....
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Ik had vroeger Norton, die gooide ik er af, AntiVir er op.
En hij vond 25 virussen
Bij een vriend vond ie 30 virussen.
En bij m'n tante 20 virussen.
Norton is bat.
AntiVir is gooed
Was a long and dark December; From the rooftops I remember; There was snow; White snow
En die virussen waren? Leuk dat AV software tegenwordig ook cookies labelen als virus, zo kom je beter over.quote:TomGiethoorn schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:29:
Ikzelf gebruik al tijden de gratis versie van AntiVir.
Ik had vroeger Norton, die gooide ik er af, AntiVir er op.
En hij vond 25 virussen.
Bij een vriend vond ie 30 virussen.
En bij m'n tante 20 virussen.
Norton is bat.
AntiVir is gooed.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
Pentium 4 3,0 , Arctic freezer 4, Intel d865perl, 2 gig Kingston DDR 400 dual channel, Nvidia Geforce 6800le, 2 x160 gig Maxtor S-ATA Raid 0, 1 x120 gig maxtor S-ATA,2 x Samsung 16x dual layer +/- brander, Hauppage tv 150mce, Windows MediaCenter Edition
Reg. datum: 26 juni 2005
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last