Gathering of Tweakers

Quicksearch
Forget aircraft - Fly Airbus
Reg. datum: 26 september 2001

Ik ga Avast zo maar even proberen dan. Heb Kaspersky 5 en NOD32 geprobeerd. Met KAV lukt het me niet om de realtime file acces te disablen zonder dat I-net explorer acces scan ook gedisabled word. Nod32 lukte dit vrij aardig, maar na elke restart staat het weer op all on-acces scan en moet ik het telkens weer disablen. Een dedicated en geïntegreerde internet browser scanner zou mooi zijn.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

No one's neighbour!

quote:
SSK schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:46:
[...]

Als je een Firewall draait, kan het zijn dat je onder real-time protection de instelling "protection against network attacks" uit moet zetten: http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=897
hmmm ik dacht dat ik die optie ook geprobeerd had maar ik ga nu toch twijfelen... heb iig voor een jaar bitdefender ;) daarna maar eens verder kijken.
it's just me

quote:
ND schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:30:
Ik ga Avast zo maar even proberen dan. Heb Kaspersky 5 en NOD32 geprobeerd. Met KAV lukt het me niet om de realtime file acces te disablen zonder dat I-net explorer acces scan ook gedisabled word. Nod32 lukte dit vrij aardig, maar na elke restart staat het weer op all on-acces scan en moet ik het telkens weer disablen. Een dedicated en geïntegreerde internet browser scanner zou mooi zijn.

Avast goede ervaringen mee
Weinig resources > zelfs kleine FW prima aanvulling op sp2 fw.

Home users > Licentie gratis vanaf website.
Pro >betaalde versie

Laat wat horen!

Forget aircraft - Fly Airbus
Reg. datum: 26 september 2001

Nou de eerste ervaring zijn zeer positief. (Avast) Je hebt namelijk van elkaar gescheiden en onafhankelijke "shields." Zo heb je een Web-shield (http-acces scan) en Standard-shield (on-acces scan). De standard shield kan ik uitzetten, en dit blijft zo, zelfs na een herstart van de PC. Precies wat ik zoek dus. En bovendien is de gebruikte Home Edition gratis! Hoeveel virussen Avast kan vinden en tegenhouden kan ik nog niet beoordelen.

Qua instel mogelijkheid voldoet Avast volledig aan mijn wensen. Een anti-spyware shield ontbreekt echter, dat zou nog een leuke extra zijn.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

it's just me

komt eraan zie support forums ;-) ;)

quote:
Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:31:
komt eraan zie support forums ;-) ;)
Dat zou echt perfect zijn. Avast is ligt, snel, en wordt elke dag een update gemaakt. Zoals ND al zegt, er zijn wel 7 verschillende 'shields', en die kunnen per programma apart worden ingesteld. Sommige betaalde virus scanners doen zelfs onder voor Avast (Symantec/Norton anyone??).

C2Q Q9450 // Rampage Formula // 4GB Dominator TWIN2X4096-8500C5DF // 2x WD Raptor 74GB (RAID 0) // WD 500GB // XFX 9800GTX BE

F.U.B.A.R.

Hmm geen Panda Titanium dat is jammer :/

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

ik heb op het moment al lange tijd NIS2005 draaien onder winxp prof + uitgeschakelde sp2. Daarnaast zit ik achter een asus wl500g deluxe router.

Heeft mijn pc, omdat ik achter een router zit, nog een firewall nodig of kan ie zonder? dus alleen virusscan?

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

01000010 01101111 01110010

quote:
Link werkt niet. Daarnaast is het altijd maar de vraag hou goed dit soort testen worden uitgevoerd en vooral: waarmee.

Geen schaap.

Reg. datum: 23 november 2004

quote:
Bor de Wollef schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:41:
[...]

Link werkt niet. Daarnaast is het altijd maar de vraag hou goed dit soort testen worden uitgevoerd en vooral: waarmee.
ik denk dat de test word uitgevoerd met virussen :Z

Reg. datum: 03 november 2001

quote:
Bor de Wollef schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:41:
[...]

Als je naar de site gaat (www.av-comparatives.com) en dan op de link comparatives klikt kom je bij de testen uit. Bij iedere test kun je de resultaten bekijken en ook het rapport opvragen. In het rapport staat duidelijk uitgelegd hoe er getest is.

quote:
andree schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:04:
[...]
ik denk dat de test word uitgevoerd met virussen :Z

Collectors verzamelingen / bloodstelling aan infected pc's / test virussen / andere methode.

Er zijn behoorlijk wat methodes die je kunt gebruiken om een virusscanner te testen. Die :Z is dus totaal niet nodig.

Geen schaap.

This place is GoT-like!!!

Nog niemand die naar aanleiding van nieuws: Microsoft introduceert bètaversie van anti-virusproduct Windows OneCare Antivirus is gaan proberen?

Ik heb hem net maar even geinstalleerd (ok, local settings moesten even op engels maar ach) om te testen. En ik moet zeggen, zowel installatie als eerste indruk zijn erg goed. Hij loopt soepel en is vrij helder van opzet (beetje a la MS anti-spyware).

Scannen gaat niet zo snel echter. Ik ben bezig met een total scan en daar is hij nu al een minuut of 10 mee zoet en 2% onderweg (weliswaar 1 TB data maar toch :P). Eens kijken of hij nog wat vind (als het goed is 5 files op mijn pc waarvan ik bewust weet ;)).

De snelheid hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van het aantal packed files dat je op je systeem hebt staan. Dat merk ik zelf met KAV en Bitdefender erg goed. Normale (unpacked) files gaan redelijk snel. Packed files (bv grote archieven) duren gewoon langer.

Geen schaap.

Nou ja, ik heb hem even gestopt omdat het bedtijd is :P Maar de resultaten tot nu toe zijn erg goed. Hij heeft ook virussen in mailtjes gevonden die ik nog bewaard had (ja ik bewaar mail :P) bijv. Overzicht kan nog wel iets duidelijker. Ik kreeg nu na mijn afgebroken scan een lijst met files te zien maar verder weinig uitleg (kijk, mailbox.dbx snap ik nog wel maar ax.dll is wat wazig als er ook geen locatie bij staat :P).

Morgen doe ik wel even een totale scan met wat bevindingen.

Reg. datum: 29 oktober 2004

Heeft er iemand last van Kaspersky in ze taakbalk?
Ik heb alle iconen die geen waarde hebben uitstaan in me taakbalk naast me klok. (always hide)
Alleen na een reboot staat hij er weer.
Heb alleen last van dit programma en heb het al een aantal maanden en op verschillende pc's.

Nou ja, kleine aanvulling op mijn Windows OneCare verslagje :P Ik vind hem wel prima werken. Een totale systemscan kostte me ongeveer net zo veel tijd als Norton. Alle virussen waarvan ik wist dat ze op mijn pc aanwezig waren heeft hij iig gedetecteerd. "Hoogtepunt" qua ervaring was het feit dat ie uit een system restore een EICAR file detecteerde die ik ooit eens gebruikt heb.

Of te wel, tot nu toe ben ik wel tevreden :) Vanmiddag eens testen hoe hij met besmette mailtjes om gaat.

Phyxion.net | ><((((º>

Ik vertrouw het niet zo, Windows en AntiVirus, ik blijf maar mooi bij NOD32, die heeft me nog nooit in de steek gelaten :9

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Waarom je het niet zou vertrouwen begrijp ik niet helemaal. Als je bv kijkt naar Miscosoft antispyware verwacht ik behoorlijk goede resultaten. Sterker nog, Microsoft Antispyware veegt de vloer aan met de bekende adaware.

Geen schaap.

quote:
IceStorm schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:41:
"Hoogtepunt" qua ervaring was het feit dat ie uit een system restore een EICAR file detecteerde die ik ooit eens gebruikt heb.

Wil je soms zeggen dat er (nog) scanners zijn die system restore niet kunnen scannen?
Een anti-malware app zonder 'echte' SYSTEM rechten heeft überhaupt geen realistische kans om de ietwat geavanceerdere malware op een geïnfecteerd systeem te detecteren, laat staan te verwijderen.

quote:
Schouw schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:52:
Wil je soms zeggen dat er (nog) scanners zijn die system restore niet kunnen scannen?
Een anti-malware app zonder 'echte' SYSTEM rechten heeft überhaupt geen realistische kans om de ietwat geavanceerdere malware op een geïnfecteerd systeem te detecteren, laat staan te verwijderen.

Ik heb zowel Norton, McAfee als AVG op dit systeem gebruikt. En die hebben deze file tijdens een systemscan sowieso nooit gevonden (oh heus wel als je hem had willen openen maar toch).

Voor zover ik tot nu toe kan zien is het ook maar 1 proces dat runt (en dus geen ca. 5 zoals Norton)Hij neemt nu overigens 14 mb ram in beslag en van de 3 uur cpu-tijd die er gepasseerd is heeft OneCare 32 seconden opgesnoept. Oftewel, ik vind hem prettig in de omgang.

Feeling lijkt vrij aardig op MS AntiSpyware, allemaal vrij simpel maar wel heel helder (firewall geeft bijv. de meeste heldere waarschuwingen ooit imho :)). Eens kijken of ik een virusmailtje te pakken kan krijgen :).

Iemand al ervaring met F-secure?

(Want deze staat nogal hoog genoteerd in deze lijst, (3de plaats))

It's just a matter of time...

it's just me

Hier ook windows one care geinstalleerd.

Draait best lekker.
Virusscan duurde eerste keer wel erg lang.
Self Learning is erg handig.. Wel al een bug gevonden en gepost.
Mem Leak error.
Zal jullie op de hoogte houden van de voortgang

@vast werkt nog steeds heerlijk :-)
Vanmorgen weer de bekende melding: Virus Database has been updated :-)

quote:
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:42:
Hier ook windows one care geinstalleerd.

Draait best lekker.
Virusscan duurde eerste keer wel erg lang.
Self Learning is erg handig.. Wel al een bug gevonden en gepost.
Mem Leak error.
Zal jullie op de hoogte houden van de voortgang

@vast werkt nog steeds heerlijk :-)
Vanmorgen weer de bekende melding: Virus Database has been updated :-)
Die melding krijg ik zo ongeveer elke dag met Avast :) Ik moet zeggen, Avast werkt echt relaxed. De interface van het programma is gewoon simpel en makkelijk, en tenminste niet zo zwaar als Norton. Ook relaxed zijn de meerdere 'shields' die je kan instellen, bijvoorbeeld P2P, http, etc etc... Heb inmiddels meerdere mensen die ik ken dit pakket laten downloaden. Goede reacties tot nu toe.

C2Q Q9450 // Rampage Formula // 4GB Dominator TWIN2X4096-8500C5DF // 2x WD Raptor 74GB (RAID 0) // WD 500GB // XFX 9800GTX BE

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws