Hoofdcategorieën
Topicacties

[Virusscanners] Discussietopic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Reageer Nieuw Topic
Theezak er maar in
Reg. datum: 15 september 2002

Virusscanners discussietopic deel 3
Deel 3 alweer van het best lopende topic in Beveiliging & Virussen :P :+ De poll van het vorige topic laat zien dat Kaspersky toch nog altijd in de meerderheid is, maar AVG is bezig met een klim naar de top, wat knap is gezien AVG een gratis AV is. :) Verder lijkt 91% van de mensen die gestemd te hebben, tevreden te zijn met hun virusscanners en willen we het liefste ons zo goedkoop mogelijk beveiligen, gezien 80% van de stemmers 'Niets' koos. ;)

Vorige delen:Virusscanners op de marktOnline virusscanners
Volledige virusscans (meestal via ActiveX)Single-file scanDeze laatste 2 gebruiken engines van meerdere virusscanners. :)
Veel discussieer plezier :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

No one's neighbour!
Reg. datum: 06 februari 2001

Ik heb momenteel bitdefender 9 standaard en die bevalt erg goed.
Zoals gezegd blokkerde KAV mijn internetverbinding na installatie en de nodige herstart, wat alleen op te lossen was door een complete un-install.

Mcafee corporate 8, deed moeilijk over mail versturen en NOD32 vond ik net ff wat minder qua bediening.

Voorlopig blijf ik ff bij bitdefender :)
Reg. datum: 09 april 2004

Omdat er een nieuw topic geopend werd, post ik mijn vraag even opnieuw :)

Ze hadden mij gevraagd een nieuwe virus scanner te kiezen,
De scanners moesten via centraal beheer gemanaged kunnen worden,
de scanner zou wel niet teveel geheugen en proc kracht mogen opvreten.
Prijs maakt niet uit

op dit momment viel mijn keuze op F-secure, kaspersky of norton.
Bedrijfservaringen?

-Budget: Ongelimiteerd
-aantal: +-100pc's
-Platform: Win XP SP2 (gemiddelde pc 2.4 Ghz, 256 mb ram)
-Managability: Updates auto van server installeren, per client informatie kunnen ophalen...of via managent kunnen instellen

-Servers: voor server niet nodig,
-Ondersteuning: Antivirus en liefst Spyware scanner
-Kennisniveau: Bijleren kan altijd,
-Reporting: Als er een virusgevonden wordt op client, Welke gebruiker en welke PC

It's just a matter of time...

Reg. datum: 26 augustus 2000

Heb momenteel Panda software draaien. Redelijk tevreden alhoewel het je systeem wel wat vertraagd. Ook de firewall gaf steeds errors en heb bij weer een install van de software niet meer geinstalleerd. Ook met de online scan toch nog een virus gevonden.
Vroeger ook Kaspersky geprobeerd maar vertraagde zeer de pc. Misschien nu verbeterd?
Avast gehad en deze NOOIT meer. Heeft tal van bijlagen besmet in Outlook door oa .VIR achter in de bijlage bij te zetten. En nog andere doorlatingen.
Escan van Microworld gehad. En was er toen heel tevreden van Nooit een virus gehad!
Vertraagd niet je pc.
Toendertijd toch niet Escan terug genomen daar hij toen niet de emails (besmette bijlagen) kon scannen die reeds in Outlook zaten.Behoed je voor inkomende virussen. Ik weet niet of dat nu verbeterd is.
Pandora vond toen wel de virussen, vandaar Pandora genomen.
Begin volgend jaar sta ik weer voor de keuze welke. Ik weet het nu nog niet.

F.U.B.A.R.
Reg. datum: 06 november 2005

Heb Panda Platinum een week geleden gedownload(trial O-) ) maar iedere keer liep hij na 1,5 uur vast. Dus dat was ook geen succes (ik weet niet of dit bij de normale installatie ook voorkomt).
Daarna NIS2006(wederom trial O-)) gedownload en die liep perfect alleen vond ik het irritant dat ik verplicht moest scannen (anders om de 30 min een berichtje). KAV nog niet geprobeerd.
Dus ben een beetje aan het twijfelen.

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

De meeste scanners zullen de eerste keer een bericht geven dat je een full system scan moet uitvoeren. Dat is ook wel zo verstandig om te doen imho.

Geen schaap.

Reg. datum: 28 november 2003

Heb nu een trial van Norton Internet Security, en werkt verrassend soepel en snel. Opstarten gaat bijv sneller als met Kaspersky die ik ervoor had. Terwijl ik altijd heb gehoord dat Norton zo vertragend werkte.
F.U.B.A.R.

Iemand ervaring met Panda Platinum 2006?

Reg. datum: 26 augustus 2000

Vreemd dat ze het de 2006 versie noemen, nu al.
Ik heb de 2005 met recente updates. Zie bovenstaand.

quote:
Fugitive2006 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:54:

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Fugitive2006 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:54:
Wel met de titanium versie, wel goed, alleen is de firewall soms een beetje overijverig.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Katjang Manis
Reg. datum: 23 januari 2003

quote:
Magic666 schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:10:
Zoals gezegd blokkerde KAV mijn internetverbinding na installatie en de nodige herstart, wat alleen op te lossen was door een complete un-install.

Ik had precies hetzelfde. Nieuwe PC, meteen virusscanner overgezet. Geen verbinding! :(
Ik zie er totaal de logica niet van in. Ik zit nu met een trial van NOD32 maar mis een beetje het controle gevoel van KAV. Betaal ik daar nou 30 euro voor? Mail gestuurd, geen antwoord gehad ...

No one's neighbour!
Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
medendo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 03:34:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Nieuwe PC, meteen virusscanner overgezet. Geen verbinding! :(
Ik zie er totaal de logica niet van in. Ik zit nu met een trial van NOD32 maar mis een beetje het controle gevoel van KAV. Betaal ik daar nou 30 euro voor? Mail gestuurd, geen antwoord gehad ...

Ik had NOD32 ook een mail gestuurd, zo'n kleine 5 dagen geleden, en nog steeds geen antwoord.... is dus duidelijke zaak. Momenteel draait bitdefender hier naar volle tevredenheid.

Waarom KAV, bij jou dus ook, ervoor zorgt dat de verbinding stopt is mij, tot op heden, nog steeds een raadsel!
F.U.B.A.R.

quote:
ellen schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:45:
Vreemd dat ze het de 2006 versie noemen, nu al.
Ik heb de 2005 met recente updates. Zie bovenstaand.

[...]
Wat is daar vreemd aan het merendeel van de tijd dat het HET nieuwe product is van panda zal 2006 zijn en dat is het ook al bijna dus ik vind het nietzo vreemd. NIS2006, Fifa2006 etc hebben dat ook en het geeft natuurlijk iets aan je product dat het voor de toekomst is dusja markting technisch gezien is het wel goed imho.

Reg. datum: 24 december 2001

Ik heb nu Panda Titanium Platinum 2006, ik vind het super draaien, geen problemen mee, hij scanned veel en wat er al gezegt is, hij is inderdaad overijverig met netwerk activiteiten...
Ik vind wel dat de pc hier langzamer door gaat draaien.. misschien nog wel maar dan norton 2005...
zijn er uberhaubt wel goede scanners die een goede uitgebreide virusdefinitie hebben en die het systeem weinig belasten (zie: minder belastend dan panda en norton)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Reg. datum: 28 november 2003

quote:
PsychoHellDude schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:14:
Ik heb nu Panda Titanium Platinum 2006, ik vind het super draaien, geen problemen mee, hij scanned veel en wat er al gezegt is, hij is inderdaad overijverig met netwerk activiteiten...
Ik vind wel dat de pc hier langzamer door gaat draaien.. misschien nog wel maar dan norton 2005...
zijn er uberhaubt wel goede scanners die een goede uitgebreide virusdefinitie hebben en die het systeem weinig belasten (zie: minder belastend dan panda en norton)
KAV iig niet, werkt snel op normale instellingen maar met de uitgebreide virusdefinities ook zeer vertragend!
F.U.B.A.R.

quote:

Heb je Titanium of Platinum want je Ti + Pl kan niet lijkt me
Het ziet ernaar uit dat ik voor NIS2006 ga

quote:
Mad Scientist schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:31:
[...]

KAV iig niet, werkt snel op normale instellingen maar met de uitgebreide virusdefinities ook zeer vertragend!
Dat zal voor elke scanner gelden omdat extended definitiebestanden gewoon veel meer scannen en dus voor een hogere belasting zorgen.

Geen schaap.

F.U.B.A.R.

kan je dan niet beter voor verschillende producten kiezen zoals NOD32+ZoneAlarm + nog iets voor spam

a900 in aanvraag
Reg. datum: 23 februari 2001

Ik had NIS2005 maar ben mede door dit topic overgestapt op Kaspersky Personal Pro 5, met Outpost als firewall.

Ondanks alle berichten is Norton sneller, zowel met on-demand scannen (KAV is nu 16 uur bezig en nog niet klaar, Norton was altijd na 2-2,5 uur klaar) als on-access scannen. Ik heb ook de KAV 2006 beta even getest, die leek een stuk sneller, maar ik combinatie met Outpost stopt mijn internet dan...

Achteraf gezien is Norton zo slecht nog niet. NOD32 werkte op zich ook prettig, maar na een dag continue draaien kreeg ik steeds internet problemen en dan moest ik weer booten.

Al met al hoop ik dat de beta2 versie van KAV2006 wat problemen oplost.

Resistance is futile (if < 0.01 Ohm) - 360 (+25GB gratis) hosting
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

KAV is iets trager (bij mij overigens nauwlijks) dan NIS omdat het ook gewoon veel meer en beter scanned. De detectie van NIS vind ik nog altijd niet om over naar huis te schrijven. NIS laat regelmatig steken vallen in een door mij opgezette test die KAV wel gewoon pakt. NIS raad ik echt niemand aan, matige detectie in vergelijking met andere producten en veel problemen als je de berichten hier op GoT leest (en de dingen volgt die je om je heen hoort).

Geen schaap.

F.U.B.A.R.

quote:
Kan je die ook op 2 pc's installeren? Of moet je dan de 2 users versie hebben?? :?

Reg. datum: 25 februari 2003

quote:
Magic666 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:16:
[...]

Ik had NOD32 ook een mail gestuurd, zo'n kleine 5 dagen geleden, en nog steeds geen antwoord.... is dus duidelijke zaak. Momenteel draait bitdefender hier naar volle tevredenheid.

Waarom KAV, bij jou dus ook, ervoor zorgt dat de verbinding stopt is mij, tot op heden, nog steeds een raadsel!
Als je een Firewall draait, kan het zijn dat je onder real-time protection de instelling "protection against network attacks" uit moet zetten: http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=897

SSK866 wijzigde dit bericht 30-11-2005 10:47 (3%)

Forget aircraft - Fly Airbus
Reg. datum: 26 september 2001

Een on-acces scanner werkt voor mij veels te vertragend. Ik ben daarom opzoek naar een anti-virus pakket waar de on-acces scanner voor bestanden op de lokale PC uit kan zetten (en ook uit blijft). Maar ik wil juist dat hij puur voor internet-acces bijhoud of er virussen zijn. De software moet dus alleen met internet (surfen & email) bijhouden. Er moet wel een mogelijkheid zijn om on-demand te scannen. (scannen van torrents na het downloaden b.v.)

Voordat ik 20 trial versies ga installeren en de-installeren; zijn er paketten voor die specifiek bedoeld zijn voor on-acces internet only scanning? Of voldoet een ieder anti-virus pakket met uitgeschakelde local on-acces scanner?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Reg. datum: 05 oktober 2005

Een internet access on-guard scanner zou inderdaad wel ideaal zijn. Ik gebruik zelf o.a. Avast AntiVirus (gratis) en ik ben er echt super tevreden mee. Het is goed in te stellen, en volgens mij moet het ook mogelijk zijn om deze alleen op internet access te laten scannen. Avast zelf werkt goed, is overzichtelijk en er worden elke dag updates gereleased. Deze worden automatisch gedownload, geen gekloot met virus signatures dus. Als je het mij vraagt is dit DE vervanger voor betaalde antivirus paketten. _/-\o_

Echt grondig heb ik het nog niet kunnen testen overigens, maar iemand die ik ken heeft al meerdere virussen tegen kunnen houden met Avast.

Lawrentium wijzigde dit bericht 30-11-2005 14:25 (13%)

C2Q Q9450 // Rampage Formula // 4GB Dominator TWIN2X4096-8500C5DF // 2x WD Raptor 74GB (RAID 0) // WD 500GB // XFX 9800GTX BE

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
ND schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:10:
Een on-acces scanner werkt voor mij veels te vertragend. Ik ben daarom opzoek naar een anti-virus pakket waar de on-acces scanner voor bestanden op de lokale PC uit kan zetten (en ook uit blijft). Maar ik wil juist dat hij puur voor internet-acces bijhoud of er virussen zijn. De software moet dus alleen met internet (surfen & email) bijhouden. Er moet wel een mogelijkheid zijn om on-demand te scannen. (scannen van torrents na het downloaden b.v.)

Voordat ik 20 trial versies ga installeren en de-installeren; zijn er paketten voor die specifiek bedoeld zijn voor on-acces internet only scanning? Of voldoet een ieder anti-virus pakket met uitgeschakelde local on-acces scanner?
avast heeft zelfs speciale p2p instellingen, geen idee wat ze precies doen, maar zelfs nntp verkeer kan gescanned worden. Heb hem op mijn thuis pc geinstalleerd om te testen en bevalt ie mij goed, dan gaat avast Norton2005 bij mijn moeder op d'r laptop vervangen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: