Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vandaag geslaagd voor de 70-293.
Het was best te doen eigenlijk. 775 punten. Niet zo veel maar voldoende lijkt me.

Vervelend was eigenlijk dat ik een aantal vragen had waarin onderwerpen zaten die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Na examen ook nog ff het MS-Press boek er op nagezocht maar nee hoor.
Dingen al AIA en CDP en de beveilging van Outlook Express om veilig mail op te halen. Blijkbaar et behulp van SPA.

Als ik meer tijd had gehad, of eigenlijk als ik eerder de laatste TestKing zou hebben 'gevonden', had ik het nog beter kunnen doen. 4 of 5 vragen letterlijk uit de TestKing kwamen terug in het examen. En ik was maar tot één derde van de TestKing gekomen.

70-270, 70-290, 70-291 en nu ook 70-293
70-294 is de volgende.

Vincitore

quote:
Stefan26 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:43:
[...]

Heb je dan alleen Testking geleerd ofzo?

Praktijkervaring scheelt echt stukken!
Beste leermethode die je maar kunt hebben _/-\o_

Nokia: 5510, 3210, 8310, 6510, 6310i, 8850, 6610 | Sony: X5 | Ericsson: t28s, t29 | Siemens: ME45a, SX1

quote:
rvnieuwh schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:04:
Vandaag geslaagd voor de 70-293.
Het was best te doen eigenlijk. 775 punten. Niet zo veel maar voldoende lijkt me.

Vervelend was eigenlijk dat ik een aantal vragen had waarin onderwerpen zaten die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Na examen ook nog ff het MS-Press boek er op nagezocht maar nee hoor.
Dingen al AIA en CDP en de beveilging van Outlook Express om veilig mail op te halen. Blijkbaar et behulp van SPA.

Als ik meer tijd had gehad, of eigenlijk als ik eerder de laatste TestKing zou hebben 'gevonden', had ik het nog beter kunnen doen. 4 of 5 vragen letterlijk uit de TestKing kwamen terug in het examen. En ik was maar tot één derde van de TestKing gekomen.

70-270, 70-290, 70-291 en nu ook 70-293
70-294 is de volgende.
Ik wil binnenkort de 293 doen..zijn er dingen waar je veel vragen over hebt gehad?

quote:
m3gA schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:30:
[...]

Ik wil binnenkort de 293 doen..zijn er dingen waar je veel vragen over hebt gehad?

Niet één specifiek onderdeel springt er echt uit. Toch wel veel over beveiliging en beveiliging gerelateerde zaken als; welke Windows OS'sen kunnen overweg met welke vorm van beveiliging en/of authenticatie (NTLM, NLTMv2, Kerberos enzo). Niet veel vragen gehad over AD. 1 of 2 over probleem analyse (Performance Monitor / System Monitor). Wireless kwam ook nog aan bod. Dat is ongeveer wat ik er nog van weet. Ik ben altijd zeer nerveus voor en tijdens een examen. Zweet peentjes enzo. Na afloop kan ik me nooit veel vragen meer herinneren.
TIP: knip
Suc7 met je examen.

elevator wijzigde dit bericht 21-12-2005 14:33 (8%)
Reden: typo

ik heb morgen ook 70-293
en hoe zijn de simulaties?

dimocash wijzigde dit bericht 20-12-2005 15:16 (37%)

quote:
dimocash schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:09:
ik heb morgen ook 70-293
en hoe zijn de simulaties?
Zijn de simulaties op 293 al live? Laatste dat ik gelezen heb was vanaf januari (al is dat bijna natuurlijk...).

No production networks were harmed during this posting

oh ok pas in januari dus
echt 1 januari al gelijk of gedurende januari worden ze ingevoerd?

ik heb hem morgen dus ik zal wel zien
ik heb me niet zo goed op deze voorbereid zoals de 291 en 290 maar hoop hem toch wel te halen.
met testvragen scoor ik tussen de 90 en 95%
en ik snap het wel allemaal, maar dat is helaas niet altijd genoeg om het echte examen ook te halen.

VOS
Reg. datum: 02 juni 2005

quote:
dimocash schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:31:
oh ok pas in januari dus
echt 1 januari al gelijk of gedurende januari worden ze ingevoerd?

ik heb hem morgen dus ik zal wel zien
ik heb me niet zo goed op deze voorbereid zoals de 291 en 290 maar hoop hem toch wel te halen.
met testvragen scoor ik tussen de 90 en 95%
en ik snap het wel allemaal, maar dat is helaas niet altijd genoeg om het echte examen ook te halen.
succes in ieder geval!

VIS

bedankt

ik zal morgen wel ff laten weten hoe of wat en waar je op moet letten (Y)

jippie, gehaald :D:D

ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik testkings had doorgenomen maar niet had verwacht dat ALLE vragen in dit examen voorkwamen en nog wel op dezelfde manier......
dus ja, voor dit examen heb ik voor mn gevoel heel erg vals gespeeld :(:(:(:(

hoe dan ook ben ik blij dat ik het heb gehaald

hou er rekening mee dat mcse gewoon een papiertje is dat je de kennis hebt. Dit wil niet zeggen dat je in staat bent server parken te beheren (meestal wel maar soms.... niet)
ja ok, dat wel
maar in vergelijking met 290 en 291, waarbij je echt zelf die dingen moet kunnen voor het examen, dan valt 293 echt tegen.

hoe dan ook, ik ben blij dat ik het heb gehaald maar dit examen is wel minder waard dan het 290 en vooral het 291 examen.

VOS
Reg. datum: 02 juni 2005

quote:
dimocash schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:49:
ja ok, dat wel
maar in vergelijking met 290 en 291, waarbij je echt zelf die dingen moet kunnen voor het examen, dan valt 293 echt tegen.

hoe dan ook, ik ben blij dat ik het heb gehaald maar dit examen is wel minder waard dan het 290 en vooral het 291 examen.
ik ga over 2,5/3 maand op voor 291:)

VIS

nou, succes met je 291
ik vond het echt geen makkelijk examen,maar het is wel degelijk te doen

* M.I.G. heeft gisteren het boek voor 70-270 gekregen

Ik heb absoluut geen praktijkervaring. Ik wil dit in de vrije uurtjes erbij leren, hoeveel tijd gaat me dit ongeveer kosten? Ik heb zelf een ander soort beroep in de IT, maar wil misschien echt iets anders gaan doen, iemand van me bedrijf gaf me dit boek om te kijken 'of dit wat voor me is'. Zelf interesseer ik me wel voor dit soort spul, dus denk ik dat het niet echt allemaal onbekend voor me is. Wat is trouwens dat Testking. Ik neem aan dat dit trainingprogramma's zijn? Neem aan betaald zeg maar. Ons bedrijf is zelf Gold Cerfied Partner dus het is niet de bedoeling dat ik zoek naar de illegale spullen, die hebben ze zelf wel. Of zijn er andere trainingen?

Om het te kunnen leren lijkt me dus gewoon dat je thuis zelf dus minimaal 2 XP PRO versies moet draaien om zelf het e.e.a. te kunnen oefenen. Of meer nodig?

Sorry als ik als newbee overkom he dan ;) Als je SAP vragen hebt kan ik je alles zo vertellen. Maar denk niet dat het in dit topic mag :P

M.I.G. wijzigde dit bericht 23-12-2005 12:53 (10%)

quote:
M.I.G. schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:50:
* M.I.G. heeft gisteren het boek voor 70-270 gekregen

Ik heb absoluut geen praktijkervaring. Ik wil dit in de vrije uurtjes erbij leren, hoeveel tijd gaat me dit ongeveer kosten? Ik heb zelf een ander soort beroep in de IT, maar wil misschien echt iets anders gaan doen, iemand van me bedrijf gaf me dit boek om te kijken 'of dit wat voor me is'. Zelf interesseer ik me wel voor dit soort spul, dus denk ik dat het niet echt allemaal onbekend voor me is. Wat is trouwens dat Testking. Ik neem aan dat dit trainingprogramma's zijn? Neem aan betaald zeg maar. Ons bedrijf is zelf Gold Cerfied Partner dus het is niet de bedoeling dat ik zoek naar de illegale spullen, die hebben ze zelf wel. Of zijn er andere trainingen?

Om het te kunnen leren lijkt me dus gewoon dat je thuis zelf dus minimaal 2 XP PRO versies moet draaien om zelf het e.e.a. te kunnen oefenen. Of meer nodig?

Sorry als ik als newbee overkom he dan ;) Als je SAP vragen hebt kan ik je alles zo vertellen. Maar denk niet dat het in dit topic mag :P

See for yourself :

http://www.testking.com/

En om 270 te halen heb je geen praktijk ervaring nodig. Ook heb je geen XP machine nodig.. Examen is niet moeilijk voor diegene die een beetje kan leren..

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

quote:
70373R schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:24:
[...]

See for yourself :

http://www.testking.com/

En om 270 te halen heb je geen praktijk ervaring nodig. Ook heb je geen XP machine nodig.. Examen is niet moeilijk voor diegene die een beetje kan leren..
Op die manier ben je het alleen zo weer vergeten en sla je een modderfiguur als je achter een echte XP machine (eng!) zit...

No production networks were harmed during this posting

ye olde farte

quote:
70373R schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:24:
Jij komt niet aan "mijn" PCs :+
ITexperience.net

quote:

Inderdaad. Nu geef ik eerlijk toe dat ik zelf ook gebruik maak van testking en lang niet alle oefeningetjes uit het boek doe... , maar helemaal niks in de praktijk testen... dat wordt wel heel erg 'eng'.

In zo'n geval mag je best achter mijn PC zitten.. maar dan wel in een VirtualPC/VMWARE-omgeving (en NIET saven achteraf!! :+ )

Bij deze raad ik het dan ook iedereen af om geen praktijkopdrachten te doen
quote:

Hij vraagt! of hij het nodig heeft !

Nee, je hebt het niet nodig.. Of het "beter" is voor je kennis is iets anders..

P.s. En ik wil helemaal niet aan jij PC's komen.. En dan nog, heb bijna MCSE 2003 en 2 jaar werkervaring..

ye olde farte

Oh god, gaan we nu over op "ik heb de grootste" ?
quote:
BackSlash32 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:35:
Oh god, gaan we nu over op "ik heb de grootste" ?
Nee, vind het een domme opmerking !

ye olde farte

Ik vind het ook dom dat je jezelf in je kaarten laat kijken door er "trots" op te zijn dat je iemand die zijn certificering wil halen verkeerd adviseert.

Praktijkwerk is zeker belangrijk. dat zou jij met je 2 jaar werk ervaring en je MCSE2003 toch moeten weten.

Die 2 jaar zegt me overigens helemaal geen drol, er lopen in dit topic mensen rond die een veelvoud van jouw werkervaring hebben in jaren, en meerdere certificeringstrajecten al afgerond hebben.
quote:
BackSlash32 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:40:
Ik vind het ook dom dat je jezelf in je kaarten laat kijken door er "trots" op te zijn dat je iemand die zijn certificering wil halen verkeerd adviseert.

Praktijkwerk is zeker belangrijk. dat zou jij met je 2 jaar werk ervaring en je MCSE2003 toch moeten weten.

Die 2 jaar zegt me overigens helemaal geen drol, er lopen in dit topic mensen rond die een veelvoud van jouw werkervaring hebben in jaren, en meerdere certificeringstrajecten al afgerond hebben.

Waar zie jij trots staan ? Wat lul je eigenlijk..

STFU en Hou het gewoon ontopic !

Modbreak:
Reageer eens beschaafd - en laat het modereren maar aan mij over..

elevator wijzigde dit bericht 25-12-2005 10:31 (7%)

En wat heb ik nu aan al die reacties? Gaat toch nergens over?

Ik ben begonnen met lezen en wordt gezegd dat je voor alle oefeneningen minimaal een server 2000/2003 hebt moeten draaien en 1 a 2 XP installaties. Ook al zegt men nu dat zelfs geen enkele praktijk oefening nodig is om te leren.....wil ik dat toch doen. Want ik neem aan dat dit toch de basis is voor alle andere modules? Dus als je de basis goed hebt, dat dan de rest een stuk makkelijker is?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws