Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Illusione schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:09:
[...]

Edit: Overigens blijf ik erbij dat cursussen een kansloze geldverspilling zijn. Met wat knutselen, het lezen van het boek en een stukje logisch nadenken leer je in mijn beleving meer dan het vaak monotone geneuzel van een docent aan te horen die in 8 van de 10 gevallen al jaren geen praktijkervaring meer heeft.
Ik heb ook veel gehad aan de discussies met de medeleerlingen. Docent was meer een starter dan van een discussie dan van een leraar :)

No production networks were harmed during this posting

it's just me

quote:
Illusione schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf een weekje of twee geleden ISA 2004 gedaan, vrij simpel examen. Met het behalen van dat examen heb ik m'n 18e Microsoft examen gehaald (op MSF Practitioner na, die wordt niet vermeld als MCP examen) en ik moet zeggen dat de examens (in ieder geval de design examens) van een beter niveau worden dan die van NT4. Ik beveel zelf wel de Microsoft boeken aan, die bevatten toch vaak het meeste technische informatie.

Edit: Overigens blijf ik erbij dat cursussen een kansloze geldverspilling zijn. Met wat knutselen, het lezen van het boek en een stukje logisch nadenken leer je in mijn beleving meer dan het vaak monotone geneuzel van een docent aan te horen die in 8 van de 10 gevallen al jaren geen praktijkervaring meer heeft.

Bedankt voor je terugkoppeling.
Is het mogelijk om je wat vragen te stellen mocht je daar een keer tijd voor hebben? B)

quote:
paella schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:34:
[...]

Ik heb ook veel gehad aan de discussies met de medeleerlingen. Docent was meer een starter dan van een discussie dan van een leraar :)
Tja, die discussies heb ik gevoerd met mijn collega's. Discussie is zeker goed, maar om daar nu een cursus voor te doen..

quote:
Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor je terugkoppeling.
Is het mogelijk om je wat vragen te stellen mocht je daar een keer tijd voor hebben? B)
Uiteraard. Dat kan wel via e-mail indien je wenst ?

asjemenou

quote:
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:30:
* m3gA is zijn collega's vlaai schuldig
ik heb de 292 eindelijk gehaald..zonder crash :D lag dus toch aan dat E@$$#@@! testcentrum in Maastricht .. dus vermijd 'the computer company' maar als je een MS examen wil doen.
gefeliciteerd, jij hebt hem tenminste , ik na 4 keer nog steeds niet, ik heb tijdelijk de moed opgegeven, ga nu eerst de 70-219 doen, als ik die heb ben ik mcse2000

quote:
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:30:
* m3gA is zijn collega's vlaai schuldig
ik heb de 292 eindelijk gehaald..zonder crash :D lag dus toch aan dat E@$$#@@! testcentrum in Maastricht .. dus vermijd 'the computer company' maar als je een MS examen wil doen.

het zou wat zijn als je 4x denkt te slagen en nu klote vragen krijgt en daarmee zakt.. In iedergeval gefeliciteerd en succes met de volgende ? :D

ik moet morgen voor de 2e keer voor 294.. Heb er een hard hoofd in nu het erop aan komt, maar we zien wel :D

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

it's just me

quote:
Illusione schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:37:
[...]

Uiteraard. Dat kan wel via e-mail indien je wenst ?
prima username @ de website die in me profiel staat ;-)

Security wijzigde dit bericht 30-11-2005 14:57 (13%)

quote:
Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:55:
[...]

prima username @ de website die in me profiel staat ;-)
Joe hef meel.

\o/ \o/ \o/ \o/

Woei!

Net terug uit Amsterdam Sloterdijk. 70-290 gehaald met een score van 861 Punten \o/ \o/ \o/
Humans gross me out!

Joepie!!!!

70-290 gehaald met 838
niet zo goed als McMighty maar toch niet slecht.

Hey little alternative girl.

het lijkt vandaag wel MS slaagdag ofzo ;)

proficiat aan allen :+

it's just me

ja goed gedaan!
Heb met mijn Deta voor het komende jaar de volgende afspraken gemaakt.

ISA 2004 (kwartaal 1)
Upgraden MCSE2000 naar 2003 (rest vh jaar)

Nog studie tips?

quote:
digit7722 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:11:
Joepie!!!!

70-290 gehaald met 838
niet zo goed als McMighty maar toch niet slecht.
McMighty en digit7722 Gefeliciteerd :Y)

quote:
Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:52:
ja goed gedaan!
Heb met mijn Deta voor het komende jaar de volgende afspraken gemaakt.

ISA 2004 (kwartaal 1)
Upgraden MCSE2000 naar 2003 (rest vh jaar)

Nog studie tips?
Upgradeboek en ISA 2004 boek bestellen via Amazon, testnetwerkje opzetten thuis, veel proberen, vragen stellen aan collega's, lezen op www.isaserver.org, lezen en vragen stellen op de isaserver.org en activedir.org mailinglists. :P

Oh ja, en natuurlijk van harte gefeliciteerd aan alle geslaagden! Well done!

NAja, dan hoop ik maar da tik morgen ok ga slagen voor 217 :P. Het DNS en site links gebeuren is best wel pittig. GPO is heel goed te doen.
quote:
FrankGuthrie schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:25:
NAja, dan hoop ik maar da tik morgen ok ga slagen voor 217 :P. Het DNS en site links gebeuren is best wel pittig. GPO is heel goed te doen.
Waar doe je examen ? En hoelaat ?

Ben maandag geslaagd voor 70-296 en heb nu de status van MCSE 2003 gehaald!
Het examen bestond uit 50 vragen, waarvan er zeker 10 betrekking hadden op Group Policies. Verder waren er een behoorlijk aantal vragen op het gebied van AD replicaties, Sites en Global Catalogs. Ook kreeg ik een aantal vragen over IPsec en certificaten. Dit keer maar één DNS vraag gehad. Ik vond het examen absoluut makkelijker dan 70-292.
Tijdens het examen drie keer een vertraging gehad bij het doorgaan naar de volgende vraag. De vetraging duurde dan ongeveer 40 seconden, waarna de volgende vraag pas in beeld kwam. (ik moest toen even aan m3gA denken...)

Ik zag pas tot mijn schrik dat het al meer dan 3 jaar geleden is dat ik 210, 215 en 217 heb gehaald. Allemaal in 1 keer en door zelfstudie trouwens, dat wel. Maar goed, ik heb vandaag mijn boek van 216 er maar bij gepakt en tot mijn vreugde zag ik dat die 3 jaar ervaring de stof een stuk eenvoudiger maken. :)

Nog geen idee wat ik hierna ga doen trouwens. ISA 2004 lijkt me wel handig om de kennis die ik uit de praktijk heb te verstevigen en vast te leggen. Verder zie ik het nog wel.
quote:
Jazzy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:24:
Ik zag pas tot mijn schrik dat het al meer dan 3 jaar geleden is dat ik 210, 215 en 217 heb gehaald. Allemaal in 1 keer en door zelfstudie trouwens, dat wel. Maar goed, ik heb vandaag mijn boek van 216 er maar bij gepakt en tot mijn vreugde zag ik dat die 3 jaar ervaring de stof een stuk eenvoudiger maken. :)

Nog geen idee wat ik hierna ga doen trouwens. ISA 2004 lijkt me wel handig om de kennis die ik uit de praktijk heb te verstevigen en vast te leggen. Verder zie ik het nog wel.
Zonde, waarom ben je dan gestopt?
Combinatie van factoren. Ik werkte toen een paar maanden voor een detacheerder, eigenlijk op zoek naar een 'echte' baan. Bij de vorige werkgever had ik niets aan studie kunnen doen dus bij de detacheerder ging ik enthousiast aan de slag. Het feit dat ik per gehaald examen een premie van maar liefst ¤ 450 netto kreeg speelde ook een rolletje. :)

Maar toen kwam ik als redelijk onervaren junior systeembeheerder bij mijn nieuwe werkgever. Dat betekende dat ik in mijn eentje een omgeving van 100+ werkplekken en 8 servers op 2 lokaties ging beheren. De omgeving bestond uit NT4, Windows 95, houtje-touwtje oplossingen en brakke hardware, dus vanaf dag 1 ben ik bezig geweest met een Windows 2000 migratie, hardware standaardisatie, inplementatie van firewalls (Cisco en ISA) en VPN, serverupgrades, SAN, SBS2003 en Windows XP op de sublokatie, etc.

Hoewel de omgeving erg stabiel is geworden is het eigenlijk te veel en te groot om in je eentje te doen. Het ontbreekt je aan tijd om eens goed voor dingen te gaan zitten, zo moet ik me gaan verdiepen in een enterprise anti-spam oplossing, wil ik een betere virusscanner op de mailserver, moet Exchange 2000 naar 2003, wil ik begin 2007 naar Vista migreren, dat soort dingen.

En tijd nemen voor studie komt er dan ook niet meer van. De reden dat ik het nu wel weer op ga pakken is dat ik hoop wat extra kennis op te doen en om mijn opgedane kennis door ervaring vast te leggen met 'bewijs'. Mocht ik onverhoopt weer eens moeten solliciteren dan is alleen een LTS-diploma toch een beetje karig. :)

Jazzy wijzigde dit bericht 30-11-2005 21:59 (5%)

quote:
Jazzy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:58:
De reden dat ik het nu wel weer op ga pakken is dat ik hoop wat extra kennis op te doen en om mijn opgedane kennis door ervaring vast te leggen met 'bewijs'. Mocht ik onverhoopt weer eens moeten solliciteren dan is alleen een LTS-diploma toch een beetje karig. :)

Nou gezien wat je allemaal gedan hebt denk ik niet dat het moeilijk is :P. En het is inderdaad zo dat je bewijs nodig moet hebben bij sollicitaties.

migratie naar exchange 2003 is met goed testen denk ik niet heel moeilijk, vista is nog effe ver weg, minstens 6 maanden. In die tijd kan je met jou kennis als MCSE 2003 zijn :Y)
It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

quote:
70373R schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:03:
[...]

McMighty en digit7722 Gefeliciteerd :Y)
Gefeliciteerd inderdaad en goeie scores zeg

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

Ok dan, over een uur ben ik weg naar Azlan in Utrecht om 294 voor de 2e maal te doen.. Ik heb er een vreemd gevoel over, mischien omdat ik al een keer gezakt ben, maar heb echt goed geleerd dus moet goed komen..

Wish me luck :D

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws