Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:38:
persoonlijk denk ik dat de 292 de moeilijkste is die ik ooit ben tegen gekomen.
Zoals je hier kunt lezen is er bijna niemand die hem haalt, laat staan in de eerste keer.

moet ik wel zeggen dat ik de 291 niet ken, en daar dus niet over mee kan praten :P
Maar stof van de 291 zit wel in de 292 , omdat het 292 eigenlijk een 4-in-1 examen (upgrade) is, dus ....

Ik heb destijds 292 in 1 keer gedaan (was zelfs early achiever).
296 was veel moeilijker in mijn opzicht. Was het enige examen in mijn hele 2000/2003 reeks dat ik heb moeten overdoen.

Voor diegene die 290 moet doen moet je goed opletten dat je alle performance counters weet.

Beste wat je kan doen is "Performace" openen en bij "New Counter" op de explain button drukken.

http://home.planet.nl/~roeth019/counter.jpg

Belangrijke zijn :

Disk Time counter
Current Disk Queue
Megabytes
Transfers/sec
Page Fault Sec
Avg. Disk Queue Length
Pages Sec

En het verschil moet je weten tussen LogicalDisk en PhysicalDisk. En niet te vergeten wat de richtlijnen zijn voor bepaalde %'es.. Dus als bepaalde counters altijd boven de zoveel % is wat dan de bottleneck is...

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

quote:
bdannyv schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:51:
[...]

Ik heb destijds 292 in 1 keer gedaan (was zelfs early achiever).
296 was veel moeilijker in mijn opzicht. Was het enige examen in mijn hele 2000/2003 reeks dat ik heb moeten overdoen.

mmhh, is niet mijn ervaring

292 heb ik 2 x over gedaan, enigste MS examen wat ik 2 x heb moeten doen.
ik geef um een 9 op de schaal van 10 kwa moeilijkheid
toen ik hem deed (maart ofzo) snapten de examencentra er helemaal niks meer van.
Iedereen, maar dan ook iedereen zakte. En ze wisten niet waar het aan lag, want de meesten zaten goed in de stof, en studenten wisten niet wat ze verkeerd hadden gedaan.

296 was niet de makkelijkste, maar was zeker niet de moeilijkste, ik geef um een 7 kwa moeilijkheid.

Grolsch wijzigde dit bericht 29-11-2005 21:01 (19%)

Morgen 12:30 op voor 70-290. Cursus via Azlan gehad, en morgen in Amsterdam het examen. Samen met drie andere collega's gaan we ervoor.
Cursus viel me enigzins tegen, maar dit kan komen omdat ik vrij veel ervaring met Windows 2003 heb. Via Azlan/Cursus een account bij www.measureup.com gekregen om daar online oefen examens te doen, welke ik momenteel ruim scoor (van 80% tot 92%).

Net nog eentje gedaan, en ga zo mijn TestKings nogmaals doornemen. Wish me luck!
quote:
McMiGHtY schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:35:
Morgen 12:30 op voor 70-290. Cursus via Azlan gehad, en morgen in Amsterdam het examen. Samen met drie andere collega's gaan we ervoor.
Cursus viel me enigzins tegen, maar dit kan komen omdat ik vrij veel ervaring met Windows 2003 heb. Via Azlan/Cursus een account bij www.measureup.com gekregen om daar online oefen examens te doen, welke ik momenteel ruim scoor (van 80% tot 92%).

Net nog eentje gedaan, en ga zo mijn TestKings nogmaals doornemen. Wish me luck!
Succes !! :)

Weet iemand toevallig wat de jongste versie van de testkings voor 70-290?
Vincitore

v47.0 is de laatste volgens mij die ik heb.
Ik heb deze maandag gehaald. Zeker 10 vragen over IIS, echt superirri!

Daarintegen zijn de vragen over back-ups en disk management inkoppertjes.
Ook SUS is zonder kennis toch wel te overzien in het examen.

Leer wel de performance counters goed uit je hoofd, dat is echt een aanrader.
Gelukkig had ik hier niet zo heel veel mee te maken, was wel prettig :9.

Nokia: 5510, 3210, 8310, 6510, 6310i, 8850, 6610 | Sony: X5 | Ericsson: t28s, t29 | Siemens: ME45a, SX1

Ik denk dat ik er klaar voor ben. Nu nog even een nachtje goed slapen, morgen eventjes werken en dan met de trein naar Computrain om examen te doen.

SUS heb ik ooit al wel eens opgezet, moet dus gewoon lukken. IIS red ik mezelf ook best mee, das dus ook weer een pluspuntje pour moi.

I'll let you know tomorrow.
Vincitore

SUS-vraag die ik had ging zoiets:

Zorg er voor dat updates van server 10 worden gehaald en niet van het internet.
Deze servers moeten elke dag om 02.00PM synchroniseren.
Zorg er ook voor dat reeds goedgekeurde downloads approved blijven.
Synchroniseer op het laatst de servers handmatig.

Nokia: 5510, 3210, 8310, 6510, 6310i, 8850, 6610 | Sony: X5 | Ericsson: t28s, t29 | Siemens: ME45a, SX1

Ik ga vandaag voor de 4e keer de 292 doen.. en hopen dat ie dit keer niet crashed.. het zou pas 4x zijn dan :P) dit keer ga ik in Eindhoven ipv Maastricht. Als hij nu weer crashed eis ik mijn geld terug van prometric en ga ik wel bij een VU testcentrum (wat ik na dit examen zowieso ga doen gezien de extreem belabberde service van Prometric) - heb mijn collega's vlaai beloofd als ik het haal en hij niet crashed. Misschien dat dat geluk brengt :P

m3gA wijzigde dit bericht 30-11-2005 09:24 (5%)

Succes McMiGHtY. Laat even weten hoe het ging :)

Is 290 ook opgesteld als de rest qua vragen? Dus met name meerkeuze en hier en daar zo'n interactief ding?

spam!
Nikon D50 | DX AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF | AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED | SB-800 Speedlight

Reg. datum: 14 september 2004

quote:
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:22:
Ik ga vandaag voor de 4e keer de 292 doen.. en hopen dat ie dit keer niet crashed.. het zou pas 4x zijn dan :P) dit keer ga ik in Eindhoven ipv Maastricht. Als hij nu weer crashed eis ik mijn geld terug van prometric en ga ik wel bij een VU testcentrum (wat ik na dit examen zowieso ga doen gezien de extreem belabberde service van Prometric) - heb mijn collega's vlaai beloofd als ik het haal en hij niet crashed. Misschien dat dat geluk brengt :P

Als hij weer crashed kunnen ze je het certificaat ondertussen wel zo meegeven. Na 4 keer kun je hem onderhand met je ogen dicht doen. (misschien kunnen ze 296 erbij doen als emotionele schadevergoeding)
Ik veronderstel dat klikken op "finish" maar spanning teweeg brengt dan het hele examen samen.

quote:
bdannyv schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:57:
[...]

Als hij weer crashed kunnen ze je het certificaat ondertussen wel zo meegeven. Na 4 keer kun je hem onderhand met je ogen dicht doen. (misschien kunnen ze 296 erbij doen als emotionele schadevergoeding)
Ik veronderstel dat klikken op "finish" maar spanning teweeg brengt dan het hele examen samen.
de laatste keer was ik in 15 minuten klaar.. ik kende alle vragen en ging er zo doorheen..maar goed.. ik moet het maar zien als gratis test examens. Prometric wilde me eerst weer in Maastricht een examen boeken.. maar na een half uurtje doorvragen gaven ze opeens aan dat de computers van het testcentrum in maastricht niet goed geconfigureerd waren (niet alle patches)

m3gA wijzigde dit bericht 30-11-2005 09:59 (20%)

ITexperience.net

quote:
Reley schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:44:
Succes McMiGHtY. Laat even weten hoe het ging :)

Is 290 ook opgesteld als de rest qua vragen? Dus met name meerkeuze en hier en daar zo'n interactief ding?

Ja :)
Mijn methode (mei 2005):
- Leer het Sybex boek, maak aantekeningen van alle dingen die je niet zal onthouden (commando's vooral).
- Oefen met Testkings (dit moet nu al redelijk goed gaan)
- Lees het boek nogmaals vluchtig door, vooral de dingen die je nog niet zo goed wist.
- Haal een goede score op het examen (40 MC en D&D, 3 simulaties)
Humans gross me out!

quote:
McMiGHtY schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:01:
Ik denk dat ik er klaar voor ben. Nu nog even een nachtje goed slapen, morgen eventjes werken en dan met de trein naar Computrain om examen te doen.

SUS heb ik ooit al wel eens opgezet, moet dus gewoon lukken. IIS red ik mezelf ook best mee, das dus ook weer een pluspuntje pour moi.

I'll let you know tomorrow.

Nou ouwe reus nog een uurtje of wat en we gaan ervoor.

Ik ga dus samen met meneer mighty voor 70-290.
scoor thuis steeds tussen de 80 en 90% maar ben toch ietwat zenuwachtig.

Wish me luck.

Hey little alternative girl.

quote:
Sovrano schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:58:
v47.0 is de laatste volgens mij die ik heb.
Ik heb deze maandag gehaald. Zeker 10 vragen over IIS, echt superirri!

Daarintegen zijn de vragen over back-ups en disk management inkoppertjes.
Ook SUS is zonder kennis toch wel te overzien in het examen.

Leer wel de performance counters goed uit je hoofd, dat is echt een aanrader.
Gelukkig had ik hier niet zo heel veel mee te maken, was wel prettig :9.

Hoeveel vragen kreeg jij over Global, Universal, Domain local etc. vragen ?

digit7722 en McMiGHtY Succes, mischien zit je er al, maar gaat om het idee ;)

* m3gA is zijn collega's vlaai schuldig
ik heb de 292 eindelijk gehaald..zonder crash :D lag dus toch aan dat E@$$#@@! testcentrum in Maastricht .. dus vermijd 'the computer company' maar als je een MS examen wil doen.

quote:
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:30:
* m3gA is zijn collega's vlaai schuldig
ik heb de 292 eindelijk gehaald..zonder crash :D lag dus toch aan dat E@$$#@@! testcentrum in Maastricht .. dus vermijd 'the computer company' maar als je een MS examen wil doen.
proficiat, en wassie pittig ? welke score :?

quote:
Grolsch schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:39:
[...]

proficiat, en wassie pittig ? welke score :?
dankje. Precies 700 punten.. heel veel sleepvragen dit keer..en bijna niks wat ik herkende van mijn oefenexamens van de testkings, moeilijkste van de 4 tot nu toe. Maar schijnbaar snapte ik het wel dus dat zit wel goed :)

quote:
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:43:
[...]

dankje. Precies 700 punten.. heel veel sleepvragen dit keer..en bijna niks wat ik herkende van mijn oefenexamens van de testkings, moeilijkste van de 4 tot nu toe. Maar schijnbaar snapte ik het wel dus dat zit wel goed :)
OMG wat een fucking geluk ! Maar je hebt het in ieder geval! op naar de 296!

quote:
Grolsch schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:46:
[...]

OMG wat een fucking geluk ! Maar je hebt het in ieder geval! op naar de 296!
296 kan ik niet doen. ik ben MCSA2000.. dus moet er nog 3 voor MCSE2003 dacht ik. Straks eens uitzoeken welke ik precies moet hebben.

m3gA wijzigde dit bericht 30-11-2005 13:50 (4%)

quote:
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:49:
[...]

296 kan ik niet doen. ik ben MCSA2000.. dus moet er nog 3 voor MCSE2003 dacht ik. Straks eens uitzoeken welke ik precies moet hebben.

Ik denkdat je 296 wel moet doen :

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/windows2003/

quote:

296 is een upgrade examen voor MCSE - ik ben maar MCSA2000. Heb hem nu geupgrade naar 2003 met de 292. Zie ook http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/windows2003/
Als ik mijn MCSE2003 wil halen moet ik het normale traject volgen.

quote:
Security schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:09:
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met de ISA certificering bezig?
Ben zelf in het bezit van MCSE2000 maar doe ISA2004 als aanloop.

Ben benieuwd!

Ik heb zelf een weekje of twee geleden ISA 2004 gedaan, vrij simpel examen. Met het behalen van dat examen heb ik m'n 18e Microsoft examen gehaald (op MSF Practitioner na, die wordt niet vermeld als MCP examen) en ik moet zeggen dat de examens (in ieder geval de design examens) van een beter niveau worden dan die van NT4. Ik beveel zelf wel de Microsoft boeken aan, die bevatten toch vaak het meeste technische informatie.

Edit: Overigens blijf ik erbij dat cursussen een kansloze geldverspilling zijn. Met wat knutselen, het lezen van het boek en een stukje logisch nadenken leer je in mijn beleving meer dan het vaak monotone geneuzel van een docent aan te horen die in 8 van de 10 gevallen al jaren geen praktijkervaring meer heeft.

Illusione wijzigde dit bericht 30-11-2005 14:13 (20%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws