Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 december 2005

idd.
wapens was ik nog vergeten erbij te zetten.

toen ik net begon heb gekozen voor WAR met sword+shield omdat ik al wist dat ik voor PLD zou gaan. alle sword en shield (vooral shield) skillups die je krijgt zijn mooi meegenomen als je met PLD gaat levelen.
vandaag de dag zou dit onmogelijk zijn. als je nu als WAR met sword+shield aan komt zetten bij je exp party wordt je finaal afgebrand. dit terwijl ik en vele andere met mij WAR tot 37+ hebben geleveld met sword+shield zonder enig probleem.

dat is ook mijn voornaamste reden dat ik bijna alleen nog maar level met mensen uit mijn LS of met andere mensen die ik ken. begin een beetje moet te worden van dat voorgeprogrammeerde gedoe bij pickup pt's. dit moet zo, dat moet zo en dit moet vooral niet anders. aanpassen aan de situatie en er toch iets positiefs van maken kunnen veel mensen niet omdat het niet past in het voorgeprogrammeerde idee wat ze er op na houden.

Reg. datum: 06 mei 2004

quote:
Ryugu schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:02:
idd.
wapens was ik nog vergeten erbij te zetten.

toen ik net begon heb gekozen voor WAR met sword+shield omdat ik al wist dat ik voor PLD zou gaan. alle sword en shield (vooral shield) skillups die je krijgt zijn mooi meegenomen als je met PLD gaat levelen.
vandaag de dag zou dit onmogelijk zijn. als je nu als WAR met sword+shield aan komt zetten bij je exp party wordt je finaal afgebrand. dit terwijl ik en vele andere met mij WAR tot 37+ hebben geleveld met sword+shield zonder enig probleem.

Is dus ook gewoon beter. Vroeger was het misschien handig om een voorsprong te hebben met shield, maar dat skillt veel simpeler door het nieuwe systeem. Een wapen skillen voor een advanced job is echt onzin, aangezien je zoiezo al skillt terwijl je levelt (tenzij je twee soorten wapens gaat gebruiken).

Sword met shield was en is geen probleem, maar axe met shield, en vooral greataxe is gewoon onmiskenbaar beter. Allebei slashing (de piercing swords zijn zwak op lowlevel) en axe en greataxe zijn beter gerankt, en hebben of gelijke of betere ws's. Joyeuse en Ridill laat ik ff buiten beschouwing. :)

http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 FFXI Thief ^^

Reg. datum: 02 juli 2002

Ik dacht dat je FFXI ook met een pre-paid systeem kon betalen? Ik heb het spel gekocht om het een maandje te proberen maar nu moet ik bij de Play Online registratie een creditcard nummer invoeren... handig als je er geen hebt :/

quote:
ZwooP schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:27:
Ik dacht dat je FFXI ook met een pre-paid systeem kon betalen? Ik heb het spel gekocht om het een maandje te proberen maar nu moet ik bij de Play Online registratie een creditcard nummer invoeren... handig als je er geen hebt :/
https://www.epassporte.com/secure/finalfantasy.cgi

jazeker | site | picserver

Reg. datum: 02 juli 2002

quote:

Dank u. :)

Zijn er trouwens meer mensen hier die van dit prepaid systeem gebruik van maken?

Weet zo gauw even niemand die van ePassporte gebruikt maakt..

Wapens skillen van de job die je uiteindelijk gaat doen met een andere job (bv sword als je war bent en later pld wilt worden) is in mijn ogen een beetje overbodig. tuurlijk heb je er profijt van als je pld job steeds met een maxed wapen rondhuppelt maar na lvl 20 ofzo moet je al zoveel mobs meppen per level dat 'm toch wel maxed. Onderwijl sta je een beetje gimp te zijn als war.. (niets is verplicht natuurlijk, maar een war met een axe of GA is toch wel fijn ;P )

Weinig meer gedaan de afgelopen tijd in FFxi, enerzijds door drukte met werk, anderzijds omdat ik *eindelijk* maar eens wat andere zooi ging doen dat ook nog moest gebeuren.
Nog wel wat gevist en wat mobs gemept voor quests maar dat was het dan ook wel. Ga proberen deze week weer wat meer te gaan spelen, wil vooral vissen wat hoger krijgen (momenteel lvl 60) zodat ik kan beginnen aan Ebisu-hengel quest (dat houd me wel zoet de komende maanden ;P ) en dan nog wat jobs levellen..

Sputnik @ Division Brabant ^^

quote:
Wapens skillen van de job die je uiteindelijk gaat doen met een andere job (bv sword als je war bent en later pld wilt worden) is in mijn ogen een beetje overbodig. tuurlijk heb je er profijt van als je pld job steeds met een maxed wapen rondhuppelt maar na lvl 20 ofzo moet je al zoveel mobs meppen per level dat 'm toch wel maxed. Onderwijl sta je een beetje gimp te zijn als war.. (niets is verplicht natuurlijk, maar een war met een axe of GA is toch wel fijn ;P )

doelde ook meer op shield
2 3/4 jaar geleden was elk level dat je kreeg door met een andere job shield te levelen mooi meegenomen.
voor de eerste 30 levels is het toch niet zo heel erg boeiend of je nu een A rated of een B rated wapen heb. als low level war tank is het je taak om zo min mogelijk damage te krijgen en hate houden waar het hoord. dit ging mij en vele met mij prima af met sword+shield.
als leden van je pt kunnen inspelen op de situatie en niet houterig vast houden aan het vaste patroon is er (veel) meer mogelijk dan dat je op het eerste gezicht zou zeggen.

quote:
wil vooral vissen wat hoger krijgen (momenteel lvl 60) zodat ik kan beginnen aan Ebisu-hengel quest (dat houd me wel zoet de komende maanden ;P

wat dacht je van serpent rumours 95.000GP
en mooching (niet noodzakelijk maar helpt wel) 115.000GP

persoonlijk zou ik het knap vinden als je het binnen een paar maanden haalt. 2 van mijn vis vrienden zijn al bezig sinds de eerste dag dat de quest uitgekomen is en die zijn krap op de helft.
Ik ben iets korter bezig en ben nu ook net pas op de helft. Tenzij je echt super onwijs geluk hebt bij Zaldon lijkt het mijn bijna onmogelijk om de quest te voltooien binnen een korte tijd. dit is ook wel te zien aan de hoeveelheid mensen die de Ebisu rod daadwerkelijk hebben gekregen, alle servers bij elkaar genomen zijn dit er nog maar een paar.

Ryugu wijzigde dit bericht 02-01-2006 12:44 (1%)
Reden: typos

Ebisu duurt lang inderdaad en misschien haal ik 'm wel nooit maar het blijft een leuk doel :)
Tot die tijd doet m'n LuShang goed dienst :P

Ebisu is ook meer een wannahave en showoff item.
alle vis die je nodig hebt voor koken en/of enige waarde heeft op AH kunnen de Lu Shang niet breken. en mocht je Lu Shang toch een keer breken ga je gewoon naar de NPC in Rabao, krijg je nog een leuke titel ook ;)

Ebisu is dan onbreekbaar maar ben er nog niet achter of die net zoals de Lu shang ook in staat is om de kleinste vis op te halen.
Ben wel van plan op die quest te voltooien, ben immers al op de helft maar het heeft zeker (nog) geen top prioriteit voor mij.

Als Lu breekt kan ik 'm zelf fixen (maar ding is al zolang niet meer gebroken dat ik altijd de benodigde xtals vergeet mee te nemen.. )

dat is een punt die ik me nu begin af te vragen.
ik heb WW tot 80 geleveld eigenlijk alleen maar om Lu Shang te kunnen fixen.
nu met het nieuwe vis systeem breek je Lu Shang lang zo veel niet meer als vroeger. als je de juiste vis selecteerd en weet welke vis je wanneer aan de haak hebt hoef je Lu shang geen een keer te breken van level 0 tot level 100.
eigelijk wil ik wel ebisu krijgen zodat ik dat af kan ronden en WW kan droppen en een andere craft verder kan levelen. cooking/alchemy hebben beiden meer potentie voor een visser dan WW imho. soms denk ik wel eens f*ck Ebisu ik drop WW nu en ga een andere craft levelen voor meer inkomsten die je nu wel kan gebruiken met die geweldige vakantie inflatie bom.
keuzes... zo veel te doen in zo weinig tijd :/

Ryugu wijzigde dit bericht 02-01-2006 15:38 (11%)

Reg. datum: 01 september 2003

quote:
Ryugu schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:17:
[...]

van wie had je verder moeten zijn? van je zelf?
al heb je meer dan 100 RL dagen in FFXI zitten en ben je level 25 zolang jij het naar je zin hebt maakt dat toch niet uit.
niewsgierig... zou willen dat meer mensen dat zouden zijn.
community probeerd steeds meer alles in vasten paden te persen.
- met job x moet je subjob y hebben
- met level x moet je expen in gebied y op mob z
- met ws x komt altijd ws y om sc z te maken ook al is het niet de meest optimale sc.
- voor quest/mission x moet je party setup y hebben anders is het onmogelijk
- PLD kan (H)NM x niet tanken.
- NIN kan (H)NM x niet tanken.

zou weer eens willen zien dat mensen "ouderwets" FFXI speelde en de tijd namen om dingen uit te proberen.
ben al meerdere malen level 70+ mensen tegen gekomen die nog nooit van een bepaald gebied gehoord hadden of nog nooit geweest waren gewoonweg om dat het niet op de "optimale" exp gebied per level lijst staat.

Nee, bah! Daar houd ik zelf inderdaad ook niet van. Als je games ook die manier gaat spelen word het zoiezo alleen maar dwangmatig, en beleef je niet het plezier dat je eigenlijk wel zou moeten krijgen er van. Gewoon spelen voor je plezier, dat is wat je moet doen. Dat verplichte gedoe moet iedereen gewoon achterwege laten vind ik :r Lekker de gebieden verkennen, mits je daar natuurlijk een hoog genoeg level voor hebt is zeker een van de leukste dingen die je kunt doen! Bij mij ging het helaas erg vaak mis. Maar, aldoende leert men, zegt men... B)

Bij Clan Limburg zie je dat dwangmatige speelgedrag ook goed terug. Daar spelen de meesten toch wel Counter-Strike: Source. Sommigen spelen namelijk in een war team, dat matches speelt via ClanBase. Wedstrijden spelen voor punten in een bepaalde league. Iedereen moet presteren, mag absoluut géén fouten maken, enz. Na afloop van de mislukte matches gaan ze vervolgens nog even iedereen de schuld geven, behalve zich zelf natuurlijk, en dan snel de Ventrilo server verlaten... Nee, dan denk ik dat er echt een steekje los zit bij die mensen! B) Games moet je spelen voor je plezier, en niet op een dwangmatige manier! Je wilt niet weten hoe het er af en toe aan toe gaat daar! :*)

Zoiezo zijn mensen uit de top levels lang niet altijd de slimste op bepaalde gebieden. In Final Fantasy XI heb ik dat nog niet zo ervaren, maar in andere games toevallig wel al vaker.

Final Fantasy XI speel ik gewoon omdat de game me qua stijl wel aantrok. Vandaar dat ik ook niet gegaan ben voor die andere, veel poplairdere MMORPG, World of Warcraft. Final Fantasy heeft gewoon altijd iets aparts. Iets wat me meer aantrekt dan andere RPG's. De game heeft erg veel mogelijkheden, een hele leuke setting, enz, enz, enz. Ik weet nu zoiezo al zeker dat ik deze game nog wel langer ga spelen dan mijn "gratis" maandje dat inbegrepen zat bij het kopen van de game.

Final Fantasy XI is gewoon vet, punt! Oo nee, een uitroepteken :Y)

Pro gosu F1 addict
Reg. datum: 28 augustus 2002

quote:
Akira The 1337 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 03:06:
Hmmmz, is het iemand trouwens al opgevallen dat de startpost een beetje uit elkaar aan het vallen is? Veel plaatjes zijn namelijk niet meer toegankelijk door dat er iets mis is met iemand zijn of haar webspace accountje bij Demon.

....

Zoals ik al eerder zei ben ik aan het overstappen van ISP, maar het duurt even wat langer door wat omstandigheden. Zodra ik een nieuwe ISP met webspace heb zal ik de OP weer goedzetten.

Dat zeg ik... Twitter!; Gamertag: Zycban

quote:
Biobakker schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:28:
[...]

Zoals ik al eerder zei ben ik aan het overstappen van ISP, maar het duurt even wat langer door wat omstandigheden. Zodra ik een nieuwe ISP met webspace heb zal ik de OP weer goedzetten.
Je zou zolang je images via www.imagecave.com kunnen hosten, redelijk snel en heb ze nog niet kunnen betrappen op belachelijke regeltjes of down zijn.

Reg. datum: 14 september 2002

Nou, vissen nog steeds 25 (ik vang dus al 2 weken niets)
Thief van 26 naar 27 gezet
Dragoon van 24 naat 27 gezet
Black mage van 32 naar 27 37 gezet (eindelijk klaar)
en goldsmithing (jaja) op 3 nu (bijna 4)

6K wijzigde dit bericht 04-01-2006 10:30 (6%)

Reg. datum: 30 mei 2002

probeer je je black mage teruguit te lvlen dan? :P

FOR PONY!!!

Niet zeuren, tiebvautje, zal wel 37 moeten zijn.

Ennu deth, wie heeft er allemaal een mooie nieuwe titel van afgelopen nacht?

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

Reg. datum: 30 mei 2002

van ons, alleen jij bal en lil
mijn char zuigt dus heb ik niet mee genomen en ryo zat buiten alliance
en dan nog maakt zo'n titel ryo (of mij) niet zoveel uit. het gevecht zelf was veel leuker :P

^ gaat over Kirin gevecht met de sky shell waar kat ryo en ik in zitten ^

kleine recap:

We zouden 0 hate kiten (pop door de kiter en vervolgens niet engagen) alleen 1 persoon (Dag) had niet geluisterd en cast Gravity, kortom we moesten normaal kiten.

Volgorde mini gods:
- Genbu (eitje)
- Seiryu (eitje, alleen 2h vloerde pld)
- Suzaku (semi wipe, chainspell stun werkt niet tegen chainspellende suzaku, hoe dan ook krijg je een chainspell firaga3 en chainspell flare op je flikker)
- Byakko (popde terwijl Suzaku mid-chainspell bezig was en we dus half aan het wipen waren)

Uiteindelijk alles nog onder controle gekregen en langzaam maar zeker Kirin neer gekregen, 2h van Kirin bleek wat zwakjes te zijn, maar weinig mensen gevloerd. Ik ben iets van 4k exp kwijt op kat en 5k op ryo.

Drops:
Kirin's Osode
Kirin's Pole
D.Body (abj)
Shining Cloth
(en een wind crystal, woei)

In het totaal ben ik bezig geweest van 3u snachts tot 9u sochtends (eerst 3u mogen wachten op een andere ls die hun pop items waren vergeten :/)

Reg. datum: 01 september 2003

Hoewel Final Fantasy erg vet is, zijn er toch ook wel een paar dingen waar ik me aan kan storen bij deze game. Zeker het feit dat je niet gebruik kunt maken van de "Alt-Tab" functie, is nogal hinderlijk te noemen. Nu heb ik wel al gezien in de startpost dat er een programma'tje bestaat dat het mogelijk maakt om hier dus wel gebruik van te maken. Ook heb ik op Internet al eens gezocht of hier gevolgen voor kunnen zijn. Deze heb ik ook wel gevonden, maar iedereen lijkt er het zijne van te denken, en het is me eigenlijk nog steeds niet echt 100% duidelijk of mij als gebruiker van een windower programma'tje een ban opgelegd kan worden. Het is immers geen cheaten, dus mij lijkt het persoonlijk niet erg terecht als ik hier wel voor gebanned zou kunnen worden.

Mocht het zo zijn dat dit strikt verboden is, tja... dan maar zonder windower! Zo'n ramp is het nu ook weer niet. Het is echter wel erg handig als dit zou kunnen. Zo kun je tenminste even op Internet iets opzoeken als je iets niet weet, reageren wanneer iemand iets via bijvoorbeeld MSN tegen je zegt, enz. :Y)

FOR PONY!!!

Mag niet van SE, maar als je niks ervan zegt tegen iemand, dan is er geen spreekwoordelijke hond die er ook maar ooit achter kan komen.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

Reg. datum: 06 mei 2004

Vanmorgen Aspid neergelegd samen met een andere LS, enige wat dropte was martial feet, en er was geen enkele PLD daar.. ; ;
Is een van de zeldzamere abjurations, en dan heeft een van onze RDM's met PLD 1 de lot gewonnen. (maar hij ging wel zoiezo PLD levellen, dus geen total loss)

Was wel een leuk gevecht, constant tp gainen op adds en dan sc + 4 MB's van BLM's, hield nog maar amper die gekke regen (leek op 20 seconden wel meer dan 10% te kunnen regenen in zijn shell) tegen.

Daarna nog ff buffer gaan halen in lufaise, weer 8k bijeen, kan terug met gerust gemoed gaan meritten. Had wel buffer nodig voor 2x Kirin vanavond ook. :)

Eerste keer gingen gesummonde gods wat rommelig (vooral seiryu) en Kirin zelf ook rommelig, duurde het twee uur.
Tweede keer moesten er een stuk of 3 BLM's weg, maar gingen de gods vlekkeloos, Seiryu en Suzaku 2hr geshadowbind en 0 slachtoffers. Door het gebrek aan BLM's duurde Kirin zelf weer wat langer, en zaten we weer aan 2 uur.

Drops :
#1 : Neptunal body => DRK
#2 : Neptunal body => normaal naar een DRK, maar die passte voor mij ;o
Shining Cloth voor een WHM maat van me

http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/hawtthf.jpg
Ben echt blij met dat harness, is zalig voor WS met att food (die 10acc helpt voor alle hits van DE te landen, soms problematisch met att food ipv sushi) en het ziet er ook nog eens goed uit ook. (jeunogear gogo ;p).

Aspidochelone Sinker, 2x Kirin Captivator en een stuk gear dat ik altijd al wilde hebben, weer een goeie dag geweest. ^^

http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 FFXI Thief ^^

Reg. datum: 14 september 2002

hm... dat van die blm moest idd 37 zijn, thief is inmiddels 29 en goldsmithing 4.9, maar daar stop ik maar weer mee, ik kan gewoonweg niet het nut inzien....
Voor diegenen die windower gebruiken met de optie "drawdistance":

Bij mij worden steeds vaker hele vlakken lichtgrijs van kleur met die drawdistance aan, dus je rent bv van Bastok markets naar mines en als je dan op de brug naar links of rechts kijkt dan zijn hele stukken grijs ipv de normale kleur. Ik denk zelf dat het iets met een /fog optie te maken heeft in windower maar kan er niks over vinden zo rap :/

helping someone is not a crime

ik heb er geen problemen mee, bij mij draait de optie fantastisch mits ik hem niet hoger zet dan 3

Echternach:Shaman37@Genjuros

ik heb 'm ook op max 3 staan.

op archbell kon ik zo gauw niets vinden.. denk toch dat het iets met die remove fog te maken heeft in windower..

(of misschien heeft m'n grafische kaart er wel genoeg van dat er wat pipes en shaders unlocked zijn... )

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: