Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 februari 2004

Grats!! 75 :D!!! :D

Grats met 75 ^^

@Biobakker: Gear swappen bij Bst is redelijk relaxed, je doet het eigenlijk enkel als je iets je moet charmen. Dus geen geswap om een ws beter uit te laten komen (want dat gaat inderdaad op je zenuwen werken).
Heb nu een paar gear-macro's als Bst:
1 voor chr-gear (kleding, neck, waist)
1 voor chr-rings
1 voor battle gear (kleding, neck, waist)
1 voor battle-rings
1 voor apollo's staff (charmen)
1 voor dark staff (mp-resten)
1 voor axe+ shield

Lijkt veel maar tegenwoordig weet ik niet beter eigenlijk ^^
Nadeel is wel dat je standaard met +30 items in je inventory rondhobbelt... vraag me af hoe ik ooit met een max van 30 inventory heb kunnen werken ;P

Sputnik @ Division Brabant ^^

Reg. datum: 06 mei 2004

Grats met 75. ^^
En nu meritten, hup hup. ;p

Gear switchen is irritant in het begin, maar je word het snel gewoon, en het is echt essentiel om het te doen om goeie performance te hebben. Ben het redelijk gewoon, doordat ik al van level 15 equipment switches gebruik voor SA(TA) en tp gain.

Zit nu op het punt waar ik tussen om WS te doen op 4 macro's moet rammen. XD
Alt+2 gedeelde SA en TA gear
Alt+6 voor SA en SATA gear / Alt+7 voor TA gear
Alt+0 voor SATA / Alt+8 voor TA / Alt+1 voor SA
Alt+4 voor Shark bite / Ctrl+2 voor Dancing edge

Dan Alt+3 > Alt+5 om terug full tp gain gear aan te hebben, minuutje later weer hetzelfde.
Verder nog haste gear in mn utsusemi macro's, en nog een macro met mijn evasion gear in. Die twee maak ik gewoon ongedaan door op mijn tp gain macro te drukken.

Toen ik van 1 enkele macro voor WS gear overschakelde naar 2 aparte macro's had ik ook wel wat last in het begin, maar nu doe ik het weer als een robot. En het maakt toch echt wel verschil uit voor mijn damage hoor. ^^

Zou zo graag meer lijnen in macro's willen, of een mogelijkheid om een zestal volledige gear setups onder een alias onder te brengen. (Dat je dus ergens in een equipment-achtig scherm je equipment setupt, die "alias" dan uhm.. "tpgain" noemt en dan /equip alias "tpgain" kan gebruiken in macro's)

Als je kijkt naar het succes van de "job helpers" en de windower macro's is dit echt wel gewenst door veel spelers.
Maar het excuus van de beperkingen van de PS2 zal dan wel komen bovenwaaien, jammer genoeg.

Baha wijzigde dit bericht 24-11-2005 02:21 (16%)

http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 FFXI Thief ^^

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Congrats met je level 75!

Zelf gisteren DRK naar 6 geleveled en BST naar level 4.
In het begin met BST vaak nog charm gedaan, maar dat ging echt langzaam.
Kan beter Axe gebruiken en soms voor de grap eens een charm.
Overigens werkte bij mij <stpc> (hiermee werd ik zelf geselecteerd) niet, dus gewoon <t> gebruikt.
Target toch meestal de mob eerst voordat ik een optie gebruik.
helping someone is not a crime

Gratz kat!!!! 75! :9~

gisteren alleen nog even gefarmed voor silk threads, straks kijken of ze weg zijn, verder de eerste missies gedaan met mijn nieuwe char.

tussen de bedrijven door BLM 11 aangetikt

zal nu toch maar naar the dunes gaan anders schiet het levellen niet erg op.

Echternach:Shaman37@Genjuros

Soba ni Iru Kara

Edit: Gefeleciteerd met je level 75

ooo ... die Japanner in m'n friendlist slaapt blijkbaar niet... gisteren heeft ie ik weet niet hoelang gespeeld tot een gat in de nacht (bij hen dan). Om 4u00 AM was ie nog bezig ^^'

Hoshimaru wijzigde dit bericht 24-11-2005 10:46 (14%)
Reden: Topic niet gelezen... direct reply ;)

Grats met 75 :Y)
Welke merits wil je nu gaan doen?

FOR PONY!!!

Eigenlijk voor WHM weinig denk ik. Is weinig waar ik echt voor wil gaan, waarschijnlijk alleen -enmity.

Ik zal meer voor BLM/RDM merits gaan denk ik.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

Reg. datum: 14 september 2002

Congratulations on 75 Neelon! well deserved....

gisteren dragoon naar 23 gezet, verder weer alleen maar rondgerend om anderen te helpen met veel plezier ;)
FOR PONY!!!

Oh, en gisteren ook nog deze gedaan.

http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_112305_02.jpg

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

Reg. datum: 26 november 2005

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geen FFXI meer gespeeld, maar ik ben nu toch weer van plan te gaan spelen. Ik heb toendertijd op de server Sylph gespeeld, maar daar was altijd het gezeur met het zoeken en wachten op parties, wat op die server vooral vermoeilijkt werd door veel Japanners die alleen maar met andere Japanners wilden partyen. Ik ben toendertijd ook voornamelijk om die redenen gestopt: dagen zitten wachten op parties is niet "my idea of fun".

Nu ik weer wil gaan spelen, ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe server waar nog een beetje een levendige economie is (ik hoor van veel spelers dat FFXI een beetje dood aan het bloeden is aangezien veel spelers WoW zijn gaan spelen), redelijk veel spelers zijn die ook nog lowlevel classes levelen (of net opnieuw begonnen zijn of zo) en waar veel europeanen spelen (is wel handig qua speeltijden, etc).

Kunnen jullie me misschien wat tips geven op welke server ik het beste opnieuw zou kunnen beginnen?
En zou ik dan ook misschien een WP kunnen krijgen voor die server? :*)

WoW: 60 NE hunter, 56 NE priest | FFXI: hume 50pld, 44drg, 44sam, 34mnk, 30war, 25nin (deleted)

Nou, Cerberus barst niet van de Nederlanders, maar onze LS bijvoorbeeld bevat aardig wat low(er) level spelers. Varierend van level 10 tot level 70 maar vooral veel tussen de 20 en 40. Mocht je interesse hebben, laat maar iets weten dat regel ik een worldpass.

Mijn eerste poging om G3 solo te doen eindigde in een downlevel naar 59, eigenlijk had ik geen tijd om dat goed te maken, maar ik liep maar vast naar valley of sorrows om later op de dag/avond weer 60 te worden (ik was 200 tnl). Ik kreeg toch een invite en gaf aan dat ik bijna 60 was en niet veel tijd had.... ze wilden het toch en zouden ondertussen wel vervanging zoeken :)
10 a 15 minuten later was ik 2200 in level 60 :D is dat wat ! hehehe

vanavond dus poging 2 voor het davoi gedeelte van van G3 (mijn eerste deel, daarna Quadav en Yaghudo Crest)

en dus weer level 59 bij de tweede poging

Davoi en Beadeaux gingen aardig, maar Castle of Ostroja was een hell :( dat laatste stukje kreeg ik maar niet voor elkaar. uiteindelijk maar Stoneskin en blink op gedaan (en Reraise II) en invis erop af

om op de ??? te klikken moest ik Invis droppen, maar dropte per ongeluk ook mijn reraise II, wel de crest gekregen, alleen dus ook weer 59.

G3 ready en inmiddels weer level 60 met een buffer ^^
Mijn lieve sexy vrouw!

Afgelopen weekend zijn we begonnen om alle 3 de prommie bosses te verslaan.
Om een ontzettend lang verhaal even ontzettend kort te maken:
We begonnen met Holla (omdat dit de moeilijkste zou zijn).
We hebben er 2,5 uur over gedaan om bij de baas te komen.
Daarna kwamen we er achter dat 1 party iets van 12 animas had en de andere 2
een totaal van 3 animas :+ .
Dus na een uurtje praten en rearangen, ging er een groep naar binnen.
Deze versloeg de baas vrij snel en brak ook meteen even het record.
Daarna ging de volgende groep naar binnen (ikzelf zat in de laatste groep),
deze groep faalde waarna onze groep naar binnen ging en ook faalde.
We zijn er nog niet achter gekomen waarom het bij de eerste groep zo goed ging
aangezien de mensen met animas verdeeld waren.

Uiteindelijk heb ik dus alsnog geen enkele prommie baas verslagen en ben ik
500 exp kwijt en 5 uur van mijn leven. Maar ja, het was wel ontzettend gezellig.

Gisteren avond nog even geprobeerd om level 40 te geraken, maar bleef steken bij
1700 exp tnl. Uiteindelijk D/C de Tank, en toen ben ik maar uitgelogd.
Ik sta nog wel in Crawler's Nest, dus hopen dat er vandaag een party is die een
WHM nodig heeft. Ben alleen niet van plan om super lang in een party te zitten.
Maar dat zien we dan wel weer, moet toch ook een buffer hebben.
Overigens heb ik 2 electrums gekocht en nog een Rare earring (ben even de naam kwijt)
welke 5MP geeft. Ik had 250k gil, maar nu is daar weinig van over.
Soba ni Iru Kara

Vrijdag en Zaterdag m'n mnk/war naar level 24 gebracht in Qufim. Die avond nog een Chocobo gehuurd richting Bastok getrokken voor m'n geld op te trekken ^^
'k heb nu 37,000.- G Leuk hé (^_^')

Zondag avond mijn neefje (WAR20) willen helpen met een Magicked Skull te krijgen. De mijne kon ik niet traden :-/ en dus maar weggegooid (thx voor de tips Matttt :) )
Met die persoon naar Selbina gegaan, waar we hulp hebben gekregen van 3 anderen (Lvl 59/60). We zijn toen naar die grot in Kontschat gegaan. Zo'n 45 minuten om een skull te bemachtigen. Alhoewel het geen exp heeft opgebracht heb ik wel een paar leuke items kunnen vastkrijgen en nog wat koekjes kunnen verkopen aan die mensen.
Na afscheid te hebben genomen met die persoon terug naar Bastok gegaan voor z'n subjob te kiezen.

Beetje irritant, maar daar wou ik samen met mij zijn nieuwe THF gaan trainen ... heb maar m'n WHM lvl 2 uit de kast gehaald. Nu kan die tenminste al Cure en Paralyze :)

Is wel leuk om hier en daar eens iemand te healen... het trekt je skill omhoog.

Naja .. ik ga niet te lang als WHM rondlopen ... ik heb liever een goed getrainde MNK atm :p
Als ik nu weer WHM/BLM moet gaan trainen gaat het weer ontzettend lang duren en m'n mofsafe kan al die kleding niet bijhouden (de standaard hume outfit is er zelfs nog)

helping someone is not a crime

weingig gedaan dit weekend,

vrijdag mijn cash opgehaald van de silk threads en crystals,

meteen maar ff paar ringen en energy earrings gekocht voor mijn BLM.

toen naar the dunes vertrokken, party samen gesteld, maar toen we wilden starten werd mijn dochter wakker.

kon dus meteen uitloggen en heb tot 02:00 met haar kunnen spelen tot ze uiteindelijk weer moe genoeg was. :Z .

vanavond nog maar eens proberen.

Echternach:Shaman37@Genjuros

Reg. datum: 30 mei 2002

quote:
NielsOveres schreef op maandag 28 november 2005 @ 08:42:
...
Overigens heb ik 2 electrums gekocht en nog een Rare earring (ben even de naam kwijt)
welke 5MP geeft. Ik had 250k gil, maar nu is daar weinig van over.
enhancing earring (+5 mp +5 hp)

Hai, I Copy desu!
Reg. datum: 20 augustus 2001

niet veel gedaan.. 6K exp nog geget en een maskertje.. Afgelopen week de promies nog gehaalt.. maar vandaag weer terug om het te halen voor iemand anders.

verder mijn atk record verbroken: (clickable)
http://gof-lan.mine.nu/atk_rt.jpg
412 ^^

NaWA wijzigde dit bericht 28-11-2005 13:42 (20%)

Reg. datum: 06 mei 2004

quote:
NaWA schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:36:
verder mijn atk record verbroken
412 ^^

SE+LR+berserk+dubbele minuet+att food? (schrap wat niet past :p)
Als je zo'n standaard van gear blijft houden wil ik je wel eens Guillotines zien doen. ^^

Heb zelf eindelijk mijn scorpion harness, 7.2m (80% van AH prijs, van LS gekocht, Genbu drop) 30k voor de crap ingredienten en heel erg hard gebid voor tenminste een succes.
De bonecrafter (100+3) is een goede vriend van me, gaf me nog een gesignede dragon subligar voor bij dat harness (hij zal vast voor HQ geprobeerd hebben, had er een dozijn).
Dus nu loop ik er dankzij hard farmen, een goede vriendin die me een smak geld leende, een toffe HNM shell en een vriendelijke crafter nu eindelijk "pimp" rond. _/-\o_

http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_img_0435.jpg
Let btw niet op de gemodde blessed briault .dat. :&gt; komt van Hier. (zit wat "18+" zooi tussen, maar ook wel leuke dingen)
Is vlak voor ENM in Bearclaw Pinnacle, de entrance ervan was ook wel een screenshotje waard imho.
http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_img_0427.jpg

Ben met CoP twee missies verder gestoomd, zit nu op chapter 4, AH gelinkt \o/.
Heb het chatvenster eruitgeknipt om erge spoilers te vermijden, en dus enkel pics van de enemies en paar van cutscenes. Zit nog niet ver in CoP, dus het kan niet echt kwaad denk ik, als je een guide naleest of wat LS members actief hebt in CoP heb je vast al wel alles gehoord.
Maar toch maar spoilertags, voor diegenen die echt alles eerst zelf willen zien. ;)

http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/angrytaru.jpg
U bent gewaarschuwd. :o
spoiler:
Mammets was makkelijk, heb ik gewoon als NIN gekite, SMN vriend kite andere, DRK BLM WHM PLD mepten overblijvende dood. Dan die van SMN, dan die van mij, eitje infeite. :)
http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0418n.jpg
Daarna volgende missie, in Pso'Xja onderweg elemental geaggro'd, maar na wat deaths (overigens niet van mij) konden we vechten met diabolos.
http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0440.jpg
Dry run deaths, onvermijdelijk, maar daarna ging het dus meteen goed. :)
http://i7.photobucket.com...FXI/flameyswordofd00m.jpg http://i7.photobucket.com...BahaFFXI/boymeetsgirl.jpg http://i7.photobucket.com...haFFXI/enigmaticyouth.jpg
Cutscene stukjes. ;o
Nu gaan we een dezer dagen Ouryu doen, kan ik nog als THF/RNG doen waarschijnlijk, maar moet toch zsm NIN op 60 krijgen voor CoP. :)

Een hele goeie CoP Guide : Klik!
Grappig threadje :Y) : FFXI zones IRL
Als je ooit een NPC zoekt om die ene bepaalde titel terug te krijgen : FFXI Title List

Baha wijzigde dit bericht 29-11-2005 01:35 (17%)

http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 FFXI Thief ^^

Mijn lieve sexy vrouw!

Gisteren eindelijk level 40 geraakt en de ringen + earring kunnen dragen.
Nu op naar de Erase scroll.
Het was wel komisch gisteren aangezien onze puller de eerst pull meteen 2 Beetles binnen haalde.
Daarna na een aantal beetles zijn we Crawlers gaan doen.
In de main area haalde hij meteen al een stuk of 6 Crawlers waardoor hij dus vrij snel dood neerviel.
We zijn toen meteen maar met Escape naar buiten gegaan en meteen weer naar binnen.
Toen nog eventjes verder waarbij ik al vrij snel levelde naar 40 en op dat moment 2 levels boven de rest zat. Ben toen maar naar Jeuno gegaan en daar uitgelogd.

Vanmiddag ga ik in iedergeval beginnen met het verder levellen van een melee job.
Denk dat ik hiermee wil gaan farmen. Dat zal dus wel War/Thf worden.
Overigens kan ik nog niet echt verder met Whm (alhoewel level 42 nog wel haalbaar is), aangezien Blm nu op level 20 staat. En nog steeds moet ik Smn levellen (is blijven stekken op level 7).

gisteren na een keine rondleiding even ge-exp-ed. Eindelijk een keer in valley of sorrows zonder dat het allemaal lastig was, of dat Perytons net effe te zwaar bleken.... niets van dat alles: full speed alles pakken wat je tegen komt (whm, brd, war, war, nin, sam) en vrij gemakkelijk 11k exp. binnen kunnen sleuren... nog zo'n avondje en ik ben 61 ^^
Soba ni Iru Kara

Net even gekeken op deze site: http://www.playonline.com/ff11us/ahturhgan/
De graphics zien er gelikt uit. Is dat door de beperkte resolutie of mogen we een 3D engine update verwachten ?

FOR PONY!!!

Ik geloof niet dat er sinds de orginele release een grafische update geweest is, dus ik verwacht hem zelf niet.

Ranger/Ninja

Aangezien ze vooral met de limitaties van de PS2 zitten, zal er weinig aan de engine verbeterd worden. Ik hoop wel dat ze, net zoals ze doen bij de 360 versie, de drawing distance van de PC versie vergroten.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Hai, I Copy desu!
Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
Baha schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:21:
[...]

SE+LR+berserk+dubbele minuet+att food? (schrap wat niet past :p)

de bard deed alleen ACC en evasion songs.. anders was het vast nog hoger geweest ^^
en SE zie je er niet op terug als ik hem gebruikt zou hebben.. Als je SE gebruikt dan wordt als je hit 10% van je HP in je atk gepompt en raak je zoveel hp kwijt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: