Hoofdcategorieën
Topicacties

[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Wait...what?

geloof niet dat ik me al eens voorgesteld heb. Althans jullie kennen mij natuurlijk als Yellowcube, jullie behulpzame en vriendelijke moderator :P , maar ik heb hier nooit m'n fotogeschiedenis neergezet.

Hoe ben ik op fotografie gekomen?
Wel, m'n overgrootopa en z'n broers bouwden aan het einde van de 19e eeuw al hun eigen camera's en maakten hun eigen lichtgevoelige glasplaten voor in die camera's.
er zijn hele briefwisselingen uit die tijd over technieken, nieuw aangeschafte lenzen etc. Een van de camera's staat zelf nog bij mij thuis.
En zo maakten ze foto's. Zij gaven hun vaardigheden en enthousiasme door aan hun kinderen en dus aan mijn opa. En mijn opa drukte toen ik 5 was een Agfa camera in m'n handen met de opdracht een foto te maken van een onderwerp naar m'n keuze: dat werd een zonnewijzer.
wellicht geen interessant verhaal, maar een aardige aanloop

Die ene foto had m'n interesse in fotografie gewekt en op m'n 7e had ik genoeg geld bij elkaar gespaard om een Fujica MF te kopen (109 gulden)
Daar heb ik tot m'n 11e een hele bak foto's mee geschoten. Na m'n elfde heel even een Pentax compact zoom camera gehad en daarna ben ik overgestapt op een SLR (een Pentax ME met een 50mm f/1.7 en een Vivitar 150mm f/3.5 telelens).
Na een vakantie in de VS en een berg onscherpe foto's van een zeer bewegelijke kolibrie besloot ik dat ik een SLR met AF wilde hebben en dat werd een Minolta Dynax 7Xi met een 35-70 zoomlens.
Daar heb ik later nog een Sigma 180mm macrolens bij gekocht (een 1:2 macrolens wel te verstaan, aangezien dat er als arme student net af kon, maar ik was er erg blij mee). Veel plezier gehad van die (tank van een) camera en er ook heel veel foto's meegemaakt.

M'n moeder heeft via m'n opa het fotografie-gen meegekregen en dus had (nu helaas in ongebruik) ze haar eigen donkere kamer incl. apparatuur. Naar eerst veel helpen en meekijken ben ik vervolgens vrij actief bezig geweest met het zelf ontwikkelen en afdrukken van zwart wit foto's. Allemaal niet vreselijk hoogstaand, maar wel erg leuk en leerzaam.

In 1999 was de tijd daar dat ik door een bijbaantje bij een computerwinkel een digitale Sony Mavica FD-83 aan kon schaffen (een 0,8 Mpixel camera met jawel..diskette station om de foto's op te kunnen slaan). Wegens extreem bedroevende resultaten is dat ding weer verkocht en besloot ik het nog even bij film te houden.
In 2001 heb ik alsnog een Pentax EL-2000 aangeschaft. Dit was een 2,3 MPixel semi SLR omdat de echte dSLR's nog een beetje prijzig waren. In 2002 nog bijna overwogen om een Canon 300D te kopen, maar net nadat ik besloten had dit te doen kwam het nieuws van de Nikon D70 en dus werd de aanschaf nog even uitgesteld. Aangezien ik eigenlijk al ten tijde van de Dynax 7Xi een Nikon wilde hebben is het dus de D70 geworden. (jawel, Canonians…zo dichtbij waren jullie om mij in jullie kamp te hebben ;) ).
De D70 was in eerste instantie uitgerust met een 24-135 f/2.8-4.0. Daar kwam toen een Sigma 50mm Macrolens bij. Vervolgens een 10.5 fisheye etc….
De D70 is dit jaar vervangen door een D200 en de lenzencollectie bestaat ondertussen uit een 10.5 f/2.8 fisheye, een 50mm f/1.4, een 50mm f/2.8 macro, een 17-55 f/2.8, een 180mm f/2.8 en de jongste (maar eigenlijk ook oudste) telg uit de lenzenverzameling is een Nikkor 35mm f/2 ais.
die fisheye was trouwens een lang gekoesterde droom sinds ik op m'n 9e een foto zag van de St.Pieterskerk in Rome genomen met een 15mm fisheye.

Ik haal een hoop plezier uit fotografie en gecombineerd met m'n voorliefde voor reizen is m'n "stijl" met name registratie, maar gewoon aanklooien met kleine experimentjes vind ik ook geweldig. Ik zie mezelf ook niet snel de hobby van fotografie opgeven en ik zal het voorlopig dus wel blijven doen. Wellicht dat ik er in de toekomst nog meer mee ga doen dan alleen hobbymatig. (m'n tante is enkele weken geleden op haar 58e nog begonnen aan de fotovakschool…dus ik heb geen haast). Hopelijk halen mijn achterachterkleinkinderen bovenstaande verhaal ooit aan als ze zelf vertellen waarom ze fotograferen.

als mollen mollen mollen mollen mollen mollen

Reg. datum: 12 februari 2005

Welkom allen.

Maar euuh Yellowcube, in 2003 bijna een 350d gekocht :)
Die bestond toen nog niet echt hier, bedoelde je de 300d of zat je op dat moment in Hong Kong, waar de 350d eerder is gelanceerd?

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Wait...what?

idd een 300D en het was al in 2002.
aangepast.

YellowCube wijzigde dit bericht 30-11-2006 08:22 (30%)

als mollen mollen mollen mollen mollen mollen

Wie
Bart218, in de multidimensionale werkelijkheid ook wel bekend als Bart
(edit: sinds 4-12 heet ik Goverman)

Wat doe ik
momenteel aan het afstuderen voor mijn opleiding Bestuurskunde aan de universiteit Twente, al waar ik in een enorme SOG-bui deze post maak :+

Soorten fotografie
van alles wat ik leuk vind: gebouwen, bruggen, wegen. Maar ook dieren en tafereeltjes die ik gewoon op straat tegen kom. Eigenlijk alles waarvan ik denk: dat is een foto.

Waarom hier
interesse, leuk, vragen stellen en beantwoorden, inspiratie voor foto's opdoen. De technische know-how vind ik hier stukken makkelijker en relaxter terug dan op de Zoom.nl gallery, hoewel daar weer meer erg mooie foto's op staan.

historie op GoT
vooral interesse in technische topics over PC onderdelen en het krijgen van antwoorden op mijn vragen daarover...

historie fotografie
Mijn vader (en veel van zijn broers / zussen) zijn allemaal verslaafd aan fotografie en hebben vele kinderfoto's gegenereerd...

andere interesses dan hier
Moderator op http://forum.autosnelwegen.nl. Op deze website is ook een maandelijkse fotowedstrijd... Zoek op het forum voor de details.

apparatuur
Sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van de Sony Alpha 100. Doorslaggevende argumenten waren de beeldstabilisatie en een 18-70 mm (kit)lens voor minder dan 800 euro in een echte winkel en een overschot aan tweedehands Minolta objectieven op sites als marktplaats. Merkentrouw speelde voor mij geen rol, hoewel ik tot vorige week veel plezier heb gehad met de Minolta Dimage F-100, waar ik ook een aantal écht mooie foto's mee heb gemaakt. Daarvoor had ik een Yashica compactcamera, waar ik ook veel plezier van heb gehad en het ene na het andere rolletje mee vol schoot.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Komt pas kijken

Allereerst, mede-nieuwkomers welkom!

Aangezien ik verwacht hier regelmatig te komen zal ik me ook maar even voorstellen. Touch of Red, in het dagelijks leven beter bekend als Joris. Ik ben 18 en ben momenteel bezig met het afronden van VWO, after that it's op naar de Universiteit :)

Hoe ik hier terecht ben gekomen? Fotografie is voor mij zeg maar een beginnende hobby. Als ik ergens heen ga gaat er vaak een digicam mee, en fotografeer ik met veel plezier. Ik vind het echt ene leuke hobby. Mijn camera (een prehistorische HP, don't ask) is overleden en nu zit ik zonder. Ik ben er nu niet heel actief mee bezig, maar dat gaat verandering in komen! Ik wil binnenkort een leuke dSLR aanschaffen, en dan ga ik me er echt mee bezig houden (ben ook een beetje aangestoken door een maat van me, met zn 350D).

Canon EOS 350D + Kitlens

Reg. datum: 03 december 2006

Even voorstellen.

Ik ben Paul, woon in Soesterberg en ik ben werkzaam in de keukenbranche.
Eén van mijn uit de hand gelopen hobby's was fotografie. De eerste camera die ik ooit vast mocht houden was een Agfa Clack. Een zwart-wit rolfilmpje waarbij cijfertjes op de achterkant zichtbaar waren in een venstertje, een diafragma wat bestond uit een paar rondjes van verschillende grootte en een sluiter met 1 sluitertijd waren de eerste zaken die mij bezig hielden. Belichting instellen bestond uit een schuifje op de juiste weersomstandigheden instellen.
Toen ik de Mamiya-Sekor van pa mocht vast houden ben ik geinfecteerd met het fotografievirus. Toen ik wat centen had volgden een Olympus XA compact, een Praktica reflex en de eerste autofocus Minolta 7000. Vervolgens ontstond een bodemloze put waarin ik een Minolta 9000, Minox, nog een 7000, een 505SI en een reeks lenzen en flitsers in zag verdwijnen. Toen kwam de digitale revolutie. Het analoge spul maakte nog een flinke plons in de genoemde put en verdween. Een reflex was nog te duur dus een Canon G3 werd aangeschaft.

Ik kon weer fotograferen maar de lol was er wel een beetje van af. Ik miste die reflexen, met name de 9000. Onlangs kreeg ik een redelijk bod op de G3 dus nu heb ik niets meer.

AAAAAAAAAAGGGGGGGHHHHH (kreet van een fotograaf met lege handen)

Nu rest alleen een lege cameratas en dozen vol met dia's. En een paar digitale bestanden van de G3 maar dit bestaat hoofdzakelijk uit functionele fotografie. De lol om weer eens creatief bezig te zijn met fotografie en de acceptabele prijzen voor een dSLR brachten mij op dit forum.

Mijn complimenten aan de mods voor de informatie die ik hier heb gevonden en de discipline om dit forum leesbaar, informatief en on-topic te houden.

Ik heb geen idee of ik een bijdrage kan leveren aan dit forum. Maar wie weet. Zodra mijn fototas gevuld raakt zal ik dit melden. Even de nieuwe Pentax K10D afwachten. Dat lijkt mij een waardig opvolger van mijn Minolta 9000.

Edit 13 januari 2007:
De kogel is door de kerk. Ik heb zojuist bij de plaatselijke fotohandel een Pentax K100D telekit met flitser 360 besteld.

Edit 19 januari 2007
Het apparaat is binnen. Shit, wat een boekwerk zit er weer bij. Maar dat is voor later. Eerste indruk is meer dan ok.

Edit 2 juni 2007
De K100D is zo goed bevallen dat een financiele meevaller werd omgezet in een K10D met 16-45 lens. Mijn spulletje is weer compleet.
Daarnaast zijn mijn oude statieven de deur uit sinds ik tegen een oud Kennet Benbo statief aan ben gelopen.

Yahrr wijzigde dit bericht 02-06-2007 18:22 (11%)

Pentax K100D 18-55 50-200 360FGZ K10D 16-45 Benbo onderstel

PatJuh

Who? Patrick
What? VWO-6
Work? Strandwacht in de zomer.
Stuff? Defecte Fujifilm S5500.

Story?
Eerder was ik al op GoT actief... echter was ik mijn gebruikersnaam en pw kwijt geraakt... nu maar een nieuwe gemaakt waar ik weer actief op ben :).

Nikon D70s, Sigma 15-30 f3,5-4,5 EX, Sigma 70-200 f2.8 EX Macro HSM II, Sigma 28-70 f2.8 EX DF, Sigma 18-50 f,3.5-5.6, Sigma 24mm f2.8 & SB 600

@ Yahrr: er zijn wel camera's waarmee je je oude Minolta objectieven kan blijven gebruiken: Minolta 7D en de Sony Alpha 100... Lees GoT maar eens door. Scheelt je weer klauwen vol geld aan nieuwe objectieven...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Reg. datum: 03 december 2006

quote:
Bart218 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:56:
@ Yahrr: er zijn wel camera's waarmee je je oude Minolta objectieven kan blijven gebruiken: Minolta 7D en de Sony Alpha 100... Lees GoT maar eens door. Scheelt je weer klauwen vol geld aan nieuwe objectieven...
Klopt, maar dat was niet echt een optie. Mijn groothoek 24mm wordt dan een 36mm dus een nieuwe groothoek was alsnog noodzakelijk. De 7d was ook fors aan de prijs. De Alpha spreekt me niet aan. Ik ben dus echt terug bij af.

Maar dat maakt het wel weer leuk.

Pentax K100D 18-55 50-200 360FGZ K10D 16-45 Benbo onderstel

Reg. datum: 05 mei 2006

nou, ik zal me ook maar even voorstellen,

Mijn naam is 2xtom, omdat tomtom al bezet was. Ik ben pas 17 geworden en doe VWO.
Andere hobbys dan fotografie zijn hockey en (rc-helicopter)modelbouw.
Mijn fotocamera: Panasonic FZ-30.

dat was het wel zo'n beetje...

Nikon D40 | Sigma 10-20mm F4-5.6 HSM | AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G | ML-L3 remote | 2x ultra-II 1 GB | PD70x | Slingshot 200AW | ...

Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
Yahrr schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:46:
Klopt, maar dat was niet echt een optie. Mijn groothoek 24mm wordt dan een 36mm dus een nieuwe groothoek was alsnog noodzakelijk. De 7d was ook fors aan de prijs. De Alpha spreekt me niet aan. Ik ben dus echt terug bij af.

Maar dat maakt het wel weer leuk.
Een minolta 24-105 f/3,5-4,5, 24-85 f/3,5-4,5 of 24-50 f/4 zijn anders ook voor op digitaal nog erg mooie lenzen. Met name de 24-105 en 24-85 zijn heerlijke walkaround lenzen, de 24-50 wordt vooral optisch geroemd. Natuurlijk dat je ze geregeld op 24mm zal gebruiken maar ze zijn licht, erg scherp, goed contrast, focusen snel en zijn 100x degelijker en prettiger in de omgang als de 18-70 kitlens.

Dan is bijvoorbeeld een sigma 10-20 een heel mooie uwa voor er bij.
quote:
Goverman schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:56:
@ Yahrr: er zijn wel camera's waarmee je je oude Minolta objectieven kan blijven gebruiken: Minolta 7D en de Sony Alpha 100...
En de 5D ook ;) minder kinderziektes als een 7D maar wel kleiner, plasticker en minder uitgebreidt.

martijn_tje wijzigde dit bericht 04-12-2006 21:28 (19%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

Kan je me nog bijhouden?

Ik zal me ook maar even voorstellen :)

Mijn naam is Gerrit-Jan, ben geboren op, 16-01-1984 en ben dus nu nog 22 :D en ik woon in Dokkum (FR).
Ik werk lekker, dus geld stroomt wel binnen, awel de helft weer aan rekeningen weg gaat :')
Hoe ik aan fotografie ben gekomen is nogal op een aparte manier ontstaan.

Het begon allemaal in 200(2?), mijn maat had een camera gekocht, beetje spelen en al snel wou ik er ook al 1 hebben. Ik keek mijn saldo even op de bank, en even berekent, en het kwam wel mooi uit, dus hop naar de winkel en kwam toen met de Sony DSP 70(71?) weer thuis. Ik gelijk alles uitpakken en wat geprobeert, ik was toen nog totaal een leek in fotografie en klikte gewoon maar wat :D
Op een avond ergens in 2002/2003/2004 was het poollicht, ik ging met mijn camera erheen en wou foto's maken, helaas lukte me dat voor geen meter, wist nog steeds niet hoe alles werkte :') terug gekomen ben ik met iemand in gesprek geraakt die wel verstand van fotografie had. Ze had me dingen uitgelegt, liet foto's zien en toen wist ik dat ik duidelijk toe was aan een andere camera :o
Ze had zelf de FujiFilm S602, ik ging kijken en het zag er goed uit. Ik ben op zoek naar die camera, winkel naar winkel naar winkel, helaas niks nopes nadaa ;( wat een baaldag. Ben toen naar leeuwarden gegaan misschien dat daar nog iets was. Elke winkel langs geweest, helaas. Toen maar even bij norrod kijken, voor de lol, en daar zag ik em staan! Helaas had ik niet genoeg geld, dus snel nog even naar huis omdat ik op mijn bank niks meer had staan. Terug gekomen, stond die er niet meer :( eigen domme schuld :') ben toen de FujiFilm S5000 maar gaan kopen. Hier heb ik alleen maar hoop gedonder mee gehad, voornamelijk om de isowaarde die niet lager ging dan 200, wat een miskoop! Op een dag ben ik met mijn maar even naar leeuwarden gegaan, en toen zij mijn maat van: Is dat niet de camera die je wou hebben? Ik ging kijken en ja hoor dat was em, ik vroeg of ik em even in mijn hand mocht houden, en wat zat die lekker zeg, helaas kwam ik geld te kort en vroeg of ik mijn S5000 mocht inruilen, en dat kon, met 300 euro inruilen hoefde ik nog maar 311 euro bij te leggen. Snel naar huis om de camera op te halen, terug gekomen alles geregeld kwam ik met een blije gezicht thuis :D eindelijk een goeie meesterlijke camera, wat een plaatjes kwamen eruit *O* macro was geweldig, filmpjes, niks over te klagen!!
Daarna wou ik meer, 2 jaar terug leeuwarden in gekeken voor de Canon 300D, helaas nergens meer te krijgen. Toen zag ik de Nikon D70 staan, zat goed in de handen, maar de prijs loog er niet om, het was nu of nooit. Ik wou em even buiten testen, en ze vertrouwde me wel en ben even klein stukje om gaan lopen, wat geschoten en wat een verschil vergelijken met de S602. Terug gekomen even aan tafel gezeten en wat nu de verschillen waren. Na ruim 1 uur met de camera te zijn bezig geweest was ik nog twijfelen of mijn geld het wel toe liet, maar goed, nu of nooit natuurlijk, bank gekeken, uitgerekent, oef kleine 100 euro rood als ik die camera kocht (rekeningen etc zijn er dan al afgerekent). Na nog kleine 10 min hebben nagedacht wou ik nog even testen met een zoomlens, heerlijk gewoon, na dit heb ik em gekocht, en kwam weer met een blije gezicht thuis! En natuurlijk foto's maken :D

Daarna heb ik bij mijn zus een goedkope 70-300mm lens gekocht, daarna nog de Sigma 150mm, afstandsbediening etc. Tot de dag van vandaag dus nog steeds in bezit van de nikon D70 :) de S602 heeft mijn zus te leen :) hoewel ik toch wel spijt van heb gekregen dat ik mijn oude Sony heb weg gedaan, maar goed :) Ik heb nu wel veel geleert van fotografie, het begon met een simpele camera, en het was maar voor de lol, maar het is in de jaren wel serieuser geworden :')

Voor de rest ben ik veel bezig met het weer, daar ben ik helemaal weg van, vooral met extreme weersomstandigheden neem ik graag wel eens vrij van het werk :') op 2 maart 2005 heb ik ook vrij genomen, toen heb ik letterlijk de hele nacht naar de sneeuw gekeken, en natuurlijk smorgen foto's maken. (zie verslag)

Voor de rest niks bijzonders :D lange post maar ach :P ik zal nu maar stoppen :D groetjes :W
Reg. datum: 02 juni 2003

Hallo Allemaal :D

Ik ben Steeph.. Momenteel 18 jaar :) Heb in het verleden nooit echt *veel* gefotografeerd maar ik wil hier nu wel veel meer mee gaan doen. Mijn mama :P had eerst een SLR like analoge fotocamera, waar ik best veel leuke foto's mee heb geschoten. Ding was totaal niet geavanceerd, maar als je nog wat jonger bent (rond een jaar of 12) dan snap je toch nog niet al die functies. :D

Een paar jaar geleden kwam de Sony DSC-W5 hier in huis. Daar heb ik ook redelijk veel foto's meegeschoten. Toch valt het aantal nog enigzins mee (2000 ofzo) en dat komt onder andere omdat de camera niet van mij was en ik het formaat niet echt handig vond.. Ik ben meer van de wat grotere camera's (ook al heb ik relatief kleine handen). :+

Nu ga ik een eigen camera kopen en ben me hier in aan het verdiepen. Ik heb een vraag gesteld in het 250-500 topic en hoop binnen enkele weken de gelukkige te bezitter te worden van een leuke Digitale Camera.. :)

Een moderator wijzigde dit bericht 10-12-2007 00:13 (0%)
Reden: Edit op verzoek ;)

Reg. datum: 11 december 2006

Hoi allemaal,

Ik lurk al een tijdje rond op het forum, en na mijn eerste posting van vandaag werd ik direct naar hier verwezen :D

Even voorstellen:
Ivonne, 52 jaar, full time hoofd Automatisering, en naast de hobby fotografie ben ik een zeer enthousiast videofilmer (hobby: www.wierink.nl ). Filmen doe ik met Canon XL2, een dijk van een camera.
Sedert een aantal weken heb ik een klein bedrijfje opgezet voor het videofilmen (werk: www.wierink-video.nl ) wat ik indien het lukt uit wil breiden met fotografie. en als het echt lukt... ga ik korter werken :D
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Nikon D200, als waardige opvolger van mijn D70 (die ga ik te koop zetten :D). Ik heb er meteen een lensje bijgekocht, de 50MM 1.8, ik had hier op het forum ergens gelezen dat deze mijn geld waard was.
Ik heb een paar modelshoots gedaan, en fotografeer ook verder erg veel, waarbij ik probeerde mijn D70 goed te gebruiken. De kitlens 18-70 heb ik erbij, een Tamronlens 70-300 mm en een Sigma Macrolensje waar ik nu de spec's even niet van weet.
Bij hetnet heb ik een paar fotoclubs digitale fotografie, zoals een algemene club en een club voor portretfotografie.
Nou, dat was het wel zo'n beetje :D

Groet, Ivonne

Reg. datum: 17 december 2006

Ohjee, meteen een waarschuwing :)

Is het mijn bedoeling veel in FG te gaan rondhangen? Geen idee. Ik heb het forum opgezocht (of eigenlijk een verwijzing gekregen) omdat ik wel wat advies kan gebruiken bij het uitzoeken van een digitale camera. Ik heb dus wel een paar vraagjes en zal zo nog eens goed kijken of ze al ergens beantwoord zie staan (maar jee wat een hoop info, dus niet schieten als ik eventueel een nieuw topic start waarover tóch al info blijkt te bestaan hier...)

Ben enthousiast amateur fotograaf. Heb heel lang met de Nikon F 601 M gewerkt met Tokina (28-70) en Sigma (70-210) lensen. Mijn huidige digitale camera is een eenvoudig 'ding' van HP dat het op zich prima doet. Nu zoek ik een mix van mijn (analoge) spiegelreflex en het gemak van de digitale fotografie en ik wil weer meer zelf kunnen instellen/beinvloeden enzo. Ik klink waarschijnlijk als een totale dummy tussen jullie allemaal maar so be it... ;)

Hallo, ik ben Jochem, helaas was die gebruikersnaam al bezet dus heb ik maar m'n online nickname voor games en dergelijke gekozen, maar to the point. ik ben sinds een half jaar veel bezig met fotografie. ik fotografeer nu met een goedkoop casio model van 3 jaar oud en ben van plan een mooi toestel te kopen en ik ben erg aan het twijfelen of het een SLR moet worden en welke dan.

ik ben bezig met concertfotografie vooral voor mezelf en soms voor 3voor12/noordholland. ik ben eigenlijk van plan om meer mooie foto's te maken. daarvoor wil ik graag een camera kopen ik weet niet waar ik dat moet plaatsen dus zet ik het er hier bij. belangrijk zijn een hoge lichtgevoeligheid zodat zoveel mogelijk zonder flits mooie concertfoto's van vooral bandjes kan maken in kleine en middelgrote podia in noord holland. denk aan een patronaat en kleiner. ik heb vandaag de PCM binnengekregen en daar wordt de Canon EOS 400D aangeraden. van professionele fotograven van 3voor12/noordholland heb ik gehoord dat fuji goeie camera's maakt qua lichtgevoeligheid. zelf heb ik dus zo'n SLR op het oog en misschien een panasonic lumix tz1 een compact camera die ook volgens de PCM hoog scoort bij lichtgevoeligheid. ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden en dat ik niet meteen afgebrand wordt omdat dit verkeerd staat :)

Hmm, laat ik mezelf anders ook eens voorstellen nu ik toch onder het genot van een malibu bezig ben :) Voor zover ik nog een introductie behoef, ik geloof dat de meeste mensen me wel kennen van meetings e.d. :)

Neo is in het echte leven beter bekend als Sander en studeert tegenwoordig bedrijfskundige informatica. Voordat ik aan deze opleiding op het HBO ben begonnen heb ik ook nog anderhalf jaar economie aan de universiteit van Nijmegen gestudeerd, maar de overstap naar het HBO pastte meer bij mijn praktisch aangelegte karaktertje.

Van vroeger uit is de fotografie me eigenlijk al met de paplepel in gegoten. Een tante van me was fulltime fotograaf en liet me geregeld met haar Canon A1 + telespul spelen en zelfs nog wel eens een fotootje afdrukken. Zodoende waren camera's me al snel bekend en heb ik een hoop van haar geleerd. Uiteindelijk verzwakte het contact wat op mijn 11de en dus ook de interesse in de fotografie.

Twee jaar terug ben ik weer eens met de Ixus van m'n ouders gaan spelen in een lokaal natuurgebied. De interesse werd eigenlijk meteen weer aangewakkerd, maar ik ergerde me eigenlijk direct de blubber aan dat trage ding. Met de herinnering aan de SLR van m'n tante in het achterhoofd heb ik toen een 300D gekocht en sindsdien ben ik enthousisat aan het fotograferen geslagen. Dat liep dermate goed, mede dankzij een aantal opgedane contacten en ervaringen, dat ik het wereldje van de uitgaansfotografie in ben gerold. Zodoende werd het alleen maar erger en verdien ik tegenwoordig de spreekwoordelijke boterham met de fotografie terwijl ik nog steeds studeer :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

quote:
neographikal schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:54:Met de herinnering aan de SLR van m'n tante in het achterhoofd heb ik toen een 300D gekocht en sindsdien ben ik enthousisat aan het fotograferen geslagen.
* breinonline mist iets in het verhaal over makkelijk beinvloedbaar, K5L, breinonline enzo :+ ;)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Owja, jullie hebben ook nog meegeholpen door mij een relatief snelle 300D in de klauwen te drukken. En jij, mijn vriend, bent persoonlijk verantwoordelijk voor één stuk L-glas wat hier ligt en mede verantwoordelijk voor dat tweede allemachtig dure stuk L-glas. Je wordt bedankt :(

:* :P

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

voorheen bekend als dedennis
Reg. datum: 14 juni 2005

Ik zal me eigen ook maar eens een keer voorstellen.

Hoi, ik ben Timon (eerst ook bekend als dedennis maar om een vage reden kon ik me eigen toen niet registreren met mijn huidige nick) in het normale leven beter bekend als Dennis.
studeren doe ik niet, ik zit gewoon in het laatste jaar van MBO Detailhandel ondernemer.

Hoe ben ik hier terecht gekomen?
Nou dat is eigenlijk zoals velen hier boven. Na veel spelen met de oude Kodak digitale compact camera van mijn ouders, was ik toe aan een goede camera die wat verder kon als 3x zoomen en wat sneller was met opslaan van foto's.
Na veel reviews gelezen te hebben heb ik uiteindelijk gekozen voor de Fuji Finepix S5600, een prachtige camera al veel plezier mee gehad. (misschien zullen sommige me nog herkennen van de Burgers zoo meeting vorig jaar waar ik als enigste rondliep met een ''compact camera'' tussen al dat DSLR geweld :+ )
Toen ben ik ook echt veel gaan fotograferen en liep ik ook op tegen bepaalde limieten van deze camera (niet lichtgevoelig genoeg naar mijn zin, altijd voluit flitsten en toch te traag met het opslaan van RAW bestanden.)
Daar heb ik toch al weer een tijdje mee in mijn hoofd gelopen waarna ik uiteindelijk begin van deze maand de knoop maar weer heb doorgehakt en een Nikon d50 heb gekocht. Daar heb ik tot nu toe absoluut geen spijt van gehad, zoveel meer vrijheid, eindelijk handmatig kunnnen scherpstellen. :*)

Jullie zullen me dan ook wat vaker op meetings gaan tegenkomen zodra er weer eentje op een datum is dat ik ook weer meekan. :)

Fuji finepix S5600 l Nikon D50 l Sigma 18-50 F2.8 EX D l Sigma 70-200 F2.8 Hsm l Sigma 70-300 F4.0-5.6 Apo l Nikkor 50mm F1.8 l Speedlight SB600 I Lowepro micro trekker 200 I Velbon statiefje

the heavens shall tremble.

Wie?
Op GoT sta ik "bekend" als Mythrill maar in het echte leven heet ik nog gewoon Thijs.

Wat?
Ik studeer informatica aan de Hogeschool van Amsterdam (de Leeuwenburg) maar omdat ik daar op dit moment niet helemaal tevreden over ben vertrek ik in januari voor 5 maanden naar Finland om daar een minor te volgen, na 2 (en een half) jaar is het een beetje laat om compleet te wissellen van opleiding.

GoT?
In den beginne heb ik mij hier voornamelijk bezig gehouden met tweaken en overclocken, in deze tijd oa een videokaart kapot gesoldeerd }:O
Maar op een gegeven moment had ik geen tijd meer en had ik geen zin om er zo veel geld in te steken.
Ook ben ik lid van de GOT Guildwars guild. Helaas de laatste tijd enorm druk met studie en van alles en nog wat regelen voor Finland waardoor ik niet veel heb gespeeld.

Fotografie!
Ik ben begonnnen met digitale fotografie met een Nikon Coolpix 3200. Dit was zeg maar onze "familie camera". Ik zat er al een hele tijd aan te denken om een DSLR te kopen, zeker na mijn vakantie afgelopen zomer in schotland, wat een geweldig landschap daar! Na de vakantie ebte het idee weer wat weg.
Toen kwamen de plannen voor Finland en ben ik gaan kijken naar een DSLR. Ik wilde een D50 gaan kopen maar uiteindelijk toch niet gedaan. Een paar maanden later begon het toch weer te kriebelen na het nieuws dat Nikon met de D40 kwam. Toen eenmaal de D40 er was vond ik deze veel te duur dus toen was daar de D50 weer, maar ook de Pentax K100D.

Gear nu: Pentax K100D + SMC Pentax DA 18-55mm 1:3.5-5.6

Wat wordt er geschoten?
Op dit moment heb ik nog niet echt een voorkeur voor een bepaald soort fotografie. Eerst mijn nieuwe camera maar eens helemaal onder de knie krijgen door het gewoon van alles en nog wat te fotograferen.

:: Pentax K100D : SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55mm : SMC Pentax-M 1:1.4 50mm ::

Reg. datum: 09 december 2006

Wie ben ik?
Ik ben Christiaan Sauer, geboren en getogen Zeeuw sinds 1982.
De afgelopen jaren werkzaam als student en bierproever in de cafés, de laatste tijd zoekende naar een baan ;)

Hoe ik op fotografie ben gekomen is eigenlijk meer een toeval geweest. Mijn ouders hebben een oud lokaal café gekocht, en dat laten verbouwen naar woonhuis. Aangezien ik bijna om de hoek woon, was het het meest logisch dat ik vaak ging kijken of het ging zoals het moest, en dat ik foto's maakte van de voortgang. In het begin met een bijzonder simpele Olympus van mijn ouders, maar nadat ik me daar een aantal weken aan geergerd heb door de traagheid heb ik mijn eigen Olympus aangeschaft: een Olympus Stylus Mini. Erg leuk ding, erg vaak naar de fabrikant terug geweest wegens problemen. Het toestel heeft in totaal langer bij Olympus gelegen dan dat ik er actief gebruik van heb gemaakt bij de verbouwing geloof ik. En dat ondanks dat de verbouwing in totaal anderhalf uur geduurd heeft :P

Na verloop van tijd merkte ik dat ik fotograferen toch wel erg leuk vond. En aangezien ik op dat moment in de positie zat om een mooie camera te kopen ben ik wezen kijken voor een DSLR.
Zowel Nikon als Canon heb ik in mijn handen gehad, varierend van de 300, de 350, de 50 en de 70. Voor mij persoonlijk was de 350 gewoon het lekkerste.

Die heb ik een tijd naar behoren gebruikt, en op den duur wil je dan meer. Dat werd gevonden in een Tamron 70-300. Die ik overigens nog steeds heb ;) Weer wat later wilde ik meer door de body te vergroten met een bodygrip. Die heb ik welgeteld 2 dagen gehad. Dat beviel me zo slecht dat het gewoon niet meer ging. Maar de body van de 350 vond ik dus ook te klein. Terug naar de winkel, en kijken wat er meer te koop was.

Dat meer bleek uiteindelijk een 30D met de 17-85 IS USM te zijn. Heerlijke combinatie die heel degelijk aanvoelde. Jammer genoeg een vrij hoog prijskaartje, maar het gebruikersgemak van de camera vond ik zoveel beter dat ik hem dezelfde dag heb meegenomen.

Weer later wilde ik toch weer groter. Een 5D werd me te duur (zeker aangezien de 17-85 niet te gebruiken is op die camera), en het werd dus weer een bodygrip. Spannend, maar dit keer beviel het perfect. Die is er onder geschroefd, en die is er sindsdien niet meer afgeweest tijdens het fotograferen.

De laatste grootste verandering is dat de Tamron overleden is (tenminste, de focusmotor), en dat daardoor een Canon 70-200 in de plaats is gekomen. Eerst een aantal dagen een Sigma 70-300 maar die beviel me zo slecht qua kwaliteit dat die terug gegaan is. De goede recensies kon ik niet terug vinden in de kwaliteit van mijn foto's.

Wat de toekomst me brengt?
Momenteel zit ik erg vaak met mijn camera in het café waardoor mijn dagelijkse lens nogal eens wat te verduren krijgt. Zowel qua eens een enkele kopstoot als qua rook, als helaas ook eens wat bier dat te dicht in de buurt van de lens komt zeg maar ;) Verder is mijn 17-85 eigenlijk niet lichtsterk genoeg waardoor ik mijn ISO waarde vrij hoog moet gaan zetten, of dat de flitser zijn werk erg hard moet doen. Daarom wil ik eigenlijk met der tijd voor een Canon 24-70 2.8 USM gaan. Dat moet een heerlijke lens zijn. Alleen die prijs he ;)

Tevens wil ik in dat geval met de loop der tijd ook een 10-22 erbij hebben. Ik gebruik toch nog opvallend vaak het uiterste groothoek deel van mijn lens. Vooral in het café, maar dat zijn toch nog honderden foto's per maand. Dat loopt op dus ;)

Tevens is het de bedoeling dat op korte termijn www.debunkerfotografie.nl daadwerkelijk actief wordt in plaats van het alleen het "coming soon" dat er op dit moment staat ;) Daar wordt aan gewerkt. Vandaag nog een mooie verandering gezien.

En nu weer terug naar foto's maken :D

Christiaan S wijzigde dit bericht 27-12-2006 01:39 (4%)

Supercalifragilistic

quote:
Christiaan S schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:23:
[knip]

En dat ondanks dat de verbouwing in totaal anderhalf uur geduurd heeft :P

[knip]
Da's een snelle verbouwing. :+

5D | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24 | SB24 | PW's .:. Flickr

Reg. datum: 09 december 2006

Hehe.
De foto's komen tzt wel op mijn site te staan :)

Reg. datum: 08 oktober 2006

Ik volg dit forum al geruime tijd maar ben nooit echt tot posten toe gekomen. Bij deze ga ik eens een poging doen hier wat verandering in te brengen.

Ik ben dus Jo3r1 of gewoonweg Joeri, ware het niet dat die nickname al bezet was, en ben afkomstig uit dat kleine landje ten zuiden van Nederland.
Ik ben 17 jaar oud en ik volg hotelschool.

Een geschiedenis hier op GoT heb ik niet echt, ik volg gewoon de draadjes die me interessant lijken omdat er altijd wel iets leerrijk in te lezen valt.

Ik ben ongeveer sinds m'n 14e bezig met fotografie. Eerst met een kleine HP 735, daarna al vlug overgeschakeld naar dSLR, met name een Canon 300D, en naast de kitlens was m'n eerste lens een tweedehandse Sigma 70-200 2.8. Kort daarna kwam ook de Tamron 28-75 2.8 erbij. Via enkele kleine omwegen ben ik dan vooral in sportfotografie terechtgekomen. Het gebrek aan servofocus op de 300D was enorm lastig en dus leek de overstap naar een 10D niet uit te blijven.
Die is er dan ook gekomen. 300D +kitlensje verkocht en een 10D+grip in de plaats. Ik blij, toestel had alle functie's die ik nodig had, tijd dus om het glasservies wat te gaan upgraden. De Sigma werd vervangen door de Canon variant en de Tokina 12-24 F4 kwam erbij om het verlies aan groothoek op te vangen nadat ik m'n kitlens niet meer had. Ook flitsers kwamen erbij; 550EX en een 420EX. Lange tijd met deze set blijven werken, tot de 30D uitkwam en de 20D overal aan dumpingprijzen te vinden was. 10D+grip verkocht, 20D+grip gekocht, en een oude 50mm 1.8 Mk.I kunnen kopen. Met deze set werk ik tot op heden (20D+grip, Tokina 12-24 F/4, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 50 1.8 I, Canon 70-200 F/2.8 USM, 550EX, 420EX)

Zoals hierboven al gezegd hou ik me vooral met sportfotografie bezig, meer bepaald voetbal. Ik doe soms foto's voor de Belgische eersteklasser Lierse, ex-club van onder andere Stein Huysegems en Arouna Koné. Ook in m'n vrije tijd probeer ik wat sportevenementen te bezoeken gaande van autoraces tot jeugdvoetbal.
Verder probeer ik me sinds kort, als de kans zich voordoet, wat bezig te houden met portretfotografie. Dit is echter niet zo dikwijls dus m'n specialiteit kan ik het zeker niet noemen, maar ik doe m'n best 8)
Tenslotte probeer ik ook wat te experimenteren met dingen als macro, optredens en landschappen, al blijft dit zeer beperkt. Abstracte dingen, stillevens en architectuur boeit me dan weer totaal niet om te doen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: