Hoofdcategorieën
Topicacties

[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Reageer Nieuw Topic
Nergens kunnen vinden dat dit gebruikelijk is, maar ik vind het ook zo onbeschoft om me zomaar in threads te mengen voor mezelf voorgesteld te hebben.

Anyway, zal voornamelijk in dit forum rondhangen aangezien ik fotografie erg leuk vindt. Het is niet mijn baan, ik doe het meer als freelancer. Mijn echte baan is QA engineer voor een bedrijf dat satelliet ontvangers ontwikkelt in Luxemburg.

Mijn fotografie bio begon in 2001 met een simpel point-en-shoot cameraatje van 1.2mp. Daarna kocht ik de Fuji6900Z maar dat had ik beter kunnen overslaan en direct een 2e hands D30 kopen. Daarmee kon je pas echte foto's maken. Jaar later een nieuwe 10D en een jaar daarna weer een nieuwe 20D. Die is 27 Augustus na Mysteryland gestolen en ben net rond met de verzekering over vergoeding. Totale schade was bijna 7000 Euro, en krijg ruim 6000 terug van verzekering. Ik ben allang blij dat ik weer nieuw spul kan gaan kopen binnenkort. Wat het precies gaat worden weet ik niet. Ik dub tussen weer een 20D (toch wel erg goed) of toch maar een 1DMkII.

Fotografie ervaring: [dance] ID&T (2003-heden), Extrema BV, Smirnoff, Playboy, Muzika Tremenda en diverse on-off feesten. Verder fotografeer ik graag katten (mijn ouders fokken abessijnen en heb zelf 2 'gewone' katten) en tot slot fotografeer ik ook graag poolbilliards (heb zelf ca. 9 jaar gespeeld).

Heb een photolog waar ik van alles op bijhoudt (http://photolog.isafeelin.org) en daarmee verdien ik ook zo afentoe geld (KPMG, ABN AMRO onlangs).

Verder heb ik een oerhekel aan smileys (de grafische)

Dat is het wel zo'n beetje :-)

if (!works){ hammer();}

Leuk joh, weten we gelijk tegen wie we aan babbelen. :P Sowieso is het leuk om eens JumpStart in "[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..." daar te gaan kijken met je ervaring. [Zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam? Daar kan je nog wat foto's + beschrijving van jezelf kwijt ;)

Welkom :) Misschien komen we elkaar nog eens ergens tegen op één van die feesten :)

neographikal wijzigde dit bericht 12-11-2005 19:30 (52%)

Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Welkom, en veel plezier hier in FG :)

Van mij mogen meer 'nieuwelingen' zich wel voorstellen overigens ;)
Reg. datum: 08 december 2003

Goh namens mijn dan ook maar een warme welkom ;)

Never Argue With An idiot. They'll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience!

quote:
Remy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:51:

Van mij mogen meer 'nieuwelingen' zich wel voorstellen overigens ;)

Ik vind niet alleen 'nieuwelingen' :P

Ik ben nu iets meer dan een jaartje bezig met fotografie, maar dan nog vooral met analoge zwart-wit fotografie. Ik heb wel een scanner, maar dat inscannen van foto's is ook weer zo tijdrovend, en daardoor post ik hier niet echt veel werk. Daarnaast heb ik nog een hoop te leren, en ben ik ook niet altijd even tevreden over m'n foto's, da's nog een reden waarom ik hier meer meelees, dan echt actief post.

Ik heb ook nog een Canon A80 compactje, waar ik zo nu en dan eens mee spel, maar ik gebruik nu voornamelijk m'n Nikon SLR en Tmax zwart filmpjes.
Een DSLR zal er ooit wel eens van komen...

whoami wijzigde dit bericht 12-11-2005 20:15 (14%)

Mooizo, ik zie dat ook jij nl.foto hebt verlaten. Goede keus.

Fuji Finepix S9500/ Nikon D50: Nikkor 50mm/1.8D; Nikkor AF-D 80-200mm/2.8; Nikkor AF-S 105mm/2.8VR Macro; Nikon SB 600; Nikkor 18-50mm/3.5-5.6G ED; Nikkor AF-G 70-300mm/4-5.6G; Hähnel Powergrip Nikon D50(3 accu's) Tamron 17-50/2.8; Kenko Pro 300 TC

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

Aangezien ik me ook nog nooit heb aangemeld als nieuweling hier, maak ik ff dankbaar gebruik van dit topic om mezelf welkom te heten :P Bij deze dus :)

Anyway, welkom Frederique :). Zo te zien een plaatsgenoot :). Erg mooie shots maak je!

SE W800i powered

Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
ISaFeeliN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:39:

Verder heb ik een oerhekel aan smileys (de grafische)
offtopic: Toch wel grappig om dan het aantal smilies in dit topic te zien...

Wait...what?

cheers

Did you just get cockblocked by Bob Saget?
Al 54 deuren.

welkom!

*Er staan een paar schitterende platen op je log btw*

jonabelicht.nl

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

Welkom ISaFeeliN :D

Je bent volgens mij de eerste die in FG een topic heeft geopend om zich voor te stellen, maar om eerlijk te zijn vind ik het wel een leuk initiatief! Aangezien FG toch een behoorlijk community-minded subforum is (tenminste, zo ervaar ik het zelf), is het altijd interessant om wat meer van mensen te weten te komen.

Het lijkt me wel verstandig om dit topic tot een centraal topic te bombarderen, anders komt er straks een wildgroei van voorstel-topics, wat ook niet echt bevordelijk voor het overzicht.

Bij deze dus, welkom in het stel-jezelf-voor-topic van FG :P
leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

OH ja, vergeet #fotografie niet op irc.tweakers.net :D. Da's ook erg community minded :D

SE W800i powered

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

En natuurlijk het Zelfportretten-topic :)
Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
ISaFeeliN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:39:
Nergens kunnen vinden dat dit gebruikelijk is, maar ik vind het ook zo onbeschoft om me zomaar in threads te mengen voor mezelf voorgesteld te hebben.

Ik was wel zo onbeschoft, stupid me, maar bij deze dan:

Ik ben nog gewoon scholier en nog niet eens zo lang geinteresseerd in fotografie. Sinds ik dit forum tegen ben gekomen (zal 2003 zijn ofzo) eigenlijk pas. Eerst hele tijd gewoon foto's hier bekijken, maar op een gegeven moment met een goedkope Canon Powershot A75 ook zelf de eerste stappen in digitale fotografie gezet. Het was (en is nog vaak) voor mijn gevoel heel veel klooien, maar soms zit er wel een grappig resultaat tussen. Mijn foto's zijn dus niet super mooi ofzo (*kuch* understatement *kuch*) maar ik vind het een leuke bezigheid, dus ik ben er vrolijk mee bezig en probeer mijn "foto-experience" te levelen :z . Ben ondertussen ook aan het sparen voor wat nettere equipment (powershot a75 is nou niet je van het.. :+ ). En sinds een aantal weken / kleine maand probeer ik hier in /71 ook mijn steentje bij te dragen O-) .

That's me...

w00t

Halloow :)
Misschien is IRC ook leuk? irc.tweakers.net #fotografie ;)

Have fun en welkom!

spuit11 8)

EEKthecat wijzigde dit bericht 12-11-2005 20:42 (8%)

quote:
Zoefff schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:51:
Het lijkt me wel verstandig om dit topic tot een centraal topic te bombarderen
Da's best stoer voor een 1st post :-)

Reg. datum: 22 december 2003

Ik ook maar dan, ik zit al een tijd dagelijks te lezen op FG, heb bitter weinig gepost tot nu, maar ik ga er wat verandering in brengen.

Het begon ook allemaal met een compactje, een 1.2mpix van hp, niet veel soeps, maar leuk speelgoed, voor die tijd :).
Toen de Hp het begon op te geven was ik meer bezig met hardware enz, ik kwam op got FG terecht, en ben begonnen met zowat alles over compacts te lezen die in mijn budget lagen.
Na een tijdje was ik eruit, ik kocht me de A60 van Canon.
Heel leuk toestelletje, hier krijg ik de microbe te pakken, ongeveer op hetzelfde moment, verander ik van school en van studierichting, ik kom sindsdien veel meer in contact met mensen die met fotografie bezig zijn. Na aandringen van kennissen heb ik toen een oude pentax analoog slr gekocht, vooral met de bedoeling om wat meer voeling te krijgen. Wat ook gebeurde, vorige week heb ik na lang lezen op FG en nalezen van reviews ed zoals dpreview beslist om een 350D aan te schaffen.

Ik heb nu nog niet echt tijd gehad om met men 350d te spelen, maar ik hoop hier binnenkort een paar zaken te kunnen tonen.

www.lichtsignaal.nl

Nou, een aantal mensen hier kennen mij al, he Tonio :+

Anyway, bijna 24 jaar woonachtig in Groningen [/Lingo]

Eerste camera was een Nikon EM halfautomaat met alleen diafragma voorkeuze :+ Een heerlijke camera met alleen 28mm en een 50mm.

Daarna kwam een Nikon F50 met 28-80 crap zoom, maar wel een degelijk stuk camera.

Nikon Coolpix 990 was de volgende.

En nu zit ik aan de D70, zoals je evt. in mijn sig kan lezen :)

(verder ben ik geen Nikon man hoor :+ )

Enfin, ik post ook nog niet zoveel, maar ik heb dan ook weinig tijd voor leuke shoots ivm huisje verbouwen, dus dat komt allemaal nog :)

Freedom is just another word for nothing left to lose
#bsmfh @ irc.tweakers.net! | De BSMFH Wiki!

Reg. datum: 28 juni 2004

Welkom!

Ik lees al een jaartje mee, maar ben de laatste tijd pas voorzichtig wat foto's aan het posten. Ik heb me ook nooit voorgesteld.
Ik werk bij de ICT afdeling van de Universiteit Utrecht in de binnenstad (CIM) en fotografeer als hobbie. Sinds ik m'n d70 heb is de interesse alleen maar toegenomen. Verder vind ik het vooral leuk om gericht te fotograferen met een bepaald doel, website of flyer ontwerpen.

Veel mensen hier met een (D)SLR hebben trouwens al wat van hun geschiedenis met fotografie opgetekend in dit topic.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Nou dan stel ik mezelf ook nog maar ff voor (ook al post ik al best een tijd hier)

We beginnen dit verhaal met een stukje geschiedenis
Toen mijn oma overleed (jaar of 10 geleden) had ze een hoop spaargeld over. Dit hadden mijn ouders op een spaarrekening gegooit tot ik ging trouwen of 23 werd.

Terug naar het (bijna) heden

Ik heb het Grafisch lyceeum gedaan en daar kon je ook kiezen voor fotografie dat heb ik toen (stom stom stom) niet gedaan. Wel ben ik ermee bezig gebleven (met een simpele olympus) maar mn interesse lag toen meer bij video en gewoon vormgeven. Mijn vrouw heeft een Minolta analoge SLR en dat vond ik altijd al erg leuk en toen ik deze zomer bij het geld van de spaarrekening kon heb ik daar ook gelijk een deel voor gebruikt om mijn Eos 300D te kopen. Ik dacht dat is leuk om me eens lekker op te gaan richten en mischien komt er over een paar jaar wel wat leuks uitrollen.

Nu een half jaar en 4000 foto's verder begint de hobby al aardig uit de klauwen te lopen en heb ik al best wat leuks geproduceerd.

Binnenkort hoop ik mn eerste echte foto-opdracht te doen in (!) oeganda. Als alles door gaat is dit een leuke opstart naar een freelance foto cariere

o ja tot slot nog ff mn portfolio: www.krijnskiekjes.tk

AnGeL

Even mijn verhaaltje,

zit al een tijdje hier mee te kijken in de FG en de laatste tijd post ik ook wel eens wat van mijn probeerseltjes.

Het is allemaal begonnen toen mijn oom een Powershot G2 kocht voor onze vakantie in de USA, daar heeft hij voornamelijk fotos gemaakt en ik gefilmd wat me ook erg beviel maar daarna had ik eigenlijk steeds vaker zijn camera in mijn bezit.. Ik liep de tuin in om daar vervolgens hele middagen te zitten proberen die 1Gb microdrive vol te schieten met alles wat los en vast zat. Ik ging wat meer tijd besteden aan de manier waarop ik het vastlegde en ook op vakanties moest ik te horen krijgen, zeg hoe lang duurt het nog....

Toen besloten om een stap verder te gaan, lang erover na zitten denken ( ongeveer 4 maanden ) maar toch de 350d gekocht.. met kitlens om eens wat te proberen.. vind het zelf erg leuke resultaten leveren. Ik heb door school niet erg veel tijd om met de cam te spelen maar ga stapje voor stapje vooruit. Resultaten tot nu toe staan op http://pics.sevriens.org

No worries m8

terrible gibberish
Reg. datum: 22 juli 2003

quote:
WhizzCat schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:16:
Nou, een aantal mensen hier kennen mij al, he Tonio :+

Meh, doe eens niet zo de zeurkous uithangen :+

Maargoed, laat ik mezelf ook maar even voorstellen, nooit te laat daarvoor :P

Ben 17, woon in Amsterdam, en ben begonnen met fotograferen in 2004 met een minolta z2. Die werd in september in griekeland gestolen, maar gelukkig kreeg ik het geld terug van de reisverzekering.
Toen had ik dus weer 400 euro. Tot dan toe had ik alleen maar een beetje standaard vakantie kiekjes lopen maken, wist geen fuck over compositie, kleurgebruik, etc.
Maar ik was langzamerhand, mede door dit subforum nogal geinteresseerd geraakt in fotografie, dus ik wou wel een nieuwe camera. Omdat ik een erg goed gevoel had over het hele fotografiegebeuren had ik voor mezelf de knoop doorgehakt om een dslr te halen. Ik wist dat ik me bij een prosumer alleen maar zou gaan storen aan de evf (ik stoorde me er iig mateloos aan bij m'n z2, en ik ging er niet vanuit dat dat minder zou zijn bij een hogere klasse prosumer). Dus ik ging opzoek naar een dslr, en kwam bij de dunax 7D uit als 'de' cam voor mij. In juni van dit jaar heb ik 'm aangesschaft, en in de loop van de tijd een vrij aardige set spullen opgebouwd die hier in m'n sig staan.
En in die 5 maanden heb ik enorm veel over fotografie geleerd. En ik leer constant nog dingen bij.
En ik heb nog totaal geen spijt van mijn keuze om wat serieuzer met fotografie bezig te gaan en een dslr aan te schaffen. Zodanig zelfs, dat de fotoacademie een van mijn opties als vervolgstudie is.
Als je m'n fotoosch wilt zien moet je maar op het huisje hier links onder m'n icon klikken.

Tonio wijzigde dit bericht 18-11-2005 09:10 (9%)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

jellejanvanveelen.nl

Welkom nieuwelingen en oudgedienden die zich ook nog nooit hebben voorgesteld :w

* Pelle is Pelle en voor meer informatie over mij en mijn fotos verwijs ik je naar mijn website :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: