Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik zie hier vooral postings over de Online Store van Apple. Ik heb mijn iMac G5 20" bij een Apple Centre gekocht.

Dit is gebeurd op 22 oktober, tot op heden ben ik nog niet gebeld dat ik hem ophalen kan. Aangezien mijn telefoon ook bellen kan heb ik al enkele malen gebeld. Het schijnt dat de Apple Centres tot op heden alleen 17" kunnen leveren en de 20" "moeten" eraan komen.

Het zou eerst deze week al geleverd worden en ik wacht af...

Dan ook nog hopen dat ze de goede leveren... want mijn ervaring is dat het nog welles fout kan gaan...

Roze iPod mini ipv blauwe... dat kon ik mijn vriendin echt niet aan doen ;-)

Ik wilde vandaag een iPod bestellen via de Apple Shop. Nu moet ik een account aanmaken, maar omdat het Amerika is, kan ik de postcode niet volledig invullen. Komt ie dan wel aan? Ik wil het ff cker weten omdat het toch om een redelijk bedrag gaat, namelijk $399,-

..:: Workstation ::..

Think Different

quote:
-GuRu- schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:58:
Ik wilde vandaag een iPod bestellen via de Apple Shop. Nu moet ik een account aanmaken, maar omdat het Amerika is, kan ik de postcode niet volledig invullen. Komt ie dan wel aan? Ik wil het ff cker weten omdat het toch om een redelijk bedrag gaat, namelijk $399,-
Grapjas :) je moet naar Apple.nl gaan en niet naar Apple.com.

MacBook Pro 2Ghz 1.5GB ram 15"- iMac 17" 1.25Ghz 768MB-ram - PowerBook 12" 1.33Ghz 1.25GB-ram - iPod 40Gig 4G | Sony NX70v - Canon dSLR EOS 350d | Safety for all APC BACK-UPS 650

Ik heb me daar ook geregistreerd, maar als ik dan inlog op Apple.com dan moet ik al mijn gegevens weer opnieuw invullen en ik wil hem in Amerika bestellen want dat scheelt ¤100,- :)

..:: Workstation ::..

Late Night with who?
Reg. datum: 12 oktober 2000

De amerikaanse apple-store gaat echt jou geen iPod leveren hoor, ze zijn niet dom ofzo :P

wat je wel kunt doen is een bestelling plaatsen via de student shop, scheelt op een PowerBook 15" toch wel enkele Euro's.

ennuh, niet aan Apple verklappen dat ik al een jaar geen student meer ben he! ;-)

Nikon D50 | 18-200 VR -- Xbox Live Gamertag: Chaser2600

Een beetje jammer dat je studentenkorting neemt, terwijl je daar geen recht op hebt.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

quote:
Nitai schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:23:
Een beetje jammer dat je studentenkorting neemt, terwijl je daar geen recht op hebt.

ik niet, maar wel de gene op wie zijn naam de notebook besteld is.
Sorry, had ik misschien in mijn eerste post erbij moeten vermelden aangezien het nu net overkomt alsof ik hem op mijn eigen naam besteld heb met studentenkorting

Nikon D50 | 18-200 VR -- Xbox Live Gamertag: Chaser2600

Nou ik heb vandaag het volgende beteld bij apple via de telefoon:

- iBook G4 14-inch met 1GB geheugen
- Microsoft Wireless Optical Notebook mouse
- iPod Video 30 GB white met inscriptie

De eerste ervaring met apple, en die is me echt heeeeeel goed bevallen.

Ik belde, en vroeg of ik in aanmerking kwam voor de studentenkorting (zit in 4vwo) en hun antwoord was 'ja, natuurlijk'... Yes!

Toen alles door gegeven, en krijg de muis gratis van ze...

Vervolgens vroeg ik naar de levertijd, kon hij niet veel over zeggen, vervolgens uitgelegd dat ik de laptop voor school nodig heb (ben slechtziend, zie 15% en doe dus alles op een laptop op school), en hij heeft de hele boell nu op 'hoge prioriteit' gezet. Dat wil dus zeggen dat ik waarschijnlijk a.s. woensdag de hele boel al binnen heb.

Ik ben echt blij:P

JuStInEr wijzigde dit bericht 11-11-2005 22:17 (4%)
Reden: Typo's

http://justin.maenaden.nl/

Also known as Tomasso/Paultje
Reg. datum: 04 november 2005

Ik heb mijn iBook 2 weken geleden besteld in het MacHouse Rotterdam. Toen werd me verteld dat het 2 weken zou duren voordat hij binnen was. Ik had vandaag nog niets gehoord, dus ik bel naar het MacHouse. Wordt mij verteld dat de levertijd 3 weken is ipv 2 weken :( :'(

Dat valt nog mee ;)
Ik heb mijn (overigens standaard) iBook bij Apple Centre Maastricht besteld op 1 oktober,
tot op heden nog steeds niet binnengekomen..
Misschien had ik toch beter via de applestore besteld,
maar mijn gedachtegang was van "laat die kerels in de lokale winkel ook maar iets verdienen".
Blijkbaar foute gedachtengang ;)

I used to be a schizophrenic, but we're ok now!

jezus, anderhalve maand, ik zou behoorlijk gefustreerd raken.
ik heb binnnen 2 weken mijn BTO 15" powerbook binnen gekregen vanuit Singapore.
Nog een reden waarom het zo lang duurt bij he?

UTFS??? STFU zal je bedoelen!!!

quote:
JuStInEr schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:15:
Ik belde, en vroeg of ik in aanmerking kwam voor de studentenkorting (zit in 4vwo) en hun antwoord was 'ja, natuurlijk'... Yes!

Hoef je dan geen 18 te zijn?
Ik ben woon in Belgie, en ben dus niet zo op de hoogte van de nederlandse studierichtingen, maar 5vwo lijkt me toch <18 ?
@Tha_Butcha,
dat word ik stilaan ook...
Geen idee trouwens waarom het zolang duurt, ik bel bijna wekelijks maar steeds het antwoord:
sorry, hij is er niet bij... ik bel jou wel als hij binnenkomt.

Spijtig genoeg heb ik een voorschotje gegeven, anders had ik 'm waarschijnlijk reeds geannuleerd en besteld via applestore.

I used to be a schizophrenic, but we're ok now!

quote:
crash748 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:00:
Misschien had ik toch beter via de applestore besteld,
maar mijn gedachtegang was van "laat die kerels in de lokale winkel ook maar iets verdienen".
Blijkbaar foute gedachtengang ;)

Ik dacht precies hetzelfde, probleem is gewoon dat de AppleStore geen nederlands bedrijf is, het is een Iers bedrijf en zit daarom (volgens de medewerker van de Store waar ik besteld heb) dichter bij het vuur. De apple stores werken via een nederlandse distributeur. (extra schakel die gaat verdelen).

Daarnaast heeft een fysieke winkel ook wel wat voordelen, maar da's offtopic &gt;:)

Ik wacht nu al 6 weken op de Ipod Nano Tubes om de Nan ote beschermen. Na al dat gedoe rondom de krasjes wil ik hem graag wat beter beschermen, maar als het zo enorm lang duurt voordat ze die kunnen leveren heb ik er nog niets aan :(

Ik ben van plan om deze (30GB, zwart) iPod te kopen, maar ik vroeg me af waar ik dat het beste kan doen. Ik ben niet erg thuis op het gebied van iPods en het bestellen van producten via het internet dus hoop ik of jullie me kunnen helpen. In Amerika is de standaardprijs 300 dollar (=260 euro) en in Nederland is de standaardprijs 330 euro, ik vind dit verschil nogal groot. Is er een mogelijkheid om vanuit Amerika één te bestellen? Doen deze iPods het hier wel hier? Zo ja, bij welke site moet ik dan zijn en wat zijn dan de bestelkosten? Of is er in Nederland (of ergens anders) een goedkoper alternatief te vinden?

Alvast bedankt

Als je student bent krijg je korting bij de Apple Store. De 30GB iPod kost dan 303 euro. Bovendien kan is graveren gratis en is verzenden gratis. Als je geen student bent kan je evt. een vriend die wel student is laten bestellen.

Als je je iPod in Amerika besteld moet je dacht ik belasting (en verzendkosten) betalen.

Reg. datum: 25 juli 2005

Ga er maar vanuit dat je als je een ipod in de VS besteld toch ~325$ kwijt bent, ligt eraan in welke staat je hem koopt. En dan natuurlijk nog invoerkosten en verzendkosten als je hem daar bestelt en laat bezorgen.

AMD 3500+ Winchester, Gigabyte 6600GT (passief), 1,5 GB Ram, A8N SLI Deluxe, 160GB Seagate SATA, 40GB Seagate IDE, NEC 3500

Met bestellen uit de VS ben je dus evenveel kwijt als hier in Nederland uit de winkel. Dan een vraagje over die studenten korting, geldt dat ook voor de middelbare school?, ik zit nu in VWO 6 namelijk.

quote:
Grutte Pier schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:02:
Met bestellen uit de VS ben je dus evenveel kwijt als hier in Nederland uit de winkel. Dan een vraagje over die studenten korting, geldt dat ook voor de middelbare school?, ik zit nu in VWO 6 namelijk.

" Wie mag gebruikmaken van de Apple Store voor het Onderwijs?
Door te klikken op “Akkoord” bevestig ik het volgende:
• ik ben 18 jaar of ouder
• ik ben een student met een geldig bewijs van inschrijving voor een onderwijsinstelling in Nederland of ik ben als leraar, mentor of in een andere toezichthoudende functie verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
• ik ga ermee akkoord dat Apple contact met mij opneemt met als doel mijn status te controleren. Ik zal bewijs van deze status overleggen als hierom wordt gevraagd en ik ga akkoord met de beslissing van Apple om mijn bestelling te weigeren als ik geen bewijs kan overleggen dat door Apple als geldig wordt geaccepteerd. De beslissing van Apple in dezen is bindend."

Het lijkt mij dus dat als jij ouder dan 18 bent, dat het mag. Stond trouwens gewoon boven de twee invoervelden van je schoolnaam en plaats.

Sony Vaio FJ1S - Apple iPod video 60GB - Apple iPod shuffle 1GB - Nokia N70

grr
ik sta sinds afgelopen vrijdag op de lijst voor de 60gb black versie bij maccenter Amsterdam. plaats 7. het is nu woensdag en hij is nog steeds niet binnen gekomen. nogal onhandig om zo slecht te kunnen leveren vlakvoor de vakantieperiode.

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
Stuiter79 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:48:
grr
ik sta sinds afgelopen vrijdag op de lijst voor de 60gb black versie bij maccenter Amsterdam. plaats 7. het is nu woensdag en hij is nog steeds niet binnen gekomen. nogal onhandig om zo slecht te kunnen leveren vlakvoor de vakantieperiode.
Huh, welke vakantieperiode? Het is 16 november :P . Verder is het een nieuw product en is Apple blijkbaar nog steeds bezig winkels te bevooraaden. Het zal ook niet meehelpen dat Apple problemen heeft met de Nano (tekort van een bepaald onderdeel) en de vraag naar de 5G veel groter is dan verwacht.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Kerst en sinterklaas ;)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws