Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
DJ Chicken schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:55:[...]
Haha ja ik zou dat wel een sop een fx5900 willen zien draaien...btw in mn oude p4 zit een fx5900xt.
Ff installen en koppijn krijgen van het geschok.
Dat zal wel meevallen... Ik heb zo'n kaartje en met DX7 speelt ie supersoepel :)

Specs:
TFT @ 1024X768 70Hz - AMD64 3000+ / 2x512 MB DDR
FX5900XT@500/890 - Omega drivers 66.93 @ Performance

Ik speel met 4XAA / 8XAF en de rest ook op max. De fps zit rond de 40 met
uitschieters naar 70 en 25 als ik in de rook loop. Alleen een béétje heel erg jammer
dat de game door DX7 lelijker is dan CoD 1 |:( screenshots

De gameplay maakt een hoop goed en Hill 400 is nou al een klassieker maar het
zal nog wel ff duren voor m'n toekomstige systeem 'm op DX9 nivo kan draaien ;(

Bobnofski wijzigde dit bericht 02-11-2005 23:12 (7%)

Ik draai hem nu ook met Dx7 hij wil niet hoger of lager dan 60 Fps waar ik totaal geen problemen mee heb :D

quote:
Slash500 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:03:
Ik draai hem nu ook met Dx7 hij wil niet hoger of lager dan 60 Fps waar ik totaal geen problemen mee heb :D

Sync every frame-->off...
Maar die optie is juist bedoeld om tearing te voorkomen, dus als het goed loopt, gewoon lekker zo laten.

P4 3Ghz HT | Twinmos DC 4*512 DDR400 | 160Gb WD ATA133 | 250Gb Maxtor Sata 16mb | ATI Radeon X1950 Pro 512Mb | Sound Blaster Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Coolermaster 450W Real Power | @ Samsung LE26R71

Reg. datum: 24 juli 2005

We zouden het over andere zaken hebben...
Multiplayer is een stuk beter dan COD, gameplay ligt me wat meer... :Y)
Vooral het tot rust komen, als je sniped. Geweldig hoe dat gedaan is met het geluid.
COD2, is een terechte opvolger van zijn jongere broertje.

Pilske vatte! :)

quote:
eXe schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:55:
We zouden het over andere zaken hebben...
Multiplayer is een stuk beter dan COD, gameplay ligt me wat meer... :Y)
Vooral het tot rust komen, als je sniped. Geweldig hoe dat gedaan is met het geluid.
COD2, is een terechte opvolger van zijn jongere broertje.
Oke, maar ik mis het vroemen met die willy's in de mp :D
Reg. datum: 06 augustus 2004

quote:
Shailesh schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:37:
[...]

Sync every frame-->off...
Maar die optie is juist bedoeld om tearing te voorkomen, dus als het goed loopt, gewoon lekker zo laten.

oh daarom staat er alleen maar 60? ik vroeg me al af waarom ik nooit meer dan 60 FPS had met Fraps (precies rond) maar dat komt dus door Vsync?

hmmz dan maar geen fraps want zonder Vsync = :r net als zonder FSAA :O

is COD2 waard om aan te schaffen? want eerlijk gezegd vind ik de geluiden niet zo SUPER TOLL beetje afgezaagd als je het mij vraagt net als bij COD1

(nee het ligt niet aan mn geluidskaart)

Bulls wijzigde dit bericht 03-11-2005 00:20 (19%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

quote:
twiekert schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:58:
Ik speel nu op het een na laatste niveau, wat soms best lastig is, maar op Hill 400 is het gewoon ronduit belachelijk. Het lijkt wel of elke duitser op jouw schiet, in plaats van op die 10 andere soldaten in je compagnie. 8)7

Als je ook maar durft op te staan daar vanuit ligpositie mag je blij wezen als je het 5 seconden overleeft :P
Ik moet bekennen dat ik die gedachte ook heb gehad. Voor m'n gevoel had ik echt het idee dat iedereen op mij schoot. :{

De maat-schap-pij dat ben jij

Sow die shadows off scheeld veel zeg 8) . AA en AF aan of uit maakte zowat geen zak uit, maar die shadows schelen bijna 15fps man. Shadows zien er ook wel super fijn uit, jammer dat je daar het detail niet lager van kan zetten, alleen maar uit. Maarja dan maar uit en speel nu wel gelijk op 1280x1024 met textures op high; en smoke edges world only; en dynamic light op normal; AA off; AF off.
45fps, soepel dus.

p4 3ghz
6800gt@ultra 256mb
1gb ram

aahh durka durka durka

quote:
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:17:
[...]

oh daarom staat er alleen maar 60? ik vroeg me al af waarom ik nooit meer dan 60 FPS had met Fraps (precies rond) maar dat komt dus door Vsync?

hmmz dan maar geen fraps want zonder Vsync = :r net als zonder FSAA :O

is COD2 waard om aan te schaffen? want eerlijk gezegd vind ik de geluiden niet zo SUPER TOLL beetje afgezaagd als je het mij vraagt net als bij COD1

(nee het ligt niet aan mn geluidskaart)

Is Vsync jah.
En ik vind wat betreft het geluid dit spel er niet echt uitspringen ofzo...Ik bedoel, anno 2005 verwacht je nou eenmaal niet minder dan dit. En jah, het is gewoon regular surround met wat geknal erin. Niks bijzonders imho, geen merkbare verbetering tov CoD1 in elk geval.
Grafisch is het hetzelfde/slechter, tenzij je een überpc hebt.

P4 3Ghz HT | Twinmos DC 4*512 DDR400 | 160Gb WD ATA133 | 250Gb Maxtor Sata 16mb | ATI Radeon X1950 Pro 512Mb | Sound Blaster Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Coolermaster 450W Real Power | @ Samsung LE26R71

quote:
Rudios schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:00:
[...]

Nee, niet extra, wel high, shadows off, smoke edges normal, dynamic lights; world only (als ik me niet vergis). Zoals ik al eerder poste ga je er met je FPS op vooruit en lever je zeer weinig eye-candy in

Ja dat zijn imho de beste settings om te spelen, om de één of andere reden stonden bij mij die extra settings op 'extra', toen had ik echt maar iets van 20fps, toen ik ze alle drie op high zette, ging ik naar gemiddeld 45fps, voor de rest DX9 mode, res 1152x864, 4xAA en AF aan. Oh en dynamic lights op high ja, voor de rest precies zoals je zei. Ik was verbaasd hoe speelbaar het opeens was...
BTW heb de SP nu ook al bijna uitgespeeld, gaat snel zo...
quote:
Shailesh schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:56:
[...]

Is Vsync jah.
En ik vind wat betreft het geluid dit spel er niet echt uitspringen ofzo...Ik bedoel, anno 2005 verwacht je nou eenmaal niet minder dan dit. En jah, het is gewoon regular surround met wat geknal erin. Niks bijzonders imho, geen merkbare verbetering tov CoD1 in elk geval.
Grafisch is het hetzelfde/slechter, tenzij je een überpc hebt.

Ofte, als je het geluk hebt dat je systeem het wel vlot aankan. Ik heb geen supersysteem en draai (relatief) vlot alles op high (zonder smoke shadow of wat die vreemde lagfeature ook is). (laptop 1.7 GHz, 1 gig ram, X700) En dan ziet het er grafisch dus wel een pàk beter uit.

Verder vind ik het dan nog een verbetering tegenover CoD 1. Het is intenser geworden imo en de controls zijn verder uitgediept. Het enigste dat me nog altijd tegensteekt is de crappy AI die onveranderd gebleven is waardoor het spel echt altijd moet terugvallen op scripting.

Revolutionair is het spel niet maar ik vind het een fikse verbetering tegenover deel 1. Ik vind het in elk geval een waardige opvolger. Volgende keer betere AI en ik ben tevreden.

addict zijn is k*t

quote:
jagermeister schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:51:
Hmm.. net weer even gespeeld op een drukke server. Het was één grote mayhem... totaal geen fun met al die smoke enzo. Van teamplay kan gewoon geeneens meer sprake zijn met meer dan 30 man in zulke kleine maps. Nee.. ben er nu uit voor mezelf. CoD2 MP zuigt verschrikkelijk. Met een paar man zal het vast leuk zijn hoor, maar dit sloeg echt alles 8)7

al dat smoke is idd belachelijk of wat het nog completer maakt, shotguns 8)7

nu heb ik dus de warez versie en zit hier dus te twijfelen of ik hem wel zal kopen..

Currently Playing: Hearts of Iron 2
Weapon of Mass Distraction

Het is hier geen V&A ;)

Crash wijzigde dit bericht 03-11-2005 09:18 (99%)

quote:
jagermeister schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:51:
Hmm.. net weer even gespeeld op een drukke server. Het was één grote mayhem... totaal geen fun met al die smoke enzo. Van teamplay kan gewoon geeneens meer sprake zijn met meer dan 30 man in zulke kleine maps. Nee.. ben er nu uit voor mezelf. CoD2 MP zuigt verschrikkelijk. Met een paar man zal het vast leuk zijn hoor, maar dit sloeg echt alles 8)7
Dan heb je zeker nog nooit CoD gespeeld op een 60 man server, of een SD match met 40 spelers 8)
Reg. datum: 06 augustus 2004

Reageer dan niet ;)

Crash wijzigde dit bericht 03-11-2005 09:19 (90%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Volgens mij kan je alle hardware opmerkingen eenvoudig samenvatten: In DX9 loopt het bij iedereen slecht en in DX7 loopt het bij iedereen prima.

Wat natuurlijk ook logisch is omdat het erin DX7 tien keer minder mooi uitziet.

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

quote:
jimbojansen90 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:00:
Wie stemt er hier allemaal om met DIKKE ZWARTE LETTERS neer te zetten "geen hardware vragen, ja het spel loopt slecht" ?? ik word echt zo moe van die hardware vragen.. 8)7 :?

100% mee eens, iedereen die cod2 heeft, lijkt hier te moeten patsen/klagen over zijn systeem. Als je wilt patsen: doe dat maar ergens anders. Als je problemen hebt: we hebben niet voor niets 2 spielerij subfora: 1 voor de DISCUSSIES en 1 voor de PROBLEMEN... wat zich hier nu afspeelt is meer een aaneenschakeling van saaie posts over iemand zijn specs/framerates... Plz improve!

geen hardware vragen, ja het spel loopt slecht _/-\o_

Quadropluxor wijzigde dit bericht 03-11-2005 09:35 (7%)

blaat.

Phyxion.net | ><((((º>

Call of Duty 2 - Tweakguide

Voor dit in de console in:

/cg_drawfps 1
Zo kan je je fps zien, wil je het disablen, voor dan /cg_drawfps 0 in

/com_hunkmegs ?
? moet de helft van je RAM zijn, dus bijvoorbeeld /com_hunkmegs 512

/com_maxfps ?
? kan je zelf bepalen, iets van 300 werkt prima

/cg_drawgun ?
? = 0 of 1, wel of geen gun zichtbaar, werkt niet in MP

/r_drawsun ?
? = 0 of 1, wel of geen zon

/r_picmip ?
? = 0-3, gewoon proberen wat de beste fps oplevert

/cg_brass ?
? = 0-1, wel of geen hulzen uit je gun

/cg_blood ?
? = 0-1, wel of geen bloed

/cg_marks ?
?= 0,1, wel of geen schoten op de muur zichtbaar

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Over and Out

quote:
Quadropluxor schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:10:
[...]

100% mee eens, iedereen die cod2 heeft moet hier ff patsen/klagen over zijn systeem. Als je wilt patsen: doe dat maar ergens anders. Als je problemen hebt: we hebben niet voor niets 2 spielerij subfora: 1 voor de DISCUSSIES en 1 voor de PROBLEMEN... wat zich hier nu afspeelt is meer een aaneenschakeling van saaie posts over iemand zijn specs/framerates... Plz improve!

Laat toch gaan, volgende week is dat probleem opgelost, dan zijn er veel meer mensen die het spel bezitten. Dan gaat het vast weer over serieuze zaken.

Foo :z

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Dreambox 7020Si

Zeggen dat je moet ophouden moet klagen helpt niet... Je kan wel zeggen van: ''niet klagen maar dragen'' , maar daar schiet niemand iets mee op...

Ik denk dat je meer opschiet met het maken van een zgn. tweakguide met optimale instellingen voor Call of Duty 2, zodat iedereen met zijn hardware wat kan uitzoeken met instellingen. Zodra het dan bij iedereen goed loopt is iedereen blij.

quote:
FnF schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:35:
Call of Duty 2 - Tweakguide

Voor dit in de console in:

/cg_drawfps 1
Zo kan je je fps zien, wil je het disablen, voor dan /cg_drawfps 0 in

/com_hunkmegs ?
? moet de helft van je RAM zijn, dus bijvoorbeeld /com_hunkmegs 512

/com_maxfps ?
? kan je zelf bepalen, iets van 300 werkt prima

/cg_drawgun ?
? = 0 of 1, wel of geen gun zichtbaar, werkt niet in MP

/r_drawsun ?
? = 0 of 1, wel of geen zon

/r_picmip ?
? = 0-3, gewoon proberen wat de beste fps oplevert

/cg_brass ?
? = 0-1, wel of geen hulzen uit je gun

/cg_blood ?
? = 0-1, wel of geen bloed

/cg_marks ?
?= 0,1, wel of geen schoten op de muur zichtbaar

handig.
vooral die van de sun. Maar wat doet '/r_picmip' ??

Nikon D40x | 18-55mm 1:3.5 - 5.6 | 55-200mm 1:4 - 5.6

Dope Rapper

denk dat te maken heeft met je mipmap's. Dat zijn details op de texturen op de muur, zou alleen niet weten wat het verschil is tussen 1 2 en 3...
quote:
sjaakhaar schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:01:
Ik denk dat je meer opschiet met het maken van een zgn. tweakguide met optimale instellingen voor Call of Duty 2, zodat iedereen met zijn hardware wat kan uitzoeken met instellingen. Zodra het dan bij iedereen goed loopt is iedereen blij.
Er is al een tweakguide, weliswaar voor de demo maar met de full version is ie ook wel handig.

Wandelende oorgaanzak

Hmm.... ik draai dit alles dus op een 6800LE 12,1v6 400/950mhz....

En ik moet toch zeggen, in 1024*768 met medium detail draait het best lekker.....

of dit nu dx8 of dx9 is...het verschil is ongeveer 10fps.....

Blijvende onder de naam Administrator en voor de hyverz onder ons...

\o/

/com_maxfps kun je wel op 300 zetten, je kan hem ook op 6000 zetten, maar die is er juist voor om te zorgen dat je een stabiele fps kan hebben, dus logischer is het dat je hem capt op 30 of 40 of w/e. Vooral bij trickjumpen enzo (dus niet echt voor cod, maar quake oid weer wel) erg interessant.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws