Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 februari 2002

Ik vind de sr-5500 echt een goede reciever, hiervoor had ik de jvc rx 5042. De marantz klinkt veel voller / meer detail op mijn speakers. Een echte vooruit gang dus :)

Over de yamaha kan ik niets zeggen, nog nooit gehoord...

Powered by Marantz

Reg. datum: 07 februari 2004

quote:
En dat apparaatje? Dat is de ontvanger van de wireless toetsenbord en muis

ja, aan de rechterkant, dat weet ik wel, want heb ook zo'n ontvanger, maar die aan de linker kant niet.

quote:
Een beamer geeft toch meer een filmgevoel en daarbij groter beeld voor minder geld. Een LCD is alleen meestal beter plaatsbaar en toch handiger voor te computeren i.v.m. de levensduur.

Helemaal waar! Ik zit er ook al heel lang over te twijfelen. Probleem is alleen beetje dat ik hiet in West-Vlaanderen, België, haast geen een winkel vindt waar er meerdere beamers (van verschillende merken) naast elkaar opgesteld staan om te vergelijken. En ik vertrouw het niet helemaal om meer dan duizend euro voor een beamer uit te geven die ik nog nooit heb zien spelen.
De beamer die mijn voorkeur weg draagt is momenteel de Hitachi PJT-X100 prijs/kwaliteit bekeken (LCD 1280*720 native met component aansluiting voor ongeveer ¤1100)
Maar minpunt hier is dat de opvolger (de PJT-X200) al uit is, en de oude wordt overal uit de rekken gehaald. En de nieuwe is toch wel een ¤400 duurder, voor een minieme prestatie verbetering.

Het klinkt misschien raar, maar persoonlijk vindt ik voor een cinema beleving de 32" lcd-tv te "klein"

Is er ook helemaal klaar voor!

Dean, is er bij je geen MediaMarkt in de buurt? Die hebben verschillende beamers staan. Die in Hasselt toch wel alleszins.

't Is dat ik van Vlaams-Brabant ben, want ik wist hier in de buurt wel een aantal winkels maar dat is dan weer niet echt bij jou in de buurt é ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Team Green

quote:
DeanJ schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:44:
[...]

ja, aan de rechterkant, dat weet ik wel, want heb ook zo'n ontvanger, maar die aan de linker kant niet.

Ow hehe aan de linkerkant ligt 'm telefoon op te laden.

En ja ik vind een LCD bij lange na geen biosgevoel geven, daarvoor heb je gewoon een joekel van een scherm nodig en een lichtstraal van achter naar voren ;)

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Rainesh schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:59:
[...]

Hoe is de Marantz sr5500? Ik ben gisteren naar correct geweest in rotterdam en daar kan ik em voor 399 krijgen. Ik zit zwaar te twijfelen tussen de yamaha 457 en marantz sr5500 of desnoods sr4500 vanwege de prijs (100 euro goedkoper) De yamaha heeft veel meer uitgangsvermogen, namelijk 130 watt 85 watt @ 8ohm (ze laten steeds het uitgangsvermogen zien @ 4ohm, dus 130 watt) en de marantz 90 en 80 watt @ 8 ohm. Prijsverschil is er wel degelijk, namelijk 150 euro want de yamaha is 250 euro.

Ik heb een tijdje terug ook de marantz sr 5500 gekocht bij Correct. Toen was die nog voor 350 te koop. Ik ben er enorm tevreden mee.
De helft van de adviesprijs leek mij wel een goede koop :P . Ik kan je helaas niks over kwaliteit zeggen aangezien ik:
1: nog nooit eerder een echte receiver heb gehad (crappy all in one setjes)
2: Nu 2 Bose 201 boxen gebruik....
Ik ben aan het kijken naar B&W 601's maar 400 euro is toch een hoop geld voor 2 speakers,
aangezien ik 16 ben ;).

*let trouwens alsjeblieft niet op het uitgangsvermogen, ze gaan toch allemaal wel hard. Deze receiver kan hard genoeg om je doof te maken hoor :+

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

Reg. datum: 12 mei 2000

Wat voor nut heeft een eindversterker (of meerdere zelfs) eigenlijk?

Ik heb nu een Onkyo receiver met 5 speakers en een sub, wat mis ik dan?

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Reg. datum: 07 november 2000

Niet mijn eigen set, maar deze home-cinema is toch wel erg over the top.
http://theater.stevejenkins.com/gallery/

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Metal schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:16:
*let trouwens alsjeblieft niet op het uitgangsvermogen, ze gaan toch allemaal wel hard. Deze receiver kan hard genoeg om je doof te maken hoor :+

Zowiezo is het deugdelijk leveren van veel vermogen een droom bij meerkanaalsreceivers in deze prijsklasse. En hard gaan is wat anders van veel vermogen leveren. Vervorming komt op je oren als 'hard' over dus in die zin kan bijna elke versterker wel hard.

Maar goed, het is maar wat voor eisen je stelt. Zelfs een meerkanaals NAD/Arcam/Rotel eindversterker van 2000 a 3000 euro heeft nog een betrekkelijk zuinige voeding voor 5 of 7 kanalen.

Vidi, Vici, Veni

quote:
Exirion schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:22:
[...]

Zowiezo is het deugdelijk leveren van veel vermogen een droom bij meerkanaalsreceivers in deze prijsklasse. En hard gaan is wat anders van veel vermogen leveren. Vervorming komt op je oren als 'hard' over dus in die zin kan bijna elke versterker wel hard.

Maar goed, het is maar wat voor eisen je stelt. Zelfs een meerkanaals NAD/Arcam/Rotel eindversterker van 2000 a 3000 euro heeft nog een betrekkelijk zuinige voeding voor 5 of 7 kanalen.
Sowieso jammer dat dat niet altijd in de specs vermeld wordt...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
Obliterator schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:20:

Als ik het geld en ruimte zou hebben zou ik het ook zo doen .. alleen wat minder kitscherig ;)
Maar my god hoe krijg je zo'n huis verkocht :P

quote:
Captain Pervert schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:18:

Een eindversterker kan veelal meer stabiele power geven aan speakers die dat nodig hebben en is meestal ook beter voor stereo, als je ook muziek luistert op je home-cinema.

Ikzelf heb uit noodzaak 2 Marantz MA-500 eindmonoblokken gekocht omdat mijn Marantz SR-4300 mijn Celestion C-3 gewoon niet aankon. Hij klonk (in stereo) op redelijk volume nergens meer naar en werd POKKEheet. Dat is allemaal gelukkig voorbij, dankzij de eindversterkers.

quote:
Kende het al en vond het toen al niets. Beetje omhooggevallen Amerikaan die wilt uitpakken met zijn geld en kitscherig boel, man man...

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
Captain Pervert schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:18:

Ik heb het gedaan omdat ik dan makkelijker kan overstappen eventueel. Versterker kan ik een hele tijd mee doen receiver kan ik dan eenvoudig vervangen...

Ook is gescheiden componenten inprincipe beter voor de kwaliteit ;)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 07 februari 2004

quote:
Dean, is er bij je geen MediaMarkt in de buurt? Die hebben verschillende beamers staan. Die in Hasselt toch wel alleszins.
http://www.mediamarkt.be/MM_new/vestigingen_nl.php

die leukerds hebben in gans belgië vestigingen, maar hier natuurlijk niet 8)7

maar goed, ik zal toch pas actief zoeken naar beamer eens de nodige fondsen binnen zijn (waarschijnlijk pas in januari). Dan rij ik wel even tot gent. Bedankt voor de tip althans

quote:
Ow hehe aan de linkerkant ligt 'm telefoon op te laden.
Domme ik |:(

Vidi, Vici, Veni

quote:
TomSwinnen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:15:
[...]

[...]

Kende het al en vond het toen al niets. Beetje omhooggevallen Amerikaan die wilt uitpakken met zijn geld en kitscherig boel, man man...
Nou, zo geweldig is de apparatuur toch nieteens? Vooral de coax-toslink converter doet het hem wel ;)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:49:
Sowieso jammer dat dat niet altijd in de specs vermeld wordt...
Ik beschouw vermogensspecs altijd als irrelevant. Als je ziet wat voor trafo en elcootjes er in de gemiddelde versterker zitten dan is de 7 maal 100 W die beweerd wordt een giller. Zeker bij laagohmige belasting moet een versterker stroom kunnen leveren en dat lukt zo'n ding echt niet. Volgens mij specificeren ze vaak gewoon doodleuk het vermogen dat de vermogenstorren/FETs theoretisch maximaal kunnen verwerken, maar dat haalt ie met zo'n voeding en koeling van z'n leven niet. En het is de vraag wat ie met een acceptabelen vervorming werkelijk kan leveren. Je moet niet gek opkijken als een versterker met op papier 2x100W misschien werkelijk maar 2x10W kan leveren.

Vidi, Vici, Veni

quote:
Exirion schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:42:
[...]

Ik beschouw vermogensspecs altijd als irrelevant. Als je ziet wat voor trafo en elcootjes er in de gemiddelde versterker zitten dan is de 7 maal 100 W die beweerd wordt een giller. Zeker bij laagohmige belasting moet een versterker stroom kunnen leveren en dat lukt zo'n ding echt niet. Volgens mij specificeren ze vaak gewoon doodleuk het vermogen dat de vermogenstorren/FETs theoretisch maximaal kunnen verwerken, maar dat haalt ie met zo'n voeding en koeling van z'n leven niet. En het is de vraag wat ie met een acceptabelen vervorming werkelijk kan leveren. Je moet niet gek opkijken als een versterker met op papier 2x100W misschien werkelijk maar 2x10W kan leveren.

Mjah, die specs wel ja... Heb het ook vooral over het output amperage van de voeding... Zou dat niet meer zeggen dan die zogenaamde wattages... De meting van een voedings-vermogen is ook wat minder arbitrair dan het meten van een bepaald wattage... (bij bep toonsoort...)

Trouwens, jij begint over onkyo... Zit eens te kijken naar de TX-NR5000E... Ding heeft volgens de specs 7x200 watt... Maar verbruikt vervolgens maar max 1200 watt... Beetje vreemd...
Mijn AVR7000 verbruikt namelijk max watt met 5x100 watt output... Ergens een beetje vreemd, niet?

MikeyMan wijzigde dit bericht 10-11-2005 16:50 (6%)

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
TomSwinnen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:15:

Kijk daarlangs en je ziet vakwerk

en zijn Sunfire bakken

w00Dy wijzigde dit bericht 10-11-2005 16:58 (5%)

quote:
w00Dy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:55:
[...]
Kijk daarlangs en je ziet vakwerk
True, zelf zou ik het niet in elkaar kunnen steken, het is allemaal wel goed gemaakt... maar het blijft een kitscherige Amerikaan met geld en geen smaak :p

The Denon man
Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Hee... ik kreeg een Yab-Yum gevoel bij deze plaatjes :X (Niet dat ik die tent ooit van binnen IRL gezien hebt, maar slechts in van een of andere docu O-) )

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
DeanJ schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:44:
[...]

[...]

Helemaal waar! Ik zit er ook al heel lang over te twijfelen. Probleem is alleen beetje dat ik hiet in West-Vlaanderen, België, haast geen een winkel vindt waar er meerdere beamers (van verschillende merken) naast elkaar opgesteld staan om te vergelijken. En ik vertrouw het niet helemaal om meer dan duizend euro voor een beamer uit te geven die ik nog nooit heb zien spelen.
De beamer die mijn voorkeur weg draagt is momenteel de Hitachi PJT-X100 prijs/kwaliteit bekeken (LCD 1280*720 native met component aansluiting voor ongeveer ¤1100)
Maar minpunt hier is dat de opvolger (de PJT-X200) al uit is, en de oude wordt overal uit de rekken gehaald. En de nieuwe is toch wel een ¤400 duurder, voor een minieme prestatie verbetering.

Het klinkt misschien raar, maar persoonlijk vindt ik voor een cinema beleving de 32" lcd-tv te "klein"
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, weet ook niet naar waar gegaan om beamers te vergelijken. Ook west-vlaanderen dus ;)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Reg. datum: 10 november 2000

quote:
Dupje schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:02:Ik heb een beetje hetzelfde probleem, weet ook niet naar waar gegaan om beamers te vergelijken. Ook west-vlaanderen dus ;)
In St. Niklaas heb je Cinehome, die schijnt wel wat te hebben.

quote:
Jack van Dijk schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:27:
Mijn tweede post op dit forum, dus maar even mijn set voorstellen. Voor alle details verwijs ik graag naar mijn website, hier voor de liefhebbers even een foto van de opstelling waar ik mee speel:

[afbeelding]

Jack
WOW wat een fantstische set; zul je wel (terecht) apetrots op zijn!

quote:
ConZito schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:24:
Waar zijn overigens die Solidsteel racks te koop, ik heb ze nog nooit ergens gezien?
Solidsteel wordt verkocht bij 'De HifiWinkels', zie http://www.hifi-notes.com, of nog beter bel of mail de jongens van Beter Beeld en Geluid: http://www.beterbeeldengeluid.nl

Jack

quote:
Erry schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:23:
[...]

WOW wat een fantstische set; zul je wel (terecht) apetrots op zijn!

Ik ben er zeker erg happy mee!

Jack

quote:
Jack van Dijk schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:35:
[...]

Ik ben er zeker erg happy mee!

Jack

Verwonder me dat er zo weinig wordt gereageerd om zo'n topset.
Vier x Avalon in één kamer zou toch iets meer moeten losmaken.

Al heb ik inmiddels wel de overtuiging dat dat niet aan jouw set ligt maar aan (om het aardig te zeggen) het gebrek aan ervaring van de leden hier om een dergelijke set op zijn ware merites te kunnen beoordelen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: