Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Nummer 19 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Is er ook helemaal klaar voor!

Even verdergaan met Voodoo:
quote:
Daklem schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 08:06:
[...]

haha, ik heb toch wel ff moeten lachen om dat stukje. wat een idiote belg! :o

Die idiote Belg is geen referentie voor andere Belgen, laat dat duidelijk zijn. :P
Mijn artikels bij Audioforum zijn altijd ethisch verantwoord :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Ja, daar valt je bek toch van open, wat een idioot zeg. Dit soort mensen zijn een gevaar voor de hobby |:( Die vent is totaal de kluts kwijt, kent geen verschil meer tussen de realiteit en het stemmetje tussen z'n oren.

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
TomSwinnen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:26:
Even verdergaan met Voodoo:

[...]

Die idiote Belg is geen referentie voor andere Belgen, laat dat duidelijk zijn. :P
Mijn artikels bij Audioforum zijn altijd ethisch verantwoord :P

Offtopic:
Ik laat mijn Missions een keer per maand inzegenen door een bisschop, het kost een paar duiten, maar het heeft duidelijk een beter en scherper hoog tot gevolg :&#039;(

Ontopic:
Zeg een plaatje marmer onder je speakers, wat moet dat ongeveer kosten?

[ I love rock & roll, throw another dime at the DJ baby ]

Zo ik ben net wezen luisteren. De kef Q4 en Q5. Ben tot de conclusie gekomen dat de Q5 toch een stuk beter warmer en dieper klinkt dan de Q4. De prijs viel me alleen wat tegen. 450 euro voor een zwarte. Ik had liever de houten kleur gehad. Dus ik kijk/luister nog ff verder. Verder zeer goede speakers.

edit:

iemand ervaring met abetterprice.nl?
Wanneer ik hier geen links mag plaatsen haal hem maar gauw weg en mijn excuses dan.

Sproedie wijzigde dit bericht 29-10-2005 17:01 (19%)

PS2 & PC Gamer

Smart

En TOCH heeft die man gelijk! in het donker is het zelfde als met je ogen dicht, en je hoort beter wanneer je dit doet. Je kunt je dan namelijk beter concentreren op je gehoor door andere zintuigen uit te schakelen.
Moet wel toegeven dat hij aardig overdrijft toch ;) ook met dat strelen enzo

Big car, small ****

100 % BULLY

Heb zelf een receiver en speakers bij abetterprice gekocht , geen klachten over ze ;)

kingfriko

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
baquelappe schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:20:
Ja, daar valt je bek toch van open, wat een idioot zeg. Dit soort mensen zijn een gevaar voor de hobby |:( Die vent is totaal de kluts kwijt, kent geen verschil meer tussen de realiteit en het stemmetje tussen z'n oren.
Beetje idioot is het natuurlijk wel, maar ik heb wel eens grotere onzin gehoord hoor. Van die Peter Belt bijvoorbeeld, dat is echt de grootste irrationele onzinverkoper die ik ken uit audioland. Ik heb ooit de link naar zijn site gekregen van een collega (geluidstech), ik heb echt helemaal krom gelegen, wat een onzin :P ! Slechte site ook, wel de moeite :).
Ben wel benieuwd wat dat spul is dat dan op de lampen of de kabel ervan geplakt moet worden. Klinkt als een typisch Peter Belt produkt :).

Jag wijzigde dit bericht 29-10-2005 18:26 (10%)

quote:
Jag schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:25:
[...]
Ben wel benieuwd wat dat spul is dat dan op de lampen of de kabel ervan geplakt moet worden. Klinkt als een typisch Peter Belt produkt :).
Dat is het ook! Die idiote Belg (mijn hoofdredacteur... :X ) is een gigantische voorstander van de Belt producten. :O

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

quote:
Razorfist schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:57:
En TOCH heeft die man gelijk! in het donker is het zelfde als met je ogen dicht, en je hoort beter wanneer je dit doet. Je kunt je dan namelijk beter concentreren op je gehoor door andere zintuigen uit te schakelen.
Moet wel toegeven dat hij aardig overdrijft toch ;) ook met dat strelen enzo
Oké, dat van in het donker weet iedereen wel :) Blinden horen ook over het algemeen veel beter é. Maar een stripje plakken op je lamp gaat écht niet helpen :p

Reg. datum: 09 januari 2004

wooooeeei mijn nieuwe eindversterker en processor zijn besteld :)

binnenkort echte pics :)

http://europe.rotel.com/products/images/rsp1068.jpg

rotel 1068 processor (Dolby Digital, Dolby EX, Dolby Pro-Logic II, DTS, DTS ES, DTS ES Discrete, DTS Neo 6, HDCD) al die zooi dus :)

http://europe.rotel.com/products/images/RMB1077.jpg

rotel 1077 icepower digitale eindversterker.. 7 x 100 watt 8)

nu nog wachten tot het binnen is :(

lowfi wijzigde dit bericht 30-10-2005 00:30 (86%)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 01 november 2002

Een tijdje geleden ( begin augustus ) had ik al m'n set geplaatst, daarop volgde een kleine discussie over netheid en meubels :+ . Maargoed : Hier een update.

In augustus had ik besloten dat ik minstens 2 maanden zou wachten voor dat er eventueel iets zou veranderen. Dit had te maken met het inspelen van het geheel. Het geluid van de set werd in die periode steeds beter en beter en ik begon te horen wat nog niet helemaal goed zat.

Er waren 3 punten die voor verbetering vatbaar waren, en deze heb ik aangepakt met het upgrade-plan.

- De Subwoofer. Het was overduidelijk te horen dat er resonanties waren. Eén toon dreunde door de kamer heen, de rest viel weg. Bij het zoeken voor een oplossing kwam ik de Gramma plaat tegen. Volgens de ervaringen die te lezen zijn, zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn en dat bleek ook uiteindelijk. Het verschil is overduidelijk, het geheel klinkt wat gecontroleerder, het dreunt veel minder en andere tonen zijn beter te horen. De resonantie van die bepaalde toon blijft wel iets, maar het is een stuk minder.

- Bekabeling. Na een paar maanden luisteren vond ik dat de speakers wat "modderachtig" klonken. Wat donker en het miste detail, vooral in het midden en wat in het hoog. De oorzaak was wel bekend, ik had nml bespaard op de kabels ( Eltax koperdraad ). Om het euvel op te lossen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Qed Silver Anniversary Cable. De fronts en de center heb deze gekregen. Ze klinken nu wat minder warm en het midden + hoog zijn merkbaar gedetailleerder. Exact wat ik zocht.

- Calibratie, het had in het begin moeten gebeuren, maar aangezien ik student ben en het meeste "bang-for-buck" wilde werd het calibratie setje weggebudgeteerd. Om mijn upgrade plan af te sluiten heb ik zo'n DVE+dB-meter bij ITC besteld. Deze zal volgende week aankomen.

Naast deze 3 punten heb ik ook wat geschoven met de plaatsing van de achterspeakers. Ze zijn wat verder uitelkaar gezet, meer naar binnen gedraaid en de bank is wat vooruit geschoven.

Ik ben heel erg tevreden met deze tweaks. Het geluid is er een stuk op vooruit gegaan zonder de investeren in apperatuur, wat ook mijn doel was.

En de Foto's natuurlijk :

Kabel :
http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/1.jpg

Overzichtfoto's

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/2.jpg

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/3.jpg

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/5.jpg

quote:

Ik moet zeggen dat ik het er erg netjes en opgeruimt vind uitzien. Alleen waarom heb je je bank niet recht voor de tv (en dus recht tussen je rears) staan, of lijkt het alleen scheef? Ik zou zelf ook de kappen van de speakers erop zetten (die zitten er toch bij?) omdat je dan een veel rustiger sfeer ;) krijgt, en niet zo word afgeleid door al die wilde vormen. Tenzij je er van houd nl.

Verder echt erg mooie set :*)

Bent wijzigde dit bericht 29-10-2005 23:19 (3%)
Reden: stijl foutjes

quote:
lowfi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:12:
wooooeeei mijn nieuwe eindversterker en processor zijn besteld :)

binnenkort echte pics :)

[afbeelding]

rotel 1068 processor (Dolby Digital, Dolby EX, Dolby Pro-Logic II, DTS, DTS ES, DTS ES Discrete, DTS Neo 6, HDCD) al die zooi dus :)

[afbeelding]

rotel 1077 icepower digitale eindversterker.. 7 x 100 watt 8)

nu nog wachten tot het binnen is :(

Super! Laat eens horen hoe het klinkt... hoe duur is die digitale versterker eigenlijk? Ben daar zelf erg benieuwd naar vooral omdat het 7 channel is...

quote:
Theebag schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:53:
Er waren 3 punten die voor verbetering vatbaar waren, en deze heb ik aangepakt met het upgrade-plan.

- De Subwoofer. Het was overduidelijk te horen dat er resonanties waren. Eén toon dreunde door de kamer heen, de rest viel weg. Bij het zoeken voor een oplossing kwam ik de Gramma plaat tegen. Volgens de ervaringen die te lezen zijn, zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn en dat bleek ook uiteindelijk. Het verschil is overduidelijk, het geheel klinkt wat gecontroleerder, het dreunt veel minder en andere tonen zijn beter te horen. De resonantie van die bepaalde toon blijft wel iets, maar het is een stuk minder.

- Bekabeling. Na een paar maanden luisteren vond ik dat de speakers wat "modderachtig" klonken. Wat donker en het miste detail, vooral in het midden en wat in het hoog. De oorzaak was wel bekend, ik had nml bespaard op de kabels ( Eltax koperdraad ). Om het euvel op te lossen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Qed Silver Anniversary Cable. De fronts en de center heb deze gekregen. Ze klinken nu wat minder warm en het midden + hoog zijn merkbaar gedetailleerder. Exact wat ik zocht.

- Calibratie, het had in het begin moeten gebeuren, maar aangezien ik student ben en het meeste "bang-for-buck" wilde werd het calibratie setje weggebudgeteerd. Om mijn upgrade plan af te sluiten heb ik zo'n DVE+dB-meter bij ITC besteld. Deze zal volgende week aankomen.

Naast deze 3 punten heb ik ook wat geschoven met de plaatsing van de achterspeakers. Ze zijn wat verder uitelkaar gezet, meer naar binnen gedraaid en de bank is wat vooruit geschoven.

Ik ben heel erg tevreden met deze tweaks. Het geluid is er een stuk op vooruit gegaan zonder de investeren in apperatuur, wat ook mijn doel was.

Ik heb die kabels zelf ook, vooral bij te warme speakers of waar het geluid aan de speaker lijkt te hangen zijn deze ideaal, zeer zuiver...maar meer dan dit zou ik zelf niet snel aan speakerdraad gaan uitgeven, ze zijn perfect beschermd en staan als zeer goed qua geluid bekent.

Ik heb een isf calibratie laten doen...was het zeker waard, veel natuurlijker qua kleuren...en meer detail in het zwart.

jorg

Reg. datum: 09 januari 2004

rmb 1077 kost 3000 euro

rsx 1068 kost 1700 euro

Rotel heeft nogal strikte prijs afspraken waardoor je hem niet veel goedkoper ergens anders zult vinden. In amerika is ie overigens wel een stuk goedkoper maar ja :(

Waar kopen jullie trouwens die qed kabels? Op internet of gewoon in een winkel? Qed vind ik ook nog wel betaaldbaar maar als ik kijk naar bv siltech of crystal cable pfff

lowfi wijzigde dit bericht 30-10-2005 18:28 (33%)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 07 juli 2001

Theebag, ten eerste ziet er allemaal netjes uit! Ten tweede, hoe bevallen de mordaunt shorts?

Ik begin zelf net, heb een Pioneer VSX-D810 receiver gekocht en zat er aan te denken om te beginnen hierbij 2 Mordaunt Shorts te kopen. Lijkt me een veilige keus toch, als je een beperkt budget hebt?

Glory to the I.R.A.

ieredeen schreeuwt om meer pics ( ik kijk ook liever hoe mooi anderen het hebben dan al die specs )

dus hier mijn schamele bijdrage :
ik zit momenteel ff tijdelijk ergens waar ik alles zo compact kwijt moest , dus een hoekkast gemaakt van MDF platen 2 meter draadstang M10 met daaromheen RVS buis, wieltjes er onder, et lijkt allemaal een beetje wankel maar er komt weinig beweging in .

te beginnen met mn TV (hoofdletters ja want et ding is 95cm doorsnee grootste beeldbuis , 150 euro bij een zaak die failiet ging )
http://img373.imageshack.us/img373/5109/tv1oi.png

mijn onlangs aangeschafte Yamaha DSP amp :
achterkant :
http://img413.imageshack.us/img413/2337/ampachter9wp.png
voorkant :
http://img413.imageshack.us/img413/1256/ampvoor5ga.png
Dolby Digital en Pro logic
met daaraan een Infinity Front speaker en 4 oude Sony speakers
nog geen Active sub maar die zoek ik nog.

rest van de apparatuur:
http://img413.imageshack.us/img413/3408/complete9ei.png
Xbox met silver coating
mijn Philips Video speler
Philips Digitale sateliet ontvanger
Samsung regio vrij gemaakte DVD speler (optisch aangesloten op Amp)
en mijn Kenwood cd speler
oh ja mijn kleine gitaar versterker ( voor mijn Les Paul)

talin wijzigde dit bericht 30-10-2005 19:50 (18%)

Deus Spiritus Sanctus, God the Holy Spirit http://www.schoppenaars.nl

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
lexz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:40:
Theebag, ten eerste ziet er allemaal netjes uit! Ten tweede, hoe bevallen de mordaunt shorts?

Ik begin zelf net, heb een Pioneer VSX-D810 receiver gekocht en zat er aan te denken om te beginnen hierbij 2 Mordaunt Shorts te kopen. Lijkt me een veilige keus toch, als je een beperkt budget hebt?
Ik ben heel tevreden met de Mordaunt-Shorts, ze passen goed bij de Marantz ( M&S is ook van Marantz ). Warme speakers, vooral muzikaal. Ik heb geen ervaringen met een Pioneer en ik weet ook niet welke klank kleur ze hebben. Je zal ze toch moeten gaan beluisteren icm de Pioneer. Voor hetzelfde geld matchen ze helemaal niet en is het een grote teleurstelling.

quote:
lowfi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:26:
rmb 1077 kost 3000 euro

rsx 1068 kost 1700 euro

Rotel heeft nogal strikte prijs afspraken waardoor je hem niet veel goedkoper ergens anders zult vinden. In amerika is ie overigens wel een stuk goedkoper maar ja :(

Waar kopen jullie trouwens die qed kabels? Op internet of gewoon in een winkel? Qed vind ik ook nog wel betaaldbaar maar als ik kijk naar bv siltech of crystal cable pfff

Ik heb dezelfde kabel, en heb hem bij praalder in den haag besteld... Mooie kabels, ben alleen wel een hoekje van m'n tand kwijtgeraakt door de stugge mantel... ;)
Je zou even op hifi.nl moeten kijken naar qed leveranciers, de kabel is namelijk gewoon per meter te bestellen bij de importeur...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
Theebag schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:47:
[...]

Ik ben heel tevreden met de Mordaunt-Shorts, ze passen goed bij de Marantz ( M&S is ook van Marantz ). Warme speakers, vooral muzikaal. Ik heb geen ervaringen met een Pioneer en ik weet ook niet welke klank kleur ze hebben. Je zal ze toch moeten gaan beluisteren icm de Pioneer. Voor hetzelfde geld matchen ze helemaal niet en is het een grote teleurstelling.

Ik heb zelf ook de ms902 als rears en de ms905 als center. Daar gebruik ik ook een ms907 sub bij. Als fronts heb ik de Mission m35 staan (echt heerlijke speaker :-) )
De aansturing is een sr6300 van Marantz. (net een jaar en paar maanden oud) Deze gaat binnenkort weg voor reparatie (hoeveel jaar garantie zit er op als iemand dat weet?)

De versterker geeft een lichte ruis op mijn speakers vooral als ik analoog selecteer. (ook als er geen signaal op binnen komt zoals op de aux ingang of tape ingang) Als ik digitaal selecteer dan ruist er niets maar als ik de bijbehorende digitale bron aanzet hoor ik wel weer ruis. Daarnaast hoor ik "tikjes" als ik het volume omhoog of omlaag draai. De ruis is goed hoorbaar op zon 20 cm van de tweeter.
Ik begin langzaam wel een beetje van Marantz te balen. Eerst een sr4200 met de bekende dts tik bug, + ook ruis op de speakers + ploppen van speakers bij wisselen van input. terug van reparatie (na 6 weken) nog steeds dezelfde problemen. Toen naar de winkel teruggebracht en een sr6300 gehaald (deze presteert trouwens boven verwachting goed) tot nu dan in ieder geval.
Daarnaast een dv6200 dvd speler. Ook net terug uit reparatie. Las geen dvd's meer loopwerkje bleef hangen en daarvoor al eens weggeweest voor de soldeerpunten van de outputs coax en spdif waar soms wel soms gene geluid uit kwam.
Ik wordt er langzamerhand niet goed van.
Zo wat eigenlijk mijn ervaring met MS had moeten zijn (en die is prima!) is het ineens een klaagpost geworden :Y)
Het is dat het zo fijn klinkt anders stapte ik over naar een ander merk..

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

I wear my sunglasses at night

quote:
OcNewB schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:28:
[...]

Ik heb zelf ook de ms902 als rears en de ms905 als center. Daar gebruik ik ook een ms907 sub bij. Als fronts heb ik de Mission m35 staan (echt heerlijke speaker :-) )
De aansturing is een sr6300 van Marantz. (net een jaar en paar maanden oud) Deze gaat binnenkort weg voor reparatie (hoeveel jaar garantie zit er op als iemand dat weet?)

De versterker geeft een lichte ruis op mijn speakers vooral als ik analoog selecteer. (ook als er geen signaal op binnen komt zoals op de aux ingang of tape ingang) Als ik digitaal selecteer dan ruist er niets maar als ik de bijbehorende digitale bron aanzet hoor ik wel weer ruis. Daarnaast hoor ik "tikjes" als ik het volume omhoog of omlaag draai. De ruis is goed hoorbaar op zon 20 cm van de tweeter.
Ik begin langzaam wel een beetje van Marantz te balen. Eerst een sr4200 met de bekende dts tik bug, + ook ruis op de speakers + ploppen van speakers bij wisselen van input. terug van reparatie (na 6 weken) nog steeds dezelfde problemen. Toen naar de winkel teruggebracht en een sr6300 gehaald (deze presteert trouwens boven verwachting goed) tot nu dan in ieder geval.
Daarnaast een dv6200 dvd speler. Ook net terug uit reparatie. Las geen dvd's meer loopwerkje bleef hangen en daarvoor al eens weggeweest voor de soldeerpunten van de outputs coax en spdif waar soms wel soms gene geluid uit kwam.
Ik wordt er langzamerhand niet goed van.
Zo wat eigenlijk mijn ervaring met MS had moeten zijn (en die is prima!) is het ineens een klaagpost geworden :Y)
Het is dat het zo fijn klinkt anders stapte ik over naar een ander merk..
VWB die ruis: klinkt misschien gek, maar trek je antennekabel van je receiver er eens uit. Dikke kans dat het dan over is (ik had nl precies het zelfde met mijn Technics set).

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
The_Eagle schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

VWB die ruis: klinkt misschien gek, maar trek je antennekabel van je receiver er eens uit. Dikke kans dat het dan over is (ik had nl precies het zelfde met mijn Technics set).

Nee helaas dat biedt geen soelaas :&#039;(
Moet ook zeggen dat ik er een maand terug nog geen last van had. Ben eerder benieuwd naar de garantie regelingen.

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
OcNewB schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

Ben eerder benieuwd naar de garantie regelingen.

Zelf ook de Marantz SR-6300 mooi ding klinkt zeker goed met MS speakers.
Garantie was volgens mij 2 jaar, tenminste dat werd mij verteld bij aanschaf.

Zelf gelukkig geen problemen met Marantz... wel balen dat jij dat wel hebt.
Verder ziet Marantz er strak uit, geen rare lichtjes die gaan branden.

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Jullie hadden nog goede foto's van mijn "nieuwe" speakers tegoed, dus bij deze eindelijk eens een setje goede foto's weer. Het zijn wel veel foto's, maar wel échte thumbnails, dus redelijk bandbreedtevriendelijk. Zijn er desondanks toch bezwaren tegen deze hoeveelheid dan hoor ik het graag en maak er wel links van ofzo.

Overzicht
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(1).jpg

http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(3).jpg

Xavian XN270
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(5).jpg

http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(7).jpg

Met frontje (die alleen bedoeld is voor vervoer, want is gewoon een
plaat MDF) Hier kan je goed de welving in de kast zien.
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(9).jpg

De Scan Speak drivers (ook hier goed te zien de welving in de
kast halverwege de woofer)
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(11).jpg

De 970000 met grill
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(13).jpg

De 970000 zonder grill
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(15).jpg

De befaamde 8530
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(17).jpg

Detail van de achterkant 1
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(19).jpg

Detail van de achterkant 2
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(21).jpg

De Target stands zo gemodificeerd (lees: geboord) dat ik de
Xavians op de stands kon vastschroeven. De stands zijn ook
gevuld met zand en tussen de speaker en de stand een laagje
schuim aangebracht tegen de krassen.
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(23).jpg

De binnenkant van de speaker. Zo te zien niet de normale
manier van dempen, maar verstrooiing van de geluidsgolven
dmv die pyramides (398 stuks). Het betreft overigens een
gesloten systeem.
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(25).jpg

Het enige stukje dempingsmateriaal dat er wel is.......
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(27).jpg

bedekt het (eerste orde) filter. De spoel op de voorgrond hoort
daar uiteraard ook bij.
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(29).jpg

Alles wordt aangedreven door (nog steeds) Duson apparatuur. De PA50 en CD75
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(31).jpg

De PA50 van binnen
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(33).jpg

De CD75 van binnen
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(35).jpg

http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(37).jpg

En soms doet dit ding dienst als HTPC
http://members.chello.nl/o.doppenberg1/1%20(39).jpg

Wellicht dat er over een tijdje nog een paar foto's komen, want per 1 december ga ik verhuizen. Maar er zal niet zoveel veranderen.

zimbab wijzigde dit bericht 31-10-2005 17:23 (3%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Mooi :D Maar is dit nu zelfbouw of niet? Het ziet er in ieder geval zeer netjes uit als het een commercieele speaker zou zijn ;)

voodooless wijzigde dit bericht 31-10-2005 17:19 (53%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws