Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 oktober 2006

quote:
bartvl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

Verkeerde topic? Of ligt het aan mij?
nee, zn vraag is beantwoord, lees maar eens een paar reacties naar boven,....

Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
Pantalaimon schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:47:
Je zou voor de iAudio 6 kunnen gaan, 4 GB. Geen flash geheugen, maar wel de kleinste harddisk(0.85"). Ergonomische scroll(geen rsibevorderende ipod) en goede reviews. Wel aan de pittige kant, 270 euro, maar daar krijg je ook zoals gewend van Cowon veel kwaliteit voor.
Ik vind de iAudio 6 een prachtige speler om te zien, maar helaas hebben ze er een machanische harddisk in gedaan. Om die reden valt 'ie dan ook meteen af. Onbegrijpelijk terwijl iedere andere fabrikant flashgeheugen toepast... Ik snap dan ook echt niet dat ze voor 4 gieg nog kiezen voor een kwetsbaar traag mechanisch harddiskje. Erg jammer, want ik vind het serieus een hele mooie speler.

Reg. datum: 04 oktober 2006

Ik zou een firmware-update - V1.10 en daarna V1.11 (beta) - willen doen met mijn F2, maar als ik dit wil doen dan verschijnt er een tekstje waarin staat dat 'all files on the F2 will be deleted'. Is dit echt zo?

quote:
Cosmic Fool schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:58:
Ik zou een firmware-update - V1.10 en daarna V1.11 (beta) - willen doen met mijn F2, maar als ik dit wil doen dan verschijnt er een tekstje waarin staat dat 'all files on the F2 will be deleted'. Is dit echt zo?
waarschijnlijk wel ja, even alles op je hdd zetten, zo gedaan...

quote:
Pantalaimon schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:33:
[...]

nee, zn vraag is beantwoord, lees maar eens een paar reacties naar boven,....
O, okee, ik las per ongeluk dat THX niet als thanks maar als THX (certificaat enzo van Lucas Arts)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Reg. datum: 11 augustus 2004

Yeehah...iaudio komt met een 4 GB flash voor de iaudio F2, T2 en U3 (als ik het goed heb)....!

Reg. datum: 05 november 2003

quote:
wiljemenu schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:05:
Yeehah...iaudio komt met een 4 GB flash voor de iaudio F2, T2 en U3 (als ik het goed heb)....!

Uh...bronnen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zou wel fet relax zijn! :D :D

Nou, dat zou heel goed nieuws zijn. Als dat zo is dan koop ik er zeker één :)

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Ik ben benieuwd. Er komt namelijk weer een nieuwe flash-iAudio, de D1, en ook die houdt het weer bij 2GB voor gezien.

De D1 is verder gewoon een iAudio 6 met flashgeheugen en als extra's Digital Audio Broadcasting en 30 uur batterijduur.

http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.248

En voor F2-bezitters: firmware 1.11 beta.

quote:
Piggen schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:56:
Ik ben benieuwd. Er komt namelijk weer een nieuwe flash-iAudio, de D1, en ook die houdt het weer bij 2GB voor gezien.

De D1 is verder gewoon een iAudio 6 met flashgeheugen en als extra's Digital Audio Broadcasting en 30 uur batterijduur.

http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.248

En voor F2-bezitters: firmware 1.11 beta.

hmm, zo te zien zijn de harddiskplayers best veel duurder dan de flash players. Veel mensen zijn het er over eens dat flas beter is dan harddisk, waarom zouden ze dan niet evenveel flashcapaciteit doen voor de zelfde prijs als een harddiskplayer?(met de voordelen)

tot nu toe staat de iAudio 6 4gb nog steeds bovenop mijn lijstje mocht ik een nieuwe player willen kopen.

Pantalaimon wijzigde dit bericht 22-10-2006 04:04 (6%)

Reg. datum: 13 oktober 1999

Waarom proppen ze tegenwoordig kleine accuutjes in de nieuwe mp3 spelers?
- (zeer) korte afspeeltijd (<20 uur)
- erg slecht voor het milieu
- niet praktisch op vakantie of werk (je hebt een stopcontact nodig)

Kwamen ze maar eens met zo'n speler:
- AA batterij (met 25+ uur afspeeltijd per AA)
- FM radio
- zonder poespas en dure 1.3 inch priegel schermpjes
- cowon muziek kwaliteit

kortom: de iaudio g3, maar die is dus nergens meer verkrijgbaar :/

P5Q Deluxe, E8400 @ 4ghz, Asus 4850, GEIL GX24GB8500C5UDC, Enermax pro82 525w

Reg. datum: 05 november 2003

quote:
smokey schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:06:
Waarom proppen ze tegenwoordig kleine accuutjes in de nieuwe mp3 spelers?
- (zeer) korte afspeeltijd (<20 uur)
- erg slecht voor het milieu
- niet praktisch op vakantie of werk (je hebt een stopcontact nodig)

Kwamen ze maar eens met zo'n speler:
- AA batterij (met 25+ uur afspeeltijd per AA)
- FM radio
- zonder poespas en dure 1.3 inch priegel schermpjes
- cowon muziek kwaliteit

kortom: de iaudio g3, maar die is dus nergens meer verkrijgbaar :/
O-) *kuch*kuch*kuch* Al eens de spelertjes van Iriver gezien?*kuch*kuch*kuch* O-)

Het liefst zou ik een mp3 speler hebben die de volgende features biedt:
  • Geluidskwaliteit a'la iAudio met minimaal 2x30mW output.
  • Line out voor aansluiting op de externe versterker in de huiskamer, auto of waar dan ook.
  • Gapless weergave van mp3's
  • Volledige USB2.0 ondersteuning.
  • Mogelijkheid om 2 oplaadbare AA batterijen te gebruiken, die zijn er tegenwoordig al van 2600mAH en het einde is nog niet in zicht. Eén enkele AA (of erger nog, AAA) van 1.2 volt is naar mijn idee te weinig om een redelijke output en laagweegave te garanderen.
  • CF of SD kaartslot zodat je zelf de capaciteit kan bepalen. Met name CF zit nog lang niet aan zijn grens.
  • FM-radio met presets.
  • Informatief kleuren OLED display met weergave van alle tags en titels. Filmpjes afspelen hoef van mij niet, die kijk ik liever in vol ornaat op mijn Philips 37PF9830.
  • Stofdicht, ik heb een hekel aan stof achter displays e.d.
Zo moelijk moet dit toch niet te maken zijn?
Een paar jaar geleden had Frontier Labs met de Nex-II een vergelijkbare speler, maar die klonk slecht, had ruis en tikken en speelde niet gapless (verre van dat!) en liep constant vast en had problemen met VBR mp3's. Kortom ik heb die speler destijds zo snel mogelijk weer weggedaan. Toch jammer dat geen enkele andere fabrikant dit concept verder heeft uitgewerkt tot een volwassen produkt.

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
roelieboelie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

O-) *kuch*kuch*kuch* Al eens de spelertjes van Iriver gezien?*kuch*kuch*kuch* O-)

Inderdaad, maar die zijn weer niet USB universal mass storage plug'n'play helaas. Veel mensen hebben er een hekel aan om perse software te moeten installeren om muziek op hun speler te gooien.

@JazzySOB:

Mooi lijstje. Twee keer AA hoeft voor mij niet. Wel Ogg Vorbis support erbij graag.

Henk007 wijzigde dit bericht 22-10-2006 17:13 (11%)

quote:
Henk007 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:
[...]

@JazzySOB:

Mooi lijstje. Twee keer AA hoeft voor mij niet. Wel Ogg Vorbis support erbij graag.
Voordeel van twee keer AA is:
  • Nog langere speelduur mogelijk.
  • 2x30mW output mogelijk door het hogere voltage.
  • Oplaadbare batterijen worden doorgaans per vier en soms per twee verkocht en een lader heeft meestal vier schachten (degene met vier onafhankelijke processorcontrolled schachten zijn het beste) dus je kan altijd voldoende batterijen bij je hebben.
2 AA's zijn 3 volt (2.4) en dat is beter voor een krachtige output zodat je ook de wat moelijkere hoofdtelefoons kunt aansturen en is het bovendien wenselijk voor de line-out die toch redelijk krachtig en onvervormd moet zijn. Dan kom je met één enkele AA batterij te kort.

Sluuut pred 26y 200d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Een flinke schop, maar wel een nodige schop, althans voor mij dan :P

Ik ben ook zoals vele andere op zoek naar een nieuwe Mp3 speler omdat mijn QTec S100 telefoon helaas flink bagger is qua jackplug aansluiting.

- Apple is afgevallen omdat de Ipod nano geen display heeft en ik vind het design niet echt super plus dat veels te veel mensen het hebben.
- Creative is afgevallen omdat ik daar gewoon iets tegen heb (heb er al 2 gehad)
- Sony is afgevallen door de software die je erbij moet installeren
- Al die budget merken vind ik maar bagger...

Nou heb ik er eentje bij Paradigit gezien; i.Beat Jump Trekstor.. Weten jullie of dit ook van iAudio afkomt?

Verder heb ik even rondgekeken op www.mp3spelers.nl waar ik dus ook op dit topic kwam.. Ik zit te denken aan de U2, maar heeft deze een OLED display? Kun je gewoon zonder software de mp3's overzetten en kan er ook andere data dan mp3's op worden gezet?

Cze, jak leci?

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
Sluuut schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:45:

Nou heb ik er eentje bij Paradigit gezien; i.Beat Jump Trekstor.. Weten jullie of dit ook van iAudio afkomt?
Volgens mij niet
quote:
Verder heb ik even rondgekeken op www.mp3spelers.nl waar ik dus ook op dit topic kwam.. Ik zit te denken aan de U2, maar heeft deze een OLED display?
Nee, de U2 heeft gewoon een LCD display
quote:
Kun je gewoon zonder software de mp3's overzetten en kan er ook andere data dan mp3's op worden gezet?
Ja en ja, het is USB universal mass storage

1. Die schop valt volgens mij wel mee, max 2 dagen :P
2. Waarom valt de nano af? Die heeft wel een display, de shuffle heeft geen display
3. i.Beat, klinkt mij eigenlijk oog als een baggermerk, maar dat kan helemaal aan mij liggen
4. Waarom wil je per sé een oled display (dat denk ik te halen uit het feit dat je wilt weten of de U2 een oled display heeft
5. De U2 heeftgeen OLED display, maar een simpel LCD met achtergrond verlichting (bij mijn G3 wel heel duidelijk, helder en vrij hoge resolutie)
6. Inderdaad, je kan zonder software mp3 transferren, en niet alleen MP3, je kan er alles opzetten, het fungeert gewoon als Mass storage device (met geen slechte transfer snelheden geloof ik)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Mmm, jammer dat niemand de iBeat kent. Ziet er toch wel redelijk oke uit:

http://www.trekstor.de/dyn_files/galleries/ibeat_jump_fm/cache/iBeat-jump_3b_mid.jpg
Website

Cze, jak leci?

Ik was ten aanzien van mijn post ook eens gaan kijken naar die trekstor, ziet er niet vervelend uit. Alleen het is denk ik net een stapje lager dan een iAudio, vooral kwa instellingen en transfersnelheid (1 mbps geven ze aan) en hoe het met geluidskwaliteit zit? Geen idee.

quote:
bartvl schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:23:
Ik was ten aanzien van mijn post ook eens gaan kijken naar die trekstor, ziet er niet vervelend uit. Alleen het is denk ik net een stapje lager dan een iAudio, vooral kwa instellingen en transfersnelheid (1 mbps geven ze aan) en hoe het met geluidskwaliteit zit? Geen idee.

True, maarja, dit kost 80 euro zonder vervoerskosten en als je naar iAudio wil kost het gelijk 130 euro + vervoerkosten.. scheelt wel weer dik 60 euro...

Plus deze kan ik bij Paradigit halen dus mocht hij niet bevallen kan je gewoon binnen 8 dagen retour brengen...

Cze, jak leci?

Reg. datum: 11 augustus 2004

quote:
roelieboelie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:07:
[...]

Uh...bronnen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zou wel fet relax zijn! :D :D
Zie www.tu-and-tu.com onder Updates.

Reg. datum: 01 december 2004

Weet iemand wat de kleur is van een G3 2gb?

512 - wit/zilver
1gb - wit/blauw
2gb - wit/??

Ik zie wel een oranje kleur maar elke website laat weer een andere kleur zien bij 2 gb |:(

Is er trouwens een groot verschil tussen de geluidskwaliteit tussen alle spelers van iaudio?
Ik heb nu de g3 512mb en zoek iets met meer opslag maar ben liefhebber van penlites omdat accu's altijd leeg zijn als ik het wil gebruiken. Penlites heb ik altijd ergens vol liggen ;) Ik zie zo snel alleen de G3 met penlites maar als de nieuwe generaties veel beter klinken tja.....

PSN id: majoh_nl
Reg. datum: 14 september 2001

IX.698: The Drunk Dribblers (811211)

okee, welke nadelen heeft Cowon (iAudio) nu nog na deze 4 gb modellen nog?

Geen? :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: