Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 mei 2002

Hoi,

ik heb wat laatste-minuut twijfels tussen de aanschaf van een 1gb Iaudio G3 en de Iriver T10. Ik zou in de VS kopen (dus de T10 zou radio hebben), daar ligt het niet aan. Maar is de Voice recording van de G3 echt slecht? Ik zou het vnl. gebruiken voor mezelf, maar wat als ik hem op tafel leg en een groepsgesprek wil opnemen? Henk schreef hierboven dat het nauwelijks hoorbaar was. Hebben meer mensen die ervaring?
Over de T10 hoorde ik dat de voicerecording erg goed is, maar ik heb hierbij een andere vraag: ik heb gelezen dat je bij de T10 geen mp3tjes van speler naar computer kunt kopiëren. Hoe zit het dan met opgenomen voice-recordings? Die moet je toch wel kunnen kopiëren?
Dit moeilijk gedoe van de T10 is 1 van de grote minpunten: ik heb geen zin om Windows Media Player te moeten gebruiken. En hoe zit het dan met Linux en Mac? Kan de T10 daar dus niet mee overweg?

Een nadeel van de G3 is dat hij lelijk is.. maar hoe verschilt de T10 in grootte? Ongeveer hetzelfde of groter? De T10 lijkt wel een stuk steviger, maar is de G3 echt fragiel?

Een ander voordeel van de G3 is de line-in recording, alhoewel ik moet zeggen dat ik niet direct zie wanneer ik dat zou willen gebruiken - als er iets te rippen is, doe ik het wel op mijn computer.

Naast mijn vraag over voice-recording en het kopiëren van bestanden naar PC/Linux/Mac vroeg ik me af wat de wekker precies inhoudt - ik lees overal dat het ding ook een wekker is, maar betekent dit dat hij piept, of kan ik zelf het MP3 bestand kiezen dat gaat spelen als weksignaal?

Dank voor jullie hulp!

Asus P4E,P4 2.6 Ghz, 1 gig DDR, Radeon 9500@9700 128mb, maxtor 20GB, 2 x maxtor 80 gig, NEC 3540a, Iiyama 19" CRT & ADI 17" TFT, HP815C, Scanmagic 4800P

Verwacht het onverwachte.
Reg. datum: 25 november 2001

Mijn eerste ervaring met Cowon is niet goed.
Vanmorgen een Iaudio 5 gekocht en was erg blij dat ik er 1 had kunnen bemachtigen (want ze zijn op weinig plaatsen op voorraad).

Echter toen ik thuis kwam en deze aan te computer wilde aansluiten, gebeurde er niets. Heb 3 pc's, 3 verschillende usb kabels geprobeerd, maar er gebeurde niets. Firmware updaten ging ook niet.

Hop weer terug naar de winkel en bleek dat inderdaad de usbpoort stuk was. :X Echter er was geen andere meer op voorraad en heb dus mijn geld terug gekregen.

Nu wachten tot er weer 1 tegen het lijf loop :9

DPC team Loli Squad (WCG)
Reg. datum: 06 oktober 2005

Weet iemand nog plekken waar je een iAudio 4 of 5 kan kopen? Ze staan niet in de PW, en ik heb na veel zoeken iets van 4 winkels kunnen vinden..

Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
KuL schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:40:
Weet iemand nog plekken waar je een iAudio 4 of 5 kan kopen? Ze staan niet in de PW, en ik heb na veel zoeken iets van 4 winkels kunnen vinden..
mp3shop.nl heeft de 1 GB versie momenteel niet op voorraad, wel de 512 MB versie.

^ als je het kunt, bestel gewoon in de VS. Het is ook goed aanbiedingen af te wachten. Ik heb voor mijn iAudio G3 1GB $90 betaald, exclusief verzendkosten - dat is 67 euro. In Nederland kost hij 141 euro, zonder verzendkosten. Tel uit je winst...

Asus P4E,P4 2.6 Ghz, 1 gig DDR, Radeon 9500@9700 128mb, maxtor 20GB, 2 x maxtor 80 gig, NEC 3540a, Iiyama 19" CRT & ADI 17" TFT, HP815C, Scanmagic 4800P

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Voor WMP-spelers (dus met MTP) kun je ook MediaMonkey gebruiken. Werkt erg handig en kopieert erg snel. Ik gebruik het samen met m'n Creative Zen Vision:M, naar volle tevredenheid.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Reg. datum: 16 februari 2005

quote:
KuL schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:40:
Ik heb vandaag een iaudio 5 gekocht bij de media markt in utrecht, daar hadden ze de 512 Mb en 1 Gb voor respectievelijk 120 en 150 euro, 10 euro meer dan webshop, naja, daar deed ik het voor, de G3 hadden ze niet. Bij de expert hadden ze de 256 Mb versie voor 140 euro, wat een afzetters zijn dat dan.

john_ven24 wijzigde dit bericht 19-06-2006 18:56 (9%)

SH|T Happens

quote:
jaacven schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:55:
[...]

Ik heb vandaag een iaudio 5 gekocht bij de media markt in utrecht, daar hadden ze de 512 Mb en 1 Gb voor respectievelijk 120 en 150 euro, 10 euro meer dan webshop, naja, daar deed ik het voor, de G3 hadden ze niet. Bij de expert hadden ze de 256 Mb versie voor 140 euro, wat een afzetters zijn dat dan.

Die van mij had ik ook bij de mediamarkt vandaan (Rotterdam Alexander). De G3 hadden ze nog ruimschoots op voorraad (de 1 GB versie dan) voor ongeveer 145 dacht ik. En de Iaudio 5 had ik de laatste voor 155,=.

Wel raar dat er verschil tussen de verschillende mediamarkten zijn :?

De mp3shop heb ik al aangeschreven over het tijdelijk uitverkocht zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
From: Coolblue Support [mailto:xxxxx] 
Sent: Saturday, June 17, 2006 4:26 PM
To: xxxxxxxxxxxx@xxxx.xxx
Subject: [ticketnummer #xxxx]: MP3shop.nl Verkoop: Cowon iAudio 5 1 GB black

Geachte xxxxxxxxxxx`,

Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'Cowon iAudio 5 1 GB black'.

Ik kan u dit helaas niet exact melden. U kunt het beste op: http://www.mp3shop.nl/activemailer/15583 uw e-mailadres achterlaten zodat wij u een bericht kunnen sturen wanneer deze weer voorradig is.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0)10 2170277. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit emailadres benaderen. 

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx
Coolblue B.V.

Zo hier en daar heb ik gezien dat ze op de 23ste weer in voorraad zijn.

_Rayman_ wijzigde dit bericht 19-06-2006 20:58 (5%)

Reg. datum: 16 februari 2005

Dat komt natuurlijk omdat iedereen nog snel een mp3 speler wil scoren voor ze op vakantie gaan.

SH|T Happens

Gister is mijn mp3speler geleverd door www.mp3spelers.nl. Het is toch de G3 geworden.
Aangezien er een oude firmware inzat, maar een nieuwe erin geflashed (Versue 1.58 beta1).
Wat mij opvalt is als je vooruit spoelt in een mp3-tje, de afgespeelde tijd op 5 seconden blijft staan. Je ziet dus niet hoever je in het liedje "bevind".
Geen drama uiteraard, maar slordig is het wel ;)

Ik zit net voor het eerst te spelen met lyrics op mijn G3, maar het lijkt erop dat dit alleen werkt met MP3 files, niet met OGG. Dit terwijl de LDB manager wel toestaat dat je lyrics toevoegt aan OGG files en deze later ook nog herkent. Kan iemand dit bevestigen? En is bekend of dat misschien later nog verandert?

Onlangs de G3 gekocht voor 129 euro bij de Wehkamp. Op de dag dat ik hem ontvangen had ging hij 's avonds nadat ik de meegeleverde batterij vervangen had met een oplaadbare, opeens niet meer aan. Ik zag ong. om de twee seconden heel kort het iAudio logo, waarna het scherm weer blanco werd (backlight ging niet aan). Dit bleef zo totdat ik hem via USB op een laptop aansloot, waardoor hij plotseling weer in orde was... :X Zal wel een firmware bugje geweest zijn ofzo? :?

Wel een fijne speler verder, maar is het normaal dat mp3-spelers tijdens het afspelen van een liedje niet terug kunnen zoeken/spoelen? Forward werkt zoals verwacht, maar reverse brengt je in één keer terug naar het begin van het liedje... Als je dus dat joystickje per ongeluk een tikje naar achteren geeft zit je weer op 00:00. Edit: inmiddels al ontdekt dat je 'm in moet houden om terug te spoelen. De reverse functie heb ik ook ingesteld zodat hij niet meer een track teruggaat maar slechts 2 seconden terugspoelt.

Ook wel jammer dat de speler geen filenames kan veranderen, maar dat zal wel normaal zijn.

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 09-08-2006 16:48 (9%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
Aham brahmasmi schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:13:
Wel een fijne speler verder, maar is het normaal dat mp3-spelers tijdens het afspelen van een liedje niet terug kunnen zoeken/spoelen? Forward werkt zoals verwacht, maar reverse brengt je in één keer terug naar het begin van het liedje... Als je dus dat joystickje per ongeluk een tikje naar achteren geeft zit je weer op 00:00. :X

Da's helaas normaal bij alle spelers. Terugspoelen kan overigens wel, gewoon dat ding ingedrukt houden. Bij VBR mp3's zie je helaas het countertje niet lopen, maar hij spoelt wel.

quote:
Ook wel jammer dat de speler geen filenames kan veranderen, maar dat zal wel normaal zijn.
Ik heb tot zover geen speler gezien die dat -wel- kan.

Als ik een paar keer achter elkaar de reverse op mijn G3 gebruik (joystickje een tikje naar achteren geven), dan loopt hij soms vast (al twee of drie keer gebeurd). Dat wil zeggen, hij gaat uit en start meteen weer op en staat op het punt voordat ik begon met terugspoelen. De firmwareversie is 1.55e. Hebben anderen hier ook last van? Ik had eerst alleen een paar .wav files op m'n G3 staan (waarbij hij crashte door terug te spoelen) dus het komt niet door moeilijke VBR files waar de speler zich in verslikt ofzo.

Ik zou trouwens ook wel de optie willen hebben om dat overbodige piepje bij het aan- en uitzetten uit te kunnen schakelen...

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 09-08-2006 16:58 (32%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 10 juni 2001

Jammer dat er geen 4GB uitvoering is van de U3. Die wil ik graag hebben, maar ik vind 2GB toch te weinig. Nu wordt het waarschijnlijk de Meizu M6 miniplayer. Tenzei iemand inside info heeft over een mogelijke 4GB U3?

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Die zal er niet komen. De prijs wordt dan gewoon te hoog.
De enige iAudio met 4GB is de iAudio 6, maar die heeft een harde schijf.

Reg. datum: 10 juni 2001

Tja, een speler met mechanische opslag wil ik juist niet meer. Ik wil gewoon een zo groot mogelijke flashbased player. Dan is de Meizu M6 miniplayer van 4GB volgens mij op dit moment de beste keuze. iPods zijn ook geen optie, want die hebben allemaal onvoldoende geluidskwaliteit. Sandisk heeft ook een mooi uitziende grote flashplayer van zelfs 6GB, maar ik lees op verschillende plekken dat er klachten zijn over ruis bij zacht volume bij deze player, dus valt 'ie ook af.

Geen commentaar

Dat van die Sandisk schijnt wel mee te vallen. Je hoort (als het al hoorbaar is) het alleen een paar seconden aan het begn van een nummer en in de menu's. Voor de rest klinkt hij gewoon goed (net als de nano, trouwens) en volgens Sandisk is het alleen aanwezig in de eerste exemplaren en wordt het opgelos met een firmware-update. Maar de Meizu schijnt nog beter te zijn en heeft bovendien een custom equalizer.

Reg. datum: 05 november 2003

quote:
Yapser schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:26:
[...]
[...]

Ik heb tot zover geen speler gezien die dat -wel- kan.
*kuch* www.rockbox.org *kuch*

Reg. datum: 10 december 2003

* Henk007 beter lezen volgende keer..

Henk007 wijzigde dit bericht 15-08-2006 23:51 (97%)

Heeft iemand ondertussen al ervaringen met de U3?

18 jarige student CE

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Caseyyesac schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:
Heeft iemand ondertussen al ervaringen met de U3?
Jahoor, zoek maar eens in dit topic, of met Google.

Reg. datum: 10 september 2001

Ik heb enkele maanden een U3. Degelijke mp3-speler met goed geluid.

Mooooody wijzigde dit bericht 28-08-2006 19:34 (9%)

Geen commentaar

Er is ook nieuwe firmware voor uit.

1.24 beta

- Fixed the error on Bookmark and D-playlist index when deleting the playing file
- Controll the speed of logo delay
- Minimize the Alram time error
- Fixed the error on ID3 Tag in WMA files
- Fixed the error on index when deleting Bookmark and Dynamic Play list
- Fixed the error that can not play the last 1,2 seconds of low Bit rate files
- Support the background color of Dark Blue
- Fixed the error that can not display over 30 letters in ID3 Tag

Er moet wel eerst minimaal firmware 1.21 op je U3 staan voor je naar deze kunt updaten.

Ik vond dat mijn (nieuwe) G3 maar weinige db's voortbracht uit die beloofde 2X13 mW, de ipod nano van mijn zusje kan namelijk harder. In de trein kon ik af en toe de muziek gewoon niet horen door het omgevingsgeluid.
Mijn G3 werd geleverd met firmware 1.55f Deze heb ik gisteren (met moeite) geflasht naar 1.58 Beta 1.
Prachtig, daarmee is mijn volumeprobleem verholpen. Eindelijk ook in de trein kunnen geniet van dit prachtige apparaatje!
Tot zover ook nog geen problemen met 1.58 beta 1 gevonden.

quote:
_Rayman_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:19:
Gister is mijn mp3speler geleverd door www.mp3spelers.nl. Het is toch de G3 geworden.
Aangezien er een oude firmware inzat, maar een nieuwe erin geflashed (Versue 1.58 beta1).
Wat mij opvalt is als je vooruit spoelt in een mp3-tje, de afgespeelde tijd op 5 seconden blijft staan. Je ziet dus niet hoever je in het liedje "bevind".
Geen drama uiteraard, maar slordig is het wel ;)
Kan het zijn dat dat een muziekbestand in variabele bitrate was?

bartvl wijzigde dit bericht 30-08-2006 21:05 (35%)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: