Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 september 2001

Net de U3 1Gb besteld voor 178 euro (incl. gratis adapter).

Vrij prijzig voor een 1Gb speler, maar 1Gb is meer dan genoeg voor wie dan ook die dagelijks een pc in de buurt heeft met zijn muziek-collectie. Daarbij steekt deze speler qua geluidskwaliteit (r/s verhouding en mW) volgens velen met kop en schouders uit boven de gemiddelde speler. En als je er mee sport is licht, klein en anti-skip belangrijker dan je hele collectie mee hebben :)

om mijn aankoop maar ff goed te praten voor mezelf :P

Reg. datum: 02 mei 2006

Loop er over te denken een U3 te kopen maar heb nog een paar vraagjes.

- Die joystick, geeft dat geen problemen als je de speler in je broekzak heb ?
- Het opnemen via de microfoon. Kan dat een groepsgesprek zijn of moet je de microfoon voor je mond houden ?

Heet niet écht sjaak
Reg. datum: 01 september 2001

Wat ik niet kan vinden over de iAudio 5 is of je de muziek er gewoon via de Verkenner (of wat dan ook) op kan zetten of dat je persee die JetShell/JetAudio software moet gebruiken. Ik wil natuurlijk het liefst zonder extra software hoeven te werken.

Is de audio gewoon bereikbaar via de USB drive?

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 02-05-2006 23:38 (10%)

Bedankt! :-)

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:37:
Wat ik niet kan vinden over de iAudio 5 is of je de muziek er gewoon via de Verkenner (of wat dan ook) op kan zetten of dat je persee die JetShell/JetAudio software moet gebruiken. Ik wil natuurlijk het liefst zonder extra software hoeven te werken.

Is de audio gewoon bereikbaar via de USB drive?

Ja, alle iAudio flash spelers zijn gewoon plug & play te gebruiken als universal mass storage device.
Ik weet niet helemaal of dit verhaal klopt voor DRM-WMA, maar daar hou ik me niet mee bezig.
Ik heb zelfs Jetshell helemaal niet geïnstalleerd voor mijn G3, omdat ik andere software gebruik voor het rippen en converteren naar mp3 of Ogg.

NRG <3
Reg. datum: 20 oktober 2003

quote:
Gert Jan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:28:
Loop er over te denken een U3 te kopen maar heb nog een paar vraagjes.

- Die joystick, geeft dat geen problemen als je de speler in je broekzak heb ?

Er zit een "hold" schuifknopje op de U3, dus je hoeft niet bang te zijn dat je de joystick in je broekzak beweegt ;)

quote:
Het opnemen via de microfoon. Kan dat een groepsgesprek zijn of moet je de microfoon voor je mond houden ?
Opnemen werkt echt zeer goed, want je kan de U3 op een belachelijk grote afstand (4 a 5 meter) houden en nog kan je het gesprek goed opnemen, waarbij de opname echt goed verstaanbaar is (zuiver).

Energy99 wijzigde dit bericht 03-05-2006 01:25 (4%)

\O/ weeeee =[specs]=

Reg. datum: 10 september 2001

Ik heb 'm gisteren ontvangen, prima mp3-speler. Valt weinig over op te merken :)

quote:
Gert Jan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:28:
- Het opnemen via de microfoon. Kan dat een groepsgesprek zijn of moet je de microfoon voor je mond houden ?
Het is mogelijk dat dit bij de verschillende modellen anders is, maar mijn G3 neemt erg zacht op, zelfs op de maximale opnamesterkte. Ik heb inderdaad eens een groepsgesprek opgenomen en het resultaat was nog net verstaanbaar, that's it.

Reg. datum: 05 mei 2006

Ik ben al een enige tijd in het bezit van een Iaudio U2 (1GB) en op wat enkele foutjes na heeft deze het altijd prima gedaan. Daarom was ik ook best wel zuur toen ik tot de ontdekking kwam dat mijn speler een zwemlesje in de was had gehad. Opstarten deed hij niet meer dus ik heb hem op me buro gelegd en wilde hem eigenlijk deze week naar de fabrikant toe sturen, via MMPORT (waar ik heb gekocht heb) of via de Media markt (schijnt goedkoper te zijn). Totdat ik gister in een rare bui was en dacht ah ik steek hem ff erin om te kijken of ik misschien wat bestanden kon terug halen. Tot mijn grote verbazing kon ik alles nog zien en gebruiken op het schijfje. En het aller aller mooiste was dat toen ik mijn usb kabel eruit haalde en op de play knop drukte dat het Iaudio logo te voorschijn kwam en hij gewoon mijn MP3's ging afspelen, zonder problemen! Even volgende track en weer terug hopla!

Vandaag wilde ik hem pakken om even wat muziek te hebben op de fiets, maar opstarten ho maar. De reden is denk ik de batterij, dus hij hangt op dit moment aan de USB op te laden. Maar voordat hij bereid was op te laden vertoonde hij rare capriolen, ik had een paar keer op de aanknop gedrukt maar hij deed niks en toen ik hem in mijn USB kabel stopte begon hij ineens aan en uit te gaan, 4 keer achterelkaar. Hij gaf meerdere malen maar het usb logo in beeld voor 5 seconden en daar weer niks. Nu doet is hij dus gewoon aan het opladen zoals het hoort. Ik mag toch wel zeggen dat ik dit erg bijzonder vind en ook wel de kwaliteit van Iaudio producten benadrukt :P Of heb ik gewoon erg veel geluk?

Ik verwacht nu wel dat hij het straks misschien weer even doet maar wel enorm veel rare dingen zal vertonen. Ben dus binnenkort wel genoodzaakt hem naar Iaudio te sturen. Alleen waterschade wordt toch niet vergoed? Als ik hem opgeef als programma fout of reden onbekend, omdat hij het "soms" wel doet. Kunnen zij dan zien of het door waterschade komt of niet?. Ik vrees van wel namelijk.. Maar misschien hebben er hier mensen meer ervaring met reperatie/waterschade bij Iaudio, iemand?

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Ja, ze kunnen heel makkelijk zien dat het door waterschade komt.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Hier nog een tip voor mensen met een speler met Ogg Vorbis ondersteuning (bv. iAudio) en een PC met een moderne snelle processor. Een groepje Japanners heeft een supersnelle geöptimaliseerde versie van de encoder gemaakt, zowel de command line OggEnc als de OggDropXPd vwersie met GUI. Nu speciale versies met SSE, SSE2, SSE3, multithreading.
Als voorbeeld heeft iemand nu snelheden tot boven 50* realtime op een Athlon64 X2 4400+ behaald.
Dit opent al perspectieven om een bibliotheek lossless bestanden aan te leggen en die 'on demand, on-the-fly naar je speler te encoden.
Topic op HA.org
Ogg Vorbis Lancer project homepage

Als vergelijkingsmateriaal kun je de 'normale' versies zoals gewoonlijk vinden op RareWares.org

Henk007 wijzigde dit bericht 07-05-2006 19:08 (4%)

Reg. datum: 18 juni 2004

Ik sta hier op het punt een Iaudio 5 of Iaudio G3 te kopen (beide 512mb en voor 121€).
M'n voorkeur gaat lichtjes uit naar de G3 vanwege de batterijduur, maar ik heb zo m'n twijfels over de bouwkwaliteit ervan. De Iaudio 5 ziet er steviger uit. Is dit ook zo? Beide spelers hebben zo'n klepje dat de USB-poort beschermt. Is dit van een degelijke kwailiteit of kan het makkelijk afbreken? Ik zoek echt naar de speler die het langste meegaat, aangezien ik niet om de zoveeltijd van speler verwissel.

Alvast bedankt!
Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Ik heb wat gebruikerservaringen op iAudiophile.net gelezen en ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken. Het kan zijn dat hij wat minder stevig is dan de 5, maar uit elkaar vallen zal hij zeker niet doen. Batterij en USB-klepje schijnen ook stevig genoeg te zijn.

Er zit ook een hoesje bij, dus een stootje kan hij wel hebben. Ik heb ook ervaringen gelezen waarbij ze hem 8 keer hebben laten vallen en hij het nog steeds deed.

Reg. datum: 30 juni 2005

Zoals in Het algemeen beleid staat, is werving niet toegestaan. Alle reacties hierop zijn dan ook verwijderd.

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 10-05-2006 03:52 (90%)

Black Out
Reg. datum: 10 mei 2006

Wie heeft er ruime ervaring met het opnemen van een line-in signaal?

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en het format waarin wordt opgenomen (hoeveel maximaal kbs en indeling)

Wie kan me hier iets meer over vertelen???

Kymo

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
MPmad schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:12:
Ik heb wat gebruikerservaringen op iAudiophile.net gelezen en ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken. Het kan zijn dat hij wat minder stevig is dan de 5, maar uit elkaar vallen zal hij zeker niet doen. Batterij en USB-klepje schijnen ook stevig genoeg te zijn.

Er zit ook een hoesje bij, dus een stootje kan hij wel hebben. Ik heb ook ervaringen gelezen waarbij ze hem 8 keer hebben laten vallen en hij het nog steeds deed.
En hoe zit het met de joystick op de G3? Ik heb al een paar mensen gehoord wiens joystick is afgebroken :? Het ziet er allemaal zo fragiel uit....

quote:
Kymo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:34:

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en het format waarin wordt opgenomen (hoeveel maximaal kbs en indeling)

Echt veel ervaring heb ik er niet mee, maar de specificaties (G3 firmware 1.55) kan ik wel geven:
Line in recording quality:
8, 11, 16, 32 kHz adpcm
96, 112, 128 kbps mp3 (stereo)

Verwacht overigens geen optimale mp3 encoder. Ik denk dat het een eenvoudige implementatie van de oude MPEG-ISO codec is.

Henk007 wijzigde dit bericht 10-05-2006 16:58 (3%)

The winner takes it all
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
FezzFest schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:37:
[...]

En hoe zit het met de joystick op de G3? Ik heb al een paar mensen gehoord wiens joystick is afgebroken :? Het ziet er allemaal zo fragiel uit....
Ik heb de G3 nou bijna een jaar en ik heb hem dagelijks in mijn broek of jaszak zitten en het heeft er niks onder te lijden. Het enige wat me opvalt is dat er wat meer speling is gekomen op het kapje dat de batterij afschermd maar verder niks dan _/-\o_ . Iaudio levert gewoon top kwaliteit punt.
Hallo allen,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een iAudio 5. Ik ben er tot dusver wel blij mee maar wil eigenlijk de firmware wel upgraden (1.48b1 is de nieuwste, ik heb 1.20). Weet iemand hoe je dit veilig onder Linux kan doen? Een uurtje googlen heeft alleen een howto opgeleverd voor de X5, maar dat is toch een ander modelletje.

Bedankt vast 8)

Geen commentaar

In tegenstelling tot de HDD-spelers, waar je het firmwarebestand gewoon in een map op de speler kunt zetten, heb je bij de flashspelers helaas software nodig en die werkt alleen met Windows.

Het enige wat je kunt doen is even een Windows-PC gebruiken om te updaten of proberen om het onder Wine ofzo te doen, maar dat lijkt me wat linker.

Parttime Nerd 8-)

Ik heb sinds kort (donderdag) een iAudio 5. Heerlijk ding. Ik heb er ook meteen 1.48b1 gezet (heeft me zo'n 1 uur gekost, want ik kreeg steeds foutmeldingen).

Reg. datum: 14 oktober 2005

Hoe kun je alles op alfabetische volgorde zetten op je iaudio g3?

Geen commentaar

Dat gebeurd toch gewoon automatisch als je de namen van de mappen en bestanden ook gewoon met letters beginnen (en niet met 01-, 02-, 03- etc.)? Althans, zo is het bij mijn M3L wel. Anders zou je misschien in moeten stellen dat hij de bestandsnaam uitleest in plaats van de tag.

Nieuwe firmware voor de U3 trouwens, 1.22 beta

Reg. datum: 29 maart 2002

quote:
Kymo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:34:

Ik heb geen ruime ervaring, maar heb het wel eens gedaan. Aangezien rippen van een cd veel beter gaat en ik geen gelegenheid heb gehad om het van een andere geluidsbron op te nemen via line-in heb ik het niet meer gedaan. De kwaliteit is maar max. 128kbps mp3(instelbaar) en dat is dus geen fijn geluid aangezien ik een dubbel zo grote bitrate probeer aan te houden.
Situaties waarin zo'n line-in ingang echt nodig is doen zich volgens mij nauwelijks voor. De usbhost in de iAudio 6 is een stuk handiger lijkt me. Dat zijn bestanden al genaamd, verdeeld in geval van een album en meer vrij van fouten.

koenderks wijzigde dit bericht 04-06-2006 20:21 (6%)

Wil een Dæmon hebben.

Geen commentaar

Vandaag heeft Cowon de T2 aangekondigd, een 'halsketting-MP3-speler'.

http://mp3.iaudio.com/product/images/iAUDIOT2/img/iaudio_t2/photo/zoom/t2_zoom01.jpg

• Available in 512MB, 1GB & 2GB capacities
• Universal Mass Storage (UMS) - works with Windows, Linux and MacOS (just like a USB stick)
• 12 Hour battery life
• 96 x 64 65,000 colour OLED display
• Size: 29.0 x 52.6 x 13.5 mm
• Weight: 24.5g
• 23+23 mW Output power @ 16 Ohms with a s/n ratio of 95 dB
• Support for MP3, OGG, WMA, ASF, FLAC, WAV
• FM Radio, FM Radio Recording & Voice Recording

Meer foto's
Productpagina (Koreaans)

Geen idee verder of en wanneer hij naar Europa komt.

Reg. datum: 29 maart 2002

quote:
MPmad schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:51:
Vandaag heeft Cowon de T2 aangekondigd, een 'halsketting-MP3-speler'.

[afbeelding]

• Available in 512MB, 1GB & 2GB capacities
• Universal Mass Storage (UMS) - works with Windows, Linux and MacOS (just like a USB stick)
• 12 Hour battery life
• 96 x 64 65,000 colour OLED display
• Size: 29.0 x 52.6 x 13.5 mm
• Weight: 24.5g
• 23+23 mW Output power @ 16 Ohms with a s/n ratio of 95 dB
• Support for MP3, OGG, WMA, ASF, FLAC, WAV
• FM Radio, FM Radio Recording & Voice Recording

Meer foto's
Productpagina (Koreaans)

Geen idee verder of en wanneer hij naar Europa komt.

Ziet er wel redelijk fraai uit, zoals te verwachten was.
Het gaat een beetje naar de populaire "kijk, ik heb ook een mp3speler!" show kant op. Maargoed, dat beslist de koper.
Hij lijkt me wel wat te dik om voor je te hangen en als ik kijk naar dat blokje waarmee de ketting/oordopjes vastzitten hangt ie alleen aan de plugjes vast. Hopelijk zitten die beter vast dan bij mijn oude iAudio 4. Dat blokje doet me meteen denken aan het fraaie blokje wat ook op de nekkoorden bij oa de iAudio 4 en 5 zit.

Wil een Dæmon hebben.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: