Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Wireless/USB LCD

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
\o/
Reg. datum: 14 februari 2000

quote:
LWY schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:00:
[...]

Maar goed, als je dan toch met een adapter bezig gaat kan je net zo goed een USB kabel aan je LCD maken, heb je geen gedoe meer met voeding, want je kan gewoon de 5V van de USB poort gebruiken. En je kan dan ook je data een stuk sneller versturen, waardoor bijvoorbeeld die spectrum analyzer van Winamp wel goed werkt. PIC code daarvoor heb ik zo liggen, dus als er behoefte aan is kan ik die ook nog wel even posten met schema er bij. :)
Zou je dat willen doen? Ik ben er wel in geïnteresseerd!

= Louie
Reg. datum: 27 september 2004

quote:
Reinier schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:04:
Zou je dat willen doen? Ik ben er wel in geïnteresseerd!

Ik heb het toegevoegd aan de startpost ;).

edit:
En nog even een klein foutje verbeterd in het schema, ik had de aansluitingen op pin 15 en 16 van het LCD per ongeluk omgewisseld.

LWY wijzigde dit bericht 15-10-2005 16:09 (26%)

\o/
Reg. datum: 14 februari 2000

quote:
LWY schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:22:
[...]

Ik heb het toegevoegd aan de startpost ;).
Bedankt! http://www.yegreate96.nl/pub/clap.gif

Ik heb een schema voor een lcd controller die werkt met een S1D13705
Zou dit kunnen gaan werken? En zo ja, is het dan de code aanpassen aan de karakteristieken voor de S1D13705? Dit ding stuurt een oud philips nino schermpje aan (de lcd's zitten ook in de (oude) Ipronto remote van philips.

Zeer intressant allemaal :)
Misschien een idee om het met een OLED display uit te voeren? :) kun je veel langer mee met een setje batterijen, en een OLED scherm valt ook sneller aan te sturen :)

Jack Bauer kicks ass
Reg. datum: 08 maart 2004

Dit is weer eens iets ECHT cools, niet een ledje veranderen ofzo, maar echt iets nieuws, cool en mooi gedaan; echter lijkt het mij wat ingewikkeld, heb namelijk een halve trauma van pic-controllers over gehouden :P

Wat zijn de totale kosten (lcd+wireless+pic's+andere meuk)

Shuisman wijzigde dit bericht 19-10-2005 14:36 (13%)

TabletPC Whee!!

= Louie

De kosten heb ik niet echt bijgehouden, de meeste dingen weet ik nog wel uit m'n hoofd, dus ik kan je wel ongeveer een schatting geven...

LCD - 15 euro (bij een IA een jaar geleden)
Radiomodules - 2x 8 euro
CP2102 - 4 euro
PIC's - 2x 3 euro (ik heb gratis samples gebruikt)
Max682 - 4 euro (nog een sample)
Max713 - 4 euro (en nog een sample)
Printplaatjes - 2 euro (zelf geëtst)
Batterijen - 3x 0,60 euro
USB connector - 1,50 euro
Overige meuk - 5 euro (ongeveer)
Verzendkosten voor vanalles en nog wat - 12 euro (ongeveer)

Totaal zo'n 70 euro als je alles netjes koopt (of rond de 57 als je wat samples bestelt)

Reg. datum: 04 oktober 2004

Dit is nou net wat ik moet gaan maken...

Heb al lcd en wat overige meuk liggen...

heeft iemand al n.a.v. deze how-to dit na gebouwd ?

inanc wijzigde dit bericht 20-10-2005 16:08 (25%)

PSN: incyi Online: [LBG]

Full-HD !!

Dit is echt wel super gemaakt!!
Heel erg leuk bedacht allemaal. Je brengt me op ideeën :D
Morgen zwingel ik de soldeerbout maar weer eens aan ;)

Prachtig!!!

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

Reg. datum: 30 juni 2005

Werkt dit ook met een grafisch lcd scherm?

Zou heel leuk zijn :P

Tuned for life!

Heel netjes gemaakt!
Ik heb wel interesse in een IA, als er dan ook de mogelijkheid is om voorgesoldeerde LCD's te kunnen kopen.
Reg. datum: 15 oktober 2001

Dit hele project was in 2002, het jaar waarin ik Crystal-LCD heb opgericht :), nog geheel ondenkbaar! Heel leuk om dit te lezen en je startpost is zeer duidelijk & uitnodigend om het zelf uit te gaan proberen :) Helaas heb ik tegenwoordig voor dit soort dingen geen tijd meer (maar als je met mijn eens wilt praten over Crystal-LCD dan zou ik zeggen: schiet mij maar aan :)).

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

als ik hiermee mijn seriele pda wil verbinden met een usb poort?
dus computer usb>wireless>serieel pda zou dat kunnen?

= Louie

quote:
amauer schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:03:
Werkt dit ook met een grafisch lcd scherm?

Zou heel leuk zijn :P

Was al gevraagd :)

quote:
LWY schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:00:
Ik weet niet of 2400baud snel genoeg gaat zijn voor een grafisch LCD en voor een andere controller dan HD44780 moet je natuurlijk het schema + PIC code aanpassen, maar in principe kan het.

Ik zou het graag willen proberen, maar ik heb geen grafische LCD's (behalve dan een paar hele kleine van 97x35 pixels :P)

quote:
Ierlandfan schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:57:
als ik hiermee mijn seriele pda wil verbinden met een usb poort?
dus computer usb>wireless>serieel pda zou dat kunnen?
Op zich kan dat, maar niet met dit schema. De radiomodules die ik gebruikt heb zijn voor one-way communicatie, dus de data gaat van de PC naar het LCD, maar het LCD stuurt niets terug. Voor een PDA zal je radiomodules moeten gebruiken die kunnen zenden én ontvangen, ipv alleen zenden of ontvangen.

Full-HD !!

Laatst heb ik een 433Mhz zend module gekocht (met 4 pinnen) en een 433Mhz ontvanger (met 9 pinnen). Hiermee kun je natuurlijk ook leuke dingen maken.

Maar ik vraag me af:

Als ik op de zender een hoog signaal zet (5 volt ofzo) komt diezelfde puls dan ook uit de ontvanger? Ik denk zelf van wel, maar weet het niet zeker. En kun je dan zo een draadloze RS232 verbinding maken? Dus aan de computer COM poort hang je de zender, en aan een PIC hang je de ontvanger. Zou dit werken? En zoja, met welke snelheid? Ik gebruik nu 9600Baud om te praten met de PIC.

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:59:
Maar ik vraag me af:

Als ik op de zender een hoog signaal zet (5 volt ofzo) komt diezelfde puls dan ook uit de ontvanger? Ik denk zelf van wel, maar weet het niet zeker. En kun je dan zo een draadloze RS232 verbinding maken? Dus aan de computer COM poort hang je de zender, en aan een PIC hang je de ontvanger. Zou dit werken? En zoja, met welke snelheid? Ik gebruik nu 9600Baud om te praten met de PIC.
Dit klopt, al is het bij de meeste modules zo dat het signaal niet langer dan ~1/10e seconde hoog kan blijven, omdat de ontvanger het verschil tussen een hoog en een laag signaal dan niet kan bepalen. Sommige modules hebben echter ingebouwde manchester en/decoding, waardoor het wel kan

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

Full-HD !!

quote:
Emiel schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:13:
[...]

Dit klopt, al is het bij de meeste modules zo dat het signaal niet langer dan ~1/10e seconde hoog kan blijven, omdat de ontvanger het verschil tussen een hoog en een laag signaal dan niet kan bepalen. Sommige modules hebben echter ingebouwde manchester en/decoding, waardoor het wel kan

Bedankt :)

[offtopic]
Emiel, ik heb je al een paar keer proberen te mailen... Het gaat over die PIC's. Het wil maar niet lukken, en ik vroeg me af of jij die 3 stuks 12F629's kon proggen voor me...

= Louie

quote:
atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:59:

Ja in principe kan je de COM poort rechtstreeks op de zender aansluiten, maar je zult er nog wel op een of andere manier voor moeten zorgen dat de PIC weet waar het begin en einde van een byte zit.
Ik verzend een byte als 000001xxxx1yyyy1, hier is xxxx het eerst deel van een byte, en yyyy het tweede. De vijf nullen geven het begin aan, de drie enen zitten er tussen om te voorkomen dat er ergens anders nog eens vijf nullen worden verzonden (wat zou gebeuren als je bijvoorbeeld 1000.0010 zou willen versturen).
Van het probleem wat Emiel noemt heb je hier geen last zo lang er maar data wordt verzonden, de afwisseling tussen nullen en enen is dan snel genoeg. Als de COM poort geen nieuwe data stuurt laat ik de zender afwisselend nullen en enen sturen (010101 etc.). De ontvanger negeert dit gewoon, omdat er geen vijf nullen achter elkaar zijn en wacht tot er weer data komt.

Reg. datum: 21 oktober 2002

heb de cp2102 en wat condensators besteld (weerstanden heb ik nog) voor de usb-lcd... dus
http://img352.imageshack.us/img352/9111/cp21020mu.jpg
en
http://img361.imageshack.us/img361/9069/wirelcd3ps.jpg

dit werkt dus met smartie? Of heb je er zelf een ander programmaatje om heen geschreven?

Ghannes wijzigde dit bericht 27-10-2005 16:45 (17%)

= Louie

Dat werkt gewoon met smartie inderdaad, instellen op Crystalfontz @ 9600 baud. Je hebt ook drivers nodig voor de CP2102, als je die nog niet hebt kan je ze hier vinden: http://www.sparkfun.com/tutorial/USB-Drivers/

moet het per se 16f628A zijn of ken 16f628 ook?

edit:
wat is trouwens het verschil?

Ghannes wijzigde dit bericht 28-10-2005 10:39 (30%)

Reg. datum: 04 maart 2004

Ik heb nog een hele bak vol met LCD's, dit lijkt me wel een leuk projectje om binnenkort mee aan de slag te gaan! Werkt dit alleen met die Crystalfontz lcd's of ook met andere progjes?

Waar is de zomer gebleven?? - V.I.P. Netsurfer!

= Louie

quote:
silentloop schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:57:
Ik heb nog een hele bak vol met LCD's, dit lijkt me wel een leuk projectje om binnenkort mee aan de slag te gaan! Werkt dit alleen met die Crystalfontz lcd's of ook met andere progjes?

Dit LCD werkt met HD44780-compatible LCD modules, maar de aansturing gaat volgens het protocol van Crystalfontz. Dus je gebruikt een HD44780 LCD, maar je kiest in je LCD software de Crystalfontz 634 (4x20 characters). Het werkt, voor zo ver ik weet, met alle programma's die normaal ook de CF 634 ondersteunen.

quote:
Ghannes schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:28:
moet het per se 16f628A zijn of ken 16f628 ook?

edit:
wat is trouwens het verschil?
16F628 kan waarschijnlijk ook gewoon, maar ik kan het niet voor je uittesten (ik heb de SMD versie van de 16F628A gebruikt, dus omwisselen voor een 16F628 wordt een beetje lastig :P).

heb hier nog smd versies van de 16f628. mag je hebben dan kun je uitproberen (mocht je dat willen)
= Louie

Eh ja, maar dat betekent dus dat ik of een nieuwe printplaat moet maken, of de 628A's eraf slopen... En daar heb ik niet zo veel zin in :P

LWY wijzigde dit bericht 29-10-2005 14:55 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: