quote:
j-a-s-p-e-r schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:48:
Kijk dat is nou eens handig gebruik maken van php!
Hiermee kan je dus alle 'kanalen' van de trust set gebruiken? Das wel heel gaaf eigelijk. Hoe heb je dat signaal nou precies uitgevist?
Misschien ga ik eens kijken hoe dat met de klik-aan set zit. Die zal ook wel enige vorm van logische signalen bevatten

Dmv WinLIRC heb ik een paar kanalen ingeprogrammeerd. Begonnen bij huiscode A, toen E en daarna P gedaan. Ook heb ik alle onderliggende kanalen per huiscode (1tm4, A tm D = 16 lampen) uitgezocht.
Daarna heb ik de configuratie's uitgeprint, en ben ik de hexadecimale waarden gaan vergelijken. Toen ik er achter was dat de hexadecimale waarden binnen een huisblok ongeveer het zelfde waren als een huisblok zelf heb ik een kleine test gedaan. Ik heb gewoon knopje A11 van iedere huiscode (dus AA11, BA11, CA11, etc) uitgelezen, en toen bleek in die configuratie dat de hexadecimale waarde's het zelfde waren voor een huiscode of een lampcode.
Dus zodoende wist ik dat ik slechts 18 verschillende commando's hoefde in te programmeren binnen een scriptje, zodat ik ze niet allemaal handmatig hoefde in te stellen. Daar was het bovenstaande script uit gekomen.
code:
1
2
| 1 tm 16: FF BF EF AF FB BB EB AB FE BE EE AE FA BA EA AA
Aan: EA
Uit: EB |
Dan is het een kwestie van FFFFEA om huiscode A, lamp 1 de status "aan" te geven (AA11). FBBAEB zal huiscode E, lamp 14 op status uit zetten (dus dat is ED22).
* KingOfDos vind zijn Trust setjes wel erg lekker, zonde dat ik er niet meer kan kopen.
Iemand ergens enig idee waar je nog Trust Wireless Power System 320xx (320SY, etc) kan kopen? Ik heb trust al gemaild, maar die kunnen ze niet meer leveren.
Op de handzenderprint staat de volgende informatie:
code:
1
2
3
4
5
| B002R1A1
PCB002R1A01
WAN NIEN
04V0 (a)
0123 |
De (a) is net als een copyright teken, echter dan een A ipv een C er in.
Om het nogmaals (search/googlematig) te verduidelijken, het gaat om de volgende zendchip: PT2262.
Ik schroef zo even een ontvanger open, om te kijken of ik daar nog zinnige informatie uit kan halen. Ik wil nl erg graag weten door welk bedrijf die dingen "echt" gemaakt zijn. Dat gezien ik het idee heb dat Trust ze enkel ingepakt heeft en verkocht, maar het apparaat niet zelf heeft gemaakt/bedacht.
[edit]
Ik ben nou begonnen aan een floAt's Mobile Agent script, zodat ik met mijn telefoon, via WinLIRC mijn lichten kan besturen. Deze zal ik posten zodra die stabiel werkt

[edit2]
Oké, begin van mn KakuScript werkt. Ik kan al items toevoegen aan het menu, en commando's uitvoeren. Morgen ga ik verder

KingOfDos wijzigde dit bericht 19-02-2006 21:50 (23%)