Hoofdcategorieën
Topicacties

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Sorry voor deze verwijzing naar mijn oudere post, maar ik heb in mijn post hierboven betere foto's van de Blokker afstandsbediening geplaatst. Als iemand mij kan helpen de locatie voor het uitlezen van deze AB te bepalen, zal ik de foto's van het juiste spoor / de juiste pin plaatsen.

MasterBeer wijzigde dit bericht 13-12-2005 11:33 (11%)

www.kavholland.nl

Backups al geregeld?

quote:
Pino schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 08:23:
[...]
Ik heb ondertussen mijn zender af, volgens het ontwerp van j-a-s-p-e-r, ik kan hem alleen niet testen omdat ik mijn usb serial convertor kwijt ben en mijn webserver met kernel 2.6.12 geen lirc modules wil compileren en daar niet teveel aan wil klooien, die is te belangrijk. [...]

Errm, even zodat je het weet: lirc met een usb-serial-converter gaat afaik niet werken: je hebt een serieele poort nodig die direct in de IO-space van je PC hangt, in andere woorden een poort op je mobo of een ISA- of PCI-kaart.

MasterBeer: Je ziet links op het printje, bij het ledje, een stukkie schakeling waar maar drie spoortjes heengaan. Dat stukkie is de zender, en de drie spoortjes zijn waarschijnlijk de plus, de ground en de signaallijn. Naar wat ik zo kan zien: de bovenste is de ground, de middelste de signaallijn en de onderste de plus, maar pin me d'r niet op vast.

Sprite_tm wijzigde dit bericht 13-12-2005 12:00 (23%)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Dat dacht ik ook, ik was er al achter dat dat de 433 Mhz transmitter is, maar als je goed naar de foto kijkt zie je (volgens mij) dat 2 pootjes op hetzelfde spoor zitten.

Ik had ook gegokt dat er een plus, een min, een signaal (en eventueel een antenne, hier dus niet) op zou zitten, maar dat strookt toch niet met het feit dat er 2 pootjes van de transmitter op hetzelfde spoor (lijken te) zitten? Of zie ik dat gewoon verkeerd, zitten ze niet op hetzelfde spoor?

www.kavholland.nl

Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Sprite_tm schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:51:
[...]

Errm, even zodat je het weet: lirc met een usb-serial-converter gaat afaik niet werken: je hebt een serieele poort nodig die direct in de IO-space van je PC hangt, in andere woorden een poort op je mobo of een ISA- of PCI-kaart.

Op mijn laptop heb ik geen seriele poorten meer helaas. Ik heb nu een sweex ding eraan hangen en hoewel mijn zender nog niet de juiste codes heeft krijg ik met een led tussen pen 4 en 5 wel codes door van winlirc zo te zien!

[update]

Ja, ik kan codes leren en verzenden, het verzenden hoor ik via mijn pc speakers, de schakelaars reageren alleen niet :(

[update2]

Ik heb even een aantal Elektuurs doorgelezen en ik denk dat ik achter het probleem ben, voor het leren wordt de DCD lijn 'misbruikt' / creatief gebruikt en niet de RXD. Ik heb gelezen dat bij USB convertors daar de problemen optreden.

toch lijkt er niets aan de hand.

Dan blijft mijn vraag naar configfiles staan. Ik ga nu maar eens opzoek naar een echte RS232 poort....

[update3]

En inderdaad, ik heb een oud moederbord uit de kast getrokken er een HD aangehangen en er een debian kernel 2.4 installatie op gedaan met lirc en toen werkte het wel.

Ook als ik de config in winlirc zet werkt het niet via de usb-serial convertor. Helaas pindakaas, weer wat wijzer. Naja, kan ik dat linux bakje mooi als servertje gebruiken :)

Pino wijzigde dit bericht 13-12-2005 22:09 (53%)

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Ik had beloofd mijn resultaten hier te posten, dus bij deze.

Ik heb de simpele KlikAan KlikUit:
http://martin.vrijbuiters.com/afstandsbediening.jpg

Het groene draadje is gesoldeerd aan de printbaan met het signaal, de zwarte is de massa (batterijhouder):

http://martin.vrijbuiters.com/print_klein.jpg

En de configfile: http://martin.vrijbuiters.com/lircd.conf

Hier staan alle codes voor kanaal A,B,C en D in.

Nog een kleine opmerking, met SEND_ONCE gaat het niet goed, ik heb dit opgelost doorhet volgende te sturen:

code:
1
irsend SEND_START klik A1ON;sleep 0.1;irsend SEND_STOP klik A1ON

Dat werkt heel bedrijfszeker, anders heb je kans dat enkele ontvangers niet reageren.

Pino wijzigde dit bericht 14-12-2005 12:24 (22%)

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Reg. datum: 01 december 2004

Super man! die config had ik alleen nog nodig!

Echt heel erg vet! thnx! :)

btw. met SEND_START en SEND_STOP; gebruik je dat onder windows of onder linux?

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:40:
Super man! die config had ik alleen nog nodig!

Echt heel erg vet! thnx! :)

btw. met SEND_START en SEND_STOP; gebruik je dat onder windows of onder linux?

Onder linux, je moet onder windows even kijken of het met repeat lukt.

En jij bedankt voor het idee van de zender, dat werkt echt ideaal, heb ik mijn ab nog heel.

Pino wijzigde dit bericht 14-12-2005 13:14 (12%)

Reg. datum: 29 september 2002

Mooi man, dan ga ik ook maar eens op naar de gamma, klik-aan-klik-uit die jij nu hebt voor ¤17.99. Jammer dat de inkoopactie voor de 433mhz zenders niet echt opschiet, misschien bij de locale boer langs.

Nu ben ik alleen benieuwd of deze set met 3 uit te bereiden is met meer kanalen de uitgebreide versie k-a-k-u kan tot 256 kanalen dacht ik ergens gelezen te hebben.

Lekker belangrijk

quote:
Scout77 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:56:
Mooi man, dan ga ik ook maar eens op naar de gamma, klik-aan-klik-uit die jij nu hebt voor ¤17.99. Jammer dat de inkoopactie voor de 433mhz zenders niet echt opschiet, misschien bij de locale boer langs.

Nu ben ik alleen benieuwd of deze set met 3 uit te bereiden is met meer kanalen de uitgebreide versie k-a-k-u kan tot 256 kanalen dacht ik ergens gelezen te hebben.
Ik heb die zendermodule bij Stuut en Bruin hier in Den Haag gehaald, 7,50. Ik was inclusief kastje voor 11 euro klaar.

Hoe heb je de zender opgebouwd? Ik zag bij jasper eerst een condensator en 2 diodes en in een later schema weer wat anders met een stabiele voeding enzo.

Lekker belangrijk

quote:
Scout77 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:24:
Hoe heb je de zender opgebouwd? Ik zag bij jasper eerst een condensator en 2 diodes en in een later schema weer wat anders met een stabiele voeding enzo.
Dit schema: j-a-s-p-e-r in "[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer"

Aan de rechterkant zie je de Velleman module, aan de linkerkant een 9 pins subd connector.

quote:
Pino schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:07:
[...]

Dit schema: j-a-s-p-e-r in "[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer"

Aan de rechterkant zie je de Velleman module, aan de linkerkant een 9 pins subd connector.
Ah ok, en dan met de condensator 1000uf en de diodes 1n4148, uit sprite z'n topicstart?

Lekker belangrijk

Reg. datum: 01 februari 2005

ik snap niet hoe je die "password"="SEND_ONCE"
moet toevoegen kan iemand mij hier bij helpen

Reg. datum: 29 oktober 2002

@Pino,

Ik heb voor mijn internet kerststsyteem dit gedaan:
1. De poort voor telnet interface goed instellen.
2. Met een socket erheen verbinden.
3. SEND_ONCE remote command 5
dan stuurt ie dat commando 5x.
Met php is dit best simpel:

PHP:

1
2
3
4
5
<?php
    $fp = fsockopen($location$portnr);
    if ($fp) {
      fwrite($fp"SEND_ONCE remote command 5\n");
      fclose($fp);
    }
?>

Werkt stukken makkelijker :)

Vanaf command line kan het ook met

code:
1
irsend SEND_ONCE remote command command command command command

Dans stuurt ie 'm ook 5x.

C:\DOS>_

Owja, nog 2 dingen regelen:
• Zapper IC ding, was besteld voor me, maar nog niet binnen. Ik schiet morgen Coditronix wel even.
• Database website :+

[edit]
woei! post 6000, op naar mijlpaal 7000 :Y)

KingOfDos wijzigde dit bericht 27-12-2005 04:08 (16%)

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

quote:
Scout77 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:13:
[...]

Ah ok, en dan met de condensator 1000uf en de diodes 1n4148, uit sprite z'n topicstart?
Die diodes zijn 3 v zenerdiodes als ik me niet vergis. Heb helaas het spul niet bij de hand, anders zou ik even voor je kijken.

quote:
webdwaas schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:54:
ik snap niet hoe je die "password"="SEND_ONCE"
moet toevoegen kan iemand mij hier bij helpen

Met regedit je register openen (start > uitvoeren > regedit )

daarna deze key opzoeken: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\LIRC]

Dan aan de rechterkant van het scherm een nieuwe key aanmaken, die password noemen. Key openen en de waarde "SEND_ONCE" geven (zonder quotes uiteraard)

"password"="SEND_ONCE"

snapt u?

Reg. datum: 04 april 2004

Even een schopje omhoog })

Ik heb vandaag ook zo'n klik aan klikuit setje gekocht (met de kleine afstandsbediening) ,en ik wil ook aan dit projectje gaan beginnen. Ik ben alleen niet zo goed met programmeren en ik kom er niet helemaal aan uit hoe jullie precies softwarematig werken.

Stel ik wil in windows xp een interface maken ,dan zal deze volgens mij in visual basic of php gemaakt moeten worden. Heeft iemand hier codevoorbeelden/knipsels van? Ik heb al even gezocht wat telnet precies is ,maar is dit ook noodzakelijk als ik lokaal wil werken? Als ik zeker weet dat de software schrijven niet te hoog gegrepen is durf ik het wel aan. Ik hoop dat iemand kort en simpel even kan uitleggen hoe ik dit sofwarematig het beste aan kan pakken.

Reg. datum: 29 oktober 2002

Je moet werken met winlirc (de windows versie van lirc) en daarmee doe jet hetzelfde als met lirc ;)

Ondertitel unavailable
Reg. datum: 23 oktober 2003

Over dat klikaan-klikuit systeem, wat is het maximale aantal stopcontacten dat je met de goedkopie set aan kan sluiten ? Of hoeveel kanalen gebruikt dat ding ?

Signature unavailable

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
Mr GAmba schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:51:
Over dat klikaan-klikuit systeem, wat is het maximale aantal stopcontacten dat je met de goedkopie set aan kan sluiten ? Of hoeveel kanalen gebruikt dat ding ?

Dat is afhankelijk van de set. Wij hebben thuis 1 van de eerdere klik aan klik uit sets die heeft 4 kanalen en per kanaal 4 knoppen. 16 kanalen dus. Maar je kunt als je bijv 2 lampen hebt die ver uit elkaar staan ook 2 stopcontacten op hetzelfde kanaal zetten.

De standaard klikaanklikuit sets die in dit topic genoemd worden hebben zo te zien maar 3 knoppen en ik weet niet hoveel kanalen, het wisselt dus nogal...

Ik ben nu opzoek naar setje voor mijn studentenflat... Lopen er nog goeie aanbiedingen (Ik blijf student natuurlijk)

EDIT:
Na wat zoeken zie ik dat ze bij de gamma een setje van 3 ontvangers + 1 AB hebben voor 18euro. Nette prijs?

Sander wijzigde dit bericht 31-01-2006 21:28 (18%)

Reg. datum: 02 augustus 2002

Denk het wel , bij Karwei istie 2 Euro duurder.... Ook een 'aanbieding' :O

Toch maar eens 2 setjes halen morgen denk ik... ABCD maal 3 is toch 12 kanalen voor dit originele klik-aan klik-uit setje?

http://www.gammabouwmarkt...up.jsp?contentId=P31dgn04

Moest toch een rondje bouwmarkten doen voor wat spul.. (een eigen huis.... eindeloze hobby 8)7 ) plintjes, stopcontactjes etc...

Tribbles wijzigde dit bericht 31-01-2006 23:44 (71%)

Live long and Prosper!

ik ben geen electro freak maar ik heb de onderdelen voor de zender liggen, alleen heb ik per ongeluk 63v 1000uF condensators, kan ik deze wel gebruiken?

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
Nocturno schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:42:
ik ben geen electro freak maar ik heb de onderdelen voor de zender liggen, alleen heb ik per ongeluk 63v 1000uF condensators, kan ik deze wel gebruiken?

Dat maakt niets uit, want het is het maximale voltage, dus het is geen probleem.

Wel een beetje overkill, maar dat is wel vaker zo bij modden. ;)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

De capaciteit is belangrijker dan het max voltage :) Aangezien de capaciteit gelijk is en Vcc nooit de 63V gaat halen (dan gaan er andere dingen kapot :+ ) kun je die gewoon gebruiken :)
Enige nadeeltje is dat hij waarschijnlijk nog groter is dan het 10V exemplaar uit de TS :+

Hij lijkt (! zo goed ben ik er niet mee) geen andere functie te hebben dan de relatief geringe stroom die je van een seriele poort krijgt te bufferen om zo de seriele poort niet over te belasten bij het zenden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: