Hoofdcategorieën
Topicacties

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
ligt aan de inflatie
Reg. datum: 25 september 2002

//offtopic

Wat wel grappig is maar totaal niks toevoegd aan dit topic. Laatst deed ik de auto op slot met de afstandsbediening, en ik loop naar binnen. Gelijk gaat de deurbel, en daar staat de overbuurman met de vraag of mijn ouders geen nieuwe auto willen kopen. Op het moment dat ik de deur vd auto op slot doe, gaan bij hun alle lichten uit :D (maken ook gebruik van zo'n wandcontactdoos met afst. bediening).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe vorm van wardriven? Met je laptop en zendertje rondrijden en als een gek alle combinaties "bruteforcen"? :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Reg. datum: 29 september 2002

quote:
t!mP schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:39:
//offtopic

Wat wel grappig is maar totaal niks toevoegd aan dit topic. Laatst deed ik de auto op slot met de afstandsbediening, en ik loop naar binnen. Gelijk gaat de deurbel, en daar staat de overbuurman met de vraag of mijn ouders geen nieuwe auto willen kopen. Op het moment dat ik de deur vd auto op slot doe, gaan bij hun alle lichten uit :D (maken ook gebruik van zo'n wandcontactdoos met afst. bediening).

Hum is dat niet makkelijk op te lossen door een ander kanaal te kiezen voor de contactdoos? Of heeft die 433 zender van de autosleutel elk kanaal te pakken?
Gelukkig hebben die zenders een max bereik van een meter of 30 .. nu maar hopen dat je buurman/vrouw niet hetzelfde merk gebruikt :)

.. bedacht me net wat .. kan hij met zijn afstandsbediening de auto open krijgen?

Scout77 wijzigde dit bericht 22-11-2005 18:24 (7%)

Lekker belangrijk

veerboot met underscores

Ik wil ook nog een RGB verlichtte muur op mijn kamer gaan maken. aangestuurd via PIC. Zou het makkelijk te doen zijn om dit te combineren met kllik-aan-klik-uit?

Ik zat zelf te denken om 1 zo'n contactdoos te kopen, en die te gebruiken als schakelaar aan de pic DMV wat onderdelen. En dat als je hem aan+uit schakelt je naar het volgende programma gaat. Maar het mooiste is dus als je alleen hoeft in te drukken na 0,5 sec. ofzo. Zodat je alleen op de On knop hoeft te drukken.

_ferry_ wijzigde dit bericht 22-11-2005 18:58 (9%)

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

C:\DOS>_

quote:
Sprite_tm schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:30:
KingOfDos: Oeps, ik replyde op Atmoz maar ik bedoelde het @ jou: Prima; leef je uit, ik kan zelfs nog wel voor webspace op m'n servert zorgen mocht je het nodig hebben.
Ik volgde er ook al helemaal niets meer van, ik kon ook nergens een reactie vinden van Atmoz waar jij zo'n reactie op zou kunnen geven. :+
quote:
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:53:
Nieuwe vorm van wardriven? Met je laptop en zendertje rondrijden en als een gek alle combinaties "bruteforcen"? :P
Mja nee dat was eigenlijk niet mijn bedoeling van het geheel. Maar het zou best kunnen idd.
quote:
_ferry_ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:57:
Ik wil ook nog een RGB verlichtte muur op mijn kamer gaan maken. aangestuurd via PIC. Zou het makkelijk te doen zijn om dit te combineren met kllik-aan-klik-uit?

Mja das dan wel handig dat ik nou net mijn trust systeem had open gemaakt en toevallig tot een leuke conclusie kwam.

Datasheeds van zend/ontvang IC:
PT2272-L4 - 4 data - ontvanger
PT2262 - 6 data - zender

De zapper heeft data pinnen 11 en 12 nog leeg, en de ontvanger 10, 11 en 12. Zo zou het dus best eens kunnen zijn dat je door "tijdelijk" je zapper verder te modden je lirc het commando leert. Als lirc het commando dan kent dan kan je de zapper ook weer terugbouwen, maar dan heb je het commando om de ontvanger aan te sturen.

Ik wil dit gaan gebruiken om meerdere dingen te schakelen, of signalen voor meerdere apparaten / lampen. Denk aan RGB verlichting en andere speciale effecten die meer kanalen nodig hebben dan "aan/uit".

Trouwens hier staat een lijst met bedrijven die de trust zenders/ontvangers leveren. Nee trust heeft dit niet zelf ontwikkeld, want ik zie het met veel stikkers geleverd worden. Zelfde hardware, andere stikker.
Tenminste Trust "zegt" dat daar bedrijven tussen staan, ik krijg ze zo snel niet gevonden :/

Hmz, de elektroboer heeft mijn zender nog niet binnen. Rare lui bij Velleman :/

KingOfDos wijzigde dit bericht 22-11-2005 23:09 (11%)

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

veerboot met underscores

quote:
KingOfDos schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:38:
[...]

[...]

Mja das dan wel handig dat ik nou net mijn trust systeem had open gemaakt en toevallig tot een leuke conclusie kwam.

Datasheeds van zend/ontvang IC:
PT2272-L4 - 4 data - ontvanger
PT2262 - 6 data - zender

De zapper heeft data pinnen 11 en 12 nog leeg, en de ontvanger 10, 11 en 12. Zo zou het dus best eens kunnen zijn dat je door "tijdelijk" je zapper verder te modden je lirc het commando leert. Als lirc het commando dan kent dan kan je de zapper ook weer terugbouwen, maar dan heb je het commando om de ontvanger aan te sturen.

Ik wil dit gaan gebruiken om meerdere dingen te schakelen, of signalen voor meerdere apparaten / lampen. Denk aan RGB verlichting en andere speciale effecten die meer kanalen nodig hebben dan "aan/uit".

Hmz, de elektroboer heeft mijn zender nog niet binnen. Rare lui bij Velleman :/
Okee :) al blijf ik denk ik wel bij het gebruik van een losse zapper IPV via de PC, want via de PC kan ik ook gewoon met de par./ser. poort die pic aansturen, de afstand daartussen is namelijk niet zo groot. Het ging mij meer om dat de ontvanger dus vanzelf weer laag wordt als je hem inschakelt (kan natuurlijk ook DMV die pic, die dan de stroom naar de ontvanger even onderbreekt)

_ferry_ wijzigde dit bericht 22-11-2005 23:06 (9%)

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

ligt aan de inflatie
Reg. datum: 25 september 2002

quote:
Scout77 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:22:
[...]

Hum is dat niet makkelijk op te lossen door een ander kanaal te kiezen voor de contactdoos? Of heeft die 433 zender van de autosleutel elk kanaal te pakken?
Gelukkig hebben die zenders een max bereik van een meter of 30 .. nu maar hopen dat je buurman/vrouw niet hetzelfde merk gebruikt :)

.. bedacht me net wat .. kan hij met zijn afstandsbediening de auto open krijgen?

lol nee dat gelukkig niet.

Maar hij zou het zelf oplossen, ben nog nooit bij die arme mensen binnengeweest (hun zijn nieuw in de buurt ^^)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
t!mP schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:39:
[...]

lol nee dat gelukkig niet.

Maar hij zou het zelf oplossen, ben nog nooit bij die arme mensen binnengeweest (hun zijn nieuw in de buurt ^^)
Hij moet gewoon een kooi van faraday om zijn huis heen bouwen. ;)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

quote:
scorpion303 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:54:
[afbeelding]
http://www.lekkerdoen.nl/...mp;aanbiedingenpagina=210

Deze week bij de Digros, Dirck vd Broek en Bas vd Heijden.. een Ranex (jawel) draadloze schakelset voor 12 euro.. Ik heb er gisteren eentje gehaald en hij werkt naar behoren, dus ik denk dat ik er vanavond nog eentje haal.. Dan heb ik 6 stopcontact-schakelaars en twee afstandsbedieningen, waarvan ik er eentje kan aanpassen.. Iemand ervaring met deze schakelset?

Iemand al codes voor deze setjes uitgelezen?

Is het mogelijk om codes van verschillende soorten setjes in 1 config file te plaatsen, dmv copy/paste uit verschillende files?
Reg. datum: 01 december 2004

Ik ben nu dus bezig met het uilezen van AB's via een RX433 ontvanger, maar het wil helaas nog niet zo vlotten...

In Raw modus krijgt winlirc meer binnen dan hij kan verwerken. Helaas houd mijn electrotechnische kennis ook wel een beetje op nu. Iemand nog iedeeën? Ligt het aan het schema, of is winlirc meer de boosdoener?

Ik heb nu een afstandsbediening kunnen 'leren' maar dat was met meer geluk dan wijsheid. Deze is dus ook niet te analyseren. Zou jammer zijn als dat niet beter kan.

Anyone ideeën?

Ik zou proberen de ontvanger in metalen kooi of bak te plaatsen om andere signalen zoveel mogelijk weg te filteren. En dan de afstandsbediening binnen die "kooi" te gebruiken,zodat die signalen niet gefilterd worden.

al geprobeerd de 5V spanning van een USB poort te gebruiken voor je ontvanger?
First things first: props voor deze howto! _/-\o_
Ik ben ook maar eens begonnen aan het knutselen met deze componentjes. Als het goed is ben ik zo'n beetje klaar om mijn AB uit te lezen via mijn seriële poort.

Ik loop nog tegen 2 problemen aan:

1) Mijn AB heeft een "apart" RF-gedeelte. Als ik op de print kijk, heeft hij maar 3 pootjes (Waar 4 mij normaal lijkt), waarvan er 2 zelfs op hetzelfde spoortje zitten. Ik verwacht minstens 3, eigenlijk 4 pinnen: de +, de -, het signaal en eventueel een antenne. Ik heb de Blokker versie (¤15, AB en 3 ontvangers) aangeschaft.
Mijn probleem is dus dat ik niet weet waar ik het signaal vandaan moet halen, dus waar ik de 1k weerstand aan vast moet solderen. Ik heb wel een ledje; kan ik hem eventueel ook op de ingaande kant van de LED (microprocessor-LED spoortje) aansluiten?
Ik kan er vanavond of morgen even wat pics van plaatsen, foto's met mijn phone zijn niet scherp genoeg.

2) WinLIRC; bij het opstarten meldt hij mij:
WinLIRC failed to initialize. Would you like to change the configuration and try again?
In de howto staat: Volg gewoon de opties voor een homebuilt receiver op een serieele poort. Waar vind ik die opties? Niet in de readme, en ik kan het ook niet zo eenvoudig op de LIRC of WinLIRC site vinden. Zit hier soms het grote verschil tussen LIRC (linux) en WinLIRC? Kan iemand mij vertellen hoe en wat ik WinLIRC moet instellen? Heb ik een bepaalde configuratiefile nodig, of voer ik alleen een bestandsnaam in, waarin mijn instellingen worden opgeslagen? Welke instellingen vink ik aan?

Uiteraard heb ik al geprobeerd om verschillende opties aan te vinken, en verschillende pootjes om het singaal uit te lezen, maar ik heb winlirc nog niets kunnen leren...

MasterBeer wijzigde dit bericht 26-11-2005 21:06 (3%)

www.kavholland.nl

Reg. datum: 12 juli 2001

Op 2 weet ik wel een antwoord: er is nig geen AB gkozen in Winlirc. Das ook eprfect normaal aangzien je er nog geen hebt :D
Bacicly moet je dat spull op je seriële poort hangen, winlirc starten, error wegkliken en dan op learn ;)

Tnx,
ik druk op learn (was ik al fulltime aan het proberen;)) en er gebeurt gewoon nagenoeg niets. Om de zoveel tijd verschijnt er Error reading signal; please try again.
Er komt dus blijkbaar geen leesbaar signaal bij hem binnen.
OF mijn gesoldeerde schakeling klopt niet (AFAIK klopt hij wel...)
OF er is een component kapot
OF ik hang hem aan het verkeerde pinnetje (grote kans, maar ik heb er al een aantal geprobeerd, ik zal morgen als ik een camera heb een foto posten, dan kunnen jullie meekijken)
OF mijn WinLIRC instellingen staan verkeerd (RX/DCD? Speed? Sense? Animax? Wat moet ik daar invullen?)

MasterBeer wijzigde dit bericht 26-11-2005 21:34 (8%)

www.kavholland.nl

Heb je wel hardware carrier aanstaan in winlirc? Anders krijg je weinig binnen.

[edit] gooi idd maar even een plaatje van de AB online, dan kunnen we iig meekijken.

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 27-11-2005 02:59 (36%)

als je hem uitgelezen krijgt zou ik graag de winlirc files hebben!

www.ymoona.com
Reg. datum: 10 januari 2004

weet iemand misschien hoe het klikaanklikuit protocol opgebouwd is?
ik wil deze nu gaan decoderen met een losse ontvanger aangesloten op mijn PIC microcontroller.

voordat ik zelf het signaal zelf puls voor puls ga onderzoeken op startbits code paritie enz..
hier even mijn licht op steken

hobby elektronica op www.ymoona.com

edit:
Een nieuwe foto van mijn ¤ 15 (5-kanaals) Blokker setje, nu met de goeie camera:

http://bram.familie-baars.nl/Blokker_klein.jpg
Klik voor de grote versie.
Voor alle duidelijkheid: omdat de componentjes niet op dezelfde kan van de chip zitten als de spoortjes heb ik de voor en de achterkant gefotografeerd, en vervolgens de achterkant gespiegeld. Zo moet duidelijk worden welke spoortjes er naar welke componenten lopen...
Kan iemand mij helpen de juiste pin aan te wijzen? De ronde 433Mhz transmitter heeft maar 3 pootjes (geen 4), en ik zou niet weten aan welk pootje ik het signaal zou kunnen uitlezen. Of moet ik dat niet aan zo'n pootje uitlezen, maar ergens anders in de schakeling...? :?
Zodra ik het werkend heb zal ik de juiste foto met het correcte "uitleespunt" hier plaatsen, evenals de Winlirc config files.

En mijn WinLirc instellingen, voordat ik op learn klik:
http://bram.familie-baars.nl/Clipboard01.jpg
In learn mode gebruik ik de standaard "margin of error" en "gap and length". Ik heb verschillende pinnen geprobeerd, maar hij lijkt gewoon niets te ontvangen...
Het maakt ook niet uit of ik hem aan mijn laptop met Win98SE hang, of desktop met WinXP.
Lijkt me dus dat het daar niet aan kan liggen...

MasterBeer wijzigde dit bericht 13-12-2005 11:40 (128%)

www.kavholland.nl

icm misterhouse (!!gratis!!, home automation project onder Windows en Linux, Perl based, webinterface ) kan je hiermee heel wat leuke toepassingen maken. Maar ik hou het denk ik toch maar bij x10 hardware sinds je die in kan bouwen in je stopcontact. Ik heb hier nu 4 van die blokker dingen (non x10) op de muur hangen en ik vind het enorm lelijk eigenlijk. Misterhouse ondersteunt ook Ir/RF/winlirc functies en dus zou dat prima zjin voor sommige mensen die hun (non x10) setjes willen testen/gebruiken voor in huis. Denk aan startrek en dan weet je wat misterhouse kan, inclusief de voice command en een sexy vrouwenstem...of mannenstem, of duits, of net wat je wil natuurlijk. Zelfs de thermostaat aansturen (zo begon het allemaal voor mij) is mogelijk. Werkt met een hele hoop protocollen. kan ook werken met myhtv of media portal of MCE of andere paketten. Ideaal

Je kan non X10 setjes ook gewoon inbouwen hoor. Zijn er genoeg van te krijgen.
Kijk maar eens; http://www.intertechno.at/

Maar ik zal eens naar je pakket kijken, klinkt wel leuk.

Klik aan klik uit setje bij de hema voor 18euro helaas maar 5 kanalen.
http://scout.kvz.tudelft.nl/joris/klikaanklikuit.gif

Lekker belangrijk

Reg. datum: 11 oktober 2001

Heeft iemand de configfile voor klik-aan-klik-uit voor mij? Dan hoef ik niet zelf de afstandsbediening te slopen....

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Misschien dat _ferry_ de boel inmiddels aan de praat heeft gekregen ... voor de rest niet hier een config voor de klik-aan-klik-uit gezien

Lekker belangrijk

Als m'n uitlees ding werkt dan mag je ze hebben. Met de nadruk op als..

Hij zit nu zoveel 'ruis' op te vangen dan je nog niet echt config's ermee kan schrijven. Misschien heeft iemand ook al een ontvanger in elkaar zitten, of heeft iemand zin om me te helpen ermee? Zou namelijk vervelend zijn als ik naar het fysiek gedeelte kijk terwijl er gewoon een fout in m'n schema zit. :)

Als ik meer tijd heb weer bericht (vd week)

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 13-12-2005 02:03 (4%)

Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Scout77 schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:22:
Misschien dat _ferry_ de boel inmiddels aan de praat heeft gekregen ... voor de rest niet hier een config voor de klik-aan-klik-uit gezien

Nee, ik ook niet, daarom vraag ik het ;)

Nou was mijn vraag ook wat magertjes, maar ik was druk aan het solderen en had geen tijd om een goede post te maken :o

Ik heb ondertussen mijn zender af, volgens het ontwerp van j-a-s-p-e-r, ik kan hem alleen niet testen omdat ik mijn usb serial convertor kwijt ben en mijn webserver met kernel 2.6.12 geen lirc modules wil compileren en daar niet teveel aan wil klooien, die is te belangrijk.

Als niemand die config heeft dan ga ik hem zelf wel uitlezen vanmiddag, dan plaats ik hem gelijk voor alle kanalen.

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: