Hoofdcategorieën
Topicacties

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 december 2004

Ik ben er mee bezig.

Het enige is dat ik nog een stabiele voeding moet zien te krijgen.
Daarvoor wil ik een 78L05 gebruiken, maar daar heb ik net een foutje er mee gemaakt. was helaas vergeten om de printbaan (gaatjesbord) onder de 78l05 langs door te krassen :( toen stond er dus een dikke 7 volt op de ontvanger.

Ben er nu mee bezig dus zometeen meer nieuws :D

[edit]

Hier is een heel snel gemaakt (heel lelijk) schema uit paint :p

http://members.home.nl/japser/rf/receiver.png

Het enige gekke is dat de RTS lijn in 'uitlees' modus (van winlirc) ongeveer 12 volt zou moeten geven. Dat klopt ook.

Als ik echter de boel opbouw volgens het bovenstaande schema, alleen sluit ik de VCC op de receiver (links dus) nog niet aan dan zou ik verwachten dat op die lijn keurig 5,0 volt staat.... maar dat is uiteraard niet zo :(

Op de RTS lijn staat dan nog maar 6,14 volt. En dat vind die 78l05 niet lief.. die wil 6,7 minimaal..

Zo die 78l05 stuk zijn of is het een ontwerpfout van mij??

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 17-11-2005 21:42 (47%)

veerboot met underscores

quote:
mymind* schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:04:
[...]

Ik heb het met een klik-aan-klik-uit setje aan de praat gekregen. Gewoon een goed signaal. uitlezen is geen probleem. Misschien heb je het verkeerde spoortje te pakken?

Als ik tijd heb al ik even de foto's van mijn ab en zender posten.
al tijd gehad? O-)

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

Komt dit niet gewoon door dat de seriele poort te weinig vermogen kan leveren. En dat de 7805 zelf of de ontvanger meer vermogen nodig hebben?

Staat er nog wel ongeveer 12volt op als de 7805 niet met de vcc verbonden is?

Als ik de spanning op de RTS meet zonder dat er iets aan zit dan staat er ongeveer 12 volt op.
Dat klopt dus wel. Helaas ben ik niet echt een electrotechnicus (meer werktuigbouwkundige) dus ik kom er nog niet echt uit wat het nu is..
Het enige verschil met Sprite's schema (zie startpost) is dat hij een zener (of led +diode) gebruikt, dat doe ik niet. Maar dat is toch ook niet nodig als ik een 78l05 gebruik?

Ik zal de boel nog eens opnieuw opbouwen ofzo

[EDIT]

Als ik de n4148 loshaal, staat over dat punt en de gnd 11,4 volt. Dat zou normaliter meer dan genoeg moeten zijn voor die 78l05. Zou hij stuk zijn ofzo? Of kan dat bijna niet?

[EDIT2]

Ik heb net een extra condensatortje (10 nF) vóór de 78l05 gezet (dus over de RTS en de GND). Dat schijnt te helpen : 8)7
Iig nu een mooie strakke 5 volt op de VCC. Todat ik de module aansluit. Dan zakt de VCC naar 2,3 volt. Vaag vaag vaag...
Ga nog eens wat meer schema's opzoeken van de rx433 in 'actie'.. misschien daar daar tips bij zitten.

Iemand wel eens zo'n ding gebruikt? waar moet ik op letten?

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 17-11-2005 22:11 (43%)

Hoeveel vermogen verbruikt zo'n ontvanger? (ik heb er zelf nu geen dus kan niks voor je testen)
Als de ontvanger namelijk meer vermogen vraagt dan de serieele poort kan leveren dan is het niet vreemd dat de spanning inzakt. (vermogen dat een serieele kan leveren is ongeveer 10mA dacht ik)

Probeer anders een andere spanningsbron dan weer je je iig of het daar aan ligt.

Nominaal zou hij 4,5 mA gebruiken. Dat zou opzich dus wel willen.

Maar ik zal er eens een andere voeding bij pakken, thnx voor het bericht iig!

[edit]

Het werkt nu eindelijk :D
Als er interesse is kan ik wel wat schema's ed posten. Allemaal vrij simpel.

Krijg alleen nog een hele hoop 'rotzooi' signaal mee bij winlirc, maar hij kan met de learn functie wel knoppen onderscheiden van een afstandsbediening. Dat is wel mooi dus.

Morgen weer verder :)

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 18-11-2005 01:46 (59%)

Reg. datum: 26 oktober 2000

Ja, er is interesse ;)

Full-HD !!

Zeker interesse. En ook zoals iemand volgens mij al eens zei: de schema's + foto's op een webhost die het volgende maand ook nog doet ;) Wel zo handig voor mensen die nu geen tijd/zin hebben om alles nu te maken. Dat zou echt klasse zijn _/-\o_

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

Ja dat is een goed plan.

Ik heb de boel op dit moment werkend met een 12 v trafo met daarachter een gelijkrichtertje. Dat is niet echt het uiteindelijke doel want het zou leuk zijn als de schakeling zijn voeding van de RTS kan pakken.

Van het weekend ben ik er niet maar volgende week zal ik de boel even netjes opschrijven enzo. Als iemand er van het weekend al mee aan de slag wil dan kan m'n bovenstaande schema prima. Gebruik dan alleen ipv. de RTS een DC spanning van boven de 9 volt

En nogmaals, de credits gaan naar Sprite voor dit geweldige plan, echt heel erg vet dat je alle tijd en moeite hebt genomen om dit zeer goed lopende topic uit de grond te stampen!

Misschien een idee om de 5V spanning van een usb poort af te tappen en de 7805 weg te laten.
C:\DOS>_

quote:
atmoz schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:48:
Zeker interesse. En ook zoals iemand volgens mij al eens zei: de schema's + foto's op een webhost die het volgende maand ook nog doet ;) Wel zo handig voor mensen die nu geen tijd/zin hebben om alles nu te maken. Dat zou echt klasse zijn _/-\o_

Ok, ik als vrij ervaren PHP scripter bied me aan. Wat moet er allemaal op komen, dan bouw ik wel iets en host dat op een subdomain.

Ik dacht aan het volgende:
  • Een aantal standaard modules ter download aanbieden, wat in een systeem hangt wat vrij modulair is. Hierdoor kan je makkelijk extra toepassingen/functies maken.
  • Zapper database. Hier kan je config-files uploaden. Foto's van de zapper / set en de aansoldeerpunten.
  • Downloadpagina :+

Verder komt er geen forum, dat doen we mooi via dit topic. Als het echt nodig blijkt te zijn dan installeer ik wel phpbb ofzo, maar in het begin iig niet.

Welk subdomain willen we gebruiken?

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

ik heb bij de blokker bij ons nog een setje gehaald , 3x stopcontact + 2x5 knops zender voor 14,95 , losse ontvangstopcontacten voor 4,99E Merk "Select Remote" :9

nog geen kans gehad om open te schroeven.
ik heb ook interesse in een voor electro-noob haalbare zenderoplossing, simpele schema's lukt me nog wel.

in mijn huis komt een touchscreen 12" (van de bekende inkoopactie) aan de muur te hangen.. zou leuk zijn om de lichten enzo daarmee te bedienen!!

Nocturno wijzigde dit bericht 19-11-2005 16:49 (22%)

Full-HD !!

quote:
KingOfDos schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:10:
[...]

Ok, ik als vrij ervaren PHP scripter bied me aan. Wat moet er allemaal op komen, dan bouw ik wel iets en host dat op een subdomain.

Ik dacht aan het volgende:
  • Een aantal standaard modules ter download aanbieden, wat in een systeem hangt wat vrij modulair is. Hierdoor kan je makkelijk extra toepassingen/functies maken.
  • Zapper database. Hier kan je config-files uploaden. Foto's van de zapper / set en de aansoldeerpunten.
  • Downloadpagina :+

Verder komt er geen forum, dat doen we mooi via dit topic. Als het echt nodig blijkt te zijn dan installeer ik wel phpbb ofzo, maar in het begin iig niet.

Welk subdomain willen we gebruiken?

Zeker goed idee. Vind Sprite_tm dit ook allemaal oke? Ik denk van wel. Ik zou ook trots zijn als anderen mijn spullen gingen gebruiken in (andere) projecten. Zapper.Kingofdos.com lijkt me wel toepasselijk en niet te vaag. kakudb, tja dat is wel orgineel, maarja ik weet niet :+ Kijken wat anderen ervan vinden.

Ik wil er ook bij helpen, zeker bij het testen. Vanavond + paar dagen later ben ik uitgeschakeld (ga naar Qlimax). Dus woensdag ofzo, als ik weer boven water ben ga ik beginnen!!

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

quote:
atmoz schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:45:
Zeker goed idee. Vind Sprite_tm dit ook allemaal oke? Ik denk van wel.
Ik ga er wel van uit, zoniet dan moet hij ff gil geven ;)
quote:
Ik zou ook trots zijn als anderen mijn spullen gingen gebruiken in (andere) projecten.
Gemaakt door de community, verbeterd door de community. Het blijft wel het zelfde product, ik lever alleen een service ;)

Reg. datum: 29 september 2002

Ziet er interresant uit, vraag ik me alleen af in hoevere een systeem kan worden uitgebreid. Kan zo'n blokker systeem met nog 6 van die stopcontacten worden uitgebreid? Zag er al een aantal met max 16, dat is dan wel genoeg maar 5 is dan wel net jammer. Ergens een overzicht?

offtopic:
he Sprite, wel een beetje een oude koe in de electuur van dec, leuke fotos hoor ;)

Lekker belangrijk

Backups al geregeld?

Atmoz: Leef je uit :) Ik wil het spul zelfs nog wel op mijn server hosten als je wilt, Sprite (de servert) hangt aan een 100mbit UT-aansluiting :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

quote:
Scout77 schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:28:
Ziet er interresant uit, vraag ik me alleen af in hoevere een systeem kan worden uitgebreid. Kan zo'n blokker systeem met nog 6 van die stopcontacten worden uitgebreid? Zag er al een aantal met max 16, dat is dan wel genoeg maar 5 is dan wel net jammer. Ergens een overzicht?

offtopic:
he Sprite, wel een beetje een oude koe in de electuur van dec, leuke fotos hoor ;)

Die van trust kan ik instellen tot 16 apparaten (knoppen 1 tm 4, abcd) en 16 huiscodes (a tm p), dus totaal 256 apparaten als je hem via de computer zou aansturen. Dan doet het er niet toe in welke huiscode je pakt, dus kan je veel meer aansturen.

Ook kan je natuurlijk 2 ontvangers instellen op 1 apparaatcode hé, zodat je via 1 knop 2 of 200 lampen laat aan gaan. Zolang je genoeg ontvangers binnen berijk hebt werkt het.

Sprite_tm > ben jij het er mee eens dat ik website bak? Tis wel jou project nl ;)

KingOfDos wijzigde dit bericht 21-11-2005 20:46 (5%)

ik denk dat het blokker systeem max 5 apparaten is, helaas heb ik het op het moment niet thuis liggen, mijn vriendin heeft het ingepakt voor onder de kerstboom :/

ik wil er eerst eens een openschroeven en kijken of ik dat net zoals de anderen kan uitlezen zonder electro ervaring, zal wel pics posten.

een ontvangertje maken zou natuurlijk makkelijk zijn, dan kun je eventueel verschillende sets mixen.

Reg. datum: 26 oktober 2000

Ik ben vandaag even bij de Blokker langsgeweest en volgens mij is het Blokker systeem inderdaad voor maximaal 5 apparaten. Dat vind ik toch iets te weinig... Met het originele 'klik-aan-klik-uit' systeem zou je theoretisch inderdaad 256 apparaten aan kunnen sturen. Nou is dat weer een beetje overdreven, maar het bied toch een beter toekomst perspectief :) Het is alleen jammer dat dit systeem toch weer redelijk prijzig is in vergelijking met bijvoorbeeld dat Blokker setje.
Klik-aan-klik-uit heeft wel een speciaal 'promo-setje', maar daarbij kun je ook maximaal 4 contactdozen (afzonderlijk) gebruiken...

Die inkoopactie van die Trust dingen was erg mooi... Jammer dat ik hem zoveel te laat zie :)

Backups al geregeld?

KingOfDos: Oeps, ik replyde op Atmoz maar ik bedoelde het @ jou: Prima; leef je uit, ik kan zelfs nog wel voor webspace op m'n servert zorgen mocht je het nodig hebben.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Klik aan klik uit is ook in een uitvoering (exact hetzelfde) van het welbekende merk 'intertechno' 1x ab + 3x contactdoor à 19,- (bij de hornbach). Dus zo duur is het niet eens.

Zou wel heel vet zijn om een website ervoor te maken. Wel een mooie documentatie bron :)

Ik heb van de week helaas nog een herkansing mechanica 1 (kansloos) maar als die klaar is zal ik ff het ontvang schematje in elkaar painten. Werkt opzich al prima in de testopstelling :)

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:00:
Klik aan klik uit is ook in een uitvoering (exact hetzelfde) van het welbekende merk 'intertechno' 1x ab + 3x contactdoor à 19,- (bij de hornbach). Dus zo duur is het niet eens.
Hum, die intertechno dingen zijn pcies dezelfde maar wel even een stukje goedkoper. intertechno / klikaanklikuit.nl / ergens anders in duitsland nog goedkoper

Wat me wel opviel was dat die goedkope set een PAR-1000 als doos gebruikte en de PAR-1000R is in te stellen voor 12 kanalen. Kun je eens kijken of je iets op kunt instellen op die dozen?

Scout77 wijzigde dit bericht 22-11-2005 11:05 (9%)

Lekker belangrijk

The One doesn't excist
Reg. datum: 11 maart 2005

Ik vind dit wel knap ik doe het niet na

_/-\o_

Laptop: Intel Core Duo T2250, 2gb Kingston, 7600 Go 256mb, 160gb sata; Game-Comp: Intel Core 2 Quad Q6600, 4gb Corsair XMS2, Samsung Spinpoint 750gb 32mb, 320gb sata2; Server: Amd Sempron LE-1100, 2gb kingston ddr2, 200gb sata2

Je kan op de achterkant 12 'kanalen' in stellen. Dwz. kanaal 1 2 3 op A, B,C of D.

Heb hem net even opgeschroefd. Er zit zo te zien een soort trafotje in met 24 vDC uit. een paar condensatortjes, een ledje, stel diodes en een raar blokje met het opschrift:

22K275V~x2
CARLI MPX40/100/21
250V~

Verder nog een klein antennetje van een kleine spoel koper.

Zal als ik terug ben van de ub nog eens een kijkje nemen. Hij zit nog een beetje vastgelijmt dus dan de boel eens openbreken :p

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:03:
Je kan op de achterkant 12 'kanalen' in stellen. Dwz. kanaal 1 2 3 op A, B,C of D.

Ah kijk, dan ben ik er wel uit. Ipv 1 klikaanklikuit, 3 van deze. Helaas beperkt tot 12 kanalen maar daar is wel mee te leven.

Nog ergens foto's van the guts?

Scout77 wijzigde dit bericht 22-11-2005 13:40 (8%)

Lekker belangrijk

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: