Ik ben er mee bezig.
Het enige is dat ik nog een stabiele voeding moet zien te krijgen.
Daarvoor wil ik een 78L05 gebruiken, maar daar heb ik net een foutje er mee gemaakt. was helaas vergeten om de printbaan (gaatjesbord) onder de 78l05 langs door te krassen
toen stond er dus een dikke 7 volt op de ontvanger.
Ben er nu mee bezig dus zometeen meer nieuws
[edit]
Hier is een heel snel gemaakt (heel lelijk) schema uit paint

Het enige gekke is dat de RTS lijn in 'uitlees' modus (van winlirc) ongeveer 12 volt zou moeten geven. Dat klopt ook.
Als ik echter de boel opbouw volgens het bovenstaande schema, alleen sluit ik de VCC op de receiver (links dus) nog niet aan dan zou ik verwachten dat op die lijn keurig 5,0 volt staat.... maar dat is uiteraard niet zo
Op de RTS lijn staat dan nog maar 6,14 volt. En dat vind die 78l05 niet lief.. die wil 6,7 minimaal..
Zo die 78l05 stuk zijn of is het een ontwerpfout van mij??
Het enige is dat ik nog een stabiele voeding moet zien te krijgen.
Daarvoor wil ik een 78L05 gebruiken, maar daar heb ik net een foutje er mee gemaakt. was helaas vergeten om de printbaan (gaatjesbord) onder de 78l05 langs door te krassen
Ben er nu mee bezig dus zometeen meer nieuws
[edit]
Hier is een heel snel gemaakt (heel lelijk) schema uit paint

Het enige gekke is dat de RTS lijn in 'uitlees' modus (van winlirc) ongeveer 12 volt zou moeten geven. Dat klopt ook.
Als ik echter de boel opbouw volgens het bovenstaande schema, alleen sluit ik de VCC op de receiver (links dus) nog niet aan dan zou ik verwachten dat op die lijn keurig 5,0 volt staat.... maar dat is uiteraard niet zo
Op de RTS lijn staat dan nog maar 6,14 volt. En dat vind die 78l05 niet lief.. die wil 6,7 minimaal..
Zo die 78l05 stuk zijn of is het een ontwerpfout van mij??
j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 17-11-2005 21:42 (47%)