[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!
[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicGrappig trouwens, een huisgenoot van mij zat net over m'n schouder mee te kijken naar F.E.A.R. (dat nieuwe spel, erg eng iig) en die vond ook dat met de aansturing van lampen vanuit de computer (thanks to sprite
quote:_ferry_ schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:41:
[...]
Die melding krijg ik ook met een klik-aan-klik-uit setje, blijkbaar een soort modulatie ofzo, of een extra bitje waar lirc niet mee om kan. Jammer dat je niet kan zien wat er precies verzonden wordt.
Ik heb het met een klik-aan-klik-uit setje aan de praat gekregen. Gewoon een goed signaal. uitlezen is geen probleem. Misschien heb je het verkeerde spoortje te pakken?
Als ik tijd heb al ik even de foto's van mijn ab en zender posten.
"If they say money can't buy you happiness.... Look at the f*cking smile on my face!"
Zoiets dacht ik ook al, combineer je klik-aan-klik-uit/Girder systeempje met het LFE-kanaal van je DVD'tjes en geniet van knipperende verlichting bij explosies en onweer in filmsquote:j-a-s-p-e-r schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:52:
Zeker leuk![]()
Grappig trouwens, een huisgenoot van mij zat net over m'n schouder mee te kijken naar F.E.A.R. (dat nieuwe spel, erg eng iig) en die vond ook dat met de aansturing van lampen vanuit de computer (thanks to sprite) de stap nog maar erg klein is om je lampen in te zetten voor special effects. Zou toch erg vet zijn als je knipperende lampen hebt in een donker/eng stuk van het spel waarbij je verlichting ook mee begint te knipperen
quote:j-a-s-p-e-r schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:52:
Zeker leuk![]()
Grappig trouwens, een huisgenoot van mij zat net over m'n schouder mee te kijken naar F.E.A.R. (dat nieuwe spel, erg eng iig) en die vond ook dat met de aansturing van lampen vanuit de computer (thanks to sprite) de stap nog maar erg klein is om je lampen in te zetten voor special effects. Zou toch erg vet zijn als je knipperende lampen hebt in een donker/eng stuk van het spel waarbij je verlichting ook mee begint te knipperen
JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)
Reg. datum: 26 oktober 2000
Reg. datum: 12 juli 2001
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting
quote:KingOfDos schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:37:
Oké even wat nieuws, misschien wel wat voor dit topic.
• http://tweakers.net/nieuws/39749
• http://www.ambx.com
[...]
Er is op het moment op de website van ambx niet veel te vinden. Heeft iemand hier meer informatie over? Het lijkt me wel interesant, zeker omdat het over wifi kan. Lijkt me een stuk makkelijker / mooier op die manier
[edit]
Ik heb Philips een email verzonden met de vraag of ze voor hobbyisten deze techniek "openstellen" zodat we daarmee zelf aan de gang kunnen gaan. Ik ben benieuwd of er iets uit komt.
Mm, heb het niet gelezen in de Philips today, misschien maandag 's het intranet doorzoeken en kijken welke afdeling dit ontwikkelt, kan goed zijn dat het vrij dicht bij mijn werkplek zit (loop stage bij phlips nijmegen)
Wel een kans dat het in eindhoven ontwikkelt wordt btw.
Reg. datum: 11 december 2002
Is het niet mogelijk dit plugin-matig te gaan schrijven... En misschien dat het niet zo'n goed idee is, want waar je lampen kan schakelen, kan je ook stroomschokken schakelen (=heartattack bij game-overquote:atmoz schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:32:
[...]
Daar heb ik Valve (de makers van Half-Life) en gewoon wat mensen die goed waren met levels maken enzo voor HL al jaren geleden voor gemaild. Als bijvoorbeeld die rode driehoekjes op je scherm komen (rechts, links, boven en onder) als je geraakt werd, dat er dan een signaal ergens naartoe gestuurd werd. Hetzij direct naar de LPT1 of COM poort of gewoon via software met een "WaitForSingleObject API functie". Maar helaas is hier verder niets uitgekomen. Maar dit idee zou dus wel (super makkelijk) door een programmeur gemaakt kunnen worden. Ook bij films (DVD) moet dat mogelijk zijn. Gewoon een DVD speler uitbrengen die extra relais uitgangen heeft, en dan DVD's zo maken dat ze op bepaalde momenten een trigger geven aan de DVD speler. Maar dat zou echt super vet zijn als je lampen (en andere dingen) interactief worden met je media
![]()
Dinsdag eens langs gaan, kijken of ze hem dan hebben.
Philips lightning zit iig in Eindhoven, daar kom ik 2x per week langs ofzo.quote:SA007 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:05:
Wel een kans dat het in eindhoven ontwikkelt wordt btw.
quote:Sprite_tm schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:59:
The_Stickie: DankKan je misschien ook nog een piccie maken op welk spoortje van de zappert het signaal staat, of heb je het met 433MHZ zenders/ontvangers geregeld?
ik heb geen digicam
maar euh het gaat om een remote met PT2262 chip, zoals eerder in dit topic besproken. Aansluiten op pin 16:
quote:Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:32:
Ik heb zelf een paar setjes van Trust (uit deze inkoopactie) en die maken gebruik van de PT2262 (zender) en PT2272 (ontvanger). Volgens de datasheet moet het pin 16 zijn, en spoortjes volgen zegt me hetzelfde
Dat is dus als je naar de bedrukte kant kijkt (niet de soldeerzijde, en met het nokje links zodat de tekst te lezen valt) de 2e pin van de bovenste rij.
Als ik er wat meer tijd voor (lees: zin in![]()
) heb dan zal ik de soldeerbout warmstoken en codes uit gaan lezen
De codes die ik gepost heb zijn btw "maar" tot kanaal F, andere kanalen kan je héél eenvoudig "opnemen" door 1 toets ervan op te nemen: de eerste 2 rijene van 6 bits geven het kanaal aan, dus dmv wat copy-paste heb je snel de gewenste reeks...
Als zendertje heb ik touwens een module van velleman gebruikt (wat perfect werkt overigens, beter dan de oorspr afstandsbediening)
Ook coditronix ofwel display in eindhoven?? Daar heb een tijd geleden zo'n ding besteld maar die komt idd maar niet. Anders ga ik ze wel in groningen (bij m'n ouders) halen, daar hebben ze ze wel (geloof ik). Als ik er een extra mee naar eindhoven moet nemen moet je het maar zeggen.quote:KingOfDos schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:54:
Klote de electronicawinkel heeft mn zender nog niet. Ze zouden bellen als hij er was. Nouja mooi niet dus hé. Hij zou binnen paar dagen daar zijn, tis nou week later, en nog niet
Dinsdag eens langs gaan, kijken of ze hem dan hebben.
[...]
Philips lightning zit iig in Eindhoven, daar kom ik 2x per week langs ofzo.
quote:j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:32:
Ook coditronix ofwel display in eindhoven?? Daar heb een tijd geleden zo'n ding besteld maar die komt idd maar niet. Anders ga ik ze wel in groningen (bij m'n ouders) halen, daar hebben ze ze wel (geloof ik). Als ik er een extra mee naar eindhoven moet nemen moet je het maar zeggen.
Ah dus jij bent het persoon die hem in eindhoven besteld heeft
Ze zeiden al dat die toevallig in Eindhoven ook al besteld was toen ik er een ging bestellen.
* KingOfDos heeft hem in Den Bosch besteld.
KingOfDos wijzigde dit bericht 13-11-2005 12:28 (3%)
Als je hem dus sneller wil stuur me een mailke (at telenet.be) dan haal ik er een paar en stuur ze op per post; levertermijn een paar dagen(als ze natuurlijk nog binnen zijn
Nog een tip voor de knutselaars onder ons: Bij oudere versies van winlirc (lees alle behalve de laatste) zit "transmit.exe" wat je kan gebruiken om commandline (of in eens cript oid dus) een code te verzenden.
(syntax: transmit *naamAB* *naamknop* *herhaling*)
the_stickie wijzigde dit bericht 14-11-2005 13:45 (7%)
Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn programmeerkunsten liggen
(/me heeft geen idee hoe via telnet te communiceren met behulp van vbscript)
the_stickie wijzigde dit bericht 14-11-2005 17:59 (3%)
Gebruik dan PHP, dat kan je zelfs via de CLI aanroepen, dus als script.quote:The_Stickie schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:56:
Tuurlijk, daarvoor is telenet er natuurlijk. Maar om nu elke keer een telnet sessie te scripten...
Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn programmeerkunsten liggen![]()
(/me heeft geen idee hoe via telnet te communiceren met behulp van vbscript)
code:
1
| C:\remotecontrol\php.bin\php.exe c:\remotecontrol\php.script\file.php *zapper* *knopnaam* *herhaling* |
Verder werken via fsockopen en klaar. En anders socket_create, maar dan moet je wel de php_socks.dll enablen in de php.ini.
Dus als je dat in de DOS prompt (cmd) in zou typen, en je hebt in die dir php geïnstalleerd en je hebt de juiste php file, dan werkt het ook? En dat kun je dan weer makkelijk in Delphi ofzo maken. (ik kan nu niet testen, want server is offline).quote:KingOfDos schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:06:
Grmbl, kom ik aan bij Coditronix, om te vragen waar mn bestelling blijft. Hadden ze vandaag wel zooi van velleman binnen gehad, behalve de zender. Nou verwachten ze hem aan het einde van deze week ergens. Fijn
[...]
Gebruik dan PHP, dat kan je zelfs via de CLI aanroepen, dus als script.
code:
1 C:\remotecontrol\php.bin\php.exe c:\remotecontrol\php.script\file.php *zapper* *knopnaam* *herhaling*
Verder werken via fsockopen en klaar. En anders socket_create, maar dan moet je wel de php_socks.dll enablen in de php.ini.
even offtopic:
Atmoz, is het jou al gelukt om de boel werkend te krijgen?
Reg. datum: 12 maart 2002
Zou het aansluiten op de pc ook met deze set willen en is dan de dimmer functie ook te besturen???
quote:j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:05:
Ja dat klopt.. Dat scriptje luisterd dus naar de input via $_arg[no] en daarmee stuurd ie winlirc weer aan.
even offtopic:
Atmoz, is het jou al gelukt om de boel werkend te krijgen?
Werkend wel. Maar niet op de manier hoe het hoort:
Op de server (trage pc) staat Apache. Hier is dus die PHP site gehost. En op de gewone computer (snelle pc) heb ik WinLIRC geïnstalleerd. En als ik dan via mijn MDA Vario (telefoon met internet) naar de site ga (op de server) en ik klik op de button, dan maakt de server dus verbinding met de snelle computer en dan stuurt die (via de COM-poort) het signaal naar de lampen. Een hele omweg dus. Maar het is nog veel gekker: omdat ik thuis (nog!) geen draadloos internet heb, maakt de telefoon verbinding (via WiFi) op de buren hun onbeveiligd netwerk. Dus daar moet het signaal ook nog langs. Het duurt dus zo'n 2/3 seconde voordat de lamp ook echt aan/uit gaat. Soms werkt het zelfs niet (komt gewoon geen signaal bij WinLIRC aan). Dus ik moet echt nog een en ander gaan uitzoeken. Maar je hebt me goed geholpen via de mail Jasper
Even nog een heel andere vraag:
Is het erg moeilijk om de signalen wat WinLIRC nu via de COM-poort stuurt gewoon te verzenden via een PIC (met Max232)? Want dat kun je opzich ook zien als een COM-poort toch? Bijvoorbeeld met een 18F452? En daar dan gewoon zo'n RF zendertje aan hangen. Sprite_tm, jij moet dit toch weten of dat easy gemaakt kan worden?
quote:Smarty77 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:24:
Ik heb thuis een IKEA klik aan klik uit set.... met dimmer fuctie
Zou het aansluiten op de pc ook met deze set willen en is dan de dimmer functie ook te besturen???
Ja kan opzich wel, dan moet je binnen de tijd dat hij zich uit zou schakelen nog een X aantal keer het uitsignaal versturen. Het is mij wel gelukt maar met een vervelende loop waardoor de versturende computer even blijft 'hangen' als ik dat doe. Maar het kan dus wel.
quote:atmoz schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:39:
[...]
Werkend wel. Maar niet op de manier hoe het hoort:
Op de server (trage pc) staat Apache. Hier is dus die PHP site gehost. En op de gewone computer (snelle pc) heb ik WinLIRC geïnstalleerd. En als ik dan via mijn MDA Vario (telefoon met internet) naar de site ga (op de server) en ik klik op de button, dan maakt de server dus verbinding met de snelle computer en dan stuurt die (via de COM-poort) het signaal naar de lampen. Een hele omweg dus. Maar het is nog veel gekker: omdat ik thuis (nog!) geen draadloos internet heb, maakt de telefoon verbinding (via WiFi) op de buren hun onbeveiligd netwerk. Dus daar moet het signaal ook nog langs. Het duurt dus zo'n 2/3 seconde voordat de lamp ook echt aan/uit gaat. Soms werkt het zelfs niet (komt gewoon geen signaal bij WinLIRC aan). Dus ik moet echt nog een en ander gaan uitzoeken. Maar je hebt me goed geholpen via de mail Jasper![]()
Even nog een heel andere vraag:
Is het erg moeilijk om de signalen wat WinLIRC nu via de COM-poort stuurt gewoon te verzenden via een PIC (met Max232)? Want dat kun je opzich ook zien als een COM-poort toch? Bijvoorbeeld met een 18F452? En daar dan gewoon zo'n RF zendertje aan hangen. Sprite_tm, jij moet dit toch weten of dat easy gemaakt kan worden?
Mooie omweg, haha cool
Over die Maxim. Daar zat ik ook al aan te denken, dat is ook leuk opzich (ook voor andere toepassingen). Maar daar heb ik niet zo veel verstand van. Spreken die kastjes nu gewoon netjes RS232 of is het een soort van pwm signaal zoals bij IR afstandsbedieningen?
Een van de afstandsbedieningen hierboven kon je gewoon aanpassen door een bitje in de winlirc config te veranderen, dus dat klinkt wel hoopvol.
ik dacht ik zeg het even als tip
De nieuwe "LJ lightning"
Reg. datum: 21 oktober 2001
We hebben namelijk hier thuis ook een kachel met afstandsbediening
En die afstandsbediening werkt denk ik ook op 433Mhz maar daar kan ik echt niet aan gaan solderen. Het is zowiezo handig omdat je dan nooit meer een afstandsbediening hoeft te slopen.
Zou d'r trouwens niet "ergens" een database met welk merk welke codes gerbruikt voor welke producten om conflicten te voorkomen?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last