Hoofdcategorieën
Topicacties

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
C:\DOS>_

Oké, 8,10 euro voor de TX443N (meen ik) van Velleman. Als er vandaag een klant kwam voor bepaalde onderdelen voor een versterker dan is mijn ding morgen binnen. Komt die klant morgen of zaterdag dan gaat het dinsdag worden. Zodra ik het binnen heb kan ik leuk gaan spelen :)

Alvast een designtje gemaakt voor het websiteje dat ik ga draaien:
http://baracuda.homeip.net/pics/lightswitch/preview_01.jpg

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

Reg. datum: 24 oktober 2002

:(

ik dacht dat ik uniek was.. ben sinds paar maanden ook met dit project bezig, gebruik hiervoor soortgelijk schema als in de startpost. heb het programma in VB geschreven en ga binnenkort een site maken waarbij ik met me telefoon(SPV) het klik aan klik uit systeem kan bedienen.

In de toekomst wil ik graag touchscreen waarmee ik de verlichting kan regelen. heb even geen tijd om het hele topic door te lezen, maar ik ben van plan alles in een kastje te bouwen waardoor je alleen een parallele kabel nodig hebt om de verbinding met de pc te maken. De relais en de afstandbediening worden allebei door een 12v adapter van stroom voorzien, binnekort even lezen hoe jullie dat doen hmm snap het al, gaat toch iets anders als ik het doe, jullie laten je pc het signaal via seriele aansluiting versturen.... ik houd dit topic iig in de gaten :)

Roodje wijzigde dit bericht 03-11-2005 14:54 (23%)

Reg. datum: 01 december 2004

Deze manier (via Lirc) is ook wel een stuk efficienter. Hoe wil je ooit uitbreiden met zo'n schema?

Je kan hiermee elke willekeurige set laten 'leren' door de computer en hem daarna aan je config toevoegen. Werkt echt prima. Heb nu al 14 aan/uit schakelaars in huis zitten :D

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 03-11-2005 17:00 (8%)

Full-HD !!

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:59:
Deze manier (via Lirc) is ook wel een stuk efficienter. Hoe wil je ooit uitbreiden met zo'n schema?

Je kan hiermee elke willekeurige set laten 'leren' door de computer en hem daarna aan je config toevoegen. Werkt echt prima. Heb nu al 14 aan/uit schakelaars in huis zitten :D

Welke computer gebruik je?
Op mijn 64bit PC'tje werkt het wel perfect, maar op mijn PII - 350 server doet niets het..
Echt super balen dus... Als het op de server werkt is het natuurlijk veel mooier ;)

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

quote:
atmoz schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:07:
[...]

Welke computer gebruik je?
Op mijn 64bit PC'tje werkt het wel perfect, maar op mijn PII - 350 server doet niets het..
Echt super balen dus... Als het op de server werkt is het natuurlijk veel mooier ;)

Je kan het gewoon capturen op je werkpc en met winlirc en al overzetten naar je server. Dat heb ik namelijk ook gedaan :)
Die server is een 1GHz, maar dat zou echt niets uit moeten maken.

Wat dat hij dan wel/niet op jouw server? Heb je wel de goede instellingen?
Niet inverted
wel hardware carrier
DTR

zoiets.

quote:
KingOfDos schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:26:
Oké, 8,10 euro voor de TX443N (meen ik) van Velleman. Als er vandaag een klant kwam voor bepaalde onderdelen voor een versterker dan is mijn ding morgen binnen. Komt die klant morgen of zaterdag dan gaat het dinsdag worden. Zodra ik het binnen heb kan ik leuk gaan spelen :)

Alvast een designtje gemaakt voor het websiteje dat ik ga draaien:
[afbeelding]

Dat ziet er echt zeer vet uit :D

Waar heb je dat mee gemaakt?

j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 03-11-2005 19:07 (66%)

veerboot met underscores

quote:
atmoz schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:43:
[...]

http://members.home.nl/atmoz2/RF_sender/ (gekocht bij de Wibra)

Alstublieft ;)

[...]

Ik heb je ontvanghardware (zwarte schema) gemaakt. En hij "ziet" in WinLIRC ook dat er iets gebeurt, maar op het einde vraagt het configuratie programma om de button zolang in te drukken totdat hij STOP zegt. (64 pogingen als ik me niet vergis). Daarna komt de melding:

"Failed to get a consistent signal. Please try again."

En dit heb ik al 10 keer geprobeerd, maar niets wil helpen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik goed kan "leren"? Want alle bestaande config files werken niet met deze zender/ontvanger.

[edit]

Deze melding:

[afbeelding]
Die melding krijg ik ook met een klik-aan-klik-uit setje, blijkbaar een soort modulatie ofzo, of een extra bitje waar lirc niet mee om kan. Jammer dat je niet kan zien wat er precies verzonden wordt.

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

Full-HD !!

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:06:
[...]

Je kan het gewoon capturen op je werkpc en met winlirc en al overzetten naar je server. Dat heb ik namelijk ook gedaan :)
Die server is een 1GHz, maar dat zou echt niets uit moeten maken.

Wat dat hij dan wel/niet op jouw server? Heb je wel de goede instellingen?
Niet inverted
wel hardware carrier
DTR

Yes :) het werkt. Op de snelle pc staat hardware carrier uit, dus ik ging ervan uit dat die uit moest staan (omdat het daar juist werkte). Maar op de trage pc (server) moet'ie idd aanstaan. Dan werkt het wel haha. Mooi bedankt allemaal voor deze hele mooie dingen :>

[edit]

Jasper,

Ik heb dus die pagina van jou rf2.php
Als ik die benader via een andere pc dan krijg ik die mooie blauwe website. Maar als ik op een knopje klik dan komt deze melding boven in het scherm:

"Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\apache\htdocs\rf2.php on line 14"

En zoals verwacht: WinLIRC doet niets...
Weet je hoe ik dit moet oplossen?

atmoz wijzigde dit bericht 03-11-2005 20:02 (23%)

moet je daarvoor ook niet die telnet poort openen?

zie de link hieronder naar de reply, staat vrij onderaan in die post

reply

Wolf87 wijzigde dit bericht 03-11-2005 20:22 (9%)

Nikon D80 | Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED | Nikkor AI 50mm 1.8 | Nikon SB-900 | Nikon SB-26

Full-HD !!

quote:
Wolf87 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:21:
moet je daarvoor ook niet die telnet poort openen?

zie de link hieronder naar de reply, staat vrij onderaan in die post

reply

Ja, klopt. Maar dat had ik al gedaan. ;)

Ik denk dat er iets niet klopt in m'n PHP pagina. En ik heb er maar 1 moeten er niet meerdere zijn?

en via de command-line lukt het wel om via telnet wel iets te versturen zodat er een lamp of iets aangaat?

Nikon D80 | Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED | Nikkor AI 50mm 1.8 | Nikon SB-900 | Nikon SB-26

Full-HD !!

quote:
Wolf87 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:38:
en via de command-line lukt het wel om via telnet wel iets te versturen zodat er een lamp of iets aangaat?

Hmzzz, als ik in commandline (DOS) doe:

telnet localhost 8765

dan komt de melding:

"Bezig met verbinding maken met localhost...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 8765: De verbinding is mislukt"

Terwijl het gister wel werkte dus 8)7

ff winlirc opnieuw initializen.

Je kan ook kijken of winlirc het wel voor elkaar krijgt door in het 1ste config menutje van winlirc die remote en code en repeat in te vullen van het te testen knopje en die te sturen. Wil dat wel?
Als dat wil kan je het met telnet proberen. Dus in cmd:
> telnet 192.168.1.202 8765
[enter]
SEND_ONCE **ab-naam** **knop** 5 [enter]

die 5 staat voor het aantal repeats (en dat is meer dan genoeg) die extra return is trouwens omdat die telnet server niet altijd de eerste regel pakt.

Ohja, welke php heb je? ik heb 5.0.5 met apache 2, en daar werkt het goed mee.

leuk projectje, ik heb ook deze aldi set, maar voordat ik eraan ga prutsen, er zat bij mij geen handleiding bij! Nu heb ik wel uitgevonden hoe het ding werkt, maar wie wil de handleiding even voor me inscannen?

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net

Full-HD !!

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:41:
ff winlirc opnieuw initializen.

Je kan ook kijken of winlirc het wel voor elkaar krijgt door in het 1ste config menutje van winlirc die remote en code en repeat in te vullen van het te testen knopje en die te sturen. Wil dat wel?

Jazeker, dat werkt nu perfect (dankzij jou post van dat hardwarecarrier aanzetten) ;)

quote:

Als dat wil kan je het met telnet proberen. Dus in cmd:
> telnet 192.168.1.202 8765
[enter]
SEND_ONCE **ab-naam** **knop** 5 [enter]

die 5 staat voor het aantal repeats (en dat is meer dan genoeg) die extra return is trouwens omdat die telnet server niet altijd de eerste regel pakt.

Ja, dat probeer ik dus de hele tijd.
Als ik localhost pak of 192.168.1.116, beide werken niet. Gister wel trouwens....
En op de andere pc krijg ik ook die melding van mijn vorige post. Echt supervaag. Ik kan dus niet connecten....

quote:
Ohja, welke php heb je? ik heb 5.0.5 met apache 2, en daar werkt het goed mee.

Dat moet ik effe opzoeken...
Maarja, eerst moet telnet weer werken he ;)

atmoz wijzigde dit bericht 03-11-2005 21:47 (15%)

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:06:
Dat ziet er echt zeer vet uit :D

Waar heb je dat mee gemaakt?

Photoshop, daar maak ik alle (designs voor) website's mee. Gewoon een geweldig pakket. Zodra ik de zender heb dan gooi ik het om in "nette" html icm een teplate parsertje.

[edit]
Update @ design:
http://baracuda.homeip.net/pics/lightswitch/preview_02.jpg
Zit typefout in ja, maar wil nu slapen :z :+

KingOfDos wijzigde dit bericht 04-11-2005 03:08 (23%)

Full-HD !!

Echt heel mooi gemaakt man!!
Wat bedoel je met een "template parsertje"?? Is dat wat speciaals met HTML ofzo?

------------------

Ik heb iets gevonden waardoor ik op mijn server niet meer kan telnetten naar WinLIRC:
Als de server opstart krijg ik namelijk deze foutmelding:

http://members.home.nl/atmoz2/RF_sender/foutmelding_server.PNG

En dat bestand dl.exe staat toevallig in de directory van WinLIRC. Dus daar zal het dan wel mee te maken hebben he ;) Op de (snelle) computer krijg ik die melding niet, en werkt het ook gewoon. Het is dus zaak om te zorgen dat die melding niet meer komt... Maar hoe....?

Wat draai je op die computer? 16 bit klinkt als win98. Misschien eens wat anders erop zetten?

En als je winlirc eens handmatig start ná de start van windows, wil het dan wel?

Full-HD !!

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:57:
Wat draai je op die computer? 16 bit klinkt als win98. Misschien eens wat anders erop zetten?

En als je winlirc eens handmatig start ná de start van windows, wil het dan wel?
Ik draai precies dezelfde Windows XP Pro NL - SP2 als op m'n gewone PC. Hij start steeds een DOS file (dl.exe) op. Daar zit hem de fout. Volgens mij een of ander virus. Maarja kan toch bijna niet, pc is gister pas opnieuw geïnstalleerd. En ben helemaal niet op internet geweest behalve voor deze dingen uit te zoeken. Verder staat er ook niets op de pc behalve:

- BulletFTP server
- Apache (voor PHP)
- TightVNC (voor bureaublad te bedienen via andere pc)
- Skype (voor te bellen met vrienden, via externe USB telefoon)
- WinLIRC (om sjieke dingen mee te doen :P )

Maar dat dl.exe hoort denk ik helemaal niet bij WinLIRC, want op de gewone pc kom ik dat ook nergens tegen...

quote:
atmoz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:07:
Echt heel mooi gemaakt man!!
Wat bedoel je met een "template parsertje"?? Is dat wat speciaals met HTML ofzo?

Ik heb een scheiding tussen HTML en PHP, zodoende staan die dus altijd in verschillende bestanden, zodat je makkelijk de layout kan veranderen, zonder enig PHP te openen. Dit werkt veel makkelijker dan HTML in PHP (en het is nog netter ook). PHP opent dat bestand, vervangt wat waardes en gooit het naar de gebruiker.

[offtopic]
quote:
atmoz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:30:
Maar dat dl.exe hoort denk ik helemaal niet bij WinLIRC, want op de gewone pc kom ik dat ook nergens tegen...
Gezien je hem niet je andere computer kon vinden heb ik het maar even gegoogled. Daar komt dit uit.
quote:
File dl.exe is related to worm W32.Bagz which send itself to the email addresses harvested from the infected computer. The file is located at %WinDir%/System or %WinDir%/System32. It will disables the Windows firewall and download and execute remote files.

Hoe hem je die computer geinstalleerd? Aan het netwerk (of internet) gehangen voordat er een firewall en virusscanner werkte? Zoja dan raad ik aan om hem weer te herinstalleren, en ditmaal zonder netwerk. Even SP2 van internet downloaden en via CD verplaatsen van een schone pc naar die. Net als je drivers en virusscanupdates, daarna pas aan het netwerk hangen. Dit scheelt een kans op infectie vanaf je eigen netwerk of internet. Dit "hoeft" natuurlijk niet het geval te zijn, maar gezien de dl.exe dacht ik direct aan een worm. Anders even een antispyware/antirootkit draaien.

@Sprite_tm: Ja gelijk heb je wel :)

KingOfDos wijzigde dit bericht 04-11-2005 15:57 (21%)

Backups al geregeld?

Mag ik jullie er even op wijzen dat jullie op dit moment offtopic bezig zijn? Omdat een groot gedeelte van deze hack softwarematig is, wil ik een zekere mate van softwaretalk toelaten, maar het debuggen van fouten bij het opstarten van WinLirc zitten imo op het randje, en virussen horen in MV.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Full-HD !!

quote:
Sprite_tm schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:30:
Mag ik jullie er even op wijzen dat jullie op dit moment offtopic bezig zijn? Omdat een groot gedeelte van deze hack softwarematig is, wil ik een zekere mate van softwaretalk toelaten, maar het debuggen van fouten bij het opstarten van WinLirc zitten imo op het randje, en virussen horen in MV.

Oke :)

Aangezien het emailadres van Jasper niet in z'n profiel staat zou ik dat graag nog hier willen vragen:

Jasper, wat is jou emailadres? Ik zou even wat willen vragen aan jou ;)
Je kunt mij ook mailen als je wilt: vanlumig AT gmail . com

Reg. datum: 12 juli 2001

Ik heb zo'n afstandbediening geval. (Elro 600R) Leuk is de verkrijgbaarheid van bijhorende losse schakelaars en inbouwspullen
Het belangrijkste"nadeel" eraan is dat als je de dingen met dimmer gebruikt en je geeft het "dim" signaal, dan begint hij te dimmen van uit naar aan naar uit en terug en terug. Dat tot je nogmaals drukt.

Mijn vorige systeem was op dat vlak anders: 2 knopjes: AAN/UIT, en op de AAN "lang" duwen is dimmen van AAN naar UIT, op de andere knop van UIT naar AAN.

Dit laatste is imho beter aan te sturen: als je gedimd licht wil voor de film, dim je eerst volledig UIT en dan bijv 1s AAN. Het resultaat isdan altijd (ong) hetzelfde. Dat kan ik met de set die ik nu heb nooit doen :(

Daarom de bijkomende vraag: wat is nu echt een goed type van die dingen (op de verpakking staat meestal weinig zinvolle info).
Belangrijk: verkrijgbaarheid (ik wil geen set waar ik morgen geen extra contactdoos van kan halen) en dus de manier van dimmen.

Iemand een tip?

the_stickie wijzigde dit bericht 05-11-2005 21:14 (3%)

Reg. datum: 06 januari 2005

Wat is op het moment de goedkoopste set die ik kan halen? blokker? of heeft aldi ze nog (jaja, kweet ut, op zondag zijn de winkels dicht)

Reg. datum: 29 oktober 2002

Aldi was halverwege vorige maand, denk niet dat het nog zin heeft dat te proberen...

quote:
DJFliX schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:21:
Wat is op het moment de goedkoopste set die ik kan halen? blokker? of heeft aldi ze nog (jaja, kweet ut, op zondag zijn de winkels dicht)

Als je tenminste de moeite had genomen om dit topic te lezen....

wibra, dirk vd broek, hornbach, gamma, voor de rest zoek je het zelf maar uit eigelijk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: