Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• NoxiuZ
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-09 11:00
Is er niet een 12v lijn in de PC beschikbaar als hij in standby staat? Dan zou dit nog wel wat zijn:

http://www.samenkopen.net/action_product/273893/602770

Of anders 5v waar je dan een 5v relais aan zou moeten knopen en die met een hotelschakeling verbinden met de aan/uit knop van je PC?

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

SA007

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
@ ClickTwice.
Foto's zijn wat onduidelijk, maar de lijn die je zoekt loopt midden over de print naar boven onder de spoel door.

@NoxiuZ

Er is geen 12V beschikbaar in je pc als hij uitstaat, alleen 5V.
Dit is de paarse draad van je 20/24 polige stekker naar je moederbord.

Dit printje aanpassen naar 5v om je pc te schakelen is waarschijnlijk simpel. Die ontvanger werkt sowieso alleen op 5V.
Waarschijnlijk hoef je alleen het relais te vervangen door een 5V model en voltageregelaar te overbruggen om het te laten werken.

• NielsVmax
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 27-01-2012
Ik heb dit topic met veel plezier gelezen en zeker de resultaten zijn super 8)

Ik kwam ook de RFXCOM tegen van www.rfxcom.com Leuk maar wel erg duur en vraag me af hoe compatibel deze is met software. Zo kwam ik ook www.domotiga.nl tegen welke de RFXCOM ondersteund.

In mijn huis zit al een hoeveelheid KAKU devices en wil er dus meer mee. Zo heb ik ook een Visonic alarmsysteem welke op de 886 MHz zit welke ik de PIR sensoren wil monitoren. Ofwel een ruimte in lopen is trigger geven vanuit de PIR sensor en dan via de 433 MHz een lamp aan laten doen.

De domotiga software zou dit moeten kunnen maar krijg ik het ook werkend met de oplossingen hier beschreven in dit topic? Domotiga werkt op Linux. LIRC is een mooie oplossing welke weinig tot geen geld kost maar ik zit met compatibiliteit van de software onderling. Ook ben ik geen ster in Linux gebaseerde software en loop ik daar weer op stuk. Windows is geen probleem, PHP ook niet maar wil ook niet het wiel uitvinden.

Iets wat ik mij af vraag is waarom de DTR pin gebruikt word op de 433 MHz units en niet TX als echte serieŽle output?

Het allermooiste zou zijn dat ik een RX en een TX 433MHz heb zodat ik alle zendende en ontvangende apparaten kan lezen. Dus ook mijn buitenthermometer bijvoorbeeld en ook de Visonic 886 MHz sensoren zodat het licht er mee aan gestuurd kan worden.

Optie 1: Windows machine met WinLIRC en daar een transmitter aan binden met recceivers en zelf proggen in PHP

Optie 2: Dure RFXCOM kopen met Domotiga

Optie 3: Iets met Domotiga voorelkaar krijgen zodat de LIRC oplossing ook werkt.

Heb nog heel wat te doen dan denk ik :P

• Piepersnijder
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-09 16:58
quote:
NielsVmax schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:30:
Iets wat ik mij af vraag is waarom de DTR pin gebruikt word op de 433 MHz units en niet TX als echte serieŽle output?
Het maakt niet uit wat je gebruikt. Als je maar een uitgang hebt die je snel kunt schakelen.
Het is ook niet een serieŽle protocol zoals je die normaal met een RS232 verbinding hebt. Je stuurt alleen een pulstrein met de juiste tijdsintervallen naar een zender met 100% modulatie door het schakelen van de TX of DTR pin.

Ik heb ook een projectje gedaan met een dongle van busware. Deze bevat een transceiver voor 433Mhz.
Hiervoor heb ik alleen het zendgedeelte gebruikt. Hoe het zit met de ontvanger weet ik niet.

Piepersnijder wijzigde deze reactie 27-01-2012 16:55 (15%)

• Niels
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 23:48
Whoops, was met de verkeerde account gepost 8)7

Ben hier al veel te lang niet meer geweest en mijn accounts zijn nooit samengevoegd zie ik. Dus dan maar weer verder met de originele GoT account en niet de TNet.

De pulstrein is mij duidelijk. Moet geen probleem zijn lijkt me. Ook niet voor andere ontvangers en zenders.

Ik ga een 433 MHz ontvanger en zender kopen bij Conrad en er eens mee spelen.
Kost me een paar tientjes om te kunnen spelen met WinLIRC.

Keep you posted 8)

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:39

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en vroeg mij af of er ook systemen zijn die onder Linux werken en niet uit elkaar gesloopt hoeven te worden? Zo ja, dan ben ik benieuwd welke jullie gebruiken en in combinatie met welke appratuur.

http://www.xbmcfreak.nl/

• remysan
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:14
Wat is het voor of na deel van deze TPC 200/300 series ten opzichten van de (jb media) Light manager pro/mini?

wil graag de boel aansturen per smartphone had begrepen dat dat dus met de Light Manager series kan?

• rfxcom
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-11-2013
quote:
NielsVmax schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:30:
Ik kwam ook de RFXCOM tegen van www.rfxcom.com Leuk maar wel erg duur en vraag me af hoe compatibel deze is met software.
Deze week is de RFXtrx433 beschikbaar gekomen. Dit is een USB zender-ontvanger voor een aantrekkelijke prijs. http://www.rfxcom.com/transceivers.htm#12103
Deze ondersteunt o.a.; KlikAanKlikUit, X10, Harrison gordijnen, HomeEasy (ook EU) en Oregon sensors.
Hier vind je de lijst van compatibel software waaronder DomotiGa: http://www.rfxcom.com/supported_sw.htm

• Niels
Ik heb de stap gemaakt om de RFXtrx433 kopen.

Top apparaatje en doet precies wat ik nodig heb!
De meeste apparatuur die ik heb werkt er op en kwam er ook achter dat het weerstation van de buren er ook op werkt dus die hoef ik zelf niet aan te schaffen :P

Developers kunnen een SDK krijgen op verzoek.

• atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:51
quote:
Niels schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:14:
kwam er ook achter dat het weerstation van de buren er ook op werkt dus die hoef ik zelf niet aan te schaffen :P
lol >:)

Laatst heb ik van iemand te horen gekregen dat die dimmers van KlikAanKlikUit tegenwoordig beter werken:
Er zou een afstandsbediening (of in ieder geval iets van een zend-apparaatje) zijn waarmee het mogelijk is "real-time" te dimmen. Dus niet meer:

druk op knopje AAN --> lamp gaat van uit naar stand waar hij op stond
druk weer op knopje AAN --> lamp gaat "heen en weer" dimmen
druk weer op knopje AAN --> lamp stopt op huidige dim-stand
druk op knopje UIT --> lamp uit
---etc....

Maar: (bijvoorbeeld)

send waarde 125 --> lamp dimt 50%
send waarde 255 --> lamp volledig aan
send waarde 0 --> lamp uit

Is dit bekend bij iemand van jullie?
Ik was eerlijk gezegd verrast, want dit is precies waar ik (al jaren) naar op zoek ben _/-\o_

Is toch een vele betere werking dan hoe het nu werkt?!
Je hebt alleen iets van een "slider" of touchscreen input nodig om die analoge waardes mee te kunnen regelen (en sturen).

Ben heel benieuwd hoe en of dit werkt. En natuurlijk welke code ik moet zenden met m'n Arduino om dit te bewerkstelligen 8)

• Niels
Jeps, nieuwe KAKU werkt ook met dimmer waardes sturen.
Heb er mee getest en het werkt goed en snel. De waardes gaan redelijk snel naar de stand die je wilt.

Ben zelf nu bezig met domotiga.nl software.
Zit nog wel een kleine bug in de sturing van de nieuwe KAKU devices. Ontvangen werkt goed van de zenders maar zelf sturen nog niet.
Komt er zsm aan dat het opgelost is.

• Chrisg
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:29
quote:
Niels schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:08:
Heb er mee getest en het werkt goed en snel. De waardes gaan redelijk snel naar de stand die je wilt.
Dat klinkt erg goed! ff off topic misschien wel maar welke afstandsbedieningen ondersteunen dit zo?

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:22
Ik ben mij ook aan verdiepen in 433 vooral dimmer waardes lijken mij handig om ze een aantal settings voor mijn huis te kunnen hebben.

Ondersteunen alle dimmer ontvangers deze waardes? zo niet hoe kan ik erachter komen welke dit wel en niet ondersteunen?

Freelance (Drupal) developer :: follow me @tim_dj :: Recepten

• Bud_s
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-07 17:27

Bud_s

Team Anticimex & Lock

• MaVe_64
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 26-02-2013
quote:
Niels schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:08:

Ben zelf nu bezig met domotiga.nl software.
Zit nog wel een kleine bug in de sturing van de nieuwe KAKU devices. Ontvangen werkt goed van de zenders maar zelf sturen nog niet.
Komt er zsm aan dat het opgelost is.
Weet je welk type Kaku dat is?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:55

ThinkPad

Allergisch voor sluipverbruik

Ik wil morgen een Velleman TX433n gaan halen (ik krijg m'n Impuls afstandsbediening niet werkend namelijk, het LEDje op de AB gaat wel branden, maar gebeurt niks).

Maar wat heb ik nou precies nodig? Het topic is al wat ouder, en er staan honderdduizend schema's in dit topic, de ene met diodes, de andere met LED's, weer een andere met zenerdiodes 8)7 met elco, zonder elco....

Mijn concrete vraag: wat moet ik behalve de TX433n nog meer halen?

TX433N en 2x zener van 3V gehaald bij Okaphone (1000uF 6.3V elco had ik zelf nog liggen). Opgebouwd volgens dit schema: j-a-s-p-e-r in "[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer" werkt prima met m'n Impuls set. KaKu heb ik ook nog wat stopcontacten van liggen (PAR-1000) die ga ik zo even testen.

Edit: KaKu werkt ook :) Bereik is alleen niet zo goed. Zal nu even 17cm installatiedraad (dat wat ook in de muur zit voor je verlichting) proberen.

Mocht iemand nog een config voor zijn apparaat zoeken: dit zijn alle configs gepost in dit topic (excl. configs op externe hosts)

d:)b

ThinkPad wijzigde deze reactie 28-06-2012 17:03 (38%)

★ Nieuwste blogpost: Slimme meter P1 poort uitlezen met Arduino &waarden opslaan in MySQL database | Gas besparen | Elektriciteit besparen

• ThinkPad

ThinkPad

Hmmm adaptertje dus gemaakt, werkt prima op m'n normale PC (HP DC7800 SFF), maar op m'n server (moederbord = pricewatch: MSI 785GM-E51 ) krijg ik het niet werkend :S

Het moederbord heeft normaal gesproken geen seriŽle poort, dus ik heb de bracket uit m'n vaste PC gehaald, en op het moederbord van m'n server geprikt (en in handleiding van moederbord gekeken wat de volgorde is van de pinnetjes is enzo).

Maar waarom werkt het nou niet!?? Heb de instellingen van WinLIRC precies zoals op m'n desktop gezet (hardware carrier etc) maar werken ho maar... De seriele poort staat gewoon netjes als COM1 in apparaatbeheer. In BIOS ook enabled....

Wie denkt even mee? Misschien nog even met LEDjes de zender opbouwen ipv zeners zodat ik kan zien of er wat gebeurt...

★ Nieuwste blogpost: Slimme meter P1 poort uitlezen met Arduino &waarden opslaan in MySQL database | Gas besparen | Elektriciteit besparen

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:45

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
ThinkPad schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:08:
Hmmm adaptertje dus gemaakt, werkt prima op m'n normale PC (HP DC7800 SFF), maar op m'n server (moederbord = pricewatch: MSI 785GM-E51 ) krijg ik het niet werkend :S

Het moederbord heeft normaal gesproken geen seriŽle poort, dus ik heb de bracket uit m'n vaste PC gehaald, en op het moederbord van m'n server geprikt (en in handleiding van moederbord gekeken wat de volgorde is van de pinnetjes is enzo).

Maar waarom werkt het nou niet!?? Heb de instellingen van WinLIRC precies zoals op m'n desktop gezet (hardware carrier etc) maar werken ho maar... De seriele poort staat gewoon netjes als COM1 in apparaatbeheer. In BIOS ook enabled....

Wie denkt even mee? Misschien nog even met LEDjes de zender opbouwen ipv zeners zodat ik kan zien of er wat gebeurt...
Hang eens een ander apparaat op die seriele poort? (een oud modem ofzo, of een router/switch met een seriele poort)? Dan kun je iig de compoort testen

Ik had op mn server hetzelfde issue, bleek dat de pinout van de flatcable-serial poort die ik had precies andersom was dan het bord waar ie vanaf kwam. 8)7

Andere bracket+kabel had wel de juiste pinout..

DJSmiley wijzigde deze reactie 28-06-2012 22:11 (3%)

• ThinkPad

ThinkPad

Hmmm ik heb geen andere apparaten met seriŽle poort. Zou best kunnen dat de pinout anders is. Ik probeer anders nog wel even wat met losse draadjes van de header naar de zendermodule. Het zijn maar 3 draadjes, dus dat moet nog wel lukken :)

• ThinkPad

ThinkPad

hahaaaaaaaaaaa probleem opgelost! bleek inderdaad pinout te zijn! :D _/-\o_

Even een kabeltje uit elkaar getrokken met van die moederbord-header-pinnetjes (female) eraan, en die aan m'n ontvanger gesoldeerd. Erin prikken en gaaan :D

Hieronder nog het verschil in pinout, HP heeft er zelf weer wat moois van gemaakt zo te zien |:(
http://tweakers.net/ext/f/wkVYbUXPWEeDZcvV0f1S7dn9/full.png

(Rood omcirkel = pinnen gebruikt voor dit project). Linker is dus m'n vastePC, en de rechter m'n server, waar de ontvanger dus aan hangt.

Edit: Vreemd, met m'n Action impulse set werkt het prima. Maar ik heb m'n Impuls config samengevoegd met KaKu config (daar heb ik ook 2 ontvangers van), en het aanzetten van een KaKu ontvanger gaat prima, maar uitschakelen wil niet.... rara hoe kan dat? De config wordt wel goed geladen, alle commando's zie ik gewoon netjes in winLIRC. Bereik is het ook niet, want met de ontvanger bijna tegen de zender aan is het hetzelfde verhaal 8)7

ThinkPad wijzigde deze reactie 30-06-2012 23:13 (43%)

• alanjan
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-01-2013
hallo

alanjan wijzigde deze reactie 01-07-2012 21:02 (99%)
Reden: geen idee

• ThinkPad

ThinkPad

Niemand die weet waarom het aanzetten van m'n KaKu stopcontacten wel wil, maar het uitschakelen niet ?

• ThinkPad

ThinkPad

Weet iemand of je die Impuls setjes van de Action nog ergens kunt kopen? De Action hier heeft ze volgens mij niet meer namelijk :'( Wou nog een setje erbij halen...

Misschien bij een andere Action in Nederland?

• ThinkPad

ThinkPad

Iemand ervaring met een Flamingo setje? Laatst goedkoop een setje gescoord bij de Maxx (dumpzaak voor partijen van failliete bedrijven o.i.d.). Normaal zitten er 3 ontvangers en 1 dimmer in zo'n set, maar ik heb 4 ontvangers meegenomen.

Verschil met 'normale' setjes is dat je deze ontvangers eerst moet pairen aan je afstandsbediening.
Knop op ontvanger indrukken, dan "Aan" indrukken op AB en dan zijn ze gekoppeld.

Zou ik deze ontvangers via de PC kunnen besturen? De afstandsbediening lijkt mij niet heel speciaal (d.w.z: die slaat niks op denk ik), misschien willen de ontvangers ook wel met een AB van een ander merk pairen.

Zal de afstandsbediening binnenkort even openmaken en foto's maken. AB heeft ook gewoon dipswitches.

ThinkPad wijzigde deze reactie 17-09-2012 12:15 (9%)

• ThinkPad

ThinkPad

Lijkt wel alsof ik tegen mezelf praat, maargoed.

Hieronder de foto's van mijn Flamingo afstandsbediening, typenummer FA815R

Chipje op de foto:
code:
1
2
3
BM 22P02
1026LT
F51 0216A

http://tweakers.net/ext/f/AW6Igpn2ARVvZnd6WLVKpQXZ/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/zTloxOhDNcSsRO1Gv4d2oGuU/thumb.jpg
Klik voor groter

• Piepersnijder
Als je een plaatje maakt van de pulstrein van de zender, kan je waarschijnlijk zo zien hoe de code opgebouwd is.
Ik verwacht dat het niet veel anders is dan een KaKu, Action of Elro systeem.

• ThinkPad

ThinkPad

Heb helaas geen scope oid, dus dat gaat mij helaas niet lukken :(

Kan ik niet net als in de startpost de AB uitlezen door ergens een draad te solderen?

• Piepersnijder
Heb je een programma waarme je audio kunt opnemen en het signaal zichtbaar kunt maken?
Sluit je zender aan op de audioingang van je PC en druk op een toets terwijl je dit signaal opneemt. Dan kan je dit signaal bekijken net als met een scope.

• catr
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-09 21:59
Probeer met rfxtrx433 usb van rfxcom mijn impuls stopcontact schakelaars van action met het programma RFXmngr aan te sturen. In het menu lightning 1 van rfxmngr kun je impuls opgeven, de housecode (A) de unitcode (2) en het commando on/off. De afstandbediening met dezelfde unitcode en knop A werkt prima.
Maar vanuit rfmngr met transmit gebeurt niets.
Met klikaanklikuit werkt het via lightning2 wel. Ook wordt de afstandbediening van klikaanklikuit uitgelezen. De afstandbediening van impuls wordt niet herkend.
Iemand het wel werkend gekregen? op de impuls staat type 10620

palmE2 i-pad HTC HD2 yarvik 211 xiron 8"

• rfxcom
catr,

Heb je hoofdstuk 7.3 in dit document gelezen http://www.rfxcom.com/documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf

De huis/unitcodes codes van de Impuls remote zijn zeer waarschijnlijk niet gelijk aan de codes gebruikt in RFXmngr.
Je kunt de schakelaarstand in de lijst opzoeken en dan de huis/unitcode in RFXmngr gebruiken.

In hoofdstuk 2.2 staat opgegeven welke protocollen ondersteund worden en of zo voor ontvangst of zenden of beide werken. Bij Impuls staat alleen zenden opgegeven.

• catr
@rfxcom,

Heb het al werkend, inderdaad in hoofdstuk 7.3 staat een tabel waar je de codes uit kunt halen. Het is verwarrend dat de cijfers 1 tm 10 niet overeenkomen met die in de schakelaar!
In de afstandbediening heb ik schakelaar 2 op on gezet, dan gebruik je code 2. Dat komt overeen met E in housecode light1. Schakelaar A = E5
B = E3
C = E2
D = E17
E = E33
Nu werken de afstandbediening en rfxtrx433 alletwee! ;)
Bedankt voor het meedenken..
quote:
rfxcom schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:50:
catr,

Heb je hoofdstuk 7.3 in dit document gelezen http://www.rfxcom.com/documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf

De huis/unitcodes codes van de Impuls remote zijn zeer waarschijnlijk niet gelijk aan de codes gebruikt in RFXmngr.
Je kunt de schakelaarstand in de lijst opzoeken en dan de huis/unitcode in RFXmngr gebruiken.

In hoofdstuk 2.2 staat opgegeven welke protocollen ondersteund worden en of zo voor ontvangst of zenden of beide werken. Bij Impuls staat alleen zenden opgegeven.

• rfxcom
Er zijn 2 redenen waarom de codes van de Impuls niet overeenkomen.
De Lighting1 aansturing wordt ook voor andere merken gebruikt en de tweede, belangrijkere, reden is dat je nu niet beperkt bent tot een maximum van 5 Impuls modules maar je kunt nu je hele huis volhangen tot maximaal 1024 Impuls modules.

Dit wordt uiteraard ook door de huisautomatisering software die de RFXtrx433 ondersteund zoals bv DomotiGa, EventGhost, Homeseer en andere pakketten.

• wishmaster1986
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-09 12:05
Zou iemand mij kunnen helpen met de config van LIRC in Linux? Ik heb zon zelf bouw zender gemaakt van de TX433n. Deze is aangesloten op de me com poort en in Windows werkt het icm de serial device DLL. Vinkjes bij Hardware carrier en DTR staan aan.

Nu wil ik het ook graag in Linux (Ubuntu) werkend krijgen met LIRC maar ik kom er niet echt uit wat ik bij de hardware config van LIRC moet invoeren. Tijdens de setup kan je wat transmitters kiezen en een custom. Nu lijkt me dat ik die moet aanmaken maar vanaf dat punt weet ik het niet meer. Iemand een idee?

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:58

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Ik ben een komplete leek op dit gebied en toch wil ik mijn kaku spullen via mijn pc en standalone kunnen bedienen.

Is een arduino-nodo een optie voor me of is dat niet te doen als beginner?

Heb nu een plugwise set hier van me werk, ik wil eigenlijk zoiets, maar dan ook via me tablet en phone te besturen en niet 24/7 me pc hebben aanstaan.

iemand tips ?

E6600 @ 3600Mhz | Asus P5B Deluxe | 4GB OCZ Urban Elite | 2x WD Raptors S-ATA Raid-0 2x 500GB Spinpoint | ASUS EAH 4870 D5 Glaciator| CPU-Z Validate

• TimDJ
In hoeverre zijn de verschillende klik aan uit systemen onderling compatibel? Ik kan hier niet zoveel informatie over vinden. Ik heb zelf genoeg ervaring met programmeren van Arduino's en het leek me leuk om hiermee verlichting te sturen. Ik wil echter wel graag als "backup" gebruik kunnen maken van de afstandsbediening.

Verder zijn de goedkope setjes van blokker, hema, action natuurlijk mogelijk maar ik neem toch aan dat de boel in China wordt geproduceerd. Weet iemand DX achtige sites waar dit goedkoop besteld kan worden en welke compatibel zijn met de Arduino library's ?

• ThinkPad

ThinkPad

Hoe bedoel je onderling compatibel? Dat je met afstandsbediening van merk X, de wandcontactdozen van merk Y kan besturen? Dat gaat niet lukken.

Als je gebruikt maakt van een 433Mhz zender (TX433N) dan kan je wel met 1 zender contactdozen van meerdere merken besturen. Maar als je zender het niet doet heb je voor contactdoos X nogsteeds afstandsbediening X nodig ;)

• scorpion303
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik wil graag mijn nieuwe raspberry pi gebruiken om mijn bestaande kaku (klik-aan-klik-uit) ontvangers aan te sturen. Zo te zien is er reeds een hoop software (zoals http://www.domotiga.nl/) beschikbaar, maar ik ben nog op zoek naar een goede 433mhz zender die ik op de raspberry kan aansluiten. Heeft hier iemand goede ervaringen met een werkende zender icm kaku?

• rfxcom
DomotiGa met RFXtrx433 werkt op de Raspberry Pi
http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=38&t=7763

• TimDJ
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:13:
Hoe bedoel je onderling compatibel? Dat je met afstandsbediening van merk X, de wandcontactdozen van merk Y kan besturen? Dat gaat niet lukken.

Als je gebruikt maakt van een 433Mhz zender (TX433N) dan kan je wel met 1 zender contactdozen van meerdere merken besturen. Maar als je zender het niet doet heb je voor contactdoos X nogsteeds afstandsbediening X nodig ;)
Duidelijk :) dan ga ik de onderdelen van zelfde fabrikant zoeken. Nog goedkope (china-import) suggesties?

• scorpion303
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
quote:
Dank voor de tip. Ik was deze transceiver al tegengekomen, maar de prijs (95 euro plus 20 euro verzendkosten) hield me enigszins tegen. Nu ik echter nog eens naar alle andere mogelijkheden kijk (naast het in- en uitschakelen van lampen) dan moet ik zeggen dat het er toch erg interresant uitziet! Nog even doorzoeken en dan snel bestellen.

• ThinkPad

ThinkPad

quote:
TimDJ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:23:
[...]

Duidelijk :) dan ga ik de onderdelen van zelfde fabrikant zoeken. Nog goedkope (china-import) suggesties?
Geen idee, maar ik zou ze gewoon in de winkel halen hier in Nederland, de setjes zijn al aardig goedkoop (Denk aan Action / Elro / Aldi / Blokker setjes voor <20 euro). Goedkope Chinese elektronica die 24/7 in het stopcontact hangt zou ik persoonlijk niet zo'n fan van zijn.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:37

CurlyMo

www.pilight.org

Toch hier maar eens wat hulp vragen. Ik heb deze set aan mijn Raspberry Pi hangen:
http://www.ebay.com/itm/4...0&hash=item1c2a0fdc8f

De zender werkt perfect, maar het signaal van de ontvanger krijg ik alleen maar gedecodeerd binnen 1 meter. Daarbuiten lijkt hij niks meer (relevants) te ontvangen. De code die ik heb geschreven heb ik hier neergezet:
https://github.com/CurlyMoo/433.92-Raspberry-Pi/

Het setje zou perfect moeten werken op een Arduino (niet in bezit). Ook volgens de fabrikant zou de ontvanger gewoon binnen +/- 30 meter moeten kunnen ontvangen. Het is ook geen DOA want ik heb van de leverancier al een (gratis) tweede setje toegestuurd gekregen, waarvan de zender opnieuw perfect werkt. Daarnaast wordt deze ontvanger ook veel gebruik in veel van die chinese KaKu setjes. Iemand een idee?

Een eerder topic leverde geen resultaat op, en in het [GPIO] Raspberry Pi topic is volgens mij onvoldoende technische kennis aanwezig om hulp te bieden (no offence :) ) Uitleg van de werking en hoe ik het een en ander heb aangesloten lees je hier: CurlyMo in "[GPIO] Raspberry Pi"

wegens een grote inbraak thuis, staat al mijn activiteit even stil | tevens op zoek naar een baan

• catr
Heb nu de RFXtrx433 via usb aan de Vera light hangen. Vera ziet na configuratie een Oregon temperatuur zender en ook een KaKu schakelaar, de afstandbediening van KaKu wordt herkend.
Als je in menu DEVICES in de blauwe balk van RFXtrx controller device de steeksleutel aanklikt, is het tweede menu Divice creation. Hier staat linksboven "House code" string van A tot P
Maar er is geen vakje waar dat ingevuld kan worden.
Daaronder staat Unit code met wel een invul vakje.
Als je Add Impuls Switch aanklikt, gebeurt er niets, er wordt geen Device aangemaakt.
Als je het onderste menu waardes invult en b.v. Add Koppa Schwitch aanklikt, wordt er wel een device aangemaakt.
Hoe krijg ik mijn Impuls switches aan het werk?

• catr
Dankzij een tip van de maker van de RFXtrx433 app voor de vera werkt de Device creation voor de impuls schwitch van action wel met oudere software 1.5.346 voor vera light. De vera light dus met de oudere sofware geflashed. Daarna 8 swiches gemaakt, 5 werken ook met de afstandbediening. In altid in advanced staat LS/L1.5/F02 voor schakelaar F met code 2.
Via het menu Apps -- Develop Apps -- create device wordt wel een nieuw device gemaakt, maar met niet de goede velden, dit werkt niet.
Hoop dat de bug in een update van de software opgelost wordt!!

• TimDJ
Ik heb zojuist mijn pakketje van Elro (home control) binnen gekregen. Wat mij direct opvalt is dat de dimmer van aan terugvalt naar ingestelde waarde als je 'm aanzet. Dit lijkt mij omgekeerd aan hoe het zou moeten zijn. Is dit bij alle dimmers zo?
Want het idee is dat deze voor baby kamer zou zijn dan is het niet zo fijn dat 's nachts de lamp direct op fel springt voordat deze weer naar gedimde waarde gaat.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Dat doet de Kaku ACM-100 dimmer ook. Dat is gedaan omdat de meeste led + spaarlampen eerst moeten opwarmen. Jammer genoeg geven ze geen optie om dat uit te zetten, want mijn ledlamp hoeft niet op te warmen. De Kaku ACM-300 doet dat niet. Bij mijn kaku dimmer kan ik deze 'voluit' duur minder lang maken door snel achter elkaar te versturen:

Dimstand
Uit
Aan

Ik wil eens een keer gaan kijken of er niet met een 555 timer iets te bouwen is zodat hij pas stroom door laat naar de lamp na 1 Š 2 seconden, zodat je geen last hebt van dat opwarmen.

wegens een grote inbraak thuis, staat al mijn activiteit even stil | tevens op zoek naar een baan

• WebHawk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-09 13:51
quote:
ThinkPad schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:57:
Weet iemand of je die Impuls setjes van de Action nog ergens kunt kopen? De Action hier heeft ze volgens mij niet meer namelijk :'( Wou nog een setje erbij halen...

Misschien bij een andere Action in Nederland?
Ter info: Hier ben ik ze een week of 2 terug nog tegengekomen.

Radio Tweeeeee!111one

• catr
quote:
WebHawk schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:11:
[...]

Ter info: Hier ben ik ze een week of 2 terug nog tegengekomen.
In ede en Veenendaal zijn ze weer in voorraad.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-09 17:24

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
ThinkPad schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:13:
Iemand ervaring met een Flamingo setje? Laatst goedkoop een setje gescoord bij de Maxx (dumpzaak voor partijen van failliete bedrijven o.i.d.). Normaal zitten er 3 ontvangers en 1 dimmer in zo'n set, maar ik heb 4 ontvangers meegenomen.

Verschil met 'normale' setjes is dat je deze ontvangers eerst moet pairen aan je afstandsbediening.
Knop op ontvanger indrukken, dan "Aan" indrukken op AB en dan zijn ze gekoppeld.
Klinkt als de normale functie van de nieuwe KaKu-ontvangers, mijn ACM-300 doet dat ook. Als je de ontvanger in de 'pair' stand zet, dan wacht ie gewoon tot het eerstvolgende 'aan'-signaal waarvan ie de code opslaat. Ik geloof dat de KaKu-setjes zelfs per ontvanger iets van 16 verschillende codes kunnen onthouden waarop ze reageren.

De oudere Elro-setjes werken gewoon met ouderwetse DIP-switches.

Ik denk dat ik zelf ook maar eens een adaptertje in elkaar ga knutselen, is het met een bepaalde schakeling ook mogelijk om signalen te ontvangen, niet alleen uit te zenden? Of moet ik daar 2 afzonderlijke apparaten (een zender en een ontvanger) voor uit elkaar slopen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ThinkPad

ThinkPad

Daar is de RX433 module van Velleman voor, waarbij de "R" voor Recieve staat ;)

• Piepersnijder
quote:
ThinkPad schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:28:
Heb helaas geen scope oid, dus dat gaat mij helaas niet lukken :(
Ik heb via aliexpress een logic analyzer gekocht voor US $12.
Werkt super.
http://www.aliexpress.com/snapshot/204625033.html

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 15:04
Heb net (per ongeluk) de action klik aan klik uit een paar dagen aangehad. Het lijkt erop dat deze zich verkleven, en niet meer uit willen. (ter info)

mijn pc

• ThinkPad

ThinkPad

Hoeveel vermogen liet je er door lopen dan?

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 15:04
Helemaal niks. Zaten gewoon in het stopcontact, maar wel aan. Maar geen lamp o.i.d. erin.

mijn pc

• Niels
Action setjes zijn troep!
Heb er al veel mensen ze terug laten brengen omdat er een ontvanger aan bleef en niet meer uit wilde.

• BJup
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-09 14:05
Ik heb een paar oude setjes schakelaars merk 'Impulse' van de Action (2009?)
Blijkbaar zijn niet al die setjes hetzelfde: onderstaande config werkt prima. Alle andere configs werken niet.

Deze codes gaan uit van alle jumpertjes 'hoog'. Heeft iemand uit deze reeks ook code's met andere jumpersettings?
quote:
DickNekker schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:49:
Action Impulse set 2008 werkend!!!
Pffff, het heeft even wat tijd in beslag genomen maar eindelijk heb ik de Action Impulse set (2008) werkend gekregen. De signalen direct van de AB afgetapt en de fouttolerantie vrij hoog gezet. Resultaat, een werkende WinLirc config. Misschien hebben meer mensen er interesse in daarom bij deze de inhoud van het bestand:

#
# this config file was automatically generated
# using WinLIRC 0.6.5 (LIRC 0.6.1pre3) on Sun Jan 25 15:10:30 2009
#
# contributed by
#
# brand: Impulse
# model:
# supported devices:
#

begin remote

name Impulse
bits 16
flags SPACE_ENC
eps 80
aeps 100

one 563 182
zero 563 559
ptrail 563
pre_data_bits 8
pre_data 0xFF
gap 5825
toggle_bit 0

begin codes
Aon 0x000000000000C554
Aoff 0x000000000000C551
Bon 0x000000000000D154
Boff 0x000000000000D151
Con 0x000000000000D454
Coff 0x000000000000D451
Don 0x000000000000D514
Doff 0x000000000000D511
Eon 0x000000000000D544
Eoff 0x000000000000D541
end codes

end remote

De Zendmodule van Conrad werkt als een speer. Wel even opletten op de instellingen

Speed 115200
Sense Autodetect
Receivertype DCD Device
Transmitter settings:
Hardware carrier ON
DTR ON

BJup wijzigde deze reactie 28-11-2012 23:00 (4%)

Dat was IK niet...

• Johannusvanudos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-08 15:35
Ik heb ff een probleempje met mijn Raspberry Pi in combinatie met een 433 MHz zendertje uit een afstandsbediening.

Dit zendertje werkte met Lirc aan een seriele poort op een windows XP computer goed, maar op de raspberry pi is het bereik dramatisch.

Ik heb het zendertje op dezelfde manier aangesloten als de inkoop zendertjes die voor de arduino geschikt zijn: Vcc aan +5V, GND aan GND en data aan een 3,3v GPIO pin.

Die GPIO pin geeft het juiste bit-patroon met dus een 0v voor een logische 0 en 3,3v voor een logische 1.

Heeft iemand een idee of ik iets over het hoofd zie? of heeft iemand soortgelijke problemen gehad en moet ik gewoon ff wachten tot mijn arduine zendertje binnen is?

>>>> CitroŽn AX GTI <<<<

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-09 19:29
Heeft iemand dit al gedaan met een arduino combo ethernet-shield?
Namelijk zou ik wensen ik dit via een online pagina kan doen om mijn PC aan of uit te zetten.
Dan is deze te benaderen met eeniedere smartphone en pc/laptop op afstand.
Ik kom wel mensen tegen die dit al hebben gedaan op google maar nergens daadwerkelijke programma's en wou het hier graag even ter discussie brengen om er ervaringen erover te delen.

• JaPPa03
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-07 11:49
Hoi iedereen,

Dit heeft niet direct te maken met het onderwerp. Maar ik zie hier een aantal mensen met de Impus afstandsbediening van Action. Deze heb ik ook, maar ben de handleiding kwijt! En ik zoek de instelling voor de contactdoos, zodat hij op frequentie 433.92MHz is ingesteld. Kan iemand die voor mij posten? Many thx en sorry voor de deze post ..

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

SA007

JaPPa03.
Dit soort setjes kan je alleen op 433.92MHz instellen.

En volgens mij is het bij die action setjes gewoon de jumpers aan beide kanten hetzelfde zetten en het werkt.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:33

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
571Pro schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:50:
Heeft iemand dit al gedaan met een arduino combo ethernet-shield?
Namelijk zou ik wensen ik dit via een online pagina kan doen om mijn PC aan of uit te zetten.
Dan is deze te benaderen met eeniedere smartphone en pc/laptop op afstand.
Ik kom wel mensen tegen die dit al hebben gedaan op google maar nergens daadwerkelijke programma's en wou het hier graag even ter discussie brengen om er ervaringen erover te delen.
Weet niet of je hier al verder mee bent gegaan. Maar je kan het ook anders doen.

Wake on lan activeren in je moederboard bios. En dan via een app op je telefoon het WOL pakketje sturen naar je pc. Als je modem dit niet goed ondersteund, pak dan een raspberry pi als WOL relay.

Zo doe ik het hier, werkt perfect.

Raspberry Pi Tutorials!

• alanjan
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-01-2013
Heren,

Ik heb een aantal amst-606 KaKu deursensors aangeschaft.
De eerste generatie amst-606 werkt prima met de remoteswitch library.
echter de nieuwe serie amst-606 is alleen de "off" code zichtbaar.

Dus nieuwe AMST-606 received code: 9448050-9-0 Alleen de off code

oude serie AMST-606 received code: 4950490-9-0 en 4950490-9-1
weet iemand waarom?

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-09 17:24

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Johannusvanudos schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:54:
Ik heb ff een probleempje met mijn Raspberry Pi in combinatie met een 433 MHz zendertje uit een afstandsbediening.

Dit zendertje werkte met Lirc aan een seriele poort op een windows XP computer goed, maar op de raspberry pi is het bereik dramatisch.

Ik heb het zendertje op dezelfde manier aangesloten als de inkoop zendertjes die voor de arduino geschikt zijn: Vcc aan +5V, GND aan GND en data aan een 3,3v GPIO pin.

Die GPIO pin geeft het juiste bit-patroon met dus een 0v voor een logische 0 en 3,3v voor een logische 1.

Heeft iemand een idee of ik iets over het hoofd zie? of heeft iemand soortgelijke problemen gehad en moet ik gewoon ff wachten tot mijn arduine zendertje binnen is?
Al eens geprobeerd te meten hoeveel stroom de zender trekt van de 5V lijn? Misschien dat de Pi net te weinig prik kan leveren om betrouwbaar te zenden.

De 3,3V GPIO spanning kan misschien ook nog roet in het eten gooien, een Arduino en een seriŽle poort (op de control lijnen) hebben allebei 5V TTL voor de datalijnen. De drempelspanning om naar een logisch hoog-signaal over te schakelen ligt dan ergens tussen de 2,7-3,0V, en dat wordt bij een 3,3V GPIO pin toch misschien wat krap.

Aan de andere kant zou het me weer verbazen, want die zender-chips zelf werken toch (in de AB) op 3V?

Wat ik me zelf nog afvraag is of je dimmers ook nog een beetje zinnig aan kan sturen. Met de standaard KaKu-dimmers kun je alleen de helderheid van je lampen instellen op een bepaalde preset -- er is bijvoorbeeld geen commando waarmee je kan vertellen "Ik wil nu 50% helderheid". Iets wat misschien toch wel handig is vanuit een PC-gestuurd oogpunt.

Zoals de dimmers nu werken gaat de lamp geleidelijk van uit naar aan faden (en weer terug) over een vaste tijd als je hem een 'aan' code stuurt terwijl de lamp al aan is, dan is de juiste intensiteit instellen een kwestie van timen. Ideaal is het dan weer niet.

Misschien toch ergens een lichtsensortje of 2-3 wegstoppen en er een mooi regellusje omheen programmeren. Gaan gelijk de lampen aan als het een beetje begint te schemeren. :+

Stoney3K wijzigde deze reactie 15-01-2013 08:56 (24%)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• KroontjesPen
  • Laatst online: 13:31

KroontjesPen

► te oud voor GoT ☺ ◄

De TPC300 kan wel een dimmer stand, 1-16, direct aansturen. Misschien dat iemand dit kan onderzoeken.

May the Force be with you

• Egnos
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-02-2013
Als je een TCP-300 hebt kan je hem nu via een Linux server aansturen vanuit een webpage. Zie mijn poging op Raspberry en klik aan klik uit TCP 300
De server is een Raspberry Pi. Oplossingen voor windows waren er al wel maar voor zover ik kon zien niet voor Linux.

• Johannusvanudos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-08 15:35
Het is gelukt om het met de raspberry pi te laten werken! :)

Was inderdaad zo dat de zender te zwak was en de code was niet 100% goed...

Ik ga er nog ff een verslagje van maken en dat post ik tzt als het af is...

>>>> CitroŽn AX GTI <<<<

• Koffie
  • Laatst online: 13:19

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Even een dubbelcheck: ik sta op het pint om diverse KaKu onderdelen aan te schaffen om met een Raspberry Pi aan te sturen, onder andere een dimmer die volgende maand uit moet komen.
Kan ik er van uitgaan dat de nieuwste ontvangers ook gewoon met de bestaande scripts werkbaar te krijgen zijn?

• ThinkPad

ThinkPad

quote:
ThinkPad schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:28:
Lijkt wel alsof ik tegen mezelf praat, maargoed.

Hieronder de foto's van mijn Flamingo afstandsbediening, typenummer FA815R

Chipje op de foto:
code:
1
2
3
BM 22P02
1026LT
F51 0216A

[afbeelding]

[afbeelding]
Klik voor groter
Kickje, lijkt me toch wel leuk om deze aan de praat te krijgen met een TX433 en zelfgeknutselde website voor de iPad.

Iemand een idee waar ik het signaal kan aftappen? Of ergens een kant en klare winlirc config voor dit Flamingo setje?

• bambinodekat
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-09 23:41
quote:
Rusky schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:29:
Heb net (per ongeluk) de action klik aan klik uit een paar dagen aangehad. Het lijkt erop dat deze zich verkleven, en niet meer uit willen. (ter info)
Openmaken en relais vervangen.

Toyota Corolla GLi 1994 1.6 115pk / Volg je eurobiljetten over de hele wereld met http://www.eurobilltracker.com

• dabrain
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-08-2013
Ik ben dit topic al enige tijd aan het volgen met interesse. ben zelf ook op onderzoek uitgegaan, en kwam een kant en klare set tegen van het (zweedse?) merk telldus tegen (http://www.telldus.se/). heeft iemand hier ooit van gehoord of ervaring mee?

Er bestaat een usb stick van die alleen als zender werkt, ook een variant die ook kan ontvangen, en best een bijzondere variant, een die stand alone werk (aangesloten op een router)

Het is best een mooi systeem, compatibel met de meest bekende merken, en ze hebben bestaande apps voor android en iphone.

Helaas is er geen retailer in nederland, maar ik wilde deze toch delen;)

• KroontjesPen

KroontjesPen

► te oud voor GoT ☺ ◄

Bedankt dabrain, lijkt me een leuk systeem.
Ben benieuwd in hoeverre je een input met de Duostick kan manipuleren.
Bijvoorbeeld je buiten verlichtingssensor niet laten inschakelen na een bepaalde tijd.
Kan handig zijn bij onweersbuien met veel bliksems. Ook een tijdvertraging is handig bij somber weer.

• dabrain
@KroontjesPen ik ben wel van plan om dit systeem aan te schaffen (ben aan het uitzoeken hoe ik deze het eenvoudigst kan bestellen) en dan denk ik dat ik voor de duostick ga.

Ik vind het zo fijn aan dit systeem dat er kant en klare software voor pc en android bestaat.

Als ik iets gevonden heb houd ik jullie op de hoogte;)

• dabrain
Even een korte review.

Sinds 2 dagen ben ik in het bezit van een tellstick van telldus zie http://www.telldus.se/products/range. Dit is een kant en klare oplossing om verschillende kaku systemen via een computer te bedienen (vergelijkbaar met de rfxcom oplossingen)

Het apparaatje is niet groter als een usb stick met een grote antenne erop 3cm. Het bereik is voor zover getest redelijk (ongeveer 5 mtr met houten vloer ertussen).
De installatie was zeer eenvoudig, de software dient wel van de website gehaald te worden.

Standaard wordt er een configuratie programma bijgeleverd. Hierin kiest met het systeem/merk (in mijn geval kaku) vervolgens voert men de apparaat code in, en geeft het een naam, bijvoorbeeld tv of lamp woonkamer ed. ik heb 5 apparaten toegevoegd in nog geen 2 minuten.
Via dit zelfde configuratie programma kan er nu geschakeld worden.

Het mooie van dit systeem is dat er een kant en klare android app voor bestaat.Hiervoor dient het configuratie programma verbonden te worden met het internet (telldus live). Er moet een mail adress ingevuld worden waarna er een wachtwoord gemaild wordt. Deze gebruikt men in de app.

De app is zeer overzichtelijk, het weergeeft direct de apparaten in ingesteld zijn, met knoppen per apparaat om deze aan of uit te schakelen. Niets meer, niets minder.

Als laatste standaard programma wordt er nog een scheduler bijgeleverd. Hierin kan eenvoudig een nieuw schedule aangemaakt worden. Hierbij wordt het apparaat weergegeven, met de actie (dit is alleen aan of uit) en dan de tijd,dag herhaling ect.

Alles is heel basic, daarom eenvoudig en snel in te stellen en te gebruiken. Binnen 5 minuten had ik alles werkend geconfigureerd.

Telldus heeft ondersteuning voor diverse andere programma's die veel uitgebreider zijn. Hier heb ik nog niet mee gespeeld.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Eventueel vragen staat open

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:41
Klinkt erg interessant, alleen dat bereik van 5 meter.... Het lijkt me dat zo'n oplossing alleen werkt als je alle apparatuur in je huis ermee kunt aansturen. Het standaard KAKU netwerkapparaat (ben de naam even kwijt) kan 30 meter aan, dat is wel voldoende. Verder zoals ik al zei zeer interessant.

RoJan wijzigde deze reactie 13-08-2013 14:01 (5%)

• KroontjesPen

KroontjesPen

► te oud voor GoT ☺ ◄

Bedankt dabrain voor je uitleg.
Waar ik geÔnteresseerd naar ben zijn de mogelijke voorwaarden om iets wel of niet in of uit te zetten.
Kan je een input van een ab of schemer over de tellstick laten lopen.
Wanneer je het commando van de schemer sensor ontvangt is het mogelijk die vanaf een bepaalde periode niet te laten schakelen.

• bollie06
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 04-09-2013
hallo,

ik weet niet helemaal zeker of ik hier goed zit aangezien ik nieuw ben hier op dit forum maar ik ben bezig om mijn kaku set via de pc /tablet benaderbaar te maken en heb mij net een bewegingssensor en lampfitting gekocht en nu was ik benieuwd of ik deze ook kan laten schakelen binnen bepaalde tijden bijv tussen 20.00 en 24.00 uur doormiddel van een stukje extra programmeren in de software die ik wil gaan gebruiken voor de rest van mn kakuset??

wie kan mij dit vertellen

groet bollie06

• RoJan
quote:
bollie06 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 06:54:
hallo,

ik weet niet helemaal zeker of ik hier goed zit aangezien ik nieuw ben hier op dit forum maar ik ben bezig om mijn kaku set via de pc /tablet benaderbaar te maken en heb mij net een bewegingssensor en lampfitting gekocht en nu was ik benieuwd of ik deze ook kan laten schakelen binnen bepaalde tijden bijv tussen 20.00 en 24.00 uur doormiddel van een stukje extra programmeren in de software die ik wil gaan gebruiken voor de rest van mn kakuset??

wie kan mij dit vertellen

groet bollie06
Je geeft niet aan WAAR je dat mee wilt doen... Alleen met de KAKU spullen kan dat niet, tenzij je natuurlijk de ICS-1000 gebruikt, maar dat staat er niet bij.
Ik heb zelf sinds kort een RFXtrx433 in gebruik, met de Domoticz software. Dan kan dat in elk geval wel.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Je kan ook pilight eens proberen. Dan heb je die dure externe hardware niet nodig: pilight - modulaire domotica voor de Raspberry Pi

• RoJan
Ik zoek een goed voorbeeld hoe de RFXtrx433 eenduidig uit te lezen met Delphi.
Ik heb mijn KAKU spullen allemaal gekoppeld en werkend en wanneer ik ze uitlees met de RFXmngr dan komen daar duidelijke reeksen uit, bijvoorbeeld:
knop aan: 0B11000400AEB12A01010F70
knop uit: 0B11000700AEB12A01000070

Vraag ik zelf die gegevens via een Delphi programma op bij de USB-poort dan wordt dat
knop aan: 0B1109AEB12A01010F70
knop uit: 0B110BAEB12A0170

Het lijkt er dus op dat bepaalde nullen worden weggelaten, maar waarom en wanneer?
Zoeken op internet heeft me nog geen uitsluitsel daarover gegeven helaas.

• Chris_NL
  • Laatst online: 20-09 17:40
Ik ben ook begonnen om een Action Impuls setje werkend te krijgen, maar ik snap de hele lirc config niet meer sinds hij blijkbaar veranderd is in de nieuwe kernel. Tenminste, ik raak denk ik in de war met de verschillende dingen die ik erdoor vind. Ik draai nu Debian 7 met de 3.2.0-4 kernel.

Bij het starten van irrecords moet ik een driver opgeven, en een device. De driver serial bestaat niet, en krijg ik er ook niet meer bij. Ik dacht eerst dat dat het probleem opzich was, maar het lirc-modules-source package bestaat ook niet meer. Ook heb ik het dus nog geprobeerd zelf te compileren met de 0.9.0 versie van lirc, maar daar ontbrak die (uiteraard?) ook.

Ik heb dus ook nog geprobeerd de driver devinput te gebruiken, en daarbij zowel de seriŽle poort als drie event devices opgegeven, maar bij geen van allen werkte het. Nu weet ik dus niet wat het probleem is, het gebruik van de devinput driver, of de devce of de hardware. Het is een AB met daarbij de schakeling uit de OP op een breadboard (als het goed is). De 'homebrew-serial' optie kan ik nergens vinden.

Wie weet hoe je goed met de setup in de OP om moet gaan met nieuwere lirc-versies?

• Chris_NL
Een klein kickje, ik wil het toch wel graag werkend krijgen ;)

• RoJan
Tsja, hetzelfde geldt voor mij. Maar dit topic is een beetje dood denk ik.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Voor informatie over het impuls protocol:
http://wiki.pilight.org/doku.php/impuls

Met een beetje knutselen is dit ook tot een lirc conf om te bouwen.

• Piepersnijder
quote:
Chris_NL schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:29:
Een klein kickje, ik wil het toch wel graag werkend krijgen ;)
Waarom met lirc?

• Chris_NL
quote:
Op die manier kan ik het op mijn server werkend krijgen. En mijn server staat altijd aan. Zo kan ik dus een soort website maken die dan als afstandsbediening fungeert.

• Piepersnijder
Dat zou dus ook wat anders kunnen zijn,
Ik neem aan dat je een seriŽle poort aanstuurt

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:38
Mijn tip: regel een Arduino (/compatible). Die dingen kosten echt geen drol en hang je gewoon aan de USB.

Er zijn libraries voor Arduino waarmee je heel eenvoudig je KaKu systemen kunt besturen. Heb er zelf ook een poosje eentje gebruikt om mijn lamp aan- en uit te zetten, dus ik kan je wel helpen aan een sketch + php-scriptje.

zcflevo.nl

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Of je koopt gelijk een Raspberry Pi, dan heb je gelijk een mega ondersteuning als je pilight installeert.

• Chris_NL
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf toevallig een arduino thuis liggen dus dat lijkt me dan de makkelijkste optie. Dus daar ga ik even mee aan de gang / ben ik al mee aan de gang. Of is het veel makkelijker om een Raspberry Pi te pakken? Want die kan ik evt. wel van een vriend lenen om te testen of dat werkt.

• dylanprins
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-04 20:23
Zou iemand me kunnen vertellen welke spoortje ik nodog heb?

https://www.dropbox.com/s/o3k37i5qgmgh00u/DSC_0008.JPG

Ik heb even een dropbox link gemaakt, omdat ik niet wist hoe je foto kon uploaden naar het forum. Sorry hiervoor.

• Piepersnijder
Je hebt ze allemaal nodig.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013