Het geilste plekje van tweakers. Kijk nu!!!! Ja, nu!!!!!!
[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last
Reageer Nieuw TopicZeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?

en nog wat zeners voor het uitlezen.
Ben erg benieuwd, ik ga er maandag mee aan de slag
Klikbaar:

Nu heb ik die losse weerstand zowel aan pin 1 als 4 gehad (die lijken beide naar de IC te lopen) maar ik krijg helemaal geen signaal in winlirc.
Kan iemand me verder helpen? Heeft iemand deze set toevallig al opengemaakt?
[EDIT]
ik geloof dat ik al iets gevonden heb
Maargoed, ik hoop dat ik daar iig wel een nuttig signaal uit kan krijgen
j-a-s-p-e-r wijzigde dit bericht 17-10-2005 16:59 (24%)
Het werkt. Super bedankt Sprite! Echt heel vet
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: >200 ledjes tegen de muur!
[EL] Draadloos schakelsysteem (Trust)
Binnekort solderen en testen. Het kan zonder PIC of met PIC, net hoe je het zelf wil. Als je het zonder PIC doet dan kan je maar 1 huis aansturen, met PIC zou je meer (256) apparaten kunnen aansturen (ipv 16 zonder PIC). PIC progger maken, USB device er van bakken. Extern kastje met USB ingang en voeding, dan gaan met de banaan.
[edit]
Ik ga zo thuis even meten of ik dat bepaalde spoortje ook kan vinden en of dit hele verhaal ook toepasbaar is op Trust klik-aan-klik-uit.
KingOfDos wijzigde dit bericht 18-10-2005 12:37 (15%)
[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!
klik-aan-klik-uit verkoopt het gewoon voor hun set, via USB, maar het kost iets van 100¤, iets teveel van het goede IMHOquote:headhunternl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:42:
Is dit niet commercieel in de markt te zetten?
Het geilste plekje van tweakers. Kijk nu!!!! Ja, nu!!!!!!
quote:headhunternl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:42:
Is dit niet commercieel in de markt te zetten?
Mja het trust systeem werkt vrij makkelijk. Dus je zou zelfs ontvangers zelf kunnen maken. Die ga ik binnekort ook maar eens een open maken en documenteren.
Verder is het zeker wel commercieel in de markt te zetten, kost alleen veel tijd.
droomt verder ;p
Klikbaar:

Het is vrij handig om de GND aan de gnd van de batterij te knopen (onderaan de print), en daarna een draadbruggetje te maken om de schakelaar voor de kanalen (a,b,c en d) vast te zetten of a, b, c of d. Daarna knoop je de basis van de BC55 aan pin 4 van de zendunit (zie het plaatje hierboven).
Hiermee kan je dus de boel opnemen.
Wat je ook kan doen, is DEZE config file nemen. Daar staan alle mogelijk knoppen en kanalen van deze afstandsbediening in.
Als volgt ingedeeld:
kanaal A/B/C/D (een dus) en dan de knoppen volgorde:
1 a b (uit/aan)
2 a b (uit/aan)
3 a b (uit/aan)
4 a b (dimmer)
Vb. d1b via winlirc versturen geeft dus; kanaal d, knop 1, aan
Nu heb ik zelf gekozen voor een losse zender zodat m'n ab intact blijft. Van Velleman zijn die voor 9,95 te krijgen. Daar heb je 4 contactjes aan:
1 = gnd
2 = data
3 = vcc
4 = ant (staat ook op de print)

Wat ook nog erg handig is om te weten voor de windowsgebruikers;
Winlirc werkt via een telnet server, die zit op kanaal 8765 (op localhost dus). Die accepteerd (bij mij althans) standaard GEEN commando's om te versturen. Wat is daarvoor moest doen was een regkey toevoegen aan het register onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\LIRC]
"password"="SEND_ONCE"
Vervolgens kan je met telnet connecten (dus iets van telnet localhost 8765) en daarna als commando:
SEND_ONCE [remote] [commando] [repeat]
Bijvoorbeeld om hier het licht aan te zetten: SEND_ONCE rf d1b 2
Hoop dat m'n gebrabbel al met al een beetje duidelijk is
quote:headhunternl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:49:
jah dat bedoel ik, gewoon goedkoper dus, Als jullie het al kunnen bouwen met vrijwel dezelfde onderdelen als in het kitje van 20 euro zitten, kun je het dan niet massaproduceren?
droomt verder ;p
Dat denk ik wel, sterker nog, ik ben er bijna mee begonnen (samen met een paar andere enthousiatelingen).. maar.. kijk maar eens wat er voor X10 apparatuur te krijgen is.
Best veel, en dat begint ook steeds beter geprijsd te worden. Niet echt interessant dus denk ik (tenzij je niks te doen hebt verder).
Misschien wel als complete controller ofzo, die dingen kan je nu werkelijk voor bedragen van tig duizend euro kopen (om je hele huis te besturen) dus daar valt commercieel gezien nog wel wat te halen.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: >200 ledjes tegen de muur!
Reg. datum: 12 maart 2003

Meer info:
http://www.sayang.demon.nl/projects/74HC595/74HC595.html
Ik heb voor iemand ook al een versie met 40 uitgangen gemaakt
-->Nofi hoor, leuk projectje, maar in een topic voor het modden van klik-aan-klik-uit-apparatuur is dit toch een tikkie offtopic.
Sprite_tm wijzigde dit bericht 18-10-2005 23:08 (33%)
Ik ben daar al een tijd lang bezig met een huisgenoot, en zoiets kunnen we daar best mooi voor gebruiken denk ik.
Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?
j-a-s-p-e-r , je bent echt mijn heldquote:j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:01:
Goed, voor de mensen met de vorige aldi set (van december '04 ofzoiets):
*uitleg*
Ik heb dit schematje gemaakt om zo'n rf zendertje aan te sluiten (als je je originele niet wil slopen, that is).

Ik heb tot nu toe alleen een php paginatje gemaakt die eigelijk de ab vervangt, maar andere dingen moet ik nog verzinnen. Ga zo nog ff een paar macro knoppen maken om bv een paar lampen uit te doen en een te dimmen, voor films kijken enzo

quote:j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:19:
Dat is altijd mooi om te horen
Ik heb dit schematje gemaakt om zo'n rf zendertje aan te sluiten (als je je originele niet wil slopen, that is).
[afbeelding]
Werkt zo'n RF zendertje ook voor andere merken denk je? Zoja welk type nummer is het / waar op de site kan je hem vinden (welk menu?).
* KingOfDos denkt aan een universele USB zapper + open-source software
KingOfDos wijzigde dit bericht 20-10-2005 01:04 (9%)
Ik heb zelf een paar setjes van Trust (uit deze inkoopactie) en die maken gebruik van de PT2262 (zender) en PT2272 (ontvanger). Volgens de datasheet moet het pin 16 zijn, en spoortjes volgen zegt me hetzelfde
Dat is dus als je naar de bedrukte kant kijkt (niet de soldeerzijde, en met het nokje links zodat de tekst te lezen valt
Als ik er wat meer tijd voor (lees: zin in
Paul Nieuwkamp wijzigde dit bericht 20-10-2005 20:46 (19%)
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last