Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Nieuw assortiment Nokia toestellen bestemd voor zakenwereld

De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 combineren de kracht van 3G en WLAN met geavanceerde spraakdiensten en mobiele e-mailtoepassingen in tal van designs voor elke werknemer

NEW YORK en LONDEN – 12 oktober 2005 -- Nokia heeft vandaag aangekondigd dat zijn assortiment businesstoestellen uitgebreid wordt met drie nieuwe modellen. De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 – de eerste toestellen van de nieuwe Nokia Eseries – onderscheiden zich qua design en bieden zowel grote als kleine ondernemingen de mogelijkheid om de mobiliteit van hun werknemers uit te breiden. De Nokia Eseries-modellen combineren aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke designs die in de smaak vallen bij individuele businessgebruikers met nieuwe onderliggende technologieën die IT-afdelingen toelaten om beveiligingsinstellingen, bedrijfstoepassingen en -data doeltreffend te beheren. Elk toestel biedt “must-have” mobiele toepassingen die gewoon onmisbaar zijn in de hedendaagse zakenwereld, zoals mobiele e-mail en geavanceerde functies voor spraakoproepen. De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 zullen in het eerste kwartaal van 2006 wereldwijd beschikbaar worden.

De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 ondersteunen de populairste en recent aangekondigde oplossingen voor mobiele bedrijfs-e-mail zoals BlackBerry Connect, GoodLink van Good Technology Inc., Nokia Business Center, Seven Mobile Mail, Seven Always-On Mail en Visto Mobile.

De nieuwe Nokia Eseries-toestellen zijn gebaseerd op de laatste editie van het Series 60-platform, ‘s werelds toonaangevende smartphone-software. Series 60 Editie 3 biedt samen met Symbian OS v. 9.1 een identieke toepassingsomgeving voor de Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70. Ze bieden tal van GSM-frequenties en 3G (WCDMA) cellulaire netwerkondersteuning voor wereldwijde naadloze roaming, evenals een waaier van lokale connectiviteitopties zoals WLAN, Bluetooth en Infrarood. Daarnaast zijn ze ook compatibel met USB 2.0.

De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 bieden ook een superieure spraakfunctionaliteit en -kwaliteit in vergelijking met andere toestellen die PDA-functies combineren met een mobiele telefoon. De toestellen ondersteunen geavanceerde spraakdiensten, zoals Internettelefoonoproepen (Voice over IP), Push-to-Talk en andere op SIP gebaseerde uitgebreide oproepdiensten die bedrijven tal van manieren aanreiken om hun werknemers gemakkelijker te laten samenwerken of sneller te laten reageren, ongeacht of ze op kantoor zijn. Bedrijven die werken met een Avaya of Cisco IP PBX kunnen de nieuwe Nokia toestellen rechtstreeks aansluiten op de telefoonnetwerken van het bedrijf, via een WLAN of cellulair netwerk, om zo functies aan te bieden die werknemers verwachten van een bedrijfsnetwerk, zoals verkorte nummers en bijstand om oproepen te beantwoorden.

“Toen we voor de ontwikkeling van deze toestellen aandachtig de vereisten van onze klanten bestudeerden, kwamen twee nieuwe trends duidelijk naar voren: het feit dat IT-afdelingen over een veilig en beheerbaar platform moeten beschikken, en de nood aan toestellen om tal van werknemersvoorkeuren en verschillende werkstijlen te ondersteunen”, aldus Niklas Savander, senior vice president van Nokia’s business device unit. “We begrijpen maar al te goed wat mobiliteit betekent voor het bedrijfsleven. Deze toestellen belichamen onze uitgebreide kennis van gebruikersgericht functioneel design, beveiliging en geavanceerde draadloze technologieën. Onze doelstelling bestaat erin te zorgen dat onze klanten gemakkelijk Nokia toestellen kunnen kiezen voor al hun zakelijke mobiliteitsbehoeften.”

De nieuwe businessgerichte toestellen ondersteunen als eerste in de sector toestelbeheer op afstand op basis van OMA DM**, waardoor de IT-manager over krachtige tools beschikt om bedrijfsgegevens op het toestel op afstand te controleren en te beschermen en om toestellen op afstand te configureren, bijvoorbeeld via toestelvergrendeling, taakbeheer, toepassingsbeheer en personalisering. Nokia’s gedegen knowhow op het vlak van netwerkbeveiliging voldoet aan strenge bedrijfsvereisten met betrekking tot informatie die opgeslagen is op toestellen, die opgeslagen is in backoffice-systemen en die overgedragen wordt via netwerken.

De Nokia E60: een klassiek design met weergaloze spraakfuncties

De Nokia E60 heeft de uitgesproken look, gebruiksvriendelijkheid en bruikbaarheid van een klassiek ontworpen mobiele telefoon. Het toestel ondersteunt tal van geavanceerde spraakfuncties, van een geïntegreerde luidsprekertelefoon en conferentiegesprekken tot spraakgestuurde toepassingen zoals Push-to-Talk, evenals IP-gestuurde telefonie. De Nokia E60 is het beste mobiele toestel voor actieve spraakcommunicatie — zowel op kantoor als daarbuiten. De Nokia E60 biedt snelle en flexibele dataverbindingen met WCDMA voor uitgestrekte verbindingen, en WLAN biedt een kostenbesparende optie voor lokale toegang. Hoewel het toestel geoptimaliseerd is voor gebruik met één hand, kunnen de gebruikers dankzij het grote kleurenscherm gemakkelijk e-mails schrijven en items invoeren in de agenda. De Nokia E60 werkt in GSM900/1800/1900- en WCDMA 2100-netwerken.

De Nokia E61: ontwikkeld voor mobiele e-mail

De Nokia E61 is ontworpen in de vertrouwde stijl van de meest populaire mobiele e-mailtoestellen, maar het is tegelijkertijd een ongelofelijk compact toestel dat tal van nieuwe en krachtige functies biedt. Het toestel kan probleemloos gebruikt worden met beide handen. Het toestel heeft een 4-richtingsjoystick en een volwaardig toetsenbord, gecombineerd met een breed kleurenscherm met 16 miljoen kleuren, waardoor mobiele e-mail gemakkelijker wordt dan ooit voordien. Het ondersteunt verschillende mobiele e-mail-clients, zoals BlackBerry Connect, GoodLink, Nokia Business Center, Seven Mobile Mail, Seven Always-On Mail en Visto Mobile. De Nokia E61 staat dan ook borg voor naadloze en gecodeerde mobiele connectiviteit. Verder is er volledige ondersteuning voor bijlagen (viewers voor documenten, rekenbladen, presentaties en PDF-bestanden, evenals ZIP Manager), alsook een bewerkingsfunctie (voor documenten, rekenbladen en presentaties). De Nokia E61 biedt ook dezelfde geavanceerde oproepfuncties en op IP gebaseerde telefoniefuncties als de Nokia E60 en de Nokia E70. De Nokia E61 kan e-mails versturen en ontvangen, zelfs tijdens een telefoonoproep. De Nokia E61 werkt in GSM850/900/1800/1900- en WCDMA 2100-netwerken.

De Nokia E70: het alles-in-één toestel voor berichtuitwisseling

Op het eerste gezicht ziet de Nokia E70 eruit als een moderne smartphone. Zodra u het toestel opent, ontdekt u een volwaardig toetsenbord waarmee u snel en gemakkelijk tekst kan invoeren met de duimen, een groot kleurenscherm om e-mails en bijlagen te bekijken (viewers voor documenten, rekenbladen, presentaties en PDF-bestanden, alsook ZIP Manager) en een bewerkingsfunctie (voor documenten, rekenbladen en presentaties) om up-to-date te blijven met de inbox. Net zoals de Nokia E60 en de Nokia E61 ondersteunt de Nokia E70 een waaier van toepassingen zoals geavanceerde spraak en e-mail. Nokia zal twee versies van de Nokia E70 aanbieden – een versie die geoptimaliseerd is voor mobiele netwerken in Europa en Azië (GSM900/1800/1900/WCDMA 2100), en een versie die geoptimaliseerd is voor mobiele netwerken in Amerika (GSM850/1800/1900). Beide versies bieden evenwel roaming-mogelijkheden in GSM-netwerken in alle regio’s.

Nokia biedt voor zijn businesstoestellen ook een grote waaier van diensten en oplossingen aan, gaande van technische ondersteuning, implementatie en professionele diensten tot technische training. Nokia’s diensten zijn beschikbaar om klanten een betere dienstverlening te garanderen en een succesvolle end-to-end implementatie van mobiliteitsoplossingen mogelijk te maken.

Een volledige lijst van de functies en de technische specificaties van de Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 is beschikbaar op www.nokia.com/business. Voor meer informatie over de beschikbaarheid neemt u contact op met uw lokale Nokia vertegenwoordiger.

Foto’s van de Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 zijn terug te vinden op www.nokia.com. B-roll videomateriaal van de Nokia Eseries is beschikbaar op www.thenewsmarket.com.

Klinkt erg interessant. Ik kan op dit moment op de site echter nog geen info vinden. Zodra ik het vind, post ik het direct.

edit:

Zo de info staat eindelijk op de site:

E60
E61
E70

http://europe.nokia.com/press/public/global/phone/e60/02_e60_e61_e70_lowres.jpg

Een tegenvaller dat er geen 9300i-achtige telefoon bijzit, omdat de geruchten hierover wel behoorlijk sterk zijn. Bovendien geen telefoons met degelijke video bellen functionaliteit. Maar goed, daar heeft de zakelijke gebruiker blijkbaar geen behoefte aan.

ErectionJackson wijzigde dit bericht 12-10-2005 13:49 (5%)

Wel mooie telefoons, eindelijk nagedacht over functie en niet over uiterlijk.
Waarschijnlijk geen frontjes e.d. dus minder stof en problemen met de telefoons!
Hopelijk worden ze eerst goed uitgewerkt voor ze op de markt komen maar dat zal wel niet de 1e gebruikers zullen gelijk wel weer proefpersoon zijn!

Maar wel vergelijbaar met de gewone series:
E60 <> 6230(i) (uitgebreid met WLAN en veiligheids opties)
E61 <> 668x (uitgebreid met WLAN en veiligheids opties)
E70 <> 68xx (uitgebreid met WLAN en veiligheids opties)

De grootste hardwarematig vernieuwing is WLAN modules en verder is de software gewoon verbeterd, uitgebreid en aangepast aan de zakelijk markt.

jjbstolk wijzigde dit bericht 12-10-2005 15:37 (73%)

HTC TyTN, QtekG100, Nokia N73, Citroen Xsara 1.4 G3

We hebben hier een T630 en een Treo look-a-like! :X

Ben benieuwd..

Biogarde wijzigde dit bericht 12-10-2005 16:22 (29%)

erg geintreseerd in de E61. Maar ik vraag me af wat de snelheid is van dat ding. De 7700 is zo traag als dikke stront en zou hij net zo snel/traag reageren als de andere serie60 telefoons?

De E61 ziet eruit als een directe concurent van de nog uit te komen P990i van SE.
Leuk die aankondigingen van Nokia. Alleen jammer dat het altijd zo vreselijk lang duurt voordat ze op de markt zijn.

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

352 x 416 pixels met 16 miljoen kleuren.. zit er dan een snellere CPU in, of wordt dit ding zo gaar traag ? Ik heb nu een 6681 met 220Mhz ARM en 208x176 met 262k, en dat werkt al iets trager dan een 65k op die reso met 220Mhz.

De E60 vind ik er wel strak uitzien, en dan dat scherm :)~ wat een reso, en 16 miljoen kleuren, das wel strak. Alleen een camera voor snapshots ontbreekt. Er zit ook eindelijk een beetje geheugen in een Nokia, 30MB. Mijn 6681 heeft maar 8MB, net zoals de 6230.. en dat is wel erg rap als je wat foto's maakt, en wat programma's er opzet, gelukkig is daar de geheugenkaart voor maar toch..

NoepZor wijzigde dit bericht 12-10-2005 18:06 (47%)

Reg. datum: 09 juli 2003

De E60 lijkt wel érg veel op de SE T630.

Reg. datum: 19 december 2003

Leuke toestellen voor de zakelijke markt. Jammer dat er geen camera op die blackberry achtig ding zit, die vind ik wel leuk, maar misschien is dat de trend die Nokia in wil zetten of dat zakenlui dat echt willen, dat zag je al bij de 9300. Enfin, niks voor mij, ik blijf trouw aan mijn 9500, echt een supertelefoon _/-\o_
edit: Nu maar hopen dat deze serie met Wifi ook SecureW2 ondersteunt...

Le0032 wijzigde dit bericht 12-10-2005 19:23 (26%)

not a Twisted mind

Kicke toestellen. Alleen ik mis toch telkens wat aan ze.
Bijv geen FM radio, camera.

Daarom denk ik toch nog aan de SE P990i, hoewel ik toch eik een nokia fan ben.

Ik wilde eerst voor de N91 of de SE P990i gaan, maar ik ga nu toch zeker voor de E70 en dan neem ik wel zo'n nokia HS-2R Radio Headset.

MeIsTwisted wijzigde dit bericht 12-10-2005 19:50 (31%)

Multimonitor is relax :P

Eerst dacht ik.. aaa vet de E60 opvolger voor mijn 6230!! En komt ook optijd! Want mijn abbo is volgend jaar april/juni afgelopen! Maar wat blijkt geen camera :|

hmmpff.. dat vind ik wel wat minder hoor!

Ik ga denk nu voor de E70, mits hij niet te dik is!! Want het moet geen baksteen zijn! Iets dikker dan mijn 6230 mag wel :P maar niet TE..

De E70 heeft tenminste een camera alleen mis ik de flits :P.. ene fm gebruik ik toch niet! Vind ik een nutteloze optie.. aangezien ik toch mijn ipod gebruik!

hij is dus toch nog wel redelijk dun!

Ik vind het beeldscherm alleen een beetje blauw :S

Reg. datum: 01 september 2003

Komt denk ik doordat het een prototype model is. Ik verwacht dat de UI er zo uit komt te zien:

http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0122.JPG

(12 iconen in plaats van de standaard 9 iconen en een TE ENORME locatiebalk)

Iemand al (pre-)reviews gevonden van deze phones?
Ik vind vooral de E70 erg interressant. (toetsenbordje enzo)

Een belangrijke vraag natuurlijk, zal TomTom mobile draaien op Symbian 9.1 en met de nieuwe scherm resolutie.

Dan lijkt me zo'n E70 een goede concurrent van de Nokia 6680/6681.

KnoppenSpook wijzigde dit bericht 14-10-2005 19:20 (14%)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Stupid should hurt!!!!

erger...erger.. |:( ..ik wil een foon met office functionaliteiten en een camera/mp3 speler....dacht dat dit in die e60 zou zitten maar nee dus.....denk dat ik dan nog maar even wacht op deze functionaliteiten....andere vind ik te groot....

dan toch maar op de opvolger van de 6680 wachten....met een groter scherm met meer pixels....
not a Twisted mind

quote:
lottumracing schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:43:
erger...erger.. |:( ..ik wil een foon met office functionaliteiten en een camera/mp3 speler....dacht dat dit in die e60 zou zitten maar nee dus.....denk dat ik dan nog maar even wacht op deze functionaliteiten....andere vind ik te groot....

dan toch maar op de opvolger van de 6680 wachten....met een groter scherm met meer pixels....
wat is er mis met de E70 dan? die kan ook al die dingen toch? En die is nog kleiner ook

Stupid should hurt!!!!

quote:
MeIsTwisted schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:51:
[...]

wat is er mis met de E70 dan? die kan ook al die dingen toch? En die is nog kleiner ook
ik ziet ut....sorry...slecht gekeken....ben alleen niet zo kapot van zon bewegende toetsenbord vandaar dat ik niet echt gekeken heb naar dat model....op zich zit hier inderdaad alles op met goed scherm en camera...ik zal het 6822 forums eens in de gaten houden wat de gemiddelde ervaring is met het toetsenbord.....tnxs4 the advice....
not a Twisted mind

quote:
lottumracing schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:48:
[...]

ik ziet ut....sorry...slecht gekeken....ben alleen niet zo kapot van zon bewegende toetsenbord vandaar dat ik niet echt gekeken heb naar dat model....op zich zit hier inderdaad alles op met goed scherm en camera...ik zal het 6822 forums eens in de gaten houden wat de gemiddelde ervaring is met het toetsenbord.....tnxs4 the advice....
Ik heb zelf de 6800 en die bevalt er goed. Ik ga ook zeker voor de E70. 2 Vrienden van me hebben de 6822 en zijn daar ook erg tevreden over. Het scharnier blijft goed werken, dus ik ben zeker niet bang voor de E70

Wat ik dan net weer ff mis is een touch screen op de E61 maar zal wel de enige zijn

PSN-ID: Dirkske1982

Ik ga voor de E60. Lijkt me een top telefoon.

interessant

quote:
Nellen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:08:
Ik ga voor de E60. Lijkt me een top telefoon.
Jha dat leek mij ook, totdat ik ontdekte dat er geen camera op zit! Dat vind ik wel een aderlating!

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

Die E70 lijkt me echt een toppertje, wlan en volledig toetsenbord als je hem openklapt, ik zie er zeker mogelijkheden in

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

quote:
---Sim--- schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

Jha dat leek mij ook, totdat ik ontdekte dat er geen camera op zit! Dat vind ik wel een aderlating!
Daarom wil ik hem juist :).

interessant

not a Twisted mind

Hier nog wat pics en een kleine review van de E70:
http://www.mobileburn.com...p?Id=1723&source=HOME

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws