[xbox] Xbox media center - Deel IV
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw Topicuh dat is een email adres ;-)quote:Smokehead schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:01:
Maar die site werkt niet eens, dus haal die smilie maar weg want dit is eerder om te huilen
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
aja, nu je het zegtquote:bakman schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 07:23:
uh dat is een email adres ;-)
Hij heeft het idd echt duidenlijk gemaakt voor iedereen...sjezus zeg
Maar er is btw wel degelijk 'n site met hetzelfde adres ..maar die is alleen (nog) niet af zo te zien
zal 'm wel efkes mailen dat hij dit topic nog maar eens moet doorlezen cq updaten waar nodig.
Heb intussen al gemailed, ...kijken hoe lang het gaat duren
scheeld iig veel onnozele vragen als alles netjes in de starttopic is terug te vinden.
smokehead wijzigde dit bericht 16-10-2005 01:43 (53%)
quote:bakman schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:20:
@Peedjeeh: voor jouw geldt hetzelfde, je hebt een oude versie van XBMC/python, die ondersteunt de setCoordinateResolution functie niet. Elk script wat ik in de toekomst bouw zal zowiezo deze functie gebruiken, bijna al m'n scripts heeft 'm er in zitten. (functie zorgt ervoor dat de interface automagisch schaalt naar de scherm resolutie, verrekte handig..)
Denk ook niet dat het aan de versie ligt. Draai een cvs build van 10-10, inclusief de 2.3 python. Er komen in ieder geval wel wat vage dingen naar boven. Na het booten van de xbox kan ik niet de tvgids opstarten( error setCoordinateResolution ), maar als ik eerst de talpastream opstart en vervolgens afsluit en dan de tvgids opstart, werkt het prima. Hetzelfde geldt voor uitzendinggemist.
Heb er ook wel een build opgehad, waarbij de tvgids wel direct werkte maar de uitzendinggemist met geen mogelijkheid aan draaien was te krijgen. En als ik het goed heb draait die tvgids ook met de setCoordinateResolution functie.
Naja, weet nu iig dat het met een trukje wel aan de gang is te krijgen, maar ideaal is anders.
Heb ook al een oplossing gevonden voor de setCoordinateResolution:
Python:
1
2
| self.setCoordinateResolution(PAL_4x3) // werkt niet self.setCoordinateResolution(6) // werkt wel |
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| resolution is one of the following: 0 - 1080i (1920x1080) 1 - 720p (1280x720) 2 - 480p 4:3 (720x480) 3 - 480p 16:9 (720x480) 4 - NTSC 4:3 (720x480) 5 - NTSC 16:9 (720x480) 6 - PAL 4:3 (720x576) 7 - PAL 16:9 (720x576) 8 - PAL60 4:3 (720x480) 9 - PAL60 16:9 (720x480) |
@ bakman: Denk dat het wel handig is om dit te veranderen in je scripts.
code:
1
| self.setCoordinateResolution(self.getResolution()) // is ook een mogelijkheid |
Peedjeeh wijzigde dit bericht 15-10-2005 16:31 (25%)
Reden: Oplossing setCoordinateResolution() gevonden
The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker
vuurwerkmoetblijven.petities.nl
quote:Peedjeeh schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:15:
[...]
Heb ook al een oplossing gevonden voor de setCoordinateResolution:
Python:
1 2 self.setCoordinateResolution(PAL_4x3) // werkt niet self.setCoordinateResolution(6) // werkt wel
@ bakman: Denk dat het wel handig is om dit te veranderen in je scripts.
Nee ik ben een beetje dom.....
Ik had het lijstje van variabelen wel in het talpascript / 6pack en zitten en niet in de andere, als je dan het talpascript start en stopt en daarna een ander start dan zullen ze werken. Als je na een boot begint met bijv uitzendinggemist dan weet ie niet welke value PAL_4x3 is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| HDTV_1080i = 0 HDTV_720p = 1 HDTV_480p_4x3 = 2 HDTV_480p_16x9 = 3 NTSC_4x3 = 4 NTSC_16x9 = 5 PAL_4x3 = 6 PAL_16x9 = 7 PAL60_4x3 = 8 PAL60_16x9 = 9 |
* bakman update de scriptjes snel...*FIXED*
bakman wijzigde dit bericht 15-10-2005 16:34 (18%)
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
Reg. datum: 27 september 2002
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de directory waar de ongecertificeerde code word gestart en klaar. (LET WEL, maak een backup van alle hardware informatie die je hebt voordat je dit soort dingen aanpast. Als het foutgaat, kan het GOED fout gaan!)
Wat is hardware informatie en waar vind ik die?
Alleen beide files kopieeren naar c:\ werkt bij mij niet?
edit: voor startpost?
http://manual.xboxmediace...akka=XBMCAsDash&v=w9z
tatata wijzigde dit bericht 16-10-2005 16:55 (20%)
quote:Smokehead schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:06:
[...]
aja, nu je het zegt,ik zat meer te denken aan een of ander contact knopje @ EbOoz.nl
Hij heeft het idd echt duidenlijk gemaakt voor iedereen...sjezus zeg
zeker nog nooit van [url]adres van EbOoz :) [/url] gehoord.
Maar er is btw wel degelijk 'n site met hetzelfde adres ..maar die is alleen (nog) niet af zo te zien![]()
zal 'm wel efkes mailen dat hij dit topic nog maar eens moet doorlezen cq updaten waar nodig.
Heb intussen al gemailed, ...kijken hoe lang het gaat duren
scheeld iig veel onnozele vragen als alles netjes in de starttopic is terug te vinden.
Anders moet je even zijn adres weghalen? Ik denk niet dat hij graag heeft dat hij straks doodgespammed wordt omdat één of andere bot zijn adres op dit forum vond.
Er is dus wel degelijk een reden waarom hij het je zo moeilijk maakt...
Fire69 wijzigde dit bericht 16-10-2005 00:04 (3%)
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 26 januari 2004
En dan ga jij hem nog eens quoten, zodat zijn adres er nog eens staat...quote:Fire69 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:39:
[...]
Anders moet je even zijn adres weghalen? Ik denk niet dat hij graag heeft dat hij straks doodgespammed wordt omdat één of andere bot zijn adres op dit forum vond.
Er is dus wel degelijk een reden waarom hij het je zo moeilijk maakt...
Aangepast!
Trouwens, Schweino, die shortcutmaker doet het bij mij niet echt.
Ik kan een shortcut maken, xbmc.xbe, die verwijst naar default.xbe op E:\Apps\XBMC maar mijn box wil er niet van booten, hij gaat direct over naar het tweede in de lijst, Avalaunch.xbe.
Als ik de xbe in Avalaunch start, start XBMC wel op.
[edit]
Oja, en ik kan nog steeds geen dvd's afspelen.
Heb er net de nieuwe build opgezet, enige verschil is dat ik nu een zwart scherm krijg ipv dat mijn tv op standby gaat.
[edit2]
Ok, even getest met een andere DVD dan Finding Nemo, namelijk The Little Mermaid.
Hier heb ik dus wel het menu en de film, maar geen geluid
[edit3]
Ok, heb dus wel audio als ik mijn settings van Digital naar Analog verzet.
Raar, want als ik gewoon mp3/avi/... speel, komt het geluid ook gewoon via mijn tv. DVD dus blijkbaar niet...
Maar Finding Nemo doet het dan nog steeds niet.
Ik hoor (wat heb dus zwart beeld) even 'Walt Disney...' en dan is het ermee gedaan...
[edit4]
Sorry voor de edits
Fire69 wijzigde dit bericht 16-10-2005 00:21 (64%)
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Kheb maar weer eens het een en ander gewijzigd en toegevoegt aan m'n PDM skin.
- Multiple RSS feeds (deed het voorheen niet
,nu wel) hernoem customX.bak voor fullscreen.
- Extra button in het weer menu, ..kun je gelijk door naar de weer opties
- DialogButtonMenu.xml gebruikt nu animated gif's, maar kwas nog wat aan het expirimenteren
- DialogSubMenu.xml gebruikt nu de juiste links naar scripts van bakman.
buttons aan de buttonscroller toe te voegen, gewoon het stukje code naar je eigen file copy/paste,
simple as that..ook kan je de language files updaten, kheb er flink wat fouten uitgehaald,
en dingen ingekort die effectiever geformuleerd konden worden, zonder dat ze de layout van de skin vernagelden
zal nog een feature request doen bij de XBMC devjes, want ik had toch nog graag die visual tags werkende gezien in de buttonscroller, bijv als je media draait dat die dan weg gaat na 30 seconde
maar heb nog wel wat meer requests dan dat
btw. sinds m'n vertrouwde xboxje weer aan het netwerk hangt, kon ik eindelijk eens die scripts checkenquote:
en ik moet zeggen ...zo dom ben je niet
mischien is dit of dit of deze nog wat voor je scripts
ook al gebuik je ze niet in de definitieve versie's van je scripts, maar kun je wel die selectie vlakken op gelijke hoogte zetten, beetje als maatstaaf zeg maar, altijd beter voor het eind resultaat
@ Peedjeeh: Good job
smokehead wijzigde dit bericht 17-10-2005 19:16 (53%)
Reden: Quote
Vreemd, hier werkt het prima op allebei m'n xbox-en. Ik neem aan dat je in de xboxmediacenter.xml die in je xbmc in E:\ staat wel de juiste locatie van je XBMC folder hebt aangegeven in <home>-</home>? Misschien dat dat wat uitmaakt....quote:Fire69 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:06:
Trouwens, Schweino, die shortcutmaker doet het bij mij niet echt.
Ik kan een shortcut maken, xbmc.xbe, die verwijst naar default.xbe op E:\Apps\XBMC maar mijn box wil er niet van booten, hij gaat direct over naar het tweede in de lijst, Avalaunch.xbe.
Als ik de xbe in Avalaunch start, start XBMC wel op.
Schweino wijzigde dit bericht 16-10-2005 21:00 (5%)
Het geluidje wat afspeelt bij het teruggaan (back knop dus) vind ik persoonlijk nog al als een snerp klinken.. niet echt fijn
Verder ziet het er top uit
quote:Schweino schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:59:
[...]
Vreemd, hier werkt het prima op allebei m'n xbox-en. Ik neem aan dat je in de xboxmediacenter.xml die in je xbmc in E:\ staat wel de juiste locatie van je XBMC folder hebt aangegeven in <home>-</home>? Misschien dat dat wat uitmaakt....
Ja, dat stond al zo van toen de echte xmbc.xbe al in mijn c:-root stond.
't is gewoon heel raar dat mijn xecuter-bios die xbe niet wil starten, maar avalaunch wel.
Tuurlijk mag datquote:ThunderNet schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:14:
Smokehead, mag ik vanaf hier ook een feature-request jou kant op sturen?
Het geluidje wat afspeelt bij het teruggaan (back knop dus) vind ik persoonlijk nog al als een snerp klinken.. niet echt fijnMisch. idee om hier ander geluidje voor te vinden?
maar ik kan wel een ander presetje maken als je dat wil, no problem, alleen pas bij de volgende release
smokehead wijzigde dit bericht 16-10-2005 22:06 (7%)
[edit]
Hmmm merk net dat ik via me laptop alleen op I kan komen en elke nieuwe share die ik aanmark zegt ie dat /groep/share niet toegangelijk is geen juiste maachtingen blabla er is te weinig opslag ruimte beschikbaar. ik ga eerst maar eens zoeken wat het probleem is want heb zo gevoel dat me windows niet goed is.
LordHades wijzigde dit bericht 17-10-2005 10:55 (28%)
"Je suis qui je suis, ni plus, ni moins." | Last.fm | XBL & PSN id: Korumera
Heeft iemand nog een schappelijk adresje in Amsterdam zuid-oost of centrum?
www.avpnews.com
www.avpnews.com
Ik blijf erbij dat een modchip gewoonweg beter is dan een softmod,quote:skullsplitter schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:35:
Snotverdomme, gisteren met een kennis van me mijn Xbox gesoftmod, XBMC en dergelijke erop geprakt, het ding weer mee naar huis genomen, ingeplugd en voila: Xbox en MS komen inbeeld, maar hij blijft dus vierkant hangen op de dash
beter hardware matig dan software matig zeg ik altijd, maja das mijn mening maar
smokehead wijzigde dit bericht 17-10-2005 17:21 (1%)
Reden: typo
quote:Smokehead schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:57:
[...]
Ik blijf erbij dat een modchip gewoonweg beter is dan een softmod,
beter harware matig dan software matig zeg ik altijd, maja das mijn mening maar
Daar was ik (na zo'n acht succesvolle TSOP-flashes en één modchip) ook heilig van overtuigd, maar ik moet bekennen dat ik twee weken geleden een box heb gemod met krayzie's ndure expoit en dat me dat zeer goed bevallen is. Heel snel, foolproof en met behoud van Live... Alleen wel een beetje saai.. dvd erin, exploit erop en een kind kan de was doen... De echte modder houdt waarschijnlijk gewoon van openschroeven en solderen
Welke exploit is er eigenlijk gebruikt bij die box die nu vastloopt? Zijn de noodzakelijke backups gemaakt en veiliggesteld?
Ik schroef hem morgen wel eens open om de schade op te nemen, maar geen idee of dat iets oplost...
Het nadeel van chips is dat je moet gaan solderen, iets waar ik gewoon geen ervaring en vertrouwen in heb...
www.avpnews.com
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
Reg. datum: 15 januari 2001
Reg. datum: 05 november 2001
als ik een x niet veel te doen heb, ga ik meestal ff wat trailers bekijken om vast de titels van goeie films te onthouden, en ik wist dat er een nieuwe trailer van Saw II was, dus die wilde ik ff op de tv kijken, maar deze staat er niet tussen. De trailer staat trouwens gewoon op www.apple.com/trailers
ik had normaal gesproken 14 pagina's vol met trailers, nu maar 3 (lijkt ook nog es 1 1/2 ipv 3)
cypher21 wijzigde dit bericht 17-10-2005 21:27 (43%)
Mazda 6 powered ;)
De Spider installeren is een ramp.. het kost minder tijd om te leren solderen en er daarna een aladdin in te solderen..wat een klote ding.quote:Roeligan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:57:
Spider hoef je niet te solderen, XeCuterII ook niet. Zo zijn er nog wel meer solderless chips her en der.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.