[xbox] Xbox media center - Deel IV
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 14 maart 2005
quote:Schweino schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:48:
Waar is daar? Ik heb je 2 mogelijkheden opgeveven.
Die beide mogelijkheden leveren mij een zwart scherm op..
en ik ben dan schijnbaar blind want zie nergens echt goed uitgelegt over een ftp verbinding met mij xbox..
EDIT: Ik heb nu een update uitgevoerd van mediacenter en heb nu wel men geheugenkaart gevonden. Nu blijven alleen die 2 andere problemen over. En mijn grootste is eigenlijk hoe krijg ik mijn muziek verwijdert.
Want voor bestanden kopieren heb ik nu een andere oplossing als ftp!
Vassie wijzigde dit bericht 13-10-2005 15:54 (31%)
wat is daar vreemd aan ? De scripts gebruiken functies die nog niet zo lang geleden zijn geintroduceerd, dus een oude xbmc (lees python) versie gaat geheid problemen geven.quote:Frostie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:35:
[...]
Wel vreemd dat het daar aan kan liggen...
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
Inderdaad dubbel op, heb 'm eruit gekicked, heb die complete label ook uit het buttonmenu geflikkerdquote:Peedjeeh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:11:
Mocht je de nieuwe release nog niet klaar hebben staan, zou je dan de temperatuur van het weer er ook uit willen halen.
aangezien hij nu weer terug in home.xml staat, en de nieuwe release staat erop, suc6 ermee
smokehead wijzigde dit bericht 13-10-2005 18:22 (23%)
quote:sverzijl schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:24:
[...]
Welke XBMC versie draai je? Ik draaide een wat oudere versie (april 2005) en zowel het Talpa script als 6pack werkte niet (Uitzendinggemist en dutchstream wel). Zelfde melding als jij hebt. Na upgrade naar okt2005 versie werkten beide scripts zonder problemen.
Nieuwe versie erop van 10-10 (expert) en nu werkt talpa wel maar uitzendinggemist weer niet. Dit is ook niet echt handig
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of die een versie kent waarbij alles werkt? (dus talpa + uitzendinggemist)
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Smokehead, ik begin je skin echt steeds meer te waarderen
quote:bakman schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:16:
[...]
wat is daar vreemd aan ? De scripts gebruiken functies die nog niet zo lang geleden zijn geintroduceerd, dus een oude xbmc (lees python) versie gaat geheid problemen geven.
Je hebt gelijk
Komt dat ook omdat de nieuwe python versie een aantal oude functies niet meer heeft?
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Ik heb versie: 12-10-2005 en nu heb ik het volgende:
Je kon vroeger als je vertikaal ging met je rechter duim pad (of hoe dit ook mag heten?) de volume instellen en horizontaal kon je "skippen" in de film.
Nu werkt het skippen niet goed, terwijl ik zeker weet dat met dezelfde film het met een eerdere versie wel goed ging. Ik heb al UTDATA en TDATA verwijderd en alles opnieuw ingesteld, maar het helpt niet. Ook is het FTP-en goed gelukt en staan alle files op mijn X-box.
Hebben anderen hier ook last van ?
Is dit probleem bekend ?
Voor de tree huggers: http://tweakers.net/gallery/sys/18154
Voor de compact lovers: http://tweakers.net/gallery/sys/19522
Voor de gear sletten: http://tweakers.net/gallery/sys/19610
quote:GoT schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:09:
Hey,
Ik heb versie: 12-10-2005 en nu heb ik het volgende:
Je kon vroeger als je vertikaal ging met je rechter duim pad (of hoe dit ook mag heten?) de volume instellen en horizontaal kon je "skippen" in de film.
Nu werkt het skippen niet goed, terwijl ik zeker weet dat met dezelfde film het met een eerdere versie wel goed ging. Ik heb al UTDATA en TDATA verwijderd en alles opnieuw ingesteld, maar het helpt niet. Ook is het FTP-en goed gelukt en staan alle files op mijn X-box.
Hebben anderen hier ook last van ?
Is dit probleem bekend ?
ja hier werkt die rechter unit ook niet... wel de rechter trigger en de d-pad (om te spoelen)
hij loopt hier ook vast wanneer ik bij "my music" voor "bibliotheek" kies (er staat trouwens bibiotheek) en dan een van die opties kies...
oh en wat ook niet spoort is wanneer je een playlistje start met muziek, dan milkdrop kijkt en via dat groene kruis naar playlist gaat.. ik kan dan namelijk niet meer back doen om een andere playlist ofzo te kiezen, ook niet meer via my music. iemand die dat heeft?
juba wijzigde dit bericht 14-10-2005 02:39 (18%)
Reden: spelplamuur
quote:KzmZ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:33:
hey, deel 4 alweer!
Smokehead, ik begin je skin echt steeds meer te waarderen
Die ziet er idd leuk uit... waar kun je die krijgen? gewoon op xbox-skins? hoewel die site voor geen meter loopt bij mij..
Ik heb ook last van rare vastlopers in xbmc
Dus laat maar zitten. Ik upgrade het 's avonds wel.quote:- 12-10-2005 fixed: Seekbar was broken, should work now
Voor de tree huggers: http://tweakers.net/gallery/sys/18154
Voor de compact lovers: http://tweakers.net/gallery/sys/19522
Voor de gear sletten: http://tweakers.net/gallery/sys/19610
wat gaat mis met uitzending gemist?quote:Frostie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:02:
[...]
Nieuwe versie erop van 10-10 (expert) en nu werkt talpa wel maar uitzendinggemist weer niet. Dit is ook niet echt handig
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of die een versie kent waarbij alles werkt? (dus talpa + uitzendinggemist)
Dit is de foutmelding die ik krijg:quote:
Python:
1
2
| File "Q:\scripts\uitzendinggemist\uitzendinggemist.py", lin 310, in ? win = MainWindow() File "Q:\scripts\uitzendinggemist\uitzendinggemist.py", lin 89, in __init__ self.setCoordinateResolution(PAL_4x3) NameError: global name 'PAL_4x3' is not defined |
The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker
vuurwerkmoetblijven.petities.nl
Vorige maand is "Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0" uitgekomen (zie http://www.xbox-scene.com...ep/EEkZppuApAArwjNkiE.php).
Je kan hiermee shortcuts maken naar .xbe bestanden en, wat wil nu, het werkt ook prima in de root van C:\ als je XBMC als dashboard draait. Het updaten van de xbmc default.xbe en xboxmediacenter.xml in C:\ is dan niet meer nodig.
Hoe werkt het:
- Download het programmatje (zie link hierboven)
- Maak een shortcut aan naar de locatie waar je de default.xbe van XBMC hebt staan (F:\apps\xbmc\default.xbe bijvoorbeeld)
- Hernoem deze shortcut naar de naam van de xbmc default.xbe die in de root van C:\ staat en waar je xbox dus van af boot (evoxdash.xbe bijvoorbeeld of xbmc.xbe).
- Verwijder xboxmediacenter.xml uit de root van C:\ en overschrijf de xbmc default.xbe in de root van c:\ met de shortcut die je net hebt aangemaakt (en die dus exact dezelfde filenaam heeft)
- And you're done!
Als je xbox opstart zal deze nu de shortcut booten, hierin wordt doorverwezen naar de default.xbe in de xbmc folder op bijfoorbeel je F:\ partitie, en aangezien hierin ook je xboxmediacenter.xml staat zal het systeem gewoon doorbooten als gebruikelijk.
Het voordeel is dus dat je bij een volgende update van XBMC alleen maar je xbmc folder hoeft te overschrijven, en geen rare fratsen meer uit hoeft te halen op C:\ (wat nogal eens vergeten wordt)
quote:
Geen idee. Gaf hetzelfde probleem als het talpa script eerder (1 sec script running en dan niks meer).
Nogmaals een andere versie van XMBC erop (5 okt.) en nu werkt alles.
quote:KeNeDa schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:00:Iemand nog leuke tools waarmee ik messchien mee kan experimenteren?

Sorry, kon het niet laten
Maare, even serieus, probeer de vele Python scripts eens uit die er zijn voor xbmc. Daar zit voor ieder wat wils bij.
Schweino wijzigde dit bericht 14-10-2005 13:31 (19%)
Download is te vinden in m'n Sigquote:ThunderNet schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:18:
[...]
Die ziet er idd leuk uit... waar kun je die krijgen? gewoon op xbox-skins? hoewel die site voor geen meter loopt bij mij..
haha, lolquote:
- schweino build van vandaag er op gezet;
- Udata 008 geleegd
- Tdata 008 geleegd
- Nieuwe PDM skin download gedaan, deze geunrard en gekopierd naar de skins map van mijn xbox.
Ik blijf de melding krijgen zogauw ik bij instellingen de skin kies, incompatible skin, we need version 1.30 or higher. Zijn er andere instellingen die op een bepaalde manier moeten staan? Ik weet het echt niet meer inmiddels. Of kan ik ergens laten denken dat het toch 1.30 of hoger is??
http://specs.tweak.to/6635
- of de .xbe waarme je opstart (bv. evoxdash.xbe) in de root van C niet gelijk is aan de versie die in je XBMC folder staat
- of je xboxmediacenter.xml een oude/verkeerde verwijzing bevat naar het default.xbe bestand van XMBC.
The skin worked fine here
Het probleem zat in een uiterst klein hoekje. Er ging een lampje branden bij een oude post van smokehead. Hij zei de skin is 1.3 compatible. Alleen wordt er door xbmc om 1.30 compatible gevraagd. Enige wat ik heb gedaan is nu in de skin.xml 1.3 vervangen door 1.30 and now...he works fine!
http://specs.tweak.to/6635
Wat zijn scripts/hoe werken ze ?
- Over het algemeen zijn scripts niets anders dan niets anders dan browsers die een handje geholpen moeten worden. Een script gaat naar een website en de data die terugkomt word door het script verwerkt tot iets wat in XBMC weer op het scherm verschijnt, dit gebeurt dmv. Python.
De scripts werken niet ?
- Dit kan komen doordat de functies in het script niet worden ondersteunt door jouw XBMC (Python)release.
Remedie: Je XBMC updaten, neem een versie die direct uit CVS komt ipv een versie die custom gemaakt is. Vergeet hierbij vooral niet de UDATA/face008 en TDATA/face008 folders leeg te gooien (of start+back inhouden bij het starten van XBMC)
- De meest essentiele veranderingen zitten meestal in de default.xbe (= evoxdash.xbe bij modded xboxes die in XBMC booten), dus als je deze niet hebt vervangen loop je tegen problemen aan en dat gaat verder dan scripts.
- Als een website veranderd is de kans behoorlijk aanwezig dat een script niet meer werkt.
- Je weet zeker dat het niet aan je XBMC versie ligt en zodra je een script start zegt ie "running" wat snel daarna weer verdwijnt:
Druk op de witte button en kijk wat ie zegt (debug log van Python).
Staat er iets van ;"Lib not found" of "self.setCoordinateResolution(PAL_4x3)
NameError: global name 'PAL_4x3' is not defined", dan ligt het toch echt aan je XBMC release, die of niet een complete Python library heeft, of heel XBMC is gewoon niet up to date.
Als het script wel start en de achtergronden verschijnen wel, maar verder gebeurt er niets, dan kan het heel goed wezen dat de website waar de data vandaan moet komen, is veranderd.
@Frostie: nee Python word voorlopig alleen maar uitgebreid.
@Peedjeeh: voor jouw geldt hetzelfde, je hebt een oude versie van XBMC/python, die ondersteunt de setCoordinateResolution functie niet. Elk script wat ik in de toekomst bouw zal zowiezo deze functie gebruiken, bijna al m'n scripts heeft 'm er in zitten. (functie zorgt ervoor dat de interface automagisch schaalt naar de scherm resolutie, verrekte handig..
@JC die .xbe hoeft alleen op diegene op C: te hebben
bakman wijzigde dit bericht 14-10-2005 17:26 (8%)
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
kijk eens aan, weer 'n probleem minder, en ook nog zelf opgelostquote:Stampre schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:28:
hij doet ut!
Het probleem zat in een uiterst klein hoekje. Er ging een lampje branden bij een oude post van smokehead. Hij zei de skin is 1.3 compatible. Alleen wordt er door xbmc om 1.30 compatible gevraagd. Enige wat ik heb gedaan is nu in de skin.xml 1.3 vervangen door 1.30 and now...he works fine!
Idd, nou mag die intropost hier en daar ook wel geupdate wordenquote:bakman schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:20:
Ik heb het idee dat er wat verduidelijking voor XBMC scripts nodig is (misschien handig voor de introductiepost ?)
nou staat er in de startpost doodleuk bij :
Maar die site werkt niet eens, dus haal die smilie maar weg want dit is eerder om te huilenquote:Eventuele suggesties m.b.t. tot veranderingen aan de startpost kunnen via contact at ebooz dot nl
smokehead wijzigde dit bericht 14-10-2005 20:48 (18%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.