Reg. datum: 10 oktober 2003
[xbox] Xbox media center - Deel IV
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 10 oktober 2003
Reg. datum: 12 november 2000
Mijn systeem ziet er zo uit:
De Xbox is met een optisch kabeltje aangesloten op een DTS receiver.
Ik heb bij de XBMC instellingen aangegeven dat de uitgang digitaal is en ik heb zowel DTS als AC3 aangevinkt.
Als ik een DVD afspeel met DTS ondersteuning, dan blijft mijn receiver zeggen dat het een Dolby Digital signaal is. Ben ik misschien iets vergeten?
Uit onderzoek is gebleken dat u dusdanig veel dataverkeer genereert, dat andere abonnees in hun normale gebruik van de Chello service worden beperkt.
Dat doet ie bij mij ook zag ik toevallig vandaagquote:Bad_Karma schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:12:
Klopt het dat XBMC geen DTS ondersteuning heeft? Bij mij lijkt het er namelijk op dat DTS geluid automatisch wordt omgezet naar Dolby Digital 5.1.
Ik heb bij de XBMC instellingen aangegeven dat de uitgang digitaal is en ik heb zowel DTS als AC3 aangevinkt.
Als ik een DVD afspeel met DTS ondersteuning, dan blijft mijn receiver zeggen dat het een Dolby Digital signaal is. Ben ik misschien iets vergeten?
C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx
Reg. datum: 10 oktober 2003
Je moet DTS passthrough aanzetten en 'upscale stereo audio to 5.1' (ofzoiets) uitzetten.quote:Bad_Karma schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:12:
Klopt het dat XBMC geen DTS ondersteuning heeft? Bij mij lijkt het er namelijk op dat DTS geluid automatisch wordt omgezet naar Dolby Digital 5.1.
Reden: de Xbox ondersteund Dolby Digital Live. Wat jouw Xbox nu doet is:
DTS -> decoderen -> encoderen -> AC3
Als je de opties die ik omschreven heb uitzet (zal thuis nog is de exacte opties opzoeken), dan krijg je DTS passthrough. Controleer ook of dit goed is afgesteld in MS Dashboard (DTS = enabled).
Skillz wijzigde dit bericht 31-10-2005 19:10 (80%)
[wow:damma @ azjol-nerub - minipets]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | |
new channel logos.rar
De zenderinformatie van Talpa kan nu ook opgevraagd worden (voor de liefhebbers zeg maar
Python:
1
| # toevoegen aan de zenderarray [tvgids.py]
('28', 'Talpa','Talpa') |
The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker
vuurwerkmoetblijven.petities.nl
Reg. datum: 27 juli 2005
Thnx m8! werkt goed!quote:Peedjeeh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:54:
Heb vandaag de tvgids van Bakman aangepast met up-to-date zender logos. De afbeeldingen zijn zo in de tvgids/images/channels/ directory te plaatsen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
new channel logos.rar
De zenderinformatie van Talpa kan nu ook opgevraagd worden (voor de liefhebbers zeg maar).
Python:
1# toevoegen aan de zenderarray [tvgids.py] ('28', 'Talpa','Talpa')
quote:Peedjeeh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:54:
Heb vandaag de tvgids van Bakman aangepast met up-to-date zender logos. De afbeeldingen zijn zo in de tvgids/images/channels/ directory te plaatsen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
new channel logos.rar
De zenderinformatie van Talpa kan nu ook opgevraagd worden (voor de liefhebbers zeg maar).
Python:
1# toevoegen aan de zenderarray [tvgids.py] ('28', 'Talpa','Talpa')
Heel erg bedankt...het script was inderdaad een beetje out-dated na de enorme zenderverandering. Nu is het weer up-to-date! Zat hier stiekem wel een beetje op te wachten!
Maar ik dacht dat Talpa hun programmering op internet nog steeds niet vrijgegeven hadden? Op www.tvgids.nl staat iig nog niks bij Talpa.
Reg. datum: 17 november 2004
quote:milenko79 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:57:
Jongens,
ik heb het idee dat het orginele gamespot script weer zou moeten werken, want de url doet het weer:
http://www.gamespot.com/misc/stream_xbox.php
kan iemand van jullie die het scriptje nog heeft (de orginele, dus niet gamespot plus) die naar mij mailen?
mailadres staat in m'n profile.
ik weet dat het niet netjes is om jezelf te quoten, maar is er echt niemand die me aan het orginele gamespot script kan helpen??
het gamespot plus script werkt nu weer soms, maar loopt nog steeds 4 van de 5 keer vast, met als leuke bijkomstigheid dat de hele xbox vastloopt. het orginele script had dit probleem nooit, maar die kan ik dus echt nergens meer vinden. dus, iemand die me hier aan kan helpen maakt me helemaal gelukkig.
Reg. datum: 12 november 2000
quote:The Zep Man schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:54:
[...]
Je moet DTS passthrough aanzetten en 'upscale stereo audio to 5.1' (ofzoiets) uitzetten.
Als je de opties die ik omschreven heb uitzet (zal thuis nog is de exacte opties opzoeken), dan krijg je DTS passthrough. Controleer ook of dit goed is afgesteld in MS Dashboard (DTS = enabled).
Helaas kan ik de opties die je noemt niet vinden in de audio en video instellingen.
Mijn XBMC build is van 23 oktober 2005. Misschien dat jij een andere versie hebt?
Uit onderzoek is gebleken dat u dusdanig veel dataverkeer genereert, dat andere abonnees in hun normale gebruik van de Chello service worden beperkt.
Reg. datum: 05 november 2001
quote:sverzijl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:26:
[...]
toen ik hem gisteren probeerde vond ie helemaal geen trailers meer. Ik vermoed dat de website veranderd is en het script geupdate moet worden
ik heb de oplossing gevonden op het XBMC forum. het blijkt dat Apple de trailers weer es heeft hernoemd:
dit veranderen en het werkt weer prima
Edit het Quicktimebrowser.py script op regel 490
code:
1
| if sel != -1: link = movie.getMov(sel) |
Veranderen naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)
link = link.replace("h.i320", "h320")
link = link.replace("h.i480", "h480")
link = link.replace("h.i640", "h640w")
link = link.replace("_240.mov", "_m240.mov")
link = link.replace("_320.mov", "_m320.mov")
link = link.replace("_480.mov", "_m480.mov") |
Mazda 6 powered ;)
quote:Schweino schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:59:
[...]
Vreemd, hier werkt het prima op allebei m'n xbox-en. Ik neem aan dat je in de xboxmediacenter.xml die in je xbmc in E:\ staat wel de juiste locatie van je XBMC folder hebt aangegeven in <home>-</home>? Misschien dat dat wat uitmaakt....
Zit ik net nog even op het probleem te zoeken, zie ik dat ik de shortcut xbmc.exe genoemd hebt...
Werkt nu dus perfect.
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 15 januari 2001
tnx voor de tip. Alleen deze aanpassing hielp nog niet, moest eerst de 1.37 versie van het script downloaden. Daarna de aanpassing en hij werkt idd weer.quote:cypher21 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:03:
[...]
ik heb de oplossing gevonden op het XBMC forum. het blijkt dat Apple de trailers weer es heeft hernoemd:
dit veranderen en het werkt weer prima
Reg. datum: 05 november 2001
quote:sverzijl schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:46:
[...]
tnx voor de tip. Alleen deze aanpassing hielp nog niet, moest eerst de 1.37 versie van het script downloaden. Daarna de aanpassing en hij werkt idd weer.
ow, sorry ik had het voorheen ook over versie 1.37. Ik update de scriptfolder eigenlijk nooit met een nieuwe xbmc release.
Het viel me vanmiddag pas op dat er in de Schweino build nog gebruik gemaakt werd van versie 1.36 van de Quicktimebrowser. Maarja, je kunt niet alles up2date houden toch
Mazda 6 powered ;)
ik ook niet. Iemand een idee?quote:Bad_Karma schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:47:
[...]
Helaas kan ik de opties die je noemt niet vinden in de audio en video instellingen.
Mijn XBMC build is van 23 oktober 2005. Misschien dat jij een andere versie hebt?
Daarna wilde ik XBMC weer opstarten, maar hoe lang duurt het voordat hij hierna start? Op het moment hoor ik alleen de harddisk af en toe,weet niet of er nog iets uitgepakt/geconfigureerd wordt maar er gebeurt niets op het scherm (heb geen zwart scherm, maar de achtergrond van het Evolution X menu). Wat is er hier verkeerd gegaan en belangrijker, hoe kan ik het herstellen?
Heb wel een kopie op m'n XBOX bewaard van de oude directory voor de zekerheid, maar weet ook niet precies hoe ik die nu weer terug kan zetten (copieren vanuit XBMC gedaan).
Ben er al uit...alles was goed gegaan, alleen moest ik in evox dashboard de ingame button resets uitzetten, daarna startte het gewoon op...
Walkman wijzigde dit bericht 02-11-2005 00:49 (9%)
En ik ook nietquote:
nu denk ik nog niet, waar ze op het ogenblik wel mee bezig zijn: alle shares als 1 te laten zien (geldt voor foto's, muziek en films, nu zit het er al voor foto's in, geloof ik). Dan zou je er vanuit mogen gaan dat je dan ook door je hele collectie kan shuffelen, sorteren etc.quote:Walkman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:48:
Is het trouwens mogelijk te shuffelen door heel je collectie?
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
Wat ik me nog afvroeg en dit staat er niet duidelijk in de online manual:
Enable Autoswitching to Thumbs View
Use Large Icons
Switch Based on
Percentage
Waarvoor is dit? (het liefst zou ik willen dat ik voor m'n albums een thumbnail zie en als ik die directory in ga een lijst, maar dit is waarschijnlijk (nog) niet mogelijk)
Je moet DTS passthrough aanzetten en 'upscale stereo audio to 5.1' (ofzoiets) uitzetten.
Echter deze opties staan nergens.
Ik krijg ipv een dts signaal nog steeds een dd5.1 signaal binnen op mijn versterker.
Hoe krijg ik nu dts op dat ding? Ik gebruik de Schweino build van twee dagen geleden..
het moet kunnen want ik heb ook dit gevonden:

OcNewB wijzigde dit bericht 02-11-2005 20:20 (18%)
enquote:
It could be that you have "Adjust Frame Rate" on, and are playing an NTSC DVD on PAL or vice-versa.
Anything which causes the audio to require being sped up or slowed down will move the frequency away from 48kHz, and thus disallow DTS passthrough.
As long as you play the DVD at it's native frame rate, the DTS should pass through no problem at all.
maw een PAL DVD moet je ook op PAL afspelen om DTS te behouden, zelfde geldt voor NTSC.quote:
adjusting framerate from ntsc to pal consists of
1) inverse telecine. this is to slow the ntsc video down to the native film framerate, 23.97fps (atleast for most content this is the native framerate). this doesn't require us to do anything with the audio, since it's essentially just dropping frames (which has been duplicated by the telecine process earlier anyway, sometimes referred to as 3:2 pulldown..).
2) playback the 23.97 (~ 24fps) video at 25 fps (pal framerate). to compensate for this slightly faster video, we also need to adjust the audio, hence a higher samplerate is needed. hence the samplerate != 48khz and we can't passthrough dts..
bakman wijzigde dit bericht 02-11-2005 22:39 (6%)
Reg. datum: 22 juni 2001
Op die optie zit ik ook al geruime tijd te wachten, tis echt wel onoverzichtelijk soms als je thumbnails aan hebt, en je moet dan 'n bepaalde track vinden, echt fucked up..dus switch je naar listview.. is het overzichtelijk maar zijn je album folder pics zo fucking klein dat je ze bijna niet eens meer ziet.quote:Walkman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:56:
het liefst zou ik willen dat ik voor m'n albums een thumbnail zie en als ik die directory in ga een lijst, maar dit is waarschijnlijk (nog) niet mogelijk
Dat ligt niet aan die vele xbmc builds die er te vinden zijn, want die worden door de xbmc devs geupdate, maar eerder aan de xtra scripts die erbij worden gevoegd door de compiler himself.quote:didaaf schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:17:
Denk ik vandaag weer eens ff lekker te gaan spelen met xbmc.....werkt me favoriete script (launchbrowser v1.7) opeens niet meer. Ok, ik denk updaten die handel nieuwe xbmc erop met een verse lading scripts en de helft werkt niet eens (6pack ook weer niet
). Kan en wil iemand mij misschien uitleggen waarom die scripts eigenlijk zo slecht draaien. De één doet het vandaag wel en doet de volgende dag niets meer, dan werkt het ff en loopt het weer vast...eigenlijk is het gewoon klote (jammer genoeg). Ik heb nou al zoveel verschillende builds van xbmc gehad (moet ook eens mee gekapt worden, gewoon één knappe en af en toe een update), maar het lijkt niet uit te maken wat voor build je hebt. Why o why zoveel builds en wederom why o why dat gelul met die scripts
![]()
![]()
Ik neem aan dat schweino die scripts ook nauwelijks checked op updates, terwijl bakman en ook andere mensen al tig keer de nodige scripts hebben aangepast en/of geupdate hebben.
tis maybe verstandig om eens in de maand te checken of de scripts nog wel up2date zijn.
vooralsnog kan ik je aanraden om de scripts zelf te updaten.
smokehead wijzigde dit bericht 03-11-2005 05:51 (27%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.