Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel IV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2003

Quote uit de FAQ van de startpost:
quote:
:? Waar kan ik de nieuwste XBMC vinden?
Op sourceforge en www.xboxmediacenter.de . Gecompilede versie is te vinden op the usual places. (like IRC/Emule/DirectConnect/Usenet etc.) De versie die te downloaden is op de eerstegenoemde site's moet je eerst helemaal compileren etc, en is ook moeilijk zelf te doen.
Laatste is niet waar. Voor iedereen die Xbox Media Center (legaal!) willen compileren: bewerk het meegeleverde batch-bestand. De parameters (voornamelijk naar een paar benodigde bestanden) staan duidelijk en simpel aangegeven. Start daarna het script en de rest gebeurd vanzelf. Uiteindelijk krijg je een RAR-bestand waar de gecompileerde versie in zit.:)
Reg. datum: 11 oktober 2005

Wie kan mij verder helpen?

ik heb een modchip en bij bios staat bij mij unknown. de reset-toetsencombinatie werkt bij mij wel maar start het spel dan steeds opnieuw op, in plaats dat ik weer in het xbmc-menu of evox-menu zit?? of is dat gewoon niet anders. Tis toch raar dat je steeds na het spelen van een spel je xbox steeds aan en uit moet zetten.
Overigens kan ik wel in de bios de IGR op aan zetten maar het maakt verder niks uit. nog suggesties? thanks!

Stormtroopers Of Death Rule

Boehoehoe, mijn netwerk-interface van mijn xboxje is overleden... Al een beetje naar repaircenters (gsm doktor in Rotterdam e.d.) gebeld maar op de een of andere manier kan niemand mij helpen... Zal dus op zoek moeten naar een nieuw mainboardje.. Iemand daar een adresje voor?

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtrooper is running on an Asus G71V Quad Core laptop ;-)

quote:
Stormtrooper schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:35:
Boehoehoe, mijn netwerk-interface van mijn xboxje is overleden... Al een beetje naar repaircenters (gsm doktor in Rotterdam e.d.) gebeld maar op de een of andere manier kan niemand mij helpen... Zal dus op zoek moeten naar een nieuw mainboardje.. Iemand daar een adresje voor?
misch. goedkoop een 2e hands xbox kopen? :)

Arwen / Kayne

quote:
haagie31 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:35:

ik heb een modchip en bij bios staat bij mij unknown. de reset-toetsencombinatie werkt bij mij wel maar start het spel dan steeds opnieuw op, in plaats dat ik weer in het xbmc-menu of evox-menu zit?? of is dat gewoon niet anders. Tis toch raar dat je steeds na het spelen van een spel je xbox steeds aan en uit moet zetten.
Overigens kan ik wel in de bios de IGR op aan zetten maar het maakt verder niks uit. nog suggesties? thanks!

Je vraag wordt hierboven al beantwoordt:

Schweino in "[xbox] Xbox media center - Deel IV"
quote:
The Zep Man schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:33:
Quote uit de FAQ van de startpost:

[...]
Laatste is niet waar. Voor iedereen die Xbox Media Center (legaal!) willen compileren: bewerk het meegeleverde batch-bestand. De parameters (voornamelijk naar een paar benodigde bestanden) staan duidelijk en simpel aangegeven. Start daarna het script en de rest gebeurd vanzelf. Uiteindelijk krijg je een RAR-bestand waar de gecompileerde versie in zit.:)
Dan moet je wel eerst even Visual Studio 2003 en dan nog de XDK erbij zetten, en dan klopt het wat je zegt ;)

Fire69 wijzigde dit bericht 12-10-2005 12:45 (32%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:42:
[...]

Je vraag wordt hierboven al beantwoordt:

Schweino in "[xbox] Xbox media center - Deel IV"

[...]

Dan moet je wel eerst even Visual Studio 2003 en dan nog de XDK erbij zetten, en dan klopt het wat je zegt ;)
Aangenomen werd, dat als jij het 'legaal' kan compileren, dat je heus wel de beschikking hebt over deze middelen. Natuurlijk heb je wel gelijk. ;)
quote:

Volgens mij is dit toch echt een XBMC-topic en geen algemeen Xbox-probleem topic. Geef tenminste wat meer informatie:

-Wat voor versie Xbox heb je?
-Wat voor MOD-chip heb je?
-Wat voor BIOS wordt er geladen via die MOD-chip, welke versie?
-Heb je IGR aan/uitstaan in EvoX en/of aan/uit staan in je BIOS?

quote:
Is er geen mogelijkheid om een USB poort te gebruiken en daar een USB netwerkinterface (al dan niet draadloos) op te knallen..???? Ik draai met Avalaunch en XBMC dus ik weet niet hoe dat gaat met drivers o.i.d.?

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtrooper is running on an Asus G71V Quad Core laptop ;-)

quote:
Stormtrooper schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:55:
[...]

Is er geen mogelijkheid om een USB poort te gebruiken en daar een USB netwerkinterface (al dan niet draadloos) op te knallen..???? Ik draai met Avalaunch en XBMC dus ik weet niet hoe dat gaat met drivers o.i.d.?
Nee, alleen maar met Linux op de Xbox. <-(let op de punt)
Arwen / Kayne

Let op de punt? :?

Moederborden voor de xbox vind je genoeg, gewoon even in Google gooien. :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 11 oktober 2005

quote:
Schweino schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:20:
[...]

Laat me raden, je speelt spellen vanaf DVD en niet van HDD. IGR geeft je xbox een soft-reboot, en als er dan een spel in de dvd tray zit dan wordt die eerder geboot dan je dash, vandaar dat je spel herstart. Mocht je wel van hdd spelen dan is er wat vreemds aan de hand....

ik speel vanaf de dvd. als ik klaar ben dan haal ik de dvd eruit en probeer te rebooten met de toetsencombinatie dat doe tie dus niet. dus aan en uit dus.
wat zou er aan de hand zijn? :)

Eat brain, high fibre!

Moet er trouwens per se een chip in, of kan het ook met een softmod?

www.avpnews.com

quote:
Ben gewend dat veel mensen erover door blijven drammen. Feit is dat het gewoon niet mogelijk is en dat het ook niet mogelijk zal worden. ;)

De reden is dat de XDK het niet toestaat om zelf (makkelijk) drivers te programmeren voor een USB-apparaat. De meeste 'human interface devices' (dancepads, etc.) en 'mass storage devices' (harde schijven, memory-key) krijgen ze wel aan de praat. Echter, netwerkdrivers en andere USB-apparatuur is een stuk moeilijker.

Overigens, om een USB-harde schijf of memory-key te gebruiken op de Xbox zonder Linux, moet deze FATX geformatteerd zijn. Ook werkt het alleen maar in de dashboards (je kan er geen spellen van starten).
Ja Ja...

quote:
The Zep Man schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:08:
[...]
Echter, netwerkdrivers en andere USB-apparatuur is een stuk moeilijker.
waar is die wireless lan setting voor in de xbox dash ?

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
probeer eens bij free-box.nl ze verkopen ook losse netwerkpoortjes dus misschien dat ze kunnen helpen

quote:
The Zep Man schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:08:
[...]
Ben gewend dat veel mensen erover door blijven drammen. Feit is dat het gewoon niet mogelijk is en dat het ook niet mogelijk zal worden. ;)

offtopic: Oh, ik wou er zeker niet over door blijven drammen.... Was zo maar een idee dat ik kreeg....

Helaas, ik ga eens kijken wat ik kan vinden.... Ik zit nu alle DIVXjes via CD naar mijn boxje te transporteren, da's helemaal ruk.....

Feyenoord Rotterdam

quote:
bakman schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Nergens. Ik heb een wireless game adapter van Linksys (bridge dus). Die kan je instellen (WEP IP etc.)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Ya RLY!
Reg. datum: 10 mei 2004

@TS: Als ik een DVD afspeel, begint de film gelijk. Waarom kom ik niet in het DVD menu?
Op het moment worden DVD-menu's niet ondersteund. Je kan echter wel in XboxMediaCenter.xml instellen dat XBMC een andere DVD-speler moet gebruiken. Één die bijvoorbeeld wel menu's ondersteund.

Klopt niet meer, huidige release ondersteunt DVD menu's.

ff een vraagje: Ik heb een aantal DivX-jes op mijn HD staan, veel films bestaan uit 2 of 3 files.
Nu heb ik "Stacking" aangezet, maar als je nu op een film klikt zie je rechtsboven een aantal CD's en kan je kiezen welke file je wilt afspelen. Is het mogelijk om dit uit te schakelen en altijd met CD1 (of de eerste file) te beginnen ?

GoT wijzigde dit bericht 12-10-2005 13:54 (23%)

quote:
bakman schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Voor een access point/adapter/bridge/whatever via de ethernet-poort. Niet via USB.
Arwen / Kayne

quote:
Stormtrooper schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:34:
[...]

offtopic: Oh, ik wou er zeker niet over door blijven drammen.... Was zo maar een idee dat ik kreeg....

Helaas, ik ga eens kijken wat ik kan vinden.... Ik zit nu alle DIVXjes via CD naar mijn boxje te transporteren, da's helemaal ruk.....

Je kan ze ook met meerdere tegelijk op een dvd zetten natuurlijk, dan heb je er 4 of 5 in één keer. Bespaart je cd/schrijf/loopwerk :)

quote:
GoT schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:50:
@TS: Als ik een DVD afspeel, begint de film gelijk. Waarom kom ik niet in het DVD menu?
Op het moment worden DVD-menu's niet ondersteund. Je kan echter wel in XboxMediaCenter.xml instellen dat XBMC een andere DVD-speler moet gebruiken. Één die bijvoorbeeld wel menu's ondersteund.

Klopt niet meer, huidige release ondersteunt DVD menu's.

ff een vraagje: Ik heb een aantal DivX-jes op mijn HD staan, veel films bestaan uit 2 of 3 files.
Nu heb ik "Stacking" aangezet, maar als je nu op een film klikt zie je rechtsboven een aantal CD's en kan je kiezen welke file je wilt afspelen. Is het mogelijk om dit uit te schakelen en altijd met CD1 (of de eerste file) te beginnen ?
Als je de Stacking uitzet, kan je toch gewoon CD1 starten, en normaal gaat hij automatisch over naar 2 en dan 3.

Reg. datum: 06 juni 2005

quote:
bakman schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Een losse .srt erbij misschien ? Hoe speel je ze af ? met dvd-player of mplayer ?

Ik speel ze af met XBMC. Ik vermoed dus mplayer? Kan die dvdplayer ook mp4files aan?

quote:
offtopic:

Ik heb wel eens een H.264 codec geprobeerd voor een hoge resolutiefilm (1024x576), maar dat vond de xbox toch niet echt prettig (bergen met framedrops). Hoe lopen de dvd resoluties daarvan ? 720x576 met upscaling ? Het is een zeer cpu intensieve formaat, net als wmv9.
Ik ben bij xvid gebleven en gooi deze in mkv containers die worden perfect ondersteunt iig (multi-audio/multi-subs).
Ik gebruik nu 720*576. Ik had in het begin ook last van performantieproblemen. Dit is nu opgelost door de cache te verhogen naar 4096kB

Ya RLY!

quote:
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:07:
Als je de Stacking uitzet, kan je toch gewoon CD1 starten, en normaal gaat hij automatisch over naar 2 en dan 3.
Ik heb 1 directory bv: "Kidz" waar al mijn tekenfilms in staan, als ik stacking uitzet, dan zie je een waslijst aan files staan. Staat stacking aan, dan zie je keurig 1 film per regel.
Ik heb een LOTR directory waar alle delen in staan en daar zie je dus ook een boel files staan.
Ik heb een Star Wars directory waar alle delen ....
Ik heb een Terminator directory....
En ga zo maar door...

Snap je nu waarom ik "Stacking" aan heb staan? Het staat natuurlijk niet voor niets aan.
ff mijn vraag herhalen B) :
quote:
Ja Ja...

quote:
GoT schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:18:
Snap je nu waarom ik "Stacking" aan heb staan? Het staat natuurlijk niet voor niets aan.
ff mijn vraag herhalen B) :
er is geen andere oplossing.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Arwen / Kayne

Wees eens niet zo lui en maak folders aan per film! :P

Ya RLY!

quote:
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:40:
Ik had eigenlijk verwacht dat je zou zeggen: "dubbelkliken" :X
Reg. datum: 24 april 2002

quote:
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:40:

Ik ben erg lui en ik hoef zelfs (bijna) helemaal niets te doen :)

Films downen met newsleecher -> downloaden in folder met NZB naam -> automatisch laten par-checken met rarslave -> vervolgens ze via SMB share gerarred bekijken in XBMC

Ik hoef dus alleen maar de nzb's van internet te plukken :)

Lang leve luiheid

Schweino wijzigde dit bericht 12-10-2005 18:10 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: